Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chassie

Nieuwe stekken in Oude potten: MasterKush !

Recommended Posts

Na de vorige ronde waar ik de autopot getest heb in combinatie met de GK Complete voeding ben ik tot de conclusie gekomen dat er nog een hoop voeding in de grond moet zijn achter gebleven. Misschien zelfs wel zoveel dat ik er nog een andere ronde op kan draaien. Het lijkt mij de moeite waard om dat uit te proberen.

 

Dus geen oude wijn in nieuwe zakken, maar nieuwe planten in oude potten !

 

De opzet had ik vorige keer vergeten te vermelden:

 

DR240W II

2 x 600 watt licht:

1 x digistar 600

1 x Lumatek 600

2 x Philips Greenpower (hoort eigenlijk niet bij een e-ballast, maar ze doen het nog steeds)

2 x Lucilu medium kappen

1 x 500 m³ mdf box inblaas

1 x 800 m³ G-tools afzuiger

1 x PK2603 filter (wordt volgende week vervangen door een Phresh 1000)

1 x TMA7 5 traps regelaar

18 x autopot 15 liter systeem

Medium Gold Label custom noperlite met GK complete voeding 1 ronde gedraaid.

 

Planten Masterkush (de echte)

 

Fotot's: Heb ik.

Maar ik weet nog niet hoe m'n telefoon werkt :rofl, dus die komen misschien vanavond al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice, ik ben erg benieuwd naar die master kush ! veel succes.

 

 

W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk zeker mee op de achtergrond bij deze chassie, heb ook nog paar mk's staan in m'n dp90 maar ga ze niet meer afkweken denk ik...

 

succes :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee weedaholic en Growking86 jullie zijn snel. Dankje voor je nieuwsgierigheid :rofl

 

Hier dan toch de eerste pic (google weet zoveel meer dan ik :) )

 

gallery_22580_15027_335657.jpg

 

Zo, 't is een beginnetje

 

laterssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa mooi man :rofl,

 

hoeveel dagen groei wil je gaan geven?

 

 

W

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weedaholic:

Dat weet ik nog niet :rofl . M'n bubbeltjes had ik een week of twee laten groeien en dat was toch te lang. Maar in die bubbels zat vrij veel Sativa. In de MK zit (denk ik) heel veel Indica, maar ook dat weet ik niet zeker. Ik ga waarschijnlijk straks uit van de bladvorm. Hoe breder de bladeren hoe langer ik voorgroei. Maar als het me lukt om iemand er bij te halen die deze kush goed kent laat ik me zo ompraten. Dus even afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl

 

De echte, is dat de "Bijlmer" Kush? En de onechte is van Black Label?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, die discussie heb ik al vaker gezien. Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Die ik nu heb komen bij iemand vandaan die de moeder al heel veel jaren heeft staan. Een echte Kush-fanaat/liefhebber. Ik zal hem eens vragen welke nu de "echte" is als dat nog te achterhalen is natuurlijk.

 

wordt vervolgd :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dat je als moderator wel verplicht bent om je oude blad op te ruimen :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 schoon werken hè :rofl :)

 

Succes Chassie, knallen met die Kushes

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ook deze gaan we weer volgen.

Veel succes met je grow Chassie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groen Gif: Echt weten doen we het niet. Voorzover we nu weten is het een clone-only. Maar over een paar weken als de vorm en geur duidelijker wordt dan kan de "deskundigste" hippie er aan gaan snuffelen en dan horen we meer. Het kan zelf nog een pre98xbubba zijn. Maar meest waarschijnlijk is het dat het hinduxonbekende skunk is. Binnenkort weten we het echt.

 

Tsja die bladeren. De blaadjes die in de potten liggen dat is idd niet zo netjes. Maar de blaadjes tussen de potten liggen daar opzettelijk.

