Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stoner123

Beginners scrog wietsoortje.

Recommended Posts

Ik ga ook een mirco scrog kweekje beginnen in een 60x60x140 onder 2x55 tneon.

Welk wiet soortje raden jullie aan voor een beginner?

Ik wou sannie's jack proberen maar ik denk dat die nog te lastig is voor een beginner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat een willekeurig soortje niet scroggen makkelijker is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel scrog i.v.m. de hoogte.

Power plant is een beginners soortje toch?

Zou dat wat zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet doodstaren op "beginnerssoortjes", de eerste kweken mislukken echt niet door het soortje, maar door beginnersfouten.

 

Alle soortjes kun je prima scroggen overigens.

 

Ik zou je aanraden geen lange haze te nemen, als het dan mislukt heb je in ieder geval niet 14 weken verkloot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt niet zoveel uit welk soortje precies, ik zou meer kijken naar of het een overheersend indica of sativa type is. Om mee te beginnen zou ik zeker geen sativa nemen, alle witte soortjes zijn wel leuk om mee te beginnen als het maar onder de 10 weken bloei blijft.

Vooral op het laatst v/d bloei kan je veel verpesten doordat je in het begin heb zitten prutsen door onwetenheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeker geen Indica nemen om te scroggen.

Die strekken meestal veel minder, dan is een SOG beter.

 

Succes.

 

gallery_20098_7015_54039.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doodstaren op beginnersoortjes niet nee.. maar er zijn wel degelijk soorten die je als beginner egt niet moet pakken..

Sommige strains vereisen nu eenmaal meer aandacht betreffende ruimte/grond/voeding etc.

 

Onder T-Neon nog nooit gekweekt dus beetje lastig in schatten, stuur Elmo of Torsti een pm, die weten precies hoe het in de microsectie er aan toe gaat B)

 

Power Plant is overigens een mooi plantje voor de scrog, ook Extrema van Sannie heb ik mooie scrog kweekverslagen van gezien ;)

 

Zoals foolonthehill zegt, geen pure indica's nemen, hebben korte bloei ,dus minder groei, dikke grote bladeren, wat ze niet echt geschikt maken voor een SCROG.

 

Pure Sativa's als beginner raad ik je ook niet aan, zoek naar een mooie mix van een Indica met Sativa, dan komt het meestal wel goed..

 

Succes dude! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik nou niet snap is, hoe kan het het zelfde soort bij een ander merk een andere bloeitijd hebben.

Bijvoorbeeld Sannie's jack ( dat is ook een Jack herer ) en heeft een bloeitijd van 11 tot 13 weken.

En de Jack herer bij Greenhouse heeft maar 8 weken bloeitijd.

 

En zo zie ik wel meer soorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe kan het het zelfde soort bij een ander merk een andere bloeitijd hebben.

 

Ze hebben geselecteerd op andere eigenschappen.

 

En "High THC" en toch snel klaar is haast onmogelijk om in een plant te combineren.

 

Succes met de zware keuze.

Je zit er zo een paar maanden aan vast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey!

 

ik heb poosje terug ''Bubba Kush'' geprobeerd als eerste soortje en ook eerste keer scrogg..

door andere omstandigheden was de opbrengst wel lager dan gehoopt maar twas opzich een makkelijk plantje

als je onder tneon gaat kweken heb ik alvast een tip, doe niet te vroeg die oranje afbloei lampen erin tot ie wat uitgegroeit is, de mijne is dus danig ver gaan strekken dat ze te hoog werd voor me hokje

 

nu heb ik ''Big Bang'' staan, deze zou ook goed voor scrog moeten zijn en een makkelijk plantje voor beginners :)

 

wat HansWorst ook zei, fouten zal je toch wel maken en dan maakt het niet uit welk soortje je hebt

de ene plant is meer geschikt voor scrog als de andere maar als je bijv. je zaden bij green house seeds koopt staat het erbij

 

 

voor de rest, veel succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij mijn eerste indoorkweekje ook een scrog toegepast, met een aardig resultaat:

gallery_1563_1261_815417.jpg

gallery_1563_1261_2208894.jpg

 

Vanwege de 150W HPS destijds een half-pipe scrog, voor de Tneon gewoon natuurlijk gewoon plat houden :verrygood

 

Soortje was Anesthesia (uit stek), weliswaar een Indica maar toch goed te scroggen. Enige nadeel was dat ze flink gedrongen zijn, en je wat zal moeiten snoeien dicht bij het net om fluf te voorkomen (iets wat ik dus toen niet heb gedaan, best veel fluf toen).

 

Misschien ook wel wijs om voor jezelf duidelijk te maken wat je graag rookt en hier je keuze op baseren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel dat Elmo graag met autoflowers werkt.

Ik heb daar ook nog even aan gedacht.

Maar ik twijfel nu tussen de Power plant , BubbleGummer van Female seeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bubblegummer is bijna een pure indica. Heb em vorige ronde gegroeid, was heel erg goede wiet.

 

Ga em deze ronde terug zetten, ga ook voor de eerste keer scroggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik twijfel ook nog, aan power plant heb ik nog leuke herineringen aan tijdens het roken.

Maar ik wil ook nieuwe soortjes proberen zoals bubblegum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan ook 1 pure power plant pakken en 1 purple haze, alle bij van White label en alle bij 6 a 7 weken bloeitijd.

Of silver haze 9 van Sensi seeds, die heeft ook 6 a 7 weken bloeitijd.

Edited by stoner123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames en heren, ik ben er aan uit gekomen !

Het wordt.... roffel roffel...

1x Pure Power Plant

1x Purple Haze.

 

Alle bij van White label en alle bei 6 a 7 weken bloeitijd dus dat kan wel samen, en volgens mij worden ze ook alle bij even groot.

Ik heb meerderen mensen op het forum 2 soorten gelijker tijd zien kweken, dus dat zal wel goed komen.

Ik heb er zin in !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou succes stoner, ik draai ook mijn eerste scrog, en al heb ik nog steeds veel twijfels of ik het wel goed doe, en of ik zaken niet anders had moeten doen, gewoon doen en lering uit je ervaring trekken zodat de volgende kweek nóg beter wordt...

 

En ik zeg wel dat ik Big Bang draai maar eerlijk gezegd twijfel ik daar ernstig aan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er onder tussen gewoon aan begonnen.

De temperature krijg ik nog niet goed, ik kom niet lager dan 35 graden.

Maar alles lijkt nog goed te gaan, ik meet op moment ook met een goedkoop thermometertje onder de lamp dus misschien lijkt het wel warmer dan het is.

al doende leert men dus ik wacht even af hoe het gaat.

Ik vind het trouwens wel helemaal geweldig om mijn eigen smokje te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6-7 weken bloei mijn harige vlaamse mannentieten! :whistling

 

ze lullen maar wat daar.

 

Als je je planten goed laat afbloeien ben je er met 8-9 weken dan :rolleyes:

 

Die 6-7 weken bloei die ze adverteren komt (in mijn bescheiden mening) altijd goed overeen met de effectieve bloei.

Als je de klok omzet op 12/12 'bloeien' ze de eerste 2 weken nog niet dus, pas als ze echt toppen meerdere pistels beginnen vormen.

 

je kan natuurlijk ook vroeg oogsten... nuja

 

Happy 420!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...