Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

Mycorhiza schimmels.

Recommended Posts

Off topic, Cb, maar wel mooie voor een vers draadje!

Succes.

 

Voor jouw Fool! En ook een klein beetje voor mij :vape:

 

Ik vraag me af hoe we de micorhiza schimmels kunnen vermeerderen, ik neem aan dat deze schimmels zich vermeerderen. Je kunt ze kopen in een potje dus er zal wel een manier voor zijn.

 

Is er ook een goedkope manier om micorhiza toe te voegen aan het medium, die potjes met schimmels zijn handig maar waarom dokken als je het zelf goedkoper kan, en beter misschien?

 

In ieder geval heb ik er mee gewerkt en zeker een aanrader!

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor jouw Fool! En ook een klein beetje voor mij :vape:

 

Ik ben blij dat je soms naar me luistert, CB.

Er was vroeger een member hier zeer intensief mee bezig,

Citroax of zo, dacht ik.

Dus heel diep graven, misschien?

 

Ben benieuwd wat je los maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken citroax nog wel van het forum, heb hem al een tijdje niet meer voorbij zien komen zoals zoveel leden niet. Ik draai toch al een tijdje mee hier op wf dus je merkt op een gegeven moment wel wie er niet meer komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol

Ze vermeerderen zichzelf in je pot.

Het is een schimmel infectie.

Myco's oogsten en kweken is een heel ander verhaal.

Ik ben wel eens in de US op een Myco kwekerij geweest.

Het is vrij lastig en ze proberen hun procédé geheim te houden.

Het gaat allemaal om de sporen.

Om te kijken of je goede Myco hebt moet je eigenlijk een sporenextractie doen.

Sporen tellen onder een microscoop is wel leuk om te doen.

Zou wel grappig zijn om een test te doen met meerdere merken.

Ik denk dat er een hoop rotzooi tussen zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu je kan ze gewoon hergebruiken hergebruik je oude grond of meng een gedeelte onder je nieuwe .

 

De japanners gebruiken ze al eeuwig in bonsai teelt ze nemen een beetje schimmel van de oude pot en plaatsen deze in de nieuwe aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe jammer :vape: ik had een aqarium idee met een of andere grondsoort en dat ze zichzelf daar dan in zouden vermeerderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een eetlepel per 5 liter van dit spul:

 

gallery_1115_750_110746.jpg

 

Door mijn grond mix, de potten vul, en vochtig warm afgedekt een dag of wat laat staan,

dan is er daarna een witte schimmel overal op gegroeid.

Niet verstoren, maar inpoten, is het recept.

Sommigen gooien zoiets meteen weg, schimmelige grond? Eng?

 

Ik denk dus dat ik ze al aan het vermeerderen ben, en vind het best goedkoop.

Daarna de grond gezond houden.

 

Ik weet overigens niet of de actidinges dezelfde schimmel is als jij bedoelt, maar ik heb wel het idee dat het werkt.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je de schimmel op het laatste moment toevoegd krijg je dit:

 

gallery_1115_3541_112967.jpg

 

De stek is kortgeleden opgepot, en heeft daarna nog een paar dagen in een vochtige omgeving gestaan.

 

Boven het stammetje zie je iets wits schimmelen, en daaronder, ook in de toplaag zie er nog twee.

 

Het goedje komt in korrels, en een deel van de componenten lost wat langzamer op.

 

Fijn spul als toevoeging, of bij hergebruik van grond.

 

Schimmel ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer de de boel wat op te fleuren met een plaatje, pier

Ik laat het schimmeltje zien.

Als ik met wortels wil pronken, pak ik wel andere foto.

En ik verpoot altijd vroeg, als dat kan maar dat is een heel ander verhaal.

Ik ben al aan het schimmelen, vooral tussen mijn tenen,

Van mij had het topic niet echt gehoeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

same here.

useless.

maar fungus tussen de tenen ken ik wel :vape:

nog nooit op geprobeerd te kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet die rommel gewoon door de grond heen mengen...

