Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mariska

Mariska's hobby kweek

Recommended Posts

Ziet er netjes en verzorgt uit, maar de taal die je spreekt en de spullen waarmee je werkt(datalogger) is niet echt vrouwelijk....

Niet negatief t.o.v van de andere sexe :verrygood

 

Ben altijd sceptisch als er zoveel van 1 zaak komt... beetje commercieel opgezet vrouwelijke naam erbij en gaan met die hits....

 

En laat dan ook nog het resultaat goed zijn(vooropgezette ronde) en je bent er....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mariska van onbekend geslacht of mannelijke osmose, wat is vreemder? En als je onverhoopt gelijk mocht hebben sponsort Mariska dit forum, ook al niet verkeerd. Het is wel koud in je bed 's nachts, Mariska, brrr, mij niet gezien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er netjes en verzorgt uit, maar de taal die je spreekt en de spullen waarmee je werkt(datalogger) is niet echt vrouwelijk....

Niet negatief t.o.v van de andere sexe :verrygood

 

Ben altijd sceptisch als er zoveel van 1 zaak komt... beetje commercieel opgezet vrouwelijke naam erbij en gaan met die hits....

 

En laat dan ook nog het resultaat goed zijn(vooropgezette ronde) en je bent er....

 

Klopt! Voor de helft....

 

Ik ben een man en Mariska is mijn pseudo. Voor wat betreft de spullen: alles is betaald en bovendien helemaal niet nieuw! Ik ben gewend om in een DR150 te kweken mét 2x600W Gavita Pro en Gavita Plasma. Dat gedeelte is voor mij niet nieuw!

 

Wat voor mij nieuw is zijn de smartpots, de luchtbevochtiger, de Gavita 1000W, de stekken ( niet helemaal waar: 1 ronde eerder heb ik enkele van deze stekken gehad maar te weinig om deze plant te kennen) en de voeding. Ik kom geregeld bij PUK en had zin om eens die voeding(supplementen) te gaan gebruiken. Kwekers eigen...soms heb je zin om eens iets nieuws te testen om te kijken of je meer kunt bereiken dan je gewend bent.

 

In de loop vd tijd ontwikkel je een eigen kweekmethode. In mijn geval is dat volledig organisch in een grote aardebak waarbij ik maar heel weinig voeding gebruik- en dan nog voornamelijk vaste voedingsstoffen, misschien dat ik dat wel in het topic hierna laat zien-. Dat loopt heel erg stabiel. Maar juist daarom wil je weleens iets anders proberen. Daarom deze kweek en dit topic voor mij.

 

Dat het voor PUK prima is dat ik deze voeding eens laat zien in een topic snap ik wel: met zaad en biologisch draai ik heel stabiel goede rondes. Dat is geen toeval maar komt omdat het systeem goed in balans is.

 

Ik zal de laatste zijn die aan voeding een magische kracht toekent. Juist niet. Klimaat en genetica is waar het om gaat en dan komen er allerlei kleine foefjes bij die je als kweker in de loop vd tijd door ervaring opdoet. De plant een beetje leren lezen zeg maar. En op dat vlak is voor mij nog een heleboel te leren!! Onder andere door jou trouwens, osmose. Uit je commentaren blijkt altijd dat je beschikt over kennis van plantfysiologie. Tuinbouw dacht ik?

 

Waarom de naam Mariska? Haha... Dat komt nog uit de tijd van Vincent van de wietforumshop. Hij vertelde mij dat hij altijd extra aandacht gaf aan vrouwelijke namen ook al zit er in de meeste gevallen toch een man achter. Uiteraard wil ik zoveel mogelijk respons op mijn topic en daarom heb ik gekozen voor een vrouwelijke pseudo. En....het werkte want er zijn al veel opmerkingen over gemaakt. :verrygood

 

Bottomline: ik ben niet iemand uit de industrie maar echt een hobbykweker. Ik heb totaal niet de behoefte om zakelijk iets met deze business te maken te krijgen. Ik ben een hobbykweker die telkens wilt verbeteren en leren.

 

Goed dat je die opmerking plaatst trouwens!

