Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pietlutvlierefluiter

beginnen op mapito

Recommended Posts

kan je op mapito ook met de hand water geven of is dat niet praktische?

ik heb nu 1 grote aarde bak van 400 liter en mijn idee was om gewoon simpelweg de aarde te vervangen

voor mapito en dan hydro kweken.

 

Uiteraard moet ik dan wel hydrovoeding gebruiken en alle handeling voor mapito zoals inwateren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Alles kan, maar zeker niet praktische... of je vind het niet erg om elke dag om de 3 uurtjes uit je bedje te gaan (als lampen snachts aanstaan?) :lol:

 

Als jouw aarde bak gaten heeft aan de onderkant kan je die bak perfect gebruiken.... je moet wel drain hebben (water moet weg kunnen). Daarnaast kan je kiezen tussen een EB en VLOED systeem of gewoon ouderwets (zoals ik al een poos doe) vanaf boven af net als aarde....

 

Je hebt mooie starters setjes (pompje, slangetjes, druppelaars) voor 20 planten... kost rond de 35-40 euri

Dan moet je nog een vat verwarmer hebben (voor water te verwarmen 21graden) en een circulatie pompje om het water in beweging te houden... Dit systeempje is voor bovenaf water geven...

 

EB en VLOED weet ik niet precies dat zouden de expers beter kunnen vertellen... ik haal zeer goede resultaten via boven af

maar eb en vloed zal ook zeker voordelen hebben.... maarja ik heb maar 2-3 plantjes staan B)

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet o ik hier een link mag plaatsen maar zoeits is dit bedoel je dan?

https://www.growshoponline.nu/vmchk/waterbe...set-economy-20/

 

als je dan die pomp in een voedingsvat zet ben je dan klaar of moet je daar ook een afvoer bij maken?

en die slangetjes zijn toch veel tekort? als je dat ding in een voedingsvat doet dan ben je al 50 cm kwijt.

 

ik ben niet van plan eb en vloed te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben niet van plan eb en vloed te doen

 

 

werkt wel het beste met mapito, als je dat niet wilt kun je misschien beter op aarde blijven kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeft niet hoor als je een grote bak hebt met losse potten erin ,en je druppelt van boven, en je pompt het water weg als het donker is

Edited by Frits Bom

Share this post


Link to post
Share on other sites

het voordeel is dat ik al op een verhoging zit dus als ik wel eb en vloed wil doen dan kan ik gewoon een afvoer maken met een bak eronder.

hetgene wat me tegen zit met eb en vloed is dat de bovenkant droog blijft maar dat is natuurlijk onzin want ik kan ook met de hand bijgeven.

 

waar moet ik nou nog meer opletten met eb en vloed?

 

en voor Frits Bom; wat bedoel je met water weg als het donker is? is dat met eb en vloed ook nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het water zuigt zichzelf omhoog, de bovenkant is idd droog maar daar zitten ook geen wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...