 

Bedankt voor het inhoudelijke commentaar.

Vraag het verder maar aan Sinterklaas,

die heeft verstand van schimmels, en houdt ze jaren goed.

Hij weet vast ook beter hoe je ze het beste goedkoop kunt vermeerderen.

Prettige dag verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mycorhiza das mooi spul en het zijn schimmels. Ja schimmels, wat zijn het eigelijk? Schimmels hebben de mogelijkheid om grote brokken klein te maken. Denk bijvoorbeeld aan het afbreken van boomstammen tot grond. Mycorhiza is een aparte groep schimmels die samenwerken met de haarwortels van planten. Ze werken samen, de schimmel geeft de plant voedsel en laat hem voedsel makkelijker opnemen. De schimmel daarin tegen krijgt ook voedsel van de plant. Hele kleine delen van de haarwortels breken af welke als voedsel voor de Mycorhiza dienen.

De schimmels binden stikstof uit de lucht welke voor planten onbereikbaar is. Wanneer dit is gebonden in de grond wordt het beschikbaar voor de plant. Planten kunnen niet zelf deze stikstof uit de lucht opnemen.

 

 

Zoiets als een schimmel, gisten, microbe mengsel kan je vrij simpel zelf maken. De vloeibare versie ken ik het beste.

 

Neem bosgrond, parkgrond, water uit een stukje afgesloten water, wat water uit openwater, yoghurt. Eigelijk zoveel mogelijk verschillende milieus uit je eigen omgeving. Zet dit alles bij elkaar in een vat en laat het een paar weken staan. Dan heb je een mengsel wat je moet aanlengen met water, 1 op 10. Dan,... Gieten maar!!

Hierin zitten allerlei nuttige microbe die je bodemleven gezond maken. Je planten zijn beter beschermt en nemen voeding beter op.

 

Wat je ook kan doen is wat grond bij een zwarte els weghalen. Dat is een boom welke veel mycorhiza bij de wortels heeft.

Ik weet niet of bovenstaande geschikt is voor onze planten. Ik denk de eerste methode wel maar heb dit zelf niet op cannabis getest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vergeet vlinderplanten (deze binden stikstof uit de lucht, er zijn dus wel degelijk planten die stikstof uit de lucht halen!)

 

Het zijn vaak mineralen (npk en sporenelementen) die de schimmels aan planten geven, en ze krijgen er suikers voor terug.

De mycorhiza zijn dan ook "bijzonder" door hun extreem lange eencellige "uitlopers" die een beetje op wortels lijken maar veel fijner zijn. De effectieve oppervlakte van je medium word dus vergroot.

 

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de schimmel;s bij onze hobby doodgaan, (in dat geval verliezen ze namelijk hun nut).

Dus bij het hergebruiken van een deel van de aarde is het niet essentieel om nieuwe schimmels toe te voegen. (kan ook geen kwaad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zegt bosgrond, wat zit er in bosgrond wat nuttig is? Ik denk eerder dat er schadelijke dingen in deze grond zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je vergeet vlinderplanten (deze binden stikstof uit de lucht, er zijn dus wel degelijk planten die stikstof uit de lucht halen!)

 

Ik neem aan dat je vlinderbloemige bedoelt??

 

deze werken samen met schimmels en bacteriën. Zij halen dus niet zelf de stikstof uit de lucht dat doen de mo's. wel ff opletten tijdens je bioles kerel

 

 

Edit: bosgrond? daar zitten vaak meer "volwassenen" lees oudere culture in. die heb je nodig omdat het vaak schimmels bevat die van grote stukken, kleine stukjes kan maken. Bijvoorbeeld het vermolmen van hout tot compost. die hebben zeker een functie dus en kunnen denk ik ook wel nuttig zijn. je moet zorgen voor een balans in je grond. niet alleen van 1 organisme veel en de rest weinig. op die manier houdt het zichzelf in stand en organiseert het zich. dat neemt dus weer een taak uit onze handen, ole. kennen wij weer een paffie doen en praten over boeiende sjizzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...