Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

g-o

Elektriciteit binnen.

Recommended Posts

Beste mede growers,

 

Ongetwijfeld zullen een aantal van jullie vandaag de Telegraaf hebben gelezen waar een groot artikel staat over onze hobby. Ik hoop dat dit het juiste forum is. Aangezien het over een onderdeel van het kweken gaat. Namelijk je elektriciteit.

 

Nu gaven ze daar aan dat vele worden gepakt door de energie bedrijven vanwege het hoge energieverbruik. Bij sommige bedrijven werken zelf tot 90 man (!!) fulltime met het speuren naar ongewone hoge rekeningen.

 

Nu vraag ik me af wat de max van het aantal lampen is dat je via de meter kan doen? Zelf ga ik uit van 2x 600W aangezien ik daar nog nooit iemand mee gepakt heb zien worden.

 

Wat is jullie ervaring? Een niet geheel onbelangrijk detail dit....

 

Greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij hebben we hier al 1 miljoen topics over :vape:

 

groet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

paar straten bij mij verder op is ook iemand gepakt die ik ken.

draaide ook erg klein maar wel gepakt.

waardoor ??? dat weet ik niet.

in ieder geval niet door geur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al green >> Heb het niet uit de topics kunnen halen inderdaad. En wellicht is er weer geupdate info :vape:

 

Pier >> Door tips worden nog steeds de meeste gepakt. Hoe klein ook. Dus wellicht is dat de meeste aannemelijke reden.. Hoeveel lampen had diegene hangen?

 

Wellicht heeft er iemand info hoe de energie bedrijven achter de schermen werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er daadwerkelijk 90 man naar speuren dan ze wel heel scheel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier kun je ook nooit een absoluut antwoord op geven of krijgen. Je hebt een kans dat jouw gebruik opvalt. En die kans wordt groter naarmate je meer verbruikt.

 

90 man bij alle electrabedrijven van nederland? Full time? Hihi, hier wil ik ook wel een bronnetje van zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 90 man fulltime aan het zoeken dat stond in de Telegraaf, de sensatie krant van wakker Nederland :vape:

 

Kan natuurlijk een bangmaker zijn.

 

Ik denk zelf dat 2x 600 watt niet direct opvalt. Er kunnen meerdere reden zijn voor zo'n stroom verbruik. Wanneer een energie leverancier dit te veel vind en dit zou gaan melden. Iets wat me al sterk lijkt aangezien je gewoon betaald en ze dus goed aan je verdienen. Dan moet de politie dit stroomverbruik, wat niet eens absurt hoog is, in behandeling gaan nemen. Veel procedures voor gaan doorlopen en vervolgens aan de officier van justitie (als ik het goed heb) toestemming gaan vragen om met deze lichtelijke en niet goed gegronde redenen een huiszoekingsbevel te verkrijgen. Een van Nederlands grootste rechten is privacy (neemt trouwens flink af) En zal een officier van justitie toestemming geven om zo'n recht te breken op zulke lichtelijk verdenkingen? Daarnaast heeft de politie te weinig manschappen om al de tips na te lopen die de ''grote jongens'' betreft. En om uiteindelijk de balans op te maken. Al komen ze voor 2x 600 Watt is de kosten/baat analyse dan in balans? Al die tijd, manschappen, geld en energie voor 15-30 plantjes?

 

Daarom denk ik dat 2x 600 Watt kan. En ik zie het ook gebeuren. Maar toch interessant om hier van over mening te wisselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de sensatiekrant van slapend nederland .....

 

ligt hier ook iedere dag op de mat ......om 05.00 uur al .

 

@jeice

:vape:

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ongetwijfeld zullen een aantal van jullie vandaag de Telegraaf hebben gelezen waar een groot artikel staat over onze hobby. Ik hoop dat dit het juiste forum is. Aangezien het over een onderdeel van het kweken gaat. Namelijk je elektriciteit.

 

Nu gaven ze daar aan dat vele worden gepakt door de energie bedrijven vanwege het hoge energieverbruik. Bij sommige bedrijven werken zelf tot 90 man (!!) fulltime met het speuren naar ongewone hoge rekeningen.

 

Lees lekker verder en geloof de onzin zou ik zeggen..

 

90 man fulltime waar de rekeningen laten bekijken door de computer volstaat bijvoorbeeld naast dat dit al nieuws van vorige eeuw is want toen keken ze al of er afwijkingen in je stroomgebruik waren maar hadden ze nog geen idee wat ze er verder mee moesten :vape:

 

Stroomgebruik komt pas in aanmerking als je op een andere manier de verdenking op je geladen hebt want zomaar en onderzoek omdat je veel stroom gebruikt kost veel geld en de energie.mij verdient aan je dus zal niet gaan piepen, je zal wel je droger elke nacht hebben draaien naast dat je expresso ook de hele nacht aan staat voor dat 1e kopje s' morgens en ma en dochter gaan om de dag onder de zonnebank en jij neemt graag een saunaatje thuis ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het niet doen! je moet denken je lampen zijn eigenlijk 750 watt met trafo, dan heb je 2x 750 watt+ongeveer 100watt aan afzuigers+ voor de winter vaker een kachel van 2000 watt

dus eigenlijk verbruik je constant veel stroom :vape: ik zou het in deze tijd niet wagen! en als je het dan toch wil doen kan je het beste gewoon draaien tot je de meter opname krijgt en die gewoon betalen

en alles weg halen ;) als ze dan komen hebben ze niks! dus als je slim bent begin je te kweken net naar dat je de opname hebt gehad.denk dat dat de meeste hier ook doen op het forum.

dus 1 jaartje draaien je stroom rekening betalen en dan stoppen of je moet weer ergens anders beginnen dat lijkt mij het slimste.

succes!

 

Gr Jack

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die 90 man fulltime aan het zoeken dat stond in de Telegraaf, de sensatie krant van wakker Nederland ;)

 

Kan natuurlijk een bangmaker zijn.

 

Ik denk zelf dat 2x 600 watt niet direct opvalt. Er kunnen meerdere reden zijn voor zo'n stroom verbruik. Wanneer een energie leverancier dit te veel vind en dit zou gaan melden. Iets wat me al sterk lijkt aangezien je gewoon betaald en ze dus goed aan je verdienen. Dan moet de politie dit stroomverbruik, wat niet eens absurt hoog is, in behandeling gaan nemen. Veel procedures voor gaan doorlopen en vervolgens aan de officier van justitie (als ik het goed heb) toestemming gaan vragen om met deze lichtelijke en niet goed gegronde redenen een huiszoekingsbevel te verkrijgen. Een van Nederlands grootste rechten is privacy (neemt trouwens flink af) En zal een officier van justitie toestemming geven om zo'n recht te breken op zulke lichtelijk verdenkingen? Daarnaast heeft de politie te weinig manschappen om al de tips na te lopen die de ''grote jongens'' betreft. En om uiteindelijk de balans op te maken. Al komen ze voor 2x 600 Watt is de kosten/baat analyse dan in balans? Al die tijd, manschappen, geld en energie voor 15-30 plantjes?

 

Daarom denk ik dat 2x 600 Watt kan. En ik zie het ook gebeuren. Maar toch interessant om hier van over mening te wisselen.

Geloof me dat doen ze tegenwoordig! politie werkt samen met stroom leveranciers die moeten ook allemaal aant werk gehouden worden he :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me dus afvraag is :

 

-Wat is echt hoog verbruik, is dat >10.000Kwh of 15.000Kwh of 20.000Kwh

Wie van dit forum heeft hier echte wijsheid over.

 

-Wie tipt de blauwpetten; is dit de netwerkbeheerder (stedin-liander) of het bedrijf waar je een contract mee hebt (nuon-greenchoice...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hoog gebruik is geheel afhankelijk van de locatie en de grote er van. 10.000 kw is veel in een klein flatje, in een ruime gezinswoning is het weer niet veel. Als je een loods hebt met bijvoorbeeld een webshop of zo is 20.000 kw veel, ben je op papier een bedrijf met veel machines die veel stroom vreten en ook een groot verbruik contract hebt met je energie maatschapij is 50.000 kw weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hobbykweker hoeft zich geen zorgen te maken over de hoeveelheid elektriciteit die hij/zij verbruikt.

Als je dit bent of niet, dat weet jezelf maar al te goed. :vape:

 

En een broodkweker moet slim zijn. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 600W kan ook al een lichtelijke broodkweker zijn :vape:

 

Johnny_Sack > Begrijpelijk! ;) Even een luie vraag. Bij 2x 600W is dat boven de 10.000KW? ;)

 

Al green > Het lijkt mij eerder de netwerkBEHEERDER, degene waar jij de stroomt van koopt, het energiebedrijf, verdient aan je en zal dus minder snel te staan springen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny_Sack > Begrijpelijk! ;) Even een luie vraag. Bij 2x 600W is dat boven de 10.000KW? :vape:

 

Die 2x 600W kun je aanpassen naar 2x 800W. Ik heb een kast gemeten, met daarin een 600W lamp en deze kwam dus op 800W totaal.

Dus even heel lui rekenen(want jij zit achterover lui te zitten):

2x800x12X365= 7000Kwh + normaal huishoudelijk gebruik.

Je komt > 10.000Kwh, dus volgens de telegraaf ga je gepakt worden......brrrrrrrrrrrrrrr(ommen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de telegraaf staan wel meer leugens....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een electrisch radiatortje trekt al 1500Watt. Ik ken lui die hebben er in de winter een stuk of 3-4 draaien om hun huis warm te houden. Daar vallen ze ook niet jaarlijks binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al green >> Dank je wel voor de berekening :rofl Voor de brrrrrr vrees ik niet zo veel :) Heb er vele voor me zien gaan. Niet dat dat natuurlijk een garantie is :lol: Ga je voor 2x in het jaar dan draait de tent ook geen 365 dagen per jaar dus hopen op het beste en netjes betalen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier gebruik van afgelopen jaren:

 

2011: 4300 kw

2012: 7500 kw

2013: ????? kw

 

Anyways.. volgens "Mijn Eneco" is de postcode gemiddelde 3500 kw. Ik zat er dubbel op.. niks gebeurd. Rekeningen op tijd betalen, niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zit al jaren rond de 30.000kw

 

Das stevig.

 

Heb wel eens gedacht;

Heb je een boerderijtje ergens in Drenthe, niet goed geïsoleerd, gedurende 5 jaar...koop je een paar paardjes en hang je een boiler op om de

paardjes met warm water te verzorgen.

Boiler gebruikt > 2000W

Staat plotseling de politie voor de deur....u gebruikt ineens veel stroom( komt natuurlijk door de boiler) we denken dat u wiet kweekt

????????????? zou toch niet normaal zijn....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat is ongeveer de situatie, alleen geen paardje en eerste jaren alles ongeisoleerd en bijverwarmd in schuur met elektrische kachels, dus al vanaf begin dit verbruik, nooit vragen over gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant. Velen onder ons hebben toch een redelijk hoor verbruik :) Lijkt mij ook onmogelijk en belachelijk tijdrovend om voor miljoenen huishoudens en eenpersoonswoningen het energieverbuik te controleren en overal onderzoek voor in te stellen. Kijk.... zijn er vermoedens of worden de blauwpetten getipt en dan kijken ze of je stroomgebruik erg hoog is, dan hebben ze wel een extra vermoeden. en nemen ze eventueel actie aan de hand van je stroomgebruik (in combinatie met andere aanwijzingen)

 

Prutsertje >> Jij woont denk ik niet op een flatje :rofl Dan zou zo'n verbruik wel opvallen lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...