Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pierr000

Bio voeding

Recommended Posts

Weet iemand waarom elke bio voeding die ik ruik of het voor cannabis is of voor mij moestuintje naar ketjap ruikt?

Mijn melasse om te vissen ruikt ook precies het zelfde.

Ja sorry dat ik jullie ermee lastig val maar ik ruik bijna overal aan :)

Ben altijd benieuwt hou het zal ruiken.

 

BVD

 

>>>>>.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn bio bac ruikt naar maggie.

Nu is het dat ik ook maggie door mijn visvoer gooi,mischien een beetje bac erbij.

Nou is het dat ik ook overal aan ruik,als ik mijn vingers in een gat stop

Moet ik er ook even aan ruiken :)

Edited by BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik sinds kort de bio voeding van Bac (bloei) en vond hem idd ook naar ketjap ruiken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt toch door de melasse?

 

Ik marineer mijn kip altijd met bac

 

Wel de bloei variant!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat komt toch door de melasse?

 

Ik marineer mijn kip altijd met bac

 

Wel de bloei variant!!

 

Die vind ik veel beter met garnalen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha briljant

het is ook ketjap/maggi :)

maar of ik het door het eten gooi weet ik nog niet.

wel eens aan gedacht om mijn melasse om te vissen mee te brouwen.

wat zal er in zitten?

zal het kunnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep melasses/molasse

 

t je komt het wel in meer dingen tegen

t is dus een rest product van (riet)suiker als ik het goed heb? *te stoned om het ff te googlen

in de keuken kom je het tegen

in het visvoer (koi) voornamelijk.. al vind brasem het ook heerlijk (vis ervaring)

ik gebruikte het om mn boilies zoeter mee te maken, als het goed is bevat molasses ook van nature betaine wat een eetlust opwekker is

of gebruikte het als een dipje icm aminol/CSL/molasse (maar dit is meer voor een karpervis forum)

t snaakt van nature beetje bitter/zoet

en in de voeding van bac is het ook ruim aanwezig

 

:) ik zeg: Sweetty!!!

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio bizz ruikt naar ketjap.

 

echt waar!

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio Nova Grond ruikt eveneens naar maggi of ketjap. De viscositeit en kleur zijn ook nagenoeg identiek. Wat ik wel heb ervaren is, dat er bij een geopende 5 literflacon BN-grond zich na enige tijd klonten/kristallen op de bodem van de flacon vormden, die met schudden niet meer oplosten.

De geur doet me enigszins denken aan een walgelijk gerecht, dat me enige tijd geleden in een cafetaria werd opgediend: stoofvlees verrijkt met appelstroop en friet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je met BAC ook, klonteren onderin, goed schudden vanaf begin al is dat met een can stuk lastiger dan 1ltr fles (waar je dan weer druipers vd dop kado krijgt).

 

Mijn fles ruikt anders deze keer, altijd was het maggi/ketjap achtig, deze keer is het veel zoeter, heeft iets weg van appelstroop en is zowat gelijk aan de geur vd bio PK en ook helemaal geen aanslag onderin de fles, blijft erg vloeibaar en is andrs dan ik gewend ben.

Voeding is nog wel goed overigens, als BAC bad gaat ruik je dat echt wel (zurig net een rotte sinaasappel).

 

Ik kan het ook niet laten om even te sniffen :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild heb je het over bac wat veranderd is?

Ik had ook al zoiets door dacht dat het aan mij lag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De PK van bac is inderdaad een nieuwe formule heb hierover sannie al een tijdje geleden gecontracteerd , hij bevestigde dit .

 

Nu de ketjap geur komt id van de molasse de suikers zijn de voeding.

 

Maar als je eens een ander bio geurtje wil moet je Fish mix van biobizz gebruiken er gaat een hele andere wereld voor je open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wordt er volgens mij wel heel erg spastisch gedaan over cannabisvoeding. Als ik me niet vergis, bestaan er thans voedingslijnen voor indica's, sativa's en AF-soorten. Natuurlijk heb ik zelf ook wel specifieke cannabisvoeding gebruikt. Soms gekregen en soms zelf gekocht. Anderzijds heb ik ook -weliswaar buiten in 20 liter-potten- met gewone NPK 12-10-18, in gewone potgrond van de Praxis goede resultaten geboekt.

En dat kostte me nagenoeg niks: zet dat eens af tegen een fles The Missing Link van 40 euro de liter.

In sommige gevallen zijn zelfs de kosten van de plastic flessen met allerlei fancy labels hoger dan de grondstofprijs van de inhoud.

Vergelijk het maar met kattenvoer: de voortbrengingskosten (grondstofprijzen en de directe kosten dus) worden standaard verhoogd met 50 % vanwege de reclamekosten. Je koopt dus simpelweg goeddeels gebakken lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als je eens een ander bio geurtje wil moet je Fish mix van biobizz gebruiken er gaat een hele andere wereld voor je open.

Voor de binnentuin idd een gewaagd product :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha toen ik die fishmix voor het eerst spoot gauw nog is lezen op de fles , en ja er staat toch echt ook te gebruiken om te vernevelen :) De rest van de biobizz is ga ik maar niet proberen te opsnuiven heb me portie gehad na deze behandeling B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

n er niet op mag lopenheb hier bio voeding voor mijn tomaten en tomaten enz maar daar staat op dat vee 30 dagen niet op mag lopen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fles Guano groei of bloei is ook goed om de neusvleugels eens flink open te zetten en zo bio als wat :)

 

Kon het niet laten toen en oh boy, de groei is salpeter met een visachtig iets en de bloei mert gewoon.

 

@NH

zat geen sticker nieuwe formule op mijn bloei waar die wel op mijn 500ml flesje bio Pk en op de fles bio Groei zit.

de groei uitveoring is ook veel vloeibaarder dan eerder maar daar heb ik geen echt specifieke geur aan kunnen ontdekken, beetje zoetig meer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...