Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gupsel

moederplant

Recommended Posts

omdat het de bedoeling is om dit voor buiten guarilla te gebruiken weet ik niet of deze topic gepast is maar het betreft stekken dus zal wel moeten kunnen..

 

het was de bedoeling om een moeder te kweken van heribei of white widow fem.... en hiervan aan de lopende band stekken van kunnen kweken om buiten te plaatsen op desbetreffende plekken. deze moeder kan ik kweken onder hps maar omdat ik al een paar rondjes gedraait heb wou ik deze als het kan groot brengen onder tl velichting hoeveel en wat ben ik nog niet over uit. ook ben ik druk bezig om een oude aquarium om te bouwen zodat ik hier mijn stekken in kan plaatsen.

 

nou vraag ik mij af hoe dit normaal gedaan word... lampen 18/6 en laten groeien totdat je een plant hebt van een meter? en dan

kaal plukken of laten groeien en blijven toppen doormiddel van stekken te nemen? .. heb wel her en der gezocht maar weinig info gevonden misschien dat iemand mij hier eens toe zou willen lichten... ook vraag ik me af hoeveel tl verlichting boven de stekken bak nodig is? t neon? 55 watt 2x?

 

greets gupsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er is wat topics over nalezen,

er zitten nog wat problemen in je verhaal.

niet met fem zaad werken

eerste dagen hebben stekken weinig licht nodig= 1 x 18 watt tl kleur 30/33

als je veel stekken wilt trekken kun je beter onder hps zetten

minstens op 18/24

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou graag een moeder kweken uit fem zaad.. en omdat ik een paar rondjes gedraait heb wou ik deze laten groeien onder tl verlichting..en daaruit de stekken trekken voor buiten?

Edited by gupsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje probeert je uit te leggen iig niet met fem zaad te werken, mbt hermafactor, vooral buiten met weerschommelingen, neem regulier zaad en haal daar een vrouwtje uit om als moeder te fungeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks krasi maar .. Het geslacht zal ik toch pas gaan zien bij de bloei?? Hoe kan ik dan blijvend stekken nemen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst een stekje nemen en die in de bloei zetten voor geslachtbepaling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo snel mogelijk een gewortelde stek die je van je moeder heb genomen in de bloei zetten ,dan kan je het geslacht zien .

Duurt gemiddeld een week of 2 met wortelen erbij ben je zomaar 3 a 4 weken verder daarom beginnen met meerdere moeders ,

dan kan je ze daarna uitselecteren .

 

 

 

 

 

 

 

 

mzzl 11ltrp :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stek hoeft niet geworteld te zijn om geslacht te vertonen... Gewoon gelijk op 12/12 in een glas water of dergelijke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikkt tip Boef, dat wist ik dus niet..... :vape:

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook niet ,gaan we zeker een keer proberen, thanks Boef.

 

 

 

 

 

 

greetings 11ltrp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...