Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Bolliex

Moet welke hoeveel lampen kweek je OVER HET NET ?

Recommended Posts

De meting kun je niet tegen houden, nouja misschien met wat bedreigingen B)

 

De meting voeren ze uit, maar omdat je stroom er heel even af gaat horen je lampen niet meer aan te gaan.

Hierdoor verdwijnt de opstart piek hiervan. Dan doen ze dus nog wel de meting, maar meten ze dus niet de opstartpiek van je lampen.

 

Wat niet aanstaat kunnen ze niet meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anti-detectie voorkomt metingen van energie maatschappijen. Wanneer er een meeting plaats vind wordt kort de spanning van het net gehaald, op het moment dat de spanning opnieuw wordt ingelegd, moet je zelf wel resetten.

 

kost 50 euri

 

wel wat duurder dan 50 euro maar werkt perfect...

 

gallery_30925_13763_23831.jpg

gallery_30925_13763_494166.jpg

 

lampen blijven uit...filters blijven draaien B)

 

 

en dan inpakken en .............

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites
De meting voeren ze uit, maar omdat je stroom er heel even af gaat horen je lampen niet meer aan te gaan.

Hierdoor verdwijnt de opstart piek hiervan.

vaak is het genoeg om het relais ffies te onderbreken, genoeg dus om de lampen uit en aan te zetten, en dus zie je een vette opstart stroom gaan. Als je bulb heet is zal die namelijk niet opstarten, dus blijft je vsa de opstart spanning afgeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig ja, doen ze deze metingen na 8 uur savonds?

Share this post


Link to post
Share on other sites

powersafe B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex
De meting voeren ze uit, maar omdat je stroom er heel even af gaat horen je lampen niet meer aan te gaan.

Hierdoor verdwijnt de opstart piek hiervan.

vaak is het genoeg om het relais ffies te onderbreken, genoeg dus om de lampen uit en aan te zetten, en dus zie je een vette opstart stroom gaan. Als je bulb heet is zal die namelijk niet opstarten, dus blijft je vsa de opstart spanning afgeven.

 

Dus wat je bedoeld is, als de meting uitgevoerd wordt, de spanning er even afgaat.

Dan leggen ze de spanning weer in, maar een electronische ballast gaat niet vanzelf weer aan ( toch niet direct,.. na elke minuten gaan ze normaal toch terug aan vanzelf he ? )

 

Daar door lezen ze de meter af zonder de hoge waarden enzo die de ballasten afgeven, en zien ze niets.

 

Dus een electronische ballast ist met andere woorden een beveiliging tegen utigelezen worden, als je het bekijkt tegenover een oude magnetische.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met drie of vier lampjes is denk ik het risico van uitgemeten worden niet zo groot.

Alle andere apparatuur die weer aanslaat geeft toch ook spanning?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt maar met paar lampen meer.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen 12 600watters are the max.

 

Maar dan wel 3 lampen op 1 groep aangezien een normale woning 4 groepen heeft.

En dan ook 6 lampen overdag en 6 lampen snachts draaien in een om en om systeem.

 

Dan is de kans klein dat je tegen de lamp loopt op stroom verbruik. Je rekening is wel iets hoger.

 

Verder moet je dan geen enkel apparaat aanzetten dus puur de woning ingericht op kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex
Ik zou zeggen 12 600watters are the max.

 

Das groter dan wat ik dacht ik elk geval hehe.

 

Dacht dat alles richting de 6 al groot was voor over het net.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex
Ik zou zeggen 12 600watters are the max.

 

Das groter dan wat ik dacht ik elk geval hehe.

 

Dacht dat alles richting de 6 al groot was voor over het net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 lampen over 2 groepen, ik kende iemand die dat deed. Dus als je dan om en om pakt.. Moet niet veel uit maken.

Alleen je moet je kosten in het oog houden.

 

Dit moet je geen jaren achter elkaar volhouden.

