Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Emiel

Eerste Keer Kweken

Recommended Posts

Nee , je kunt goed zien aan de grove structuur van de hoofdtak dat het zaadplanten zijn , stekken hebben daar minder groeven in .

 

De derde foto vanaf boven bedoel je toch pro ? die plant lijkt inderdaad een mannetje te worden. Er lijkt namelijk een bolletje met stuifmeel in de aanmaak te zijn. Maar geen paniek ,er is nog tijd genoeg .

Share this post


Link to post
Share on other sites
wow jij doet het egt goed voor de eerste keer :verrygood ik ben trots op je :smoke whahahaha. echt heel mooi

Komt door alle informatie die ik van dit forum haal.

Dus jullie allemaal bedankt :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

best slim gedaan eigelijk

 

iedereen houd jouw kweekje een beetje bij en geeft informatie enzo. en jij doet het en krijgt een mooie kweek. egt goed bedacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een keer jullie advies nodig.

 

Bij sommige planten heb ik nu kunnnen zien welke man of vrouw zijn.

 

Alle planten staan nu nog in 11L emmers van de gamma.

Heeft het nu nog zin om ze over te potten naar grotere bakken of ben ik daar nu al te laat mee en zullen ze toch niet veel meer groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zal toch al snel wortelschade ontstaan denk . Maar als de hele kluit makkelijk loslaat uit de emmer is het natuurlijk best nog mogelijk . Je kunt ook alleen de bodem uit de emmer snijden(om minder wortelschade te krijgen) ,en dan de emmer gewoon bovenop de grond in de nieuwe pot zetten. Moet je wel je emmer naar de klote helpen,dat is het nadeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet doen, alleen overpotten vanuit max 7 liter naar bv 45 liter. Vanuit 11 liter potten pakken de wortels maar moeizaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe komt dat ? dat ze vanuit een 11 liter pot maar moeizaam pakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe komt dat ? dat ze vanuit een 11 liter pot maar moeizaam pakken?

Mede door het tijdstip van overpotten. Het is nu bijna augustus en de plant zal zodra gaan bloeien. De energie wordt meer voor andere delen bestemd dan voor wortelaanmaak.

Maar evengoed, overpotten vanuit 1 t/m 7 liter potjes gaat het beste maar dan wel in de volle groei. Waarbij 7 liter echt het maximum is om over te potten naar minimaal 45 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

`Wat ik wel heb gedaan in andere jaren ongeveer op dit tijdstip van de zomer is het overpotten d.m.v. het uitsnijden van de pot bodem . dit levert nauwelijks wortelschade op ,en je kunt de pot gewoon bovenop de verse grond die in een grotere pot zit zetten. De wortels groeiden wel door toen ,waarschijnlijk langzamer dan bij een plant in de volle groei ,ok dat wel . de plant heeft dan toch weer voedingsrijke grond ter beschikking .

 

Ik verbaas me altijd over de groei snelheid van wortels trouwens(onder goede omstandigheden) . Had ooit een bak met 1 doorzichtige kant , hier kon je de groei goed volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik verbaas me altijd over de groei snelheid van wortels trouwens(onder goede omstandigheden) . Had ooit een bak met 1 doorzichtige kant , hier kon je de groei goed volgen.

hmm, wortels en belichting da's geen goede combinatie bij mijn weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 65

 

 

Inmiddels heb ik 5 vrouwelijke planten kunnen identificeren.

15.jpg

 

Ik heb ze alvast even appart gezet van de andere planten, waarvan ik het geslacht nog niet heb kunnen vaststellen

16.jpg

 

 

Hieronder een foto van de 5 nog niet geidentificeerde planten.

18.jpg

 

Van de overige 5 planten is dit een mannelijke plant, neem ik aan....?

dus die kan ik kappen?

17.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja overduidelijk een man....dus maak zaad voor volgend jaar of omkappen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik verbaas me altijd over de groei snelheid van wortels trouwens(onder goede omstandigheden) . Had ooit een bak met 1 doorzichtige kant , hier kon je de groei goed volgen.

hmm, wortels en belichting da's geen goede combinatie bij mijn weten.

Om die reden heb ik aan de buitenkant van het acryl glas ook Al folie aangebracht, dat ik opzij kon doen om weer ff te kijken .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dag 65

Van de overige 5 planten is dit een mannelijke plant, neem ik aan....?

dus die kan ik kappen?

17.jpg

Deze heb ik inmiddels gekapt.

 

Ik heb ook nog een plant waarvan de bladeren aan de onderkant lichtgroen --> geel worden.

Dat komt toch door te weinig voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als de bladeren geel worden komt het door te weinig voeding.En zeker uit zo emmer van 10 liter dacht ik :verrygood ....Ik had dat ook met een 20 liter pot werd de onderkant ook geel dus had ik hem maar over gepot in de volle grond ergens in de natuur moet alleen nog kijken hoe het met haar is ... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen nog even een update-je plaatsten.

 

Zaterdag ga ik een week op vakantie Dus dan moet ik me planten aan de zorg overlaten van iemand die ook op de beesten past.

Eigelijk wil ik ze dan dus een week geen voeding geven (ivm met overvoeden door plantenoppas)

 

Zou dit erg zijn denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal morgen nog even een update-je plaatsten.

 

Zaterdag ga ik een week op vakantie Dus dan moet ik me planten aan de zorg overlaten van iemand die ook op de beesten past.

Eigelijk wil ik ze dan dus een week geen voeding geven (ivm met overvoeden door plantenoppas)

 

Zou dit erg zijn denken jullie?

Ik ben benieuwd naar je update emiel! En een week geen voeding geven. Ik denk dat de planten dat wel zullen overleven!

 

Greetzzz: Creep :verrygood

 

Btw: Op terra vega zit tog zo'n maatdop, tegen overvoeding. Das toch niet zulk moeilijk werk voor die oppas... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondervoeding kan maar hoeft de ooraak niet te zijn van enkele gele blaadjes. De meeste éénjarige planten stoten hun onderste minst interessante blaadjes af net voor de bloei (doet de mijne ook) om alle energie juist in de bloei te storten.

 

Ik tel zeker 20 gele blaadjes onderaan mijn plant (is wel groot want in volle grond!) en enkele volledig afgestorven blaadjes. Maar het overgrote deel van de plant is mooi lichtgroen tot groen. En dat is wat telt. Voorbloei sedert een dag of 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 72

 

Nog een fotootje van de vrouwenplantjes.

19.jpg

 

Bij de andere planten is het geslacht nog niet te zien dus die laat ik nog effe staan.

Ik ga een weekje op vakantie, dus daarna weer een update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...