Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
KeepSmokingGreen

Buiten drogen?

Recommended Posts

ach, iedereen die ik ken zet ze na ijsheiligen de grond in en dan worden altijd monsterplanten met goede opbrengsten, als je de grond goed heb voorbereid, goede plek en goede verzorging?, goed soortje gekozen???? dan is eerder beginnen NIET nodig, maar goed...ik kweek nog maar 20 jaar buiten...dus wat weet ik er nou van.....

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel dit niet bijdehand overigens..........!!!!!!

experimenteer en leer, ook ik.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja weten we ejb:) We beginnen waarschijnlijk eind maart met een stuk of 5 plantjes om te kijken hoe het gaat en de rest wachten we dan nog mee.

Waarschijnlijk gaan we de kas toch proberen op te warmen met een gaskachel. Een kameraad van mij heeft zo een tijdje zijn kamer verwarmt en daar was niks mis mee.

Geen stank niks:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ejb

 

Ik type meestal gewoon wat in me opkomt, dus mischien kwam kwam het kut over maar bedoelde het niet zo..

Wordt soms gewoon moe van als mensen elke x zegge dat je pas half Mei kan beginne, terwijl je vaak als je alles goed voorbereid zoals je zelf al aangaf je wel half April kan beginne.

 

One love bro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan, waarschijnlijk snappen we elkaar, laten we het zo zeggen, ik raad beginners niet aan om eerder te beginnen, mensen met ervaring kunnen dit vaker wel voor elkaar krijgen.

 

en zo is het maar net.

 

no worries miami.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou een beetje gevorderd zijn we na vorig jaar nu ook wel hoor:p Maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met 20 jaar ervaring nee!

We komen misschien wat klunserig over omdat we geen fatsoenlijke droog plek hebben haha:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

je haalt de woorden uit mijn mond......... :rofl

 

 

 

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is het kacheltje dat we in gedachten hadden om de onderstaande kas mee te verwarmen. Voordat we beginnen onze wiet te drogen, testen we eerst een dag of 2 uit of het ons lukt een constante temperatuur te behouden van een graad of 15-20. We zullen het kacheltje waarschijnlijk dag en nacht aan laten staan, ik denk zelf op een niet al te hoge stand:)

 

Gaskachel

38334_132779_1.png

 

Kas

gallery_34545_14121_725390.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zullen de boden van de kas ook bedekken met een zijl en daarboven op nog eens hout snippers zodat er geen vocht van de bodem omhoog zal stijgen door de warmte. Het plafond en zijkanten bedekken we met water observerend materiaal, denk daarbij aan bijvoorbeeld keukenpapier. Eens in de paar dagen verversen we het materiaal, afhankelijk van hoe vochtig het is. Met simpele apparatuur zoals thermometer en een vochtigheidsmeter houden we in de gaten of alles nog volgens plan verloopt:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

houtsnippers keukenpapier vocht warmte .... wat ben je van plan paddestoelen kweken? lijken mij ideale omstandigheden drvoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenin hangt de wiet te drogen en onderin groeien de vliegenzwammen!

Dat wil ik zien!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff bij 3536 minuten kijken , denk dat je hier ook makelijk zo zou kunnen drogen maar moet je wel een hutje bouwen.

 

 

 

de indiche/nepalse manier van drogen hoef je niet te proberen in nl, want die leggen het gewoon in de zon te drogen voor een paar dagen op een zeil,

 

tijd goed gezet
Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt me simpeler als je een dessicant gebruikt(weet het nederlandse woord ervoor niet)

je zou bijv. zout kunnen gebruiken, strooizout bijv. is goedkoop te krijgen. of silicagel, dat schijnt ook als kattenbakvulling verkocht te worden(moet je wel kattenbakvulling hebben met 100% silica, niet gemengd met kleikorrels), dat kun je ook nog hergebruiken(water eruit bakken)

daarmee zou je dus de luchtvochtigheid laag kunnen houden, ik heb het zelf nog nooit geprobeerd dus weet niet of je genoeg hebt aan alleen drogwe lucht, mogelijk moet je er dan nog luchtbeweging bij krijgen. dat lijkt me wel wat lastiger, denk niet dat een ventilatortje erg lang meegaat op batterijen, blijf je dus bezig batterijen te vervangen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bovenin hangt de wiet te drogen en onderin groeien de vliegenzwammen!