 

Over het algemeen kan je 3 600watt lampen draaien op 1 groep zonder problemen, dus afhankelijk van hoeveel groepen je hebt kun je het natuurlijk net zo bond maken als je wilt.

 

Ik denk dat je beter de vraag kunt stellen, welk kostenplaatje kun je maken zonder problemen. En daaruit kun je dan uitrekenen hoeveel watt aan apparatuur je kunt aansluiten.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn ook wel jongens die het bonter maken in een huis maar dan wordt er echt wel getapt.

 

Misschien is het beter na te gaan: Wat kan ik in mijn situatie en wat wil ik in mijn situatie?

Is het wel mogelijk om bv. 1-3 of 3-13 lampen op je locatie te draaien.

 

kosten zou ik me als 1 van de laatste dingen over druk maken.

Wat je niet wil is je billen branden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Das nu waar dit topic over gaat he, ongezien van je locatie met hoeveel lampen je over het net kan gaan.

 

We hebben nu al zelfs 12 gehoord, 6 op en 6 af. Persoonlijk vinnek dit wel al lef hebben.

Ken persoonlijk wel al meerdere mensen die al meerdere jaren 3 lampen gebruiken. En heb iemand van 't forum gehoord die 8 lampen geen probleem vind.

 

Hopelijk antwoorden er nog wat meer mensen, een post van whazup zou allesinds wel een hoop informatie kunnen bijbrengen. Whazup ? :vape:

 

EDIT: Net iemand laten weten dat 3x 600 om en om ( dus 2 ruimtes ) ook geen probleem zou mogen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het hele topic nog niet gelezen, ga ik nog wel even doen later, maar ik reageer even op je PM. Ik zelf heb altijd alles betaald.

 

Maar wat ik hierboven allemaal las is allemaal een beetje waar. Het belangrijkste is is dat het afhankelijk is van de situatie.

 

Er zijn 3 objectieve pijlers waar je rekening mee moet houden. Dan zijn er nog een heleboel subjectieve.

 

1) Aantal amperes aansluiting in je huis. Je stroom leverancier bepaalt voor een groot deel de 'normale' stroom afname op basis van de aansluiting die je hebt. De aansluting die je hebt is namelijk berekend op het gebruik. Als je hoogverbruiker bent krijg je ook een hogere aansluiting in je meterkast. En als het opvalt kom je op het bureau van de energieleverancier die vervolgens beslist of er wat mee moet gebeuren.

2) Historisch gebruik. Allereerst loopt er een standaard computer programma bij de energieleverancier die buitengewoon hoog stroomverbruik ten opzichte van vorige jaren oppakt. Vervolgens komt dit bij iemand op het bureau bij het energiebedrijf en die bekijkt wat er mee moet gebeuren. Dat laatste is dus afhankelijk van de persoon die het behandelt. Maar als de computer je er niet uit pakt is de kans al een heel stuk kleiner dat het bij iemand op het bureau komt.

3) De locatie; is het een bedrijfsaansluiting, is het een rijtjeshuis (waar normaal stroomverbruik goed vergeleken kan worden). Is het een groot vrijstaand huis etc. Als het opvalt komt het op iemand bureau en dan worden allerlei onofficiele middelen gebruikt, zoals google maps om te kijken hoe groot/vrijstaand het huis is. Locatie/grootte van het huis is dus erg belangrijk

 

 

Verder is het allemaal subjectief. Zoals ik al zei; als je op het bureau van een energie medewerker komt dan is het afhankelijk van zijn mening of er verder iets mee gedaan zal worden of niet. Nadeel daarvan is dat je nooit weet welke zaken zwaar wegen voor de desbetreffende persoon is. Belagnrijk is dat je een verhaal klaar hebt en bij voorkeur bel je van te voren al dat je een verhoogd stroomverbruik verwacht vanwege aquarium etc etc.

