Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Flebber

verduister probleem?

Recommended Posts

Dag medekwekers.

 

Gezien een verandering op mijn werk vraag ik me af of het voor mij wel zin heeft om weer buiten te kweken dit jaar.

Normaal gesproken staan de planten van 6.30 tot 18.30 buiten, daarna gaan ze de verduisterde schuur in.

Nu zijn ze op mijn werk van plan 1 a 2 dagen per week over te werken tot 20.00, wat inhoudt dat de planten pas 20.15 in de schuur staan.

Dat betekend 13 uur en 45 minuten licht, en lijkt mij weinig genoeg om toch de bloei te forceren.

 

Kunnen de planten dan ook afbloeien, of is 12/12 echt noodzakelijk (het zijn sativa's btw)?

En wat is wijs: Elke dag om 20.15 naar binnen, of alleen de dagen waarop ik moet overwerken?

 

Ik hoop dat jullie me wat raad kunnen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan welk soortje je pakt..

Neem vroegbloeiers (dus niet perscee kortbloeiers). Dan red je het met je 13,5 uur

 

Mvg,

Wubbo Ockels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar wat geëxperimenteerd met het verduisteren (lees vak vergeten soms te laat te vroeg te lang te kort doen enzovoorts) en was verbaasd over hoe goed alles ging.

 

Ik zou ze niet iedere dag om 20;15 doen, maar alleen bij overwerken.

 

Wat ik ideaal vond was ze om 6-7 uur in de avond de schuur in en na 11e voor het slapengaan weer naar buiten.

Maar als je een avond 20:13 verduisterd en de volgende ochtend niet vroeg weg hoeft kan je ze ook tot bijvoorbeeld 8 uur buiten laten staan.

 

Het is belangrijker dat de planten 12 uur donker staan dan dat ze 12 uur licht krijgen!

 

Kortom

Normaal 18;00 uur de schuur in 23;00 uur de schuur uit.

overwerken 20;15 de schuur in de volgende ochtend 8;15 (of 8 of 7:30, of vlak voor het weggaan) de schuur uit.

 

Dan heb je ook geen vroegbloeiers nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben met pacman mee, verduisteren moet je wel nauwkeurig doen, dus geen kwartier of halfuur tussen laten zitten dit is eigenlijk op de minuut nauwkeurig. Nu zal een enkele keer niet erg zijn maar als je met je werk zit kan je beter op safe spelen en bijvoorbeeld auto's pakken.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

is 12/12 echt noodzakelijk (het zijn sativa's btw)

 

12/12 is een vuistregel, meer niet. En sativa zijn de langbloeiers.

 

Dat het heel precies moet buiten, ben ik niet met cb eens.

Een week of drie op rij een paar uur per dag van het licht bestelen brengt de boei wel opgang.

En je hoeft het maar een week of drie vol te houden.

 

Twee dagen overwerken zal niet plotseling de planten hevig laten reveggen.

Dat gebeurt pas als je extra gaat belichten.

 

Je kunt ze ook op de overwerkdagen binnen laten, twee keer in de week een zwarte dag zal ze ook aansporen.

Dit kun je ook laatste redding proberen als er na twee weken nog niets gebeurt.

 

Of het buiten kweken uberhaupt zin heeft?

Niet geschoten, altijd mis.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

Ik ga het maar gewoon proberen met 13,5 uur licht, dus elke dag 20.15 planten naar binnen.

En zet er voor de zekerheid 2 autoflowers bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vermoed dat dat iedere dag 13.5 fout gaat.

 

Plant moet een aantal uur donker staan voordat ie bepaalden hormonen gaat produceren, en stopt met produceren zodra die weer licht ziet.

Dit betekend dat als ze te kort donker staan de productie helemaal niet op gang komt.

 

beter 12 uur + donker, en dan paar dagen soms 13.5 uur licht dan constant 13.5 uur licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het over het verduisteren Fool, je moet wel je licht/donker regime nauwkeurig uitvoeren en niet de ene keer 14 uur en de andere keer weer 12 en dan 13 enzovoort. Omdat ik op vakantie ging heb ik mijn nlx verduisteren aan anderen moeten overlaten wat ik dus nooit meer doe. Met rot in de toppen als gevolg in week 3 als gevolg van stress omdat ze lax waren met verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk is regelmaat beter, maar de aangemaakte bloeihormonen blijven wel een tijdje doorwerken, en steeds te laat op je werk komen is ook niet fijn.

Buiten gaan ze niet zo snel weer re-veggen na eind juli, de dagen worden dan ook al steeds korter.

Maar de ene soort is de andere niet.

Welke soort gaat het worden, Flebber?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vorrig jaar herijuana reg zaden , beetje groei gehad en toen 12/12 2weken ... koste ongv 2 maanden voordat alles weer aan het groeien was

 

kies voor autoflowers scheelt je zoveel werk :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...