Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

nou ik zag dus wat gele bladeren dus dacht aan te weinig voeding :tu en heb ze wat plagron voeding gegeven halve dosering en nu zie ik dus van die roestvlekjes en heb het ook niet meer gegeven dus eenmalig domme actie als ik er nu over na denk

die voeding houd minstens 6 weken en ik heb ze ook nog een over dosering ervan gegeven toen dus zou het wel 8 weken ofzo moeten houden-.-

lost het probleem zich vanzelf op door gewoon water te geven?

echte update komt zondag :)

9kw85g.jpg

2076urr.jpg

29mmzaq.jpg

30m96vm.jpg

heb even proberen te zoeken wat het kan zijn kan dit kloppen? maar dan zou het niet door de voeding komen die ik heb gegeven toch?

maar kan me niet herinneren vlekken gezien te hebben de dagen voordat ik voeding gaf

 

Tekort aan Magnesium

 

BIj een tekort zie je in chronologische volgorde de volgende symptomen:

• de eerste 3 à weken zijn er geen symptomen zichtbaar, de plant groeit goed en is mooi donkergroen.

• Rond de 4de tot 6de week worden de gebreksymptomen zichtbaar. Er treden dan kleine roestbruine necrotische vlekjes en/of wolkachtige gele vlekken tussen de nerven (chlorose) in de middeloude bladeren op. Kleur van jonge bladeren en de ontwikkeling van de bloemen is normaal.

• Bladranden voelen droog en knisperig.

• Soms krullen de bladpunten en bladranden omhoog.

• De grootte en het aantal roestbruine vlekken breidt zich uit op het blad. De chlorose wordt geler en eveneens erger.

• Bij ernstige tekorten worden uiteindelijk ook de jongste bladeren lime-groen van kleur.

• Bladeren vallen zonder eerst te verwelken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gingen goed :tu

 

Het probleem dat je hebt is geen tekort, het is een verbranding omdat je veel teveel voeding hebt gegeven en/of een ph die enorm afweek.

 

Als je pas begint te tellen met begin bloei als er bolletjes op zitten ben je zo 2wk verder in de bloei en vraag ik me af hoe je dat dan met een voedingschema doet omdat je dan altijd zult ondervoedden en op verkeerde momenten verkeerde dosis geeft.

 

Kijk eens in je schema naar verschil wk2 12/12 en week 4 waar je al in zit zoals je rekent.. dat komen ze dus al tekort en als je dan begint met voeding te verhogen verbranden ze waar je bij staat.

 

Als je vanuit zaad opkweekt dan is wat de veredelaar aangeeft gerekend vanaf dag 1 dat je de klok op 12/12 zet.

 

Ga je zelf bepalen pak dan de dag dat je overal witte haren op ziet duiken als dag 1 bloei en geef vanaf dan nog ruim 1wk groeivoeding voordat je overstapt op een bloeivoeding om tekorten aan groeielementen (in bloeivoeding zit amper N/calcium en magnesium) in de beruchte weken vd bloei (week 4/5) goed door te komen.

 

Als het op oogsten aankomt is een loep altijd handig, je verkijkt je behoorlijk op wat haren soms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de info

 

ik heb op de website van plagron gekeken en daar staat als je biologies gebruikt dan hoef je niet op ec en ph te letten dat regelt de grond zichzelf bij terra en hydro voeding moet je wel de ec en ph regelen....

 

ik hoop dat ze van dit grapje ook nog herstellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

heb maar 1 keer 2ml per liter gegeven dus echt halve dosis

 

dit is het voedingschema het enige wat ik niet heb is de plagron aarde maar zoals je kunt zien heb ik er wel die bio supermix door gemengd dus eigenlijk hoef ik ze nog niet te voeden.... zoals ik nu wel gemerkt heb

http://www.plagron.com/nl-nl/kweekstijl/1/1/2/100-bio.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je op site van Plagron eea nagekeken hebt.

Nu nog de goede aarde in huis halen zodat je geen rare uitglijders op PH en EC meer krijgt en je kunt doen wat Plagron aanraadt :P

 

Wat is de startwaarde PH van die Hubo grond en hoe is dat bemest, op kalkbuffer gebied kom je sowieso al flink tekort.

Denk en PH van ergens in de buurt 5.5 en een EC van 2.5 in langzame kippemest release oid en klinkt in als ik weet niet wat.

Daarom reageerden ze ook zo vreemd op je spoelen eerder (heb ff teruggekeken in je topic).

 

Helemaal herstellen zullen ze niet meer, ze hebben een flinke tik gehad.

Zaak om rustig aan te doen met de voeding en ook de PH en EC daarvan in de gaten te houden, in ieder geval de PH waarde want als je op die aarde een ph van 8 geeft kom je alsnog flink boven de 7 uit en minerale en bio meststoffen willen nog wel eens raar reageren op elkaar met heftige verbranding tot gevolg waar er eigenlijk geen reden toe zou zijn.

 

Besef je wel dat je met biovoeding vooruit aan het voedden bent ivm slow release en je het totaal niet kunt vergelijken met een hapklare brokken run van GHS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloeidag #18(meschien wel al 25-30 als ik het vanaf 12/12 zou hebben geteld)

ik vind ze eigenlijk nog wel goed uitzien alleen jammer van die voedingsfout :@

en de krengen blijven maar groeien of me net is niet stevig genoeg en word gewoon naar boven geduwd waardoor 3 toppen maar 15cm boven de lamp hangen.

maar gelukkig heb ik er een dikke fan aan hangen :P

is knaken nog altijd een optie of leverd dat teveel stres op voor de planten?

a44yvk.jpg

5lxsvs.jpg

24eruo0.jpg

5zr4gz.jpg

en de 2 control toppen :D

kczf42.jpg

dc51cw.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder licht aan ziet het al een stukje ongezonder uit........

34eywwl.jpg

flbote.jpg

ik heb dit nog liggen dat heb ik er vandaag aan toegevoegd eens kijken hoe ze daarop reageren! ik wil mooie donkergroene blaadjes :P

http://www.plagron.com/nl-nl/product/1/46/...ugar-royal.aspx

Sugar Royal is een krachtige biologische stimulator op basis van aminozuren. Het stimuleert de productie van bladgroen en hierdoor de vorming van hars / kristallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er gezond uit man...als dit u eerste keer is, dan zal de volgende ronde zeker een knaller worden.

 

Nice yo

Share this post


Link to post
Share on other sites

is mijn 5-8 keer weet het niet meer precies

maar gezond?? ze zijn zo lichtgroen/geel aan het worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whuahahha moet hier gewoon echt om lachen!

 

 

Sorry Niet persoonlijk 5 tot 8 keer gedraait!

 

Je zit hier in week 4 ruim(5) Kijk alleen al na die prachtige stammen, OP 11 liters! miejonge!

 

En Niet vergeten de 11 VINGERIGE bladeren die er tussen zitten!

 

Snap ik er nou op dit moment van kweken,Helemaal niks meer van,Of hou je ons voor de gek!

 

En dat proberen met van alles,Hou nu is 1 lijn compleet aan,en kijk dan of die bevalt in plaats van alles er door heen te gooien,het is wel onkruid maar nog NET geen KlIKo!!

 

Succes thumbs up ziet er goed uit verder!!!

 

Fakkeltje

Share this post


Link to post
Share on other sites

is allemaal 1 lijn van plagron

 

ik hou niemand voor de gek :lol:

ik vind de blaadjes er niet goed uitzien meschien ben ik wel te kritisch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de voeding op peil houden tot je gaat flushen met water op het laatste. Tussendoor kun je wel af en toe alleen water geven.

ik zou 75% van aanbevolen dosis aanhouden, en dan verhogen of verlagen in stapjes van 0,2 ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloeidag #25

33krho4.jpg

iozuyv.jpg

io464j.jpg

 

kontrol toppen

w18nb5.jpg

2e5qpnd.jpg

 

blaadjes :lol: kun je breken alsof het glas is

moet ik de ph meer controleren of is het echt gewoon van die voeding wat ik 2 keer heb gegeven......

nn4gnc.jpg

96f59t.jpg

34exh1j.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloeidag 32

of ze het nog 4 weken zouden overleven??????

15otdoj.jpg

106mtz7.jpg

 

controletoppen

2h72m9h.jpg

1gm71l.jpg

 

slechte blaadjes

2aigbrt.jpg

13z1zdg.jpg

a24sv5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm best nog redelijke toppen maar je zit wel met een dik bladprobleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

het moet wel lukken , alleen zou wel even zorgen dat de PH goed is .

heb het heel vaak bij mensen fout zien gaan die dat niet op orde hadden en daardoor net zon start maakten als jou

als de ph goed is kan die namelijk ook daadwerkelijk de voeding opnemen die ze krijgt .

en ik zou heel erg minderen in het voeding geven de eerste tijd en zorgen dat je spoelt met water met de correcte PH

 

mvg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ze geen voeding :lol: ik heb alleen die rommel toen ertussen gemengd van plagron en gewoon water aan het geven zonder ph correctie omdat erbij staat dat dat niet nodig is bij biologise producten dat de planten/aarde de ph zelf regeld :)

maar ik zal eens water gaan geven met 5.8 ph

Share this post


Link to post
Share on other sites

het regelt zichzelf volgens mij niet :)

maar als je in die verhouding aanhoudt wat op de voeding staat

dan zou het ongeveer moeten kloppen met die Ph.

dat dacht ik op de site van atami gelezen te hebben.

 

EDIT: maar meten is weten natuurlijk !

 

mvg

 

ik zou trouwens ook het gele blad wat echt verdort is wegknippen.

misschien dat je zo het licht nog ietsje meer op toppen onderin kan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ging ja ook allemaal zo goed als perfect nadat ik de bio supermix had toegevoegd totdat ik 1 keer voeding gegeven heb

dat zal het hele aarde leven wel verstoord hebben maar terwijl ik het wel met halve dozering had gedaan en ook met bio bloom

dus ik snap er ook niks meer van :)

 

dit is wat plagron zegt

Moet ik de EC-waarde en pH-waarde controleren als ik 100% BIO kweek?

 

Als je producten kiest uit de 100% BIO kweekstijl, kweek je biologisch en hoef je de pH- en EC-waarde niet te meten. Een EC-meter kan namelijk niet alle biologische meststoffen meten. Het biologisch leven in de aarden uit de 100% BIO kweekstijl regelt dat de voedingsstoffen beschikbaar blijven voor je planten en helpen de pH-waarde te stabiliseren. Daarom is het niet nodig de pH-waarde te meten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals... je aarde is hier de boosdoener.

Daardoor kun je niet aannemen dat wat Plagron stelt ook voor jou deze run op gaat.

 

Ze worden erger en erger en je krijgt overal uitlopertjes in de toppen, lekker fluffie word dat en klote knippen en daarnaast moet je als je ze nog zo lang wilt laten staan elke dag de toppen inspecteren op rot, veel kleine gele blaadjes al en da's verdacht ;)

Ook zul je 'ergens' nog 1 of 2 keer voeding moeten gaan geven als ze nog zo lang moeten staan anders wordt het helemaal niks meer maar hoe je dat nu aan moet pakken kan ik je niet bij helpen, als het mijn planten waren bloeide ik ze geforceerd af (licht elke dag 2u langer uit totdat je op 0u licht zit en dan na 3dgn donker om) huilde uit en wist wat ik vooral niet moest doen volgende ronde :verrygood

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik vind het toch niet gek hoor, wat er van terecht komt; zag er een aantal weken nog voor de bloei weinig hoopvol uit, dat dan dit het resultaat is geworden ?? ;)

ja ik geloof dat in zo,n kunstmatig en kort tijdsbestek van een groei en bloeicyclus, er weinig bij te sturen valt; het heeft geen zin meer om naar de grote bladeren meer te kijken; moets ook denken aan magnesium tekort, maar waarom ontstaat dat!!

Te nat??, ph waarde te laag/hoog?

het wortelmilieu verstoort, de plant gebruikt de voedingsbuffer uit de grote bladeren, hoge verdamping; toch net op tijd met de bloeien top opbouw, geweest. Mogelijk toch je wortelmilieu hersteld, hoe kan het anders dat je nog zulke forse toppen hebt. Volgens mij komt t allemaal nog wel goed zo!

Als elke individuele plant al anders reageert, zal t zeker voor variteit in de genetica ook zo zijn, ik heb ook een bb staan van greenhouse, ging niet vlekkeloos(eerder beetje kut, blokkade stilstand) nu weer een met snel geel wordend blad na goede start, ga haar naar buiten brengen en niet onder de hoogte zon zetten maar onder de hoogste zon, dat kan nu en heb al vaker gezien dat planten daar van opknappen, maar goed dat moet je maar kunnen doen, niet?

Vindt de bb ook niet zo,n makkelijke plant! Hoor! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja die grote toppen.... soms moet je vrouwen gewoon mishandelen om ze te laten doen wat jij wilt he ;)

wie niet horen wilt moet voelen!

GRAPJUH!

 

de big bang is wel de eerste plant waar ik van zeg die wil ik wel een tweedekeer proberen op goede plagron aarde :verrygood

en kijken goe het dan gaat want als ze nu al zo een toppen krijgen hoe moet het dan zijn als het allemaal goed gaat :wacko:

 

ik ben ze nu aan het wateren met 6.00ph en ik geef niet teveel water!!!! de meter staat op het laagste ingesteld

en als het lampje knippert van de vochtmeter en ik til de bakken op of voel aan de aarde is het ook echt droog

ik geef ze water voor 2 dagen

 

dus ik denk ook wel dat het een kombi is van de ph en de crap aarde die ik heb

want zonder die plagron bio mix was dit dus echt helemaal niks meer geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zou best kunnen, te weinig lucht in de grond; misschien wat cocosgrond erdoor, en de spullen van plagron zijn volgens mij ook dik inorde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag ook dat je dat afval erin had liggen ;)

dat heb je er nu toch wel uit he ?

kan voor schimmels zorgen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo weer een weekje is vergaan :wacko: tijd voor een update.

 

ik ben de ph op 6.0 aan het houden maar heb er wel van de week eens pk 13-14 bij gegooit ;)

 

ik weet nog niet precies of ik ze nog 2 weken laat staan zien er nu wel erg slecht uit vind ik.

 

ik gooi er meschien nog wat voeding in deze week en de volgendeweek alleen water en dan gaan ze om?

 

wat denken jullie?

 

@cannacaine

het is allemaal knoken droog maar heb het er net allemaal uitgehaald :wacko:

bedankt voor de tip :verrygood

 

 

bloeidag 39

1zz2ogl.jpg

2el8glz.jpg

2i2fwi.jpg

mc56ww.jpg

 

controle toppen

260vnea.jpg

2rzzyh2.jpg

 

een paar closeups

28aqr6t.jpg

abl3l5.jpg

2iac11v.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...