Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nesta

Wietforum Tandarts

Recommended Posts

>Faraon ik heb je een PB gestuurd ;-)

 

Op een andere (internationale) site ben ik in gesprek met een aantal mensen die langer dan 25 jaar cannabis gebruiken met als doel het vinden van mensen met soortgelijke klachten als de mijne.

Gelukkig nog niet gevonden. :rofl

Net als hier op WF: ik blijk een van de weinigen te zijn met dezelfde problemen wat voor mij bevestigd dat cannabis ansich geen veroorzaker kan zijn van problemen als (hardnekkige) parodontitis.

De oorzaak ligt bij een combinatie van factoren waarvan cannabis er een kan zijn.

Wel zijn er in mijn directe omgeving een paar mensen met dezelfde klachten en toevallig zijn dat stevige rokers.

 

Roken op zichzelf lijkt me wel een hoofdfactor...

De droge mond als resultaat van het blowen is een belangrijke factor in de ontwikkeling van parodontitis.

Ik heb mezelf aangeleerd zo veel mogelijk door de neus te ademen wat een duidelijk verschil maakt in de droge mond ervaring.

'Nasal breathing is often considered superior to mouth breathing for several reasons'.

Hier kun je daar meer over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Nasal_breathing

 

Maar belangrijker nog is de samenstelling van rook.

"The smoke from any burning plant contains hundreds of chemicals that may have biological effects . . ."

Benzenen, ammonia, acetone, isoprene en ga zo maar door, hier een mooi overzicht van cannabis rook t.o.v. tabaksrook: http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_info3.shtml

 

Persoonlijk vind ik het nogal een verschil of je dagelijks een pakje Lucky Strike wegpaft of twee tot drie pure jointjes rookt maar blijkbaar is dat laatste genoeg voor een (kwetsbaar) gebit om daar last van te krijgen.

Gezondheid staat daarbij voorop. De gezonder je bent de meer weerstand je hebt tegen invloeden van buitenaf.

En aangezien ik me gezond mag noemen (ik kom van heeeel ver) lijkt het me dat ik bestand zou moeten zijn tegen de effecten van die paar pure rokertjes per dag.

Er is nog een theorie dat de verkeerde bacterie in de mond floreren op schimmels die er in cannabis zitten en van negatieve invloed op de mondflora zijn.

 

All together begin ik te begrijpen waarom de slechte bacterien niet uit mijn gebit willen verdwijnen.

Ik voed ze dagelijks, daar houden ze van, daar floreren ze op.

Ik heb dit wel eens een periode doorbroken door te gaan vapen.

Dat heeft toen niet geholpen en bovendien heeft dat in de verste verte niet het effect wat ik zoek.

Bovendien ben ik ooit slachtoffer geworden van een langlopende nare tropische bacteriele infectie.

Misschien is het mogelijk dat zoiets nog sluimert in je lijf en van invloed kunnen zijn op het al dan niet krijgen van ontstekingen.

 

Hier nog een minder relevant maar desalniettemin mooi artikel van de hand van Mark Mathew Braunstein: Getting high & staying healthy: http://www.markbraunstein.org/articles/bra...educe-risks.pdf

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faraon en vrouw superbedankt voor de uitgebreide mail.

Ik zit nog te wachten op een reactie uit een andere hoek maar jullie hebben bevestigd voor me dat de waarschijnlijk de oorzaak van de aanhoudende problemen te vinden is in de zuurgraad van mn' speeksel.

Nooit gedacht dat ik nog een een PH meter in m'n mond zou stoppen :rofl

Maar zonder gekheid, ik ga achter strips aan waar je de zuurgraad in je speeksel mee kan meten.

 

Best Vibes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant topic,Nesta ik heb je een pm verstuurd :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Faraon en vrouw superbedankt voor de uitgebreide mail.

Ik zit nog te wachten op een reactie uit een andere hoek maar jullie hebben bevestigd voor me dat de waarschijnlijk de oorzaak van de aanhoudende problemen te vinden is in de zuurgraad van mn' speeksel.

Nooit gedacht dat ik nog een een PH meter in m'n mond zou stoppen :rofl

Maar zonder gekheid, ik ga achter strips aan waar je de zuurgraad in je speeksel mee kan meten.

 

Best Vibes!

 

 

:) een ph meter idd zou handig zijn om het naast te hebben...... Wij zijn eens benieuwd voor de rest van de informatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mede dankzij Pirus heb ik een paar stappen genomen op weg naar de overwinning op de parodontitis. :D

Zelf je tandpasta en mondwater maken, aanpassingen in voeding (richting een alkalisch dieet) en o.a. het gebruik van zilverwater.

De tijd zal het leren. :D

:P

 

De eerste zelfgemaakte tandpasta..

gallery_7512_11569_98410.jpg

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesta dus je ken dus van paradontitus afkomen, maar kaakbot wat al verdwenen is komt niet meer terug, ik heb ook paradontitus echter nooit gaatjes in mijn kiezen. Baal er enorm van, heb jij het recept hiervan , ik liet het vertalen bij google vertaling en ken er geen wijs uit worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nesta - Thanks for the credits!

 

En als je uitvoert waar we het over hebben gehad, komt dat allemaal in orde.

 

maar kaakbot wat al verdwenen is komt niet meer terug

 

En dat berust je op? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn kaakbot is weg ze hebben er foto's van gemaakt, ik heb ernstige paradontitus ik heb al eerder een Flapoperatie gehad en na jaren later zit die kies daar los

 

Ik liep bij de Universiteit in Osdorp ( Amsterdam) en werd behandeld door de staf, ik ben niet meer terug gegaan omdat ik de behandelingen niet meer ken betalen, kwam er elke 3 maanden, en de laatste keer was het zo verergerd dat ze 9 behandelingen moesten doen, dat laat mijn portomonee dus niet toe.

 

Dus mijn redmiddel ken die tandpasta wel is zijn:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lousdy - Nu is de tandpasta maar 1 ding van het complete, arsenaal wat iemand "moet" doen.

 

Om je kaakbot terug te krijgen praten we natuurlijk niet over een "5-minute-cure" want hier gaat wel wat meer voor nodig zijn dan slechts een tandpasta.

 

Ieders gezondheidstoestand is namelijk anders inclusief iemands gezondheidsverleden.

Ik zal je daarom ook niet aanraden om alleen je tandpasta aan te passen, als dit voldoende was dan smeerden we dit ook op gebroken armen :D

 

Je lichaam hersteld zich dagelijks, deeltje voor deeltje. Natuurlijk gaat dit veel beter in een omgeving wat daar ook de ruimte voor bied.

 

Maar om alles weer op orde te krijgen is zeker niet ondenkbaar, ook voor een wat kleinere portemonnee.

Je krijgt er geen vleugeltjes van maar om weer dingen weer naar een betere staat, dat is echt wel mogelijk.

 

Je zult geheid dingen moeten aanpassen.

 

Echter zal ik daar niet over door gaan in deze topic, want dan gaan we echt off-topic.

Tevens willen we ook enige vorm van privacy houden op het topic.

We hoeven geen open medischdossier hier :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pirus bedankt voor je snelle antwoord, begrijp wat je bedoelt met off topic gaan sorry daarvoor, ja en iedereen heeft een andere gezondheid/ afweersysteem, maar zou wel graag het recept hebben van die tandpasta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey,

 

Interessant

Ik ben eens benieuwd voor de resultaat. Is dat een behandeling of is dit een tandpasta die je dagelijks als gewone tandpasta moet gaan gebruiken...? Kan je der wat meer over vertellen.

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Echter zal ik daar niet over door gaan in deze topic, want dan gaan we echt off-topic.

Tevens willen we ook enige vorm van privacy houden op het topic.

We hoeven geen open medischdossier hier :D

 

Als iemand in wil haken graag hoor.

Laat het een leerzaam topic worden.

 

>Lousdy

Je mond is de poort naar je lichaam.

Vaak tonen lichamelijke problemen zich het eerst in het gebit.

Ontstekingen in je mond verspreid je middels het inslikken van je speeksel door je hele lichaam.

Best belangrijk om dat te voorkomen anders geraak je in een vicieuze cirkel en wordt het een opeenstapeling van verschillende medische problemen.

Dat is zo ongeveer wat mij is overkomen.

 

Parodontitis is een hardnekkige bacteriele infectie in het tandvlees onder je tanden.

Vaak voel je dit helemaal niet tot het te laat is.

Zoals Pirus (trust him, he knows) al stelt en ik inmiddels heb geleerd: er is een oplossing al is dat niet zo simpel als 'ik ga mijn eigen tandpasta maken en dan gaat mijn parodontitis over'.

Ik ben er al jaren mee bezig en had het gevoel dat ik alles deed wat ik moest doen maar de vooruitgang stokte.

Daarom heb ik heb dit topic geopend, omdat ik er niet meer uit kwam.

 

Voor ieder is er een andere oplossing.

Iemand met verstand van zaken moet de tijd nemen om jouw specifieke klachten te beoordelen en samen met Pirus, de vrouw van Faraon, mijn eerdere topics over deze klachten, andere fora en heel veel online lees en leerwerk heb ik weer een stap kunnen zetten naar verbetering van mijn situatie.

Waar ik wel behoorlijk in ben gerustgesteld is dat ik gewoon mijn pure rakkertjes kan blijven roken.

Roken is in het algemeen slecht voor je gebit maar als je gezond bent en je jezelf, je lijf en je gebit goed verzorgd is er geen reden waarom je dat niet meer kan doen.

Thank God! Jah Bless.

 

Het recept van de tandpasta.

De meeste reguliere tandpasta's werken wel maar voldoen niet.

In je tandpasta zit glycerine wat een laagje op je tanden vormt.

Dit laagje blijft er zo'n 30 poetsbeurten op zitten en zorgt ervoor dat je tanden zich niet kunnen re-mineraliseren.

Ook zit er onder meer fluoride in welke zowel de goede als de slechte bacterien doodt. Fluor is gewoon een gif waar o.a. je hersencellen aan moeten geloven.

 

Gebruik evenveel waterperoxide 3% als water en maak er met de onderstaande producten een dik papje van.

6 delen bakpoeder

3 delen aloe vera

2 delen himalaya zout

2 druppes Pepermunt essence

Donker en koel wegzetten.

 

De waterstofperoxide 3% koop je bij de drogist, maakt je tanden witter, zorgt voor zuurstof en lost plak op.

De bakpoeder koop je ook bij de drogist of biowinkel zorgt voor zuurstof en heeft een schurend, wittend effect.

Aloe vera is een buitengewoon goed middel tegen wondjes. Ik heb een plantje gekocht waar ik het sap van gebruik maar je kunt ook puur sap kopen bij de biowinkel. http://knowledgehound.com/khhow2s/how_to_juice_aloe.htm

Het Himalaya zout zorgt voor mineralen en is een stimulans voor een betere speeksel aanmaak.

De pepermunt (essentiele olie) zorgt voor een frisse smaak.

 

Feels damn good.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nesta

 

Je mond is idd de poort naar je lichaam, ken je echt gelijk hierin geven, ben ook zeer blij dat deze topic gestart is. Echter had ik geen hoge verwachtingen qua tips, nou zou zie je maar wat een goede reacties er kwamen van zowel Pirus en Faraon08

 

Ik wil jullie allemaal bedanken, ik ga zo snel mogelijk deze tandpasta maken, en laat het jullie weten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liever geen plastiek eethoek in mijn mond :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het recept van de tandpasta.

De meeste reguliere tandpasta's werken wel maar voldoen niet.

In je tandpasta zit glycerine wat een laagje op je tanden vormt.

Dit laagje blijft er zo'n 30 poetsbeurten op zitten en zorgt ervoor dat je tanden zich niet kunnen re-mineraliseren.

Ook zit er onder meer fluoride in welke zowel de goede als de slechte bacterien doodt. Fluor is gewoon een gif waar o.a. je hersencellen aan moeten geloven.

 

Gebruik evenveel waterperoxide 3% als water en maak er met de onderstaande producten een dik papje van.

6 delen bakpoeder

3 delen aloe vera

2 delen himalaya zout

2 druppes Pepermunt essence

Donker en koel wegzetten.

 

Het kan allemaal eenvoudiger.

Poetsen met een mix van 90% Backing Powder (zuiveringszout) en 10% Himalaya zout.

's Nachts de tandenborstel in waterstofperoxide zetten om te ontsmetten.

Spoelen met een 50/50 mix van water en waterstofperoxide. Direct voor gebruik mengen.

Ik heb een druppel pepermuntessence door het water gedaan voor de frisse smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer met succes een controle bij de parodontoloog achter de rug.

M'n gebit en tandvlees is zichtbaar, meetbaar en voelbaar gezonder geworden <_<

Er blijven wat punten van aandacht, het is nog niet 100% perfect maar de vooruitgang is sinds de verandering in tandpasta en mondwater plus wat aanpassingen in m'n voeding opmerkelijk te noemen.

En het leukst is dat ik de vraag 'ben je gestopt met roken' van zowel de mondhygieniste als de parodontoloog te horen heb gekregen. :tu

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi zo een super tandpasta.

hou er rekening mee dat waterstof peroxide na 3 dagen niet meer werkt.

dus het is idd beter om je tandenborstel te weken elke dag ipv het aan de pasta toe te voegen.

succes met het verdere herstel :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Amecheesia!

Waterstofperoxide haal ik direct uit het flesje voor gebruik dus wordt niet (meer) verwerkt..

Borstel en ragers staan in de peroxide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha

je kan ook de meer geconcentreerde peroxide halen en die zelf aanmaken met water. is stukken goedkoper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik al 15 jaar lang 4x per jaar de mondhygienste bezoek voor mijn tandvlees, die altijd ontstoken was, door op het stuur komen met mijn tanden, bij een autoongeluk.

Heb hier in het verleden al heel veel antibioticakuren voor gekregen. Tevens was de mondhygieniste minimaal twee uur bezig en moest ik speciale spullen halen bij de drogist om de ontstekingen te voorkomen.

 

Echter sinds ik dagelijks cannabistinctuur gebruik, heb ik geen last meer van mijn tandvlees en de mondhygieniste stond versteld hoe mijn tandvlees er momenteel bij staat. Ze is hooguit een kwartiertje bezig geweest deze keer om mijn tandsteen te verwijderen en that s it. Ze heeft alle assistentes en tandartsen erbij geroepen, om het resultaat te laten zien.

 

Vond dit de moeite waard om te posten, omdat er veel mensen met tandvleesproblemen zijn, met name door het roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Blowsterke!

Erg goed om te horen.

Big Up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip ook Elmanito, bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De max elmantino!

 

Zou een topic moeten zijn waar dit soot tips in verzameld komen.

 

Gelijk wat blokke besteld!

 

Nog niet geheel duidelijk dat ze naar tetteland verzenden, we lezen utwel.

 

...wat een pokkemugge hier seg, gadverd...!

 

 

Tette

 

Yeah!!

Alweer dinsdag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...