Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Xtreme

Kan cannabis het CO2-probleem oplossen?

Recommended Posts

met vriendelijke dank aan de aso's ( ook mensen die hun kinderen dus niet goed en milieu bewust opvoeden)

Is dat jouw bijdrage aan een betere wereld? Je kinderen milieubewust opvoeden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

das onder hand 1 van de dingen ja.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan toch ook niet de bedoeling zijn of wel???

Alsof er een "diepere bedoeling" schuil gaat achter het toevallige feit dat wij de planeet overbevolken?

Ik lever mijn lege batterijen altijd weer in, omdat me dat het meest logische lijkt om te doen.

Maar ik zal daarbij de volgende keer vast ook denken aan de kinderen van Gobru die ik daarmee een goede dienst bewijs.

 

Als ik een auto koop kijk ik eerst of die lekker rijdt, en degelijke kwaliteit is.

De moeder die haar kinderen met de plastic Prius naar school brengt denkt dat ze goed bezig is voor het millieu.

Terwijl de kinderen al vroeg worden geïndoctrineerd met een klimaatprobleem!

 

affiche101128_NL.jpg

 

 

 

 

 

@ Mitz,

Doe mij er eentje met zweefkäse!

Share this post


Link to post
Share on other sites
das onder hand 1 van de dingen ja.....

Hm. Dat je kinderen hebt plijt al tegen je. Mensen zijn het probleem; jij hebt grof bijgedragen aan het probleem door er nog een paar bij te zetten.

 

Maar dat terzijde.

 

Ik hoop dat je je woorden waarmaakt door te leven naar de maatstaf van de gemiddelde India-er. Je hebt dus je kachel uitgezet (niet laag maar uit), je eet uitsluitend vegetarisch en lokaal, je hebt geen auto, je spoelt je toilet maar 1 maar per dag door en je rookt uitsluitend buitenwiet.

 

Daar kun je natuurlijk nooit al je geld aan opmaken, dus ongeveer tweederde van je inkomen gaat direct naar de derde wereld.

 

Niet?

 

Vind je je kacheltje toch belangrijker dan 10 afrikanen die van hetzelfde geld zouden kunnen eten? Toch maar niet je computer verkopen om in Afrika een waterput te laten slaan? Welkom dan bij de aso's.

 

De meeste Nederlanders geven precies genoeg om hun geweten te sussen, maar niet zoveel dat ze ook maar een fractie van hun luxe of zekerheid zouden moeten inleveren. En maar lullen over hoe erg het is - maar ondertussen je kat een godenmaal voorzetten.

 

Tussen die hypocrisie is de mening van FootOnTheHill verfrissend. Eindelijk iemand die eerlijk uitkomt voor wat iedereen doet. Inclusief mijzelf, maar ik ben er ook eerlijk over. Mijn hond is me meer waard dan 10 stervende negerkindertjes - anders had ik het beest toch niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steek er nog 1 op Blani.

 

Ik spring ff voor Gobru op de bres.

 

Als dat jouw wereldbeeld is, dan moeten we onze kinderen nog heel wat indoctrineren.

 

Neem een kat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neem een kat...

Ken je de carbon-footprint van een kat? Ik weet het preciese getal niet meer, maar katten zijn heeeel slecht voor het milieu. Nee hoor, zo'n aso-beest mot ik niet. Ik ben zelf ruimschoots aso genoeg.

 

Maar even serieus over mijn wereldbeeld: Doe ik de feiten geweld aan, of geef ik een mening die je gewoon liever niet hoort?

Share this post


Link to post
Share on other sites
De meeste Nederlanders geven precies genoeg om hun geweten te sussen

 

En de grootste filantropen hebben vaak de smerigste bijbedoelingen.

 

SNE2311N--_1606429a.jpg

 

bill-gates-2-vaccine.jpg

 

Goed dat je je hond er even hij haalt, weet iemand de CO2 footprint van de huisdieren in de westerse wereld?

Ik niet, maar wel dat er voor miljarden per jaar wordt opgevoerd, en de kosten voor medicatie en dierenarts zouden de derde wereld een stuk gezonder kunnen maken.

 

Ieder levend wezen is bezig te overleven. Bij sommige soorten staat het groepsbelang boven dat van het individu.

Voorbeelden zijn bijen en mieren. Prachtige voorbeelden, want gebaseerd op slaverij van minderwaardige individuen.

Het belang van het individuele komt steeds verder onder druk te staan, met steeds nieuwe redenen om het groepsbelang te laten prevaleren, "tegen de terroristen" of "voor het klimaat", "voor hen die na ons komen".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh... je hebt wat veranderd. Ogenblik...

 

Weet je wat?

 

Zet je computer uit. Scheelt ook weer een hoop.

 

Vooral mij...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb jij weer gelijk in...

@Mitsz: Heads up! Je hebt maar de helft van mijn post beantwoord: Ik heb nog iets toegevoegd toen jij al aan het antwoorden was. Nu lijkt het of je het met mijn laatste zin eens bent, terwijl je dat vast niet bent.

 

Zet je computer uit. Scheelt ook weer een hoop.

Mocht je willen. Ik ben een aso, weet je nog? Het zal me worst wezen wat mijn computer verbruikt of de jouwe: Ik zit me te vermaken en de rest kan barsten.

 

(Dat jij persoonlijk slachtoffer bent van mijn plezier vind ik vervelender, maar ja, je bent er zelf tussengedoken...)

