Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chassie

Nieuwe stekken in Oude potten: MasterKush !

Recommended Posts

@DrDog: Die dikke voet heeft er maar één. En dat is niet de slechtste. Ik denk in dit geval dat ik vooral moet denken aan de luchtvochtigheid van 00 % en aan de trips die er in zat die de sapstroom flink heeft zitten aftappen.

 

@ Podhead: Schuif lekker aan, al heb ik er hier geen koffie bij :) Ik heb er vertrouwen in dat ze bij zullen trekken, al is dat verder nergens op gebaseerd. Gewoon positieve energie er naar toe brengen denk ik dan maar :)

 

Ik zie heel voorzichtig wat voedingsproblemen aankomen, maar ik kan nog niet zien of dat nu een tekort is, of dat het nog van het fosfaat overschot van vorige keer komt. Mwah de tijd zal het ons snel genoeg leren denk ik.

:wave: latertjes ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met positieve energie de problemen al aan zien komen ...

Dat kan alleen Chassie zijn :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, toen was ik even stil. Ik probeer al drie dagen samsung kies weer aan de praat te krijgen om wat mooie foto's neer te zetten van wat er (niet) gebeurt, maar helaas zonder resultaat. Heel erg is dat niet. Er gebeurt namelijk weinig. Met dit weer groeien ze amper en ik kan niet echt wennen aan de erg open opbouw van de planten. Ik vind het er maar leeg uit zien.

Zodra ik weer "beeld" heb meld ik me weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wacht vol spanning! tot je update ;) :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet dat ik wat tegen moderne techniek heb, maar die moderne techniek heeft zeker wat tegen mij.

Maar : "Whenever there is a way, there is a way around" . Dus ik heb de foto's naar mijzelf gemailed en die mail op de peezee geopend.

 

Dus we hebben weer beeld:

 

Dit is op de 12'de:

 

gallery_22580_15027_1026787.jpg

 

en meteen door naar vandaag:

 

gallery_22580_15027_972000.jpg

Inderdaad, de ukkies kunnen al wat bloei tonen.

 

gallery_22580_15027_67972.jpg

Rechts de verdwaalde maroccaanse dametjes. Beauties zijn het, vindt je niet?

 

gallery_22580_15027_773422.jpg

Iets duidelijker een beginnend bloemetje.

 

Ze krijgen nog steeds gewoon water. Wel zit er wat humine/fulvine zuur e.d. bij van BioQuant. Daar zal ik later wat over vertellen.

 

Nu ga ik even vieren dat ik het van m'n telefoon en PC gewonnen heb.

 

latertjes..................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, voor deze week maar een andere camera georganiseerd. Leek mij wel een goed idee.

Nou de praktijk is wat weerbarstiger. De laatste echte camera die ik ooit gekocht had was een Canon A1 en dan hebben we het over de tachtiger jaren. Later ooit een cameraatje van de Aldi. En nu een geleende camera van recente datum. :::: Dat is wel even wennen zèèèèèèèèg .... Maar de eerste fotootjes heb ik kunnen maken. Yesss. Uurtje of wat rondvragen en zoeken naar een passend kabeltje (origineel pentax, hij lust niks anders lijkt het) en de eerste plaatjes zijn in m'n album aangekomen. En ach laten we eerlijk zijn, zelfs met al dat puzzelen en zoeken mee is het nog dagen sneller dan op de ontwikkelcentrale wachten.

 

Wat is er gebeurd? Weinig ! Ik ben nu wel begonnen met bijvoeden. GK bloom (3-0-6) uit een flesje. Niet zozeer omdat ik veel tekorten zie (het is wat licht groen en het maroc dametje heeft wat meer problemen). Maar ik zie toch langzamerhand wel dat ze wat meer aankunnen.

 

Even een overzichtsfoto:

 

gallery_22580_15027_263544.jpg

 

Wat van de plantjes individueel:

 

gallery_22580_15027_510533.jpg

 

gallery_22580_15027_1857.jpg

 

gallery_22580_15027_862803.jpg

 

En ééntje van La Dame Maroccaine. Let op de totaal andere top-opbouw:

 

gallery_22580_15027_121436.jpg

 

 

Deze week denk ik dat ik een tussentijdse update ga doen, als ik de camera wat beter snap :P

 

groeitjes

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die camera leren begrijpen gaat maar langzaam, dus maar een gewone week update.

Weinig gebeurd, maar ik ben op dit moment niet tevreden met wat er in de tent aan de gang is.

De meisjes krijgen organische bijvoeding omdat de aarde een beetje uitgeput raakt. Maar zer lijken daar niet erg tevreden over.

We zijn nu begin week 5 bloei van de 9 weken te gaan. Dus nog 4 weken.

Bloemen genoeg, daar niet van. Maar de dames in de dop zijn een beetje bleek, en de bloemen groeien niet zo hard als ik dat zou willen zien.

