Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
KeepSmokingGreen

Buiten drogen?

Recommended Posts

Hee,

 

Ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn om wiet buiten te drogen. Binnenkort ga ik met een buiten kweek beginnen, en mocht ik een redelijke hoeveelheid oogsten zou ik het graag buitenshuis drogen. Zelf had ik al een paar ideetjes zoals een container of kasje van binnen bekleden met water op nemend materiaal en een ventilator op batterijen er bij. Nu twijfel ik alleen nog of ik het kasje of container volledig afsluit zodat er geen frisse lucht meer bij komt of dat ik er een paar kleine gaatjes in boor. Aan de ene kant heb je ventilatie nodig om top rot tegen te gaan, maar aan de andere kant acht ik de kans groot dat het er te vochtig word. Ik weet dat buiten drogen niet ideaal is, maar alles beter dan wiet drogen in een oven of magnetron toch:P?

 

Graag tips!

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

is vaker besproken, zoek hier eens....misschien staat je antwoord er tussen, maar gewoon NIET doen...

 

http://www.wietforum.nl/index.php?act=Sear...2Bbuiten+drogen

 

en je wil buiten drogen maar dan wel binnen? en je gaat binnenkort beginnen met buitenkweek?

 

beetje vroeg, kan pas na 15 mei in de volle grond.....

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkort is eigenlijk niet echt binnenkort hoor:) Ik kan gewoon niet wachten.

Ik hoop begin mei al te kunnen beginnen, maar goed, dan moet het weer wel een beetje mee zitten:)

Maar ik zal eens kijken, bedankt:)

 

En nee, ik wil buiten in een container of kasje drogen.

En dan aangepast op een creatieve manier zoals ik hier boven omschreven heb:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de temperatuur en de luchtvochtigheid en de geur onder controle kan houden dan kan het. ( en het geheim weten te houden )

 

hoe? geen idee.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hele buitenoogst waar je je het hele jaar op hebt verheugd laten wegrotten...

 

Het is buiten gewoon veel te koud, teveel temperatuurschommeling te hoge LV.

 

Als je het doet, zorg dat de temperatuur constant hoog blijft en de LV constant laag.

 

Kun je niet ergens bij een kameraad ofzo het spul ophangen??

 

Misschien helpt watercuren, watercuur de hele bende en hang het op, dan stinkt het al 80% minder. Anders watercuren en stiekem een uurtje in de oven als je ouders niet thuis zijn, heb je in ieder geval iets met thc zonder schimmel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat als we de container goed isoleren?

Dan hebben we de temperatuur en luchtvochtigheid alvast onder controle.

Voor een briesje kunnen we ook zorgen met een ventilator op batterijen:)

Ik zal eens rond vragen of we ergens binnen kunnen drogen, maar ik vroeg me af of het ook op deze manier kon:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ventilator op batterijen.....

 

Zie het zo: stel je hebt een plant die droog 200g oplevert, die is nat ongeveer een kilo, er moet dus 800g = 800 ml water verdampen binnen 3 weken.

 

Voor verdampen heb je een aantal factoren nodig, maar de belangrijkst is natuurlijk lucht die vocht op kan nemen, we weten allemaal hoe warmer de lucht, hoe mee vocht erop genomen kan worden.

 

Om dus 800 ml vocht te verdampen heb je heel veel verse warme lucht nodig.

 

Een afgesloten container gaat dus niet werken een ventilator gaat ook niet werken, je hebt minstens een behoorlijke afzuiger nodig, wil je ook maar iets bewerkstelligen, dan nog kom je niet aan warm genoege lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk daar heb ik wat aan:) Nu begin ik namelijk een beetje te snappen waarom het niet zou kunnen.

Maar dan is dus bijvoorbeeld een hoop keukenpapier dat de vocht kan opnemen ook geen oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je niet binnen kunnen drogen of bij vrienden buiten drogen vind ik jammer van de oogst

 

ik hoop dat je een mooie oplosssing vind !

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat weet ik wel zeker dat je een oplossing zult vinden goed dat je er nu al overnadenkt waar je het wil gaan drogen en niet op het moment dat je de oogst binnen wil gaan halen genoeg tijd om nog een oplossing te bedenken dus :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt een tent pakken met een olielamp of kaarjes in de tent, ik heb er wel eens over nagedacht. Je moet het warm stoken om het vocht te verdrijven en dat doe je met een warmtebron natuurlijk die lang brand, in ieder geval een aantal uren, kaarsen branden best lang en in een gesloten ruimte geven ze wel warmte af. Olielamp? Alleen dan zit je wel met de dampen en komt je wiet denk ik niet ten goede.

 

Het is niet aan te raden maar niet onmogelijk als je het mij vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ejb ''beetje vroeg, kan pas na 15 mei in de volle grond.....''

 

Das gelul, je kan in april al buiten beginne, en als het mee zit eind maart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker die dampen in je wiet :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien is een elektrisch kacheltje een idee, en dan in je schuur of zo.

Geen idee ik zeg ook maar wat :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een elektrische kachel kan, een olielamp levert vooral veel extra waterdamp (verbranding levert CO2 + H20) op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook voor electrisch gaan

 

denk dat je met een accu niet ver zal springen, verbruikt toch wel min 500w ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

miami, de meeste wietplanten houden niet zo van grondvorst, na 15 mei ( ijsheiligen ) kan je de planten veilig met warme voetjes in de grond zetten......

 

de meeste beginnen om deze reden na 15 mei buiten te kweken.

 

maar goed.....als jij het beter weet.........

 

er zullen vast soorten zijn die hier geen last van hebben, en dan hebben we het nog geen eens over het aantal lichturen buiten.

 

gr ejb

 

miami schreef namelijk aan mij:

@ ejb ''beetje vroeg, kan pas na 15 mei in de volle grond.....''

 

Das gelul, je kan in april al buiten beginne, en als het mee zit eind maart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tentje nemen juist geknipt weedje er in , beetje petrol en vuurtje er op is metteen droog buiten dan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben wel een kas die we kunnen verwarmen:)

En ejb, hoe vroeger je begint hoe grote een plant kan worden he:p Maar inderdaad, niet geheel risicovrij :rofl

 

Maar stel je warmt inderdaad de tent op met een olielamp of kaarsen, die dampen zullen toch wel mee vallen?

Ik bedoel het gaat misschien een heel klein beetje ten koste van de smaak.

Het gaat mij er vooral om dat ons wietje de tijd krijgt de thc kristallen te ontwikkelen tijdens het droogproces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...