 

Groet Mariska

Share this post


Link to post
Share on other sites

héeeéeeéee daar gaat me droom op een mooie blonde donder :verrygood :verrygood

 

je planten staan er mooi bij meis B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariska van onbekend geslacht of mannelijke osmose, wat is vreemder? En als je onverhoopt gelijk mocht hebben sponsort Mariska dit forum, ook al niet verkeerd. Het is wel koud in je bed 's nachts, Mariska, brrr, mij niet gezien :verrygood

 

Het is inderdaad koud! 15 C s' nachts...dat is recht tegen de leerboeken in :verrygood

 

Maar de planten staan er goed bij. Ze lijken er helemaal geen last van te hebben.

 

Ook dat is een reden trouwens om dit topic te gaan beginnen: tussen al het "opti" geweld wil ik een topic laten zien waar simpel wordt gekweekt. De tent is bijvoorbeeld niet temperatuur gereguleerd: ik heb alleen een variac. In essentie zit het echt heel simpel in elkaar. Daar streef ik ook naar. Dat de lampen modern zijn en de smartpots....is leuk maar niet meer dan dat.

 

We zien soms interessante discussies hier op het forum..over VPD etc. Maar eigenlijk......is dat helemaal niks nieuws! De oldschool kwekers wisten al hoe belangrijk rlv is. Bovendien...in veel gevallen wordt door de moderne manier van kweken eigenlijk niet zoveel meer per m² geoogst dan in het verleden. Er wordt gesloten gekweekt en dat is inderdaad een voordeel als het om wat meer lampjes gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geeft niet hoor maris, ik dacht eerst ook aan Ingrid (of Henk) voor mijn Nickname.

Blijf dit volgen ben erg benieuwd naar het resultaat, zonder de nachtverwarming, en of dit effect heeft op het (niet) strekken.

 

groetjes van een sportschoen of een dikke scheet, t'is maar om het even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sportschoen of dikke scheet....... stinkt alle 2 ... :D

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
....

Ik ben een man en Mariska is mijn pseudo. ...

 

Zag al aan de manier van schrijven dat je gewoon een lelijke vent bent met veel ervaring. Daarom ook niet gereageerd.

 

Grts,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
....

Ik ben een man en Mariska is mijn pseudo. ...

 

Zag al aan de manier van schrijven dat je gewoon een lelijke vent bent met veel ervaring. Daarom ook niet gereageerd.

 

Grts,

 

WZ

 

Haha! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag hebben de planten voor het eerst veel water ( en crop en wortelstimulator) gekregen in de potten: 2 liter per plant...en dat op dag 2 van 12/12. Zo wordt de hele pot vochtig en kunnen de wortels overal naar toe groeien. De wortels groeien trouwens echt flink! Nu op dag 2 bloei zie je al overal airpruning. Toch vond ik het water geven een beetje tegenvallen doordat veel water in eerste instantie door de zijkanten van de pot weg loopt. Een grote aardebak is toch makkelijker....

 

De luchtbevochtiger is weg gehaald en de variac staat nu wat hoger.

 

Alles is klaar voor de bloei dus. Ben alleen benieuwd of het voor de planten omschakelen is naar een lagere rlv of dat ze inmiddels sterk genoeg zijn en genoeg wortels hebben.

 

Ik maak morgen/ dinsdag wel weer ff foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zie je vanzelf wel, maar niet onder de 40% LV komen bij voorkeur, lelijke vent .... :D

 

Grts,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
geeft niet hoor maris, ik dacht eerst ook aan Ingrid (of Henk) voor mijn Nickname.

Blijf dit volgen ben erg benieuwd naar het resultaat, zonder de nachtverwarming, en of dit effect heeft op het (niet) strekken.

 

groetjes van een sportschoen of een dikke scheet, t'is maar om het even.

 

 

Het niet strekken heeft oa met plasma te maken ( + de voorgroei onder Tneon 6500K én de hoge luchtvochtigheid): meer blauw licht en daarom meer gedrongen planten. Ik heb de datalogger gisteren weer in de tent gelegd en de variac hoger gezet. Misschien dat de koude lucht nu minder goed kan oprukken vanuit het raam door de softbox de tent in. Overigens werden de paarse steeltjes al minder gisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update.