 

@Foot: Fijn dat je Bill Gates er even bijhaalt. Mag ik even mijn anti-Gates-rant afsteken?

 

Bill Gates is rijk geworden van heel onfatsoenlijke praktijken. Door hem zitten we wereldwijd vast aan duur en onbetrouwbaar computersysteem dat bolstaan van virussen. Vervolgens geeft hij een fractie van dat bedrag uit (hoeveel houdt 'ie over? 40 miljard?) en dan moeten we hem opeens een held vinden? Die vent is bijna zo erg als de katholieke kerk!

(Een deel van Billies geld gaat dan wel naar condooms voor de derde wereld. Da's dan wel weer okee.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is toch wel jammer dat zon interessant topic ZOOO om zeep geholpen word.

 

B) UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja joh: Zogauw de klimaat-ontkenners binnenkomen is de discussie over.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elke discussie tussen jou en mij is vanaf nu over Blani.

Nogmaals: Kloppen mijn feiten niet, of heb je een probleem met het horen van feiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, Blani, laat Bill het CO2 vraagstuk maar oplossen.

 

Het spijt me dat er geen nieuwe info meer op tafel komt over de relatie tussen CO2 en Cannabis, urbangrower,

maar als jij nog iets weet. CO2 kan geloof ik wel bepaalde cannabisproblemen oplossen, maar verder kom ik ook niet.

 

Ik ga nu weer door met de cursus "Bloemschikken tegen El Qaida", voor een betere wereld voor onze kinderen.

 

gallery_1115_1138_433741.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola, gaan we terug on-topic? Kan dat zomaar hier?

 

Misschien kan je van cannabis bio-brandstof maken - maar dan niet zoals met koolzaad of palmbomen. Koolzaad was 90 liter aardolie erin en 100 liter koolzaadolie eruit, dat schoot dus niet op. Voor palmbomen moesten eerst moerassen worden drooggelegd, die vervolgens meer methaan en CO2 gingen uitstoten dan de bomen opleverden.

 

Dus wie weet kan het met cannabis wel - en misschien dan nog op grond die we niet nodig hebben voor voedsel. Misschien, maar ik heb er een hard hoofd in.

 

Misschien kan cannabis katoen vervangen. We krijgen dan duurzamere kleding, met misschien minder waterverbruik.

Misschien kan cannabis hout vervangen in papier en in woningbouw (cement met wiet, waarom niet?)

 

Zo kan cannabis misschien een beetje bijdragen: Een druppel op een gloeiende plaat. De wereld redden kan het plantje toch echt niet - tenzij we ons zo suf roken dat we stoppen met produceren, consumeren en voortplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Voedselhulp voor de allerarmsten, maar grote multinationals die ondertussen aan landkaapje doen om het duurbetaalde stukje vlees te kunnen blijven produceren, boertjes die duur zaad moeten inkopen olv order 81 met als gevolg dat landrassen die geheel geacclamatiseerd zijn verdwijnen & niet meer terugkomen.Gehele bossen die gekapt worden ten behoeve van de palmproductie voor oa biodiesel, ook hier zijn kleine boertjes slachtoffer van + natuurlijk het regenwoudsysteem dat je niet meer terug krijgt, dus lokale klimaatverandering.

 

Wil je wat aan het CO2-probleem doen, begin je morgen met stoppen van vlees eten, 1 keer in de week een boterham & verder koop je eten dat lokaal verbouwd is, dus geen avocado's uit Mexico, appelen uit Argentinie, sinaasappels uit Marokko, rijst uit Thailand, paksoi uit China of je budwig papje 's ochtends met lijnzaad uit Canada & je wiet niet meer kweken onder 600-1000 watt lampen etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van alle continenten heeft Afrika veruit de gevariëerdste menselijke genenpoel, en daar ligt ook onze oorsprong.

Als het voortbestaan van de mensheid werkelijk bedreigt wordt (door bijv. een CO2-probleem) mogen we Afrika niet laten stikken.

 

@ elmanito: Onder 250 met evsa nog wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

250 watt zorgt eigenlijk ook al voor een stijging, maar is altijd nog minder dan een PC.Het minst is altijd nog de zon, maar buiten telen is de laatste paar jaar een beetje onzeker door toename van regen in de zomer.Geo-thermische energie zou een prima oplossing zijn, maar je zit dan met aanvraag van vergunningen & tsja ambtenaren hier in NL av-127.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

666 is het getal van het beest: Precies een 600 watt lamp met VSA. Daarmee ben je dus echt 100% slecht. Met 250 watt ben je minder dan half slecht - wat nog lang niet goed is. Je bent pas goed als je een negatief wattage trekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lan het roken, dragen als kleding, lezen als papier, eten en je kunt er bio-diesel van maken.

Dus het kan er op zijn minst toe bijdragen.

Oh, vergeet ik bijna, het schijnt ook nog medicinale werking te hebben!

 

Goed, ik laat nog een scheet en deuk de ozonlaag een stukje verder in.

 

Hier zaten wat grappige stukjes in, ook een klein stukje over hennep.

 

Vooral die ondergrondse 20 treinstellen die waren ingegraven ware LOL.

DEDICATION!!!

 

 

Misschien kan cannabis hout vervangen in papier en in woningbouw (cement met wiet, waarom niet?)

 

Nog een!

Ook die had ik laatst ergens gezien in een clip, huisen van hennep.

Ook zo enen you tube docu, van een engels jochie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...