Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hans

planten een snellere cyclus?

Recommended Posts

Purple rocket strain is volgens mij wel een snele strain 5 weken bloei dacht ik elmo weet hier meer over :)

 

ik heb enkel de seeds kunnen bemachtigen B)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het dan beter te vragen: Welk soort geeft mij de meeste grammen per weekbloei...

Wat boeien die weken toch, geduld is een schone zaak. En als je je verveeld in tussen tijd, gewoon meer hokken en/of planten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood B) yuuuuuuup, sliut ik me bij aan ,gewoon meerdere hokken ,top44 ering kleine voorgroei,en over 6 wk oogsten ,sneller weet ik het niet , :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we vergelijken met de industriële landbouw waar een ééndagskuiken in 42 dagen er moet in slagen om 2.2 kg te gaan wegen, hoop ik dat het met Cannabis niet dezelfde weg op gaat.

Voornoemde kippen eet ik niet meer, er zit geen smaak in, geen stevigheid enz. Dus, ga kippen kopen bij een hobbykweker die er 12 tot 15 weken over doet, doch het vlees is zoooooo lekker.

 

Mogelijks zal men met Cannabis ook wel slagen om de 10 weken bloei om te buigen tot 2 of 3 weken, doch dan krijg je een "industrieel" produkt waar een hobbykweker zijn neus zal voor ophalen.

Alleen is her nog de troebele wetgeving, indien die duidelijk zou zijn en kweek en verkoop wordt toegelaten spreken we over een miljardenindustrie, dus dan zal het wel kunnen hoor je 3 weken bloei.

 

En toch blijf ik hobbykweker hoor, liever 1 lekker plantje dan een goedkoop zakje waar ik niet weet welke stoffen ik allemaal inadem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met top44, volgens de zaadhandel na ruim 6 weken klaar, kom je al een eind in de richting. Maar echt lekker heb ik deze soort nooit gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och, die arme Plofweedjes.. :verrygood

 

Wie was dat nou toch die zijn timer had ingesteld op een cyclus van 21,5 uur per dag of zo... Dus 2,5 uur per dag winst. Dus 10% kortere kweekjes.

Het nadeel was dat zijn planten óf een te korte rust hadden (met een langere licht aan tijd) en niet lekker in de bloei kwamen,

Of dat de plantjes wel aan hun broodnodige 12 uurtjes rust kwamen, maar vervolgens te kort licht hadden om lekker te bloeien.

 

Het resultaat was er dan ook niet naar.

 

Wat je misschien wel kunt doen, is met zo'n cyclus plantjes te zetten die van nature enorm bushy zijn en een dikke tpgroei hebben. Dan kun je misschien toch een redelijke oogst halen ondanks de magere toppen.

Toch zal dat niet opwegen tegen de resultaten bij de oogst met die 2,5 uurtjes die je erbij pikt bij een normale 24 urige cyclus.

 

 

Ik vond het destijds een leuk topic om te volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis, zowel de sativa's en de indica's hebben bij de buitenteelt een cyclus van ongeveer 6 maanden. Bij sativa's is dat een gecombineerde groei en bloei, omdat bij de evenaar de dag en de nacht ongeveer even lang zijn, bij indica's is er sprake van een groei- en een bloeiperiode, vanwege het verschil in daglengte. De ruderalissen laat ik even buiten beschouwing.

Door selectie van vroege bloeiers en onderlinge kruisingen tussen sativa's en indica's kon deze cyclus van 6 maanden worden verkort, zodat ze in ons klimaat ergens in medio september tot eind oktober konden afbloeien: de vroegere buitenskunksoorten. Echter de afbloeitijd buiten kan niet naar ongeveer 8 tot 13 weken worden teruggebracht, zoals bij de binnenteelt. Zelfs al zaai je begin september dan heb je nog steeds geen volgroeide en rijpe planten eind oktober.

Sativa's bij de evenaar doen er bij een gelijk aantal dag- en nachturen er ongeveer 6 maanden over om af te rijpen. Indica's eveneens, maar dan met een groei- en bloeiperiode.

Ik vermoed dat de korte bloeitijd bij de binnenteelt, mede te maken heeft met de kleurtemperatuur van het licht.

Bij zonsopgang is de kleurtemperatuur van het licht ongeveer 2000 Kelvin, deze temperatuur stijgt in de loop van de dag naar meer dan 6000 Kelvin om weer af te nemen tot ongeveer 2000 Kelvin bij zonsondergang. Dus buitenplanten krijgen overdag heel veel licht in het blauwspectrum. Alleen bij zonsopgang en kort daarna en bij zonsondergang en kort daarvoor, voert rood de boventoon.

Bij de binnenteelt evenwel staan de planten in de lichtperiode bij voortduring onder HPS met een kleurtemperatuur van ongeveer 2100 Kelvin, het rode bloeispectrum dus.

Zou dat niet een van de oorzaken kunnen zijn dat binnenwiet een kortere cyclus heeft dan buitenwiet? Wellicht is er iemand die deze zienswijze -het is maar een gedachtenspinsel- van commentaar kan voorzien. Zoveel kennis van de plantkunde heb ik nu ook weer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...