 

De afgelopen dagen is er iets te veel van de planten gevraagd. Hier en daar zijn kleine verschijnselen te zien van verdampingsprobleem/ te veel voeding. Daarom:

 

- de lampen zijn 20cm omhoog geschoven (lampafstand nu dikke meter).

- de 1000 watter is gedimd naar 1000W.

- de komende dagen zullen ze alleen maar water krijgen (en beetje crop en roots ivm auxines).

 

Ik heb aardig wat foto's gemaakt. De tent groeit nu al bestwel vol, ze liggen wat dat betreft voor op schema. Maar dan heb ik een paar reserve dagen voor de omschakeling naar een lagere luchtvochtigheid en ik wil ze voordat de eerste witte haren zichtbaar zijn een paar keer heel droog trekken om een nog sterker wortelstelsel te stimuleren.

gallery_36766_15332_2071870.jpg

 

dag 3 bloei

 

gallery_36766_15332_2229567.jpg

gallery_36766_15332_63942.jpg

gallery_36766_15332_4064537.jpg

 

Het lijken wel zaailingen...

 

gallery_36766_15332_1656581.jpg

gallery_36766_15332_2240924.jpg

 

Airpruning..ik ben er nog niet achter of ik smartpots fijn vind werken. Daar is het nog te vroeg voor.

gallery_36766_15332_169611.jpg

 

Groet Mariska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee whazzup...ja ze gaan lekker. Ik ben heel benieuwd wat de bloei straks gaat doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er iig prima bij, mooi vertakt, dikke stelen al, goede kleur, airprunen is eerder positief dan negatief, het betekent iig dat je worteling in volle gang is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veld vol :D

 

Ziet er goed uit,wat je zegt dat het zaailingen lijken klopt zekers mooi korte vertakkingen,gaan een mooi bloei worden.!

 

Succes

'

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kweek en mooie planten Marisko :D

 

Ben wel zo benieuwd naar zo'n opzet met plasma!

Ik ga deze ronde volgen!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Ja wat moet je verder nog zeggen?

Mooi groen is niet lelijk? :P

 

mzzl & natuurlijk nog veel succes,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou je zit op zekers niet te fröbelen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit !! dat doe je zeker niet verkeerd is vast je eerste kweekje niet he ? w a l . . .

 

Groetjes

 

ssh

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit. was niet de enige die het opviel dat het net zaadplanten zijn. hebben ze het koud gehad?

 

vrees wel voor een dikke overkill. denk als je met 16 verder gaat dat het alsnog bomvol komt

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er mooi uit. was niet de enige die het opviel dat het net zaadplanten zijn. hebben ze het koud gehad?

 

vrees wel voor een dikke overkill. denk als je met 16 verder gaat dat het alsnog bomvol komt

 

grtz

 

Ik ook.. :D

 

Ik ken deze plant nog niet goed en had de vorige ronde juist open plekken op einde groei en daarom heb ik ze nog wat extra groei gegeven. Toch is dat maar n gedeeltelijke verklaring..op de een of andere manier groeien ze veel harder en bossiger dan de vorige ronde. Het lijken echt net zaadplanten.

 

Idd...als het te gek wordt verwijder ik de minst goede planten. De vorige stekken groeiden krap 3 weken door...we hebben dus nog 2 weken. Ik had het zo gepland: de eerste week bloei om de hele bodem te bedekken en de tweede week om de hoogte in te gaan.

 

We gaan het zien...

 

Ps ze hebben het koud gehad: kijk maar naar de logger op de vorige pagina's.. Minima van 15 C s nachts. Ik heb vaker met plasma gekweekt en telkens is de ervaring dat de planten wat lager blijven in eerste instantie. Maar zo gedrongen is nieuw voor mij...

Ik denk een combinatie van: plasma, luchtbevochtiger, vrij veel voeding in het begin, koude nachten en misschien ook wel de xtreme spray van PUK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...