Dat wil ik zien!!! ;)

 

Tegen de tijd dat wij ons wiet daar drogen groeit er niks meer.

En we zullen de bodem bedekken.

 

het lijkt me simpeler als je een dessicant gebruikt(weet het nederlandse woord ervoor niet)

je zou bijv. zout kunnen gebruiken, strooizout bijv. is goedkoop te krijgen. of silicagel, dat schijnt ook als kattenbakvulling verkocht te worden(moet je wel kattenbakvulling hebben met 100% silica, niet gemengd met kleikorrels), dat kun je ook nog hergebruiken(water eruit bakken)

daarmee zou je dus de luchtvochtigheid laag kunnen houden, ik heb het zelf nog nooit geprobeerd dus weet niet of je genoeg hebt aan alleen drogwe lucht, mogelijk moet je er dan nog luchtbeweging bij krijgen. dat lijkt me wel wat lastiger, denk niet dat een ventilatortje erg lang meegaat op batterijen, blijf je dus bezig batterijen te vervangen

 

Die kattenbakvukking tip is nieuw voor me, misschien dat we het nog gaan uitproberen.

En die kachel die je daar boven zag loopt niet op batterijen hoor, maar op gas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel een goed idee.. Alleen zou je ook voor genoeg ventilatie moeten zorgen.

En hopen dat het niet wordt ontdekt.. met de herfst is al het groen weg he..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is wel een luikje dat op een kier kan. En hopen dat het niet word ontdekt ja, daar zullen we nog wel wat op bedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

filter en fan er aan hangen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan maar meteen een generator erbij elmo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gas is met dat systeem moeilijk te regelen zeker met variabele buitenfactoren. Electrische kachel zit nog een thermostaat op maar ja een verlengkabel van 5 kilometer schiet ook niet op he.

En zo te zien ben je er niet ieder uur bij. Geluk ermee! ;)

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wellicht een rare plek, maar wel inventief. Ik ken iemand die zijn te drogen wiet verdeelde over een aantal oude panties en deze tussen het dakbeschot en de dakpannen van zijn woning stopte. Gewoon door een dakraam of een dakkapel een paar pannen lichten en daaronder je wiet laten drogen. Als mussen er nesten onder kunnen maken, kan je in die ruimte ook wiet laten drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-edit- Onthoud me maar ff van commentaar op extreme die zAl wel blij zijn dat er weer een topic van hem Locked is,

 

Ontopic Gas/oliebrand kachels kunnen ook Een thermostaat zitten, al schakelen ze nooit helemaal uit maar knijpen ze de gastoevoer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat ik wilde aandragen is dat eenvoudige oplossingen, zonder kosten te maken, vaak het meest effectief zijn. Ik vermag de voordelen niet in te zien om te gaan sjouwen met oliekachels of met accu's en ventlatoren en ergens in de bossen je wiet te laten drogen. Het enige wat je nodig hebt is een droge ruimte en luchtcirculatie en liefst niet te veel licht. Het talud van een viaduct voldoet aan dat criterium, een brug eveneens. Kans op ontdekking? Er zijn echt niet veel mensen die onder een viaduct of een brug gaan kijken of daar niet een netje met wiet te drogen hangt. Buitendien, het risico op ontdekking is te spreiden: je hoeft niet alles op 1 plek te laten drogen.

Waar ik mijn wiet droog, is ook al heel simpel: we hebben een houthok, waarin openhaardhout te drogen ligt. Tussen de planken zit een kier van ongeveer 2 cm. De wind heeft dus vrij spel, de wiet heeft een dak boven zijn hoofd en het is er vrij duister. Mijn naaste buren wonen allen op meer dan 50 meter afstand: dus wat weerhoud me om een netje met wiet te drogen te hangen in mijn houthok? Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan?

Terzijde: Grow Weed: ik heb je commentaar gelezen. Maar ik schenk daar de aandacht aan, die te vergelijken is met de aandacht die ik schenk aan een hond, die ik op zijn achterpoten zie lopen: ik ben verrast, maar oordeel verder niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in de regio wens ik je veel suc6 onder een brug,

Want zoeken er naar doen ze niet, maar een visser gaat heerlijk onder de rug zitten vissen, en neemt je wietje heerlijk mee,

 

Ik zie ook het probleem niet Carpe Dieum droogt een 100 tal planten ook gewoon ergens binnen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...