 

Één ding is ook belangrijk om in oogschouw te nemen en dat is dat er maar eens per 3 jaar een meting word gedaan. Als je weet wanneer dat is dan hoeft je energieleverancier dus nooit je werkelijke verbruik te weten tot de meterman komt. Je kunt dus je jaarverbruik gewoon op 3500kw per jaar houden. Je moet gewoon nu stoppen met meterstanden doorgeven, als je de meterkaart krijgt, niet terug sturen. Dan schatten zij je verbruik op je vorige verbruik en doe je niks strafbaars. Als dan na 3 jaar de meterman komt en je een ongelooflijke hoge naheffing krijgt moet je zorgen dat je de boel hebt opgeruimd, voor het geval dat. Heb je wel mooi 3 jaar gedraaid. Bovendien ben je binnen 3 jaar waarschijnlijk al lang gestopt met kweken of verhuisd. Alleen eventjes stoppen met draaien 3-6mnd nadat je meterman kwam en klaar is Kees. Loop je in ieder geval niet het risico om op het bureau van een energie medewerker te komen!

 

Je kunt ook een kvk nummer aanvragen en een zakelijke energie contract afsluiten, dan is het verbruik minder opvallend.

 

Er zijn dus geen vaste gegevens, je moet zelf je zaak beoordelen. Neem al mijn opmerkingen en alle opmerkingen van anderen mee en bepaal je eigen situatie. Het is geen wiskunde met een klip en klare berekening...

 

EDIT: Het gaat om het totaal verbruik aan het eind van die 3 jaar. Je kunt wel met 16 lampen draaien (als je stoppen het aan kunnen) en maar 2 keer draaien en dan valt dat binnen 3 jaar nog niet op! Je kunt ook 8 lampen ophangen en 2x per jaar draaien. Of je kunt 2 lampen hangen en wel het hele jaar door draaien.

 

Ik draai nu zelf 4x1000 plus opti= ongeveer 5000watt= ongeveer 8x600watt. Ik betaal gewoon en verwacht geen problemen omdat ik de 3 punten hierboven beschreven goed heb ingedekt.

 

Risico van wél betalen is dat het gebruikt kan worden als bewijs als berekening wederrechtelijk verkregen voordeel. Voordeel is dat je geen boete krijgt voor stroomdiefstal. Ook niet onbelangrijk is dat je liever geen mensen in huis hebt om je meter te corrumperen (en dus weten dat je kweekt). Bepaal zelf wat je het belangrijkste vind..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die info komt trouwens bij zowel netwerkbeheerders, opsporingsdiensten als energieleveranciers vandaan. Betrouwbaar dus. Is natuurlijk wel afhankelijk van mijn interpretatie en die is minder betrouwbaar :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hertz vervuiling op het net :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook dat kun je grotendeels voorkomen/verminderen door juiste apparatuur te gebruiken. Ik weet niet hoe het zit met de dimlux lampen maar gavita 1000DE lampen veroorzaken geloof ik 6% vervuiling in verhouding tot 30% bij andere ballasten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

thx cityboxer. Dit is denk ik de meest waardevolle reply dat er al gegeven is in dit topic.

 

Weet je toevallig ook of er netvervuilig afkomstig is van electronische lumatec vsa's ? Lijkt alsof je goed weet over wat je praat in elk geval, bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen idee wat die vsa's doen. Ik heb wel begrepen dat dat generatie 2 vsa's zijn. Gavita pro is generatie 3. Boerenverstand zegt dat er dan ook qua vervuiling verschil in zal zitten. Ik heb wel gehoord dat ze metingen doen maar dat is meer om grotere (illegaal afgetapte) kwekerijen op te pakken. Maar goed, zoals ik al zei is het afhankelijk van zo veel kleine factoren en het beste probeer je zo veel mogelijk van die factoren zelf in te vullen ipv door het (on)geluk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vervuiling is met veel dingen. Daarom is vervuiling per definitie ook niet een teken dat er een kwekerij zit. Pas als die heel hoog is en in combinatie met veel stroomverbruik en een bepaald (12/12) schema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg