Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fromheaventohell

planten met kleine zwarte vliegjes

Recommended Posts

op mijn planten zitte kleine zwarte vliegjes... iemand enig idee wat het is en kan ik ze gewoon weghalen met spray?

je moet van onderaf water geven maar aangezien jij in de volle grond hebt lukt dat niet de vliegjes zijn neit schadelijk alleen de larven eten de wortels op..

 

je zult er ongetwijfeld wel een spray voor hebben maar ik gebruik dat neit voor buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
op mijn planten zitte kleine zwarte vliegjes... iemand enig idee wat het is en kan ik ze gewoon weghalen met spray?

je moet van onderaf water geven maar aangezien jij in de volle grond hebt lukt dat niet de vliegjes zijn neit schadelijk alleen de larven eten de wortels op..

 

je zult er ongetwijfeld wel een spray voor hebben maar ik gebruik dat neit voor buiten.

ze zijn volgus mij al allemaal dood. zonder spray of niks......... kan ik beter toch nog ff spuiten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook nematoden bestellen bij de growshop

dit zijn kleine beestjes die de larven van die vliegjes opeten en dan nog een tijdje in de grond blijven zit

Biologisch einelijk heel logisch

ik heb het niet zo op spuiten, en als je het al doet zo ik maar iets biologische gebruiken

Je had ook al een plant in een zinken teil staan en dan ok nog spuiten dat wordt een zwaar wietje (van de zware metalen dan) :D :blink:

maar dat moet je natuurlijk zelf weten, mischien versterkt het de uitwerking wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ook nematoden bestellen bij de growshop

dit zijn kleine beestjes die de larven van die vliegjes opeten en dan nog een tijdje in de grond blijven zit

Biologisch einelijk heel logisch

ik heb het niet zo op spuiten, en als je het al doet zo ik maar iets biologische gebruiken

Je had ook al een plant in een zinken teil staan en dan ok nog spuiten dat wordt een zwaar wietje (van de zware metalen dan) :D :D

maar dat moet je natuurlijk zelf weten, mischien versterkt het de uitwerking wel ;)

haha zou mooie uitvinding zijn... extra sterke wiet door zinken teil

 

 

enne ze zijn trouwens nog niet dood :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je het hier over een buitenplant hebt. Buiten zijn er ook natuurlijke predatoren die voor een natuurlijk evenwicht zorgen. Buitenplanten hou je nooit beestenvrij maar dat hoeft ook niet.

Spuit alleen als het naar jouw mening de plaag te erg wordt. In dat geval zou ik eens Spruzit proberen, dan pak je een heel scala aan beesten.

Ga niet met natuurlijke predatoren in de weer buiten, dat is volslagen zinloos.

Edited by Bambo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga niet met natuurlijke predatoren in de weer buiten, dat is volslagen zinloos.

 

Idd die zijn zo weer weg hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spruzit? Waar haal ik dat?? kost?? Ik heb last van bladluizen namelijk bij 1 plant ;) . Of zou een beetje groene zeep met water ook al helpen?

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn twee hebben ook last van bladluis.

Ik besproei ze tweemaal in de week met sterk verdunde vloerzeep (zuiver lijnzaad). Het verdelgt ze niet helemaal, maar het vermenigvuldigen wordt serieus afgeblokt.

Volgens mij glijdt het mannetje van het wijfje door de zeep, maar ik herhaal, dit is enkel suggestief.

En het is onschadelijk voor mens en natuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop spirutzit ofzow iets ik heb et hier nu ook die beesten zie je gewoon creperen :whistling

 

 

en t is biologisch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...