De vorige ronde had ik wat spintjes. Toen heb ik na de oogst wat groene bladeren genomen en in gif geweekt en tussen de potten gelegd. Als het mee zit is de spint hongerig op die bladeren gaan zitten om daar dan nooit meer vanaf te komen :rofl. Er zit wel wat dooie spint op nu, maar of het alles is weet ik niet natuurlijk. Als ik over vijf weken nog geen spint zie heeft het gewerkt. Het voordeel van deze manier (die voor mij helemaal nieuw is) is dat ik met een best zwaar middel kan werken, zonder dat mijn planten er mee in aanraking komen.

 

groetjes, en tot zaterdag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier deze ronde Chassie.

 

Masterkush, heerlijk soortje.

 

Benieuwd of je spintmethode gaat werken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat later dan anders want: De Dames hadden er geen zin in.

Alles heeft stil gestaan. Tot Zaterdagochtend zat er geen enkele vooruitgang in, behalve bij 1 plantje dat dood ging. Die heb ik vervangen door 4 zaailingen die ik in backup had staan van zaadjes uit marocco. Ik heb de 4 kleinste uit de backup gehaald om m'n kansen te vergroten dat er een prachtige dame tussen zit.

In de loop van zaterdag kwam er wat beweging in en nu zijn ze echt (schoorvoetend) aan het groeien, dus vandaag gaat er ook voor het eerst weer water in het vat.

Even een fotootje dan:

 

gallery_22580_15027_1106936.jpg

 

Ze schieten meteen wat op ook: Tussen zaterdagochtend en nu hebben ze gemiddeld 3 internodes aangemaakt.

 

 

In de hoek staan de vier dames uit marocco. Nog jong en slank. Maar wel een beetje bleekjes nog van de schok dat de zomer voor ze in één klap is begonnen.

Temperatuur 28 graden met licht aan, 21 met licht uit.

RV met licht aan is opgeklommen naar 35 % (was zo goed als nul, volgende keer gaat er toch maar een luchtbevochtiger in voor de eerste week)

 

gallery_22580_15027_80386.jpg

 

Nou ja. voor de liefhebbers van details toch nog maar even: Water: Zo uit de kraan PH 7,8, EC 0,8 (maar eens kijken of het nu ook goed gaat)

 

Groeitjes

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat ze wat stil hebben gestaan, enig idee hoe dat zo kwam?

Ik vind wel dat de aarde er erg droog uitziet.

 

hou die dames (hoop ik) uit marocco maar in de gaten, qua bloeitijd en hoogte wijken ze veel af van je kusjes denk ik. De kleinste hier is 93 CM geworden. :verrygood

 

Hopelijk gaan ze nu gewoon lekker verder met groeien.

 

Veel succes met de meisjes verder.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey chassie

 

 

nieuwe ronde nieuwe kansen....

echter deze dames zien er wel heel ieletjes uit.....een beetje teveel van je oude voeding misschien nog.....

Lv lekker hoog houden....waren stekken toch>?

 

succes !!

 

 

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DJ Die maroccaanse dametjes staan lekker in een hoekje en mogen gewoon hun gangetje gaan. Geen idee wat ze gaan doen, maar leuk om te kijken wat er gaat gebeuren daar.

 

@ Bubbeltje: Yep ik denk dat ze hun bordje erg vol hebben. Ik was tenslotte geëindigd met waarschijnlijk een fosfaatoverschot doordat ik veel te veel bacteriën en schimmels had bij gegooid :verrygood . Kan er bij op m'n lijstje: Overvoed op organisch. Dat is best een klus, en was me nog niet eerder gelukt.

Helaas heb ik even niks om de LV echt omhoog te krijgen, dus ik kijk elk uur uit het raam of het al Lente wordt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nieuws onder de zon Chassie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke setup, ik volg je.

 

Had je je niet even kunnen stofzuigen, zou mij irriteren. ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry van de late update. Maar afgezien dat het niet erg spannend was, zat ik even in een stevige dip.

 

Maar er is weer leven.