Daar komt bij dat de organische voeding veel te lang in het vat moet verblijven: Ik vul het vat eens per week.

Dus ik ben op zoek naar een oplossing en suggesties zijn welkom.

 

Maar genoeg gezeurd, tijd voor plaatjes :

 

Allereerst een plaatje van de dame uit Agadir:

 

gallery_22580_15027_133224.jpg

 

Ik vind het echt een bloemzetting van een Hashplantje, dus als het meezit heb ik iets origineels uit de oude Marrrocaanse strains. Even afwachten nog natuurlijk.

 

Tweede plaatje voor een overzicht:

 

gallery_22580_15027_217168.jpg

 

En een plaatje van één van de middelste planten:

 

gallery_22580_15027_1643768.jpg

 

 

En om te laten zien dat ik al een klein beetje van de camera begin te begrijpen, een close-up van de top van dat plantje:

 

gallery_22580_15027_35341.jpg

 

Tenminste als ik dat goed onthouden heb.

 

Nou dat was 'm weer. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi wit zijn ze wel Chassie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi. Yep wel wit. Maar ook geflatteerd hoor, want dit is met flits. Zonder flits kon ik ze niet scherp krijgen ondanks een rood lampje van de camera.

't is een leuke camera maar het nog wel even duren voor ik 'm helemaal snap.

Jouw kweekje loopt lekker zag ik :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier maar eens spieken. Gaat het goed? :lol:

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dat vraag ik me nou net af zappie. Ze zijn er iel, al zag ik dat ook al eerder op wat plaatjes.

Maar ik ben er nu wel uit welke het is. Na lang praten en zoeken en vergelijken ben ik er achter dat het meest waarschijnlijk is dat het de OG Kush # 18 is.

Die zat bij de drie mogelijkheden die m'n maatje wist te herinneren over de oude moeder en past bij de plaatjes die ik op internet vind van die soort: Iel en knollig. Zou wel een redelijke opbrenger zijn, met een typisch zuur smaakje. Dus we wachten af .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, deez ff gemist.

ben weer bijgelezen.

weer zo een typische chassie kweek, lekker eigenwijs :lol: [en gelijk heb je]

als ik jou was zou ik ff wat gaan bij voeden met BAC of zo, ook bio, of wat anders gelijksoortig natuurlijk. youre choise

weer een leuke opstelling, was alleen benieuwd hoe hoog die complete potten zijn en hoeveel liters er in gaat ? [wss niet goed opgelet :rofl ]

verder succes en ik ga deez zekers verder volgen !

 

Grtn Erazer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep dat staat nog in het oude topic. Dus even in de herhaling:

 

DR240W

2 x 600 watt (1 x gavita digistar, 1 x Lumatek)

Afzuiger G-tools 800 M³

Inblaas 500 m³ mdf boxje

Watervat flex 100 Liter

Autopotsysteem 18 x 15 Liter

Vorige ronde gevuld met Gold Label Custom Light No Perlite en

3 Liter GK Complete per zak grond van 50 EN Liter

 

Op gedraaid met Bubbel Gum, Alleen water en wat Mycorhizza schimmels en bacterien.

Opbrengst toen 890 gram, wat normaal (beetje hoog) voor die tent op deze plek.

 

Voor deze ronde: Gewoon alleen de steeltjes uitgedraaid en verse plantjes er in gestopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, we zijn weer twee weken verder. Vorige week was er niks te melden vandaar.

Deze week dan wel wat te melden? Mwah, niet zo bar veel.

Om de vitaliteit wat te verbeteren heb ik ze voor 1 keer wat minerale voeding bij gegeven. Organisch bijvoeden wil met dit vat en het lage waterverbruik niet er lukken. Beetje Gold Label A+B er in gedaan, zo een 1 ml per liter.

Even wat fotootjes van de catwalk.

 

Eerst een overzichtje:

 

gallery_22580_15027_39862.jpg

 

Dan natuurlijk het Marokkaanse dametje:

Mooi fluffie zoals het hoort maar wel te zwaar voor het steeltje, dus in de rollator gezet:

 

gallery_22580_15027_13932.jpg

 

Dan de parade (nou ja het paradetje dan) :

 

gallery_22580_15027_24942.jpg

 

gallery_22580_15027_152544.jpg

 

Ik had eigenlijk gedacht dat de verdampingsproblemen minder zouden worden, maar die zijn er nog steeds.

 

Deze week weer gewoon water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer een klein weekje verder. tijd voor een updateje.

 

De dames hebben deze week wat minerale hulp gekregen in de vorm van wat Plagron bloei. Niet zo veel (2 ml/l) want er komt nog steeds voeding vrij uit de grond, al wordt het duidelijk minder.

 

Fotoootjes.....

 

Eerst het snoepie van de week:

 

gallery_22580_15027_4219.jpg

 

Dan het vertrouwde overzicht, al is de belichting hier niet zo best gelukt:

 

gallery_22580_15027_1369806.jpg

 

En Natuurlijk de Maroc dame (ja het wordt al een echte dame):

 

gallery_22580_15027_525499.jpg

 

Ze is niet zo vol als een "standaard wiet" maar ze wordt toch al zwaarder.

 

Nog wat losse topjes:

 

gallery_22580_15027_831173.jpg

 

gallery_22580_15027_1063996.jpg

 

gallery_22580_15027_488119.jpg

 

"t is niet veel om te vertellen, maar rekken en d'r bij blijven zeg maar.

We hebben er bijna 7 weken opzitten en ik ga waarschijnlijk dinsdag over op 24/24 belichting om toch voor de zomer nog een rondje te kunnen doen.

De vraag naar de zalf neemt nu zo snel toe dat ik maar moet hopen wat te roken over te houden. Snel op zoek naar wat er nog van m'n buitenspotjes bruikbaar is gebleven. Twee zijn er al gesneuveld zag ik, aan bouw activiteiten en ik wil toch wel wat Jackbei gaan plaatsen voor een wat CBD rijkere zalf.

 

Laters ............................

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

... voor uitsluitend eigen gezalf :whistling

Veel plezier buiten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je toppies gaan ondanks de bladproblemen nog lekker chassie

Zien er lekker compact uit zoals een indica hoort te zijn (behalve die 1e dan)

 

Groetjes wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, ik denk niet dat het veel zal worden. Maar lekker ziet en ruikt ie wel al.

Ze staan nu op 24 uur licht. Het voedingsvat heb ik nog even extra schoon gemaakt en met vers water gevuld zonder voeding. Eens zien wat de mycorhizza nog uit de grond weet te peuteren voor ze.

 

@ GroenGif: De zalf die ik er mee maak is geïnspireerd door de recepten van Gerrit Ooijmans en werkt erg goed bij allerlei huidproblemen. Nu aan het testen op iemand met psoriasis en ook daar lijkt het te werken, dus ik kan er nooit te veel van maken.

 

@ wierie: Leuk je hier te zien. Ze hebben een valse start gehad, maar ze pikken nog best aardig op. Nog even en we weten het...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb idee dat je planten er te droog bij staan !

 

Misschien in combi met te veel licht in de eerste week.

 

De beesjes krijg je er dan gratis bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een eind aan het topic breien.

Helaas heb ik geen foto kunnen maken van de laatste dag, maar die verschilt toch niet erg van de voorlaatste.

Maandag geknipt en te drogen gelegd.

Tot mijn schrik wafren ze dinsdagavond al veel te droog !!!!!!! RV bleek onder de 10 te staan dus dat was achteraf niet zo verbazingwekkend.

Het eindgewicht is tadaaaaaaaaa : 430 gram ....

Dus zo'n 0,3 gram per watt. Dus erg veel geleerd, o.a. dat dit typetje in een stuk kleiner potje moet en dan 2 x zoveel op een meter.

Een (veel te vroeg) rook verslagje dan maar:

 

Geur : nog veel te vroeg om te vertellen, gemaaid gras komt het dichtste bij. Dus nog een paar weken curen om te kijken wat het wordt.

Smaak: Ook nog niet zo veel over te zeggen. Nog erg vlak, maar wel veel zachter dan ik had verwacht.

Effect: Trippy !! Gevolgd door een diepe rust. Ga 'm zeker inzetten bij de volgende migraineaanval.

tzt zal ik het effect op de migraine nog toevoegen aan het verslag, en als het goed werkt ook in de medische gebruikers sectie.

 

groeitjes

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een nieuwe en nu verbluffende ronde, goed schoonmaken is de basis, geniet van je rokertje ondertussen :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi: 'T is eeeeeeecht genieten dit kushje. Ik hoor volgende week of ik ga verhuizen. Dan is het even gedaan met de verslagen, al ga ik natuurlijk wel nog wat testen. Eerst wat proefpersonen vinden voor de nieuwe versie van de huidzalf. En zodra ik weer op orde ben ga ik weer wat geks testen. Da's nu eenmaal m'n dingetje. Zou wel eens Bioquant op WKX-1 kunnen worden, maar dan moet ik eerst met de fabrikanten van beide babbelen. Bioquant heeft een sinds kort een organische lijn en Agrawool heeft z'n media geënt met Myco-sporen enzo. Als ze allebei aangeven dat een eb- vloedsysteem daarbij werkt, ga ik daar eens vol inspringen. Gewoon omdat het leuk is, en omdat ik nu eenmaal graag weet, uit de eerste hand, waar ik het over heb als ik met iemand over kweken praat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt interessant, ga je dan evengoed met je Autopots werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...