 

Vorige week nog wel een fotootje gemaakt:

Er gebeurde helemaal noppes, behalve de Maroc dames, die begonnen aan te slaan.

 

gallery_22580_15027_1080669.jpg

 

 

De rest was toen ook onderweg om tot leven te komen. Nu staan ze er wat levendiger bij:

 

gallery_22580_15027_581497.jpg

 

En de 4 maroc dames: Er zijn er twee erg dominant en ik denk dat de andere twee het niet gaan redden. Maar de dom's gaan hard:

 

gallery_22580_15027_948491.jpg

 

Ze hebben wel een paar problemen te overwinnen gehad:

Ten eerste is de luchtvochtigheid erg laag: tussen 0 en 25 geweest, en nu blijft het steeds rond de 25-30 hangen.

Daar bovenop is nog trips gekomen. Die heb ik met pyrethrum aangepakt. Daar krijgen ze natuurlijk ook een terugslag van.

 

Met de overbevolking van de vorige ronde in gedachten ga ik ze nu in bloei zetten zodat ze optimaal kunnen profiteren van de open structuur die ze zouden moeten hebben..

Ze krijgen nog steeds gewoon kraantwater met een (eigen EC van 0,8 en een PH (op dit moment) van 7,8

Dat was kort, maar het is in ieder geval iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is weer een vertrouwde Chassie kweek :P

Zonder dollen, zonde man, misschien beter opnieuw starten, ze lijken erg aangeslagen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hadden gehoopt op herstel :verrygood zien der wel open uit hhahahaha

Die openstructuur ken voordelen hebben,ik heb geleerd Lelijk in de luier,is mooi in de sluier ;) :P

 

Who knows,wat zal de ronde gaan brengen bij chassie :verrygood

 

 

CHeers good luck!

 

Bc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi : Normaal gesproken zou je gelijk hebben: d'r uit. Maar het is een testje dus de dames blijven staan tenzij ze spontaan overlijden. Daar komt bij dat ik het soortje niet ken en eigenlijk lijken ze nu toch echt aan te slaan, aangeslagen en wel. Vergeet niet dat de meeste doelpunten gemaakt worden in de rebound ;)

 

@ Bubble_cheese : Yep zo is het echt weer een ronde die bij mij past. Gelukkig ken ik mijn vriendin alleen in de sluier en niet in de luier, wat een ramp moet dat geweest zijn :P

Die open structuur is voor mij erg nieuw, maar schijnt zo te horen en zou als voordeel hebben dat ze tot onderaantoe harde knobbels krijgen. Afwachten dus. En of ze mooi worden of niet maakt weinig uit: Ze gaan toch in de zalf, buiten een paar topjes voor m'n koppijn voorraad. En als ze daar niet bij werken gaan ze alsnog in de zalf.

 

Overigens maken ze nu wel ineens overuren om groter te worden, kan alleen nog geen foto's maken op dit moment. Wellicht later in de week.

 

Oja voor ik het vergeet: Ik heb de aansluiting van het watervat (de kraan) nu toch waterdicht gekregen. Met GEB Etanche. Voor de belgische lezers is dit wel bekend (vrijwel iedere brico) , maar ondanks het "made in holland" tekstje op het pakje is het in Nederland nauwelijks te verkrijgen.

Gevonden bij de gekende Growshop waar ik vaak kom.

 

Groeitjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je eens een close up maken van de voet van je planten. Heb een partij stek gezien die ook maar niet op gang wilde komen, de basis van de plant verdikte tot het eerste blad, vanaf daar ging de groei verder normaal. Groei en blad hebben een tijdje stil gestaan terwijl de wortels het juist goed deden.

Misschien te koud tijdens het aanwortelen misschien te hoge concentratie wortelhormoon gebruikt bij het stekken, of een combi van deze of nog andere factoren. Zou ook nog kunnen zijn dat de stekken heel arm op de moerplanten hebben gestaan, of onder erg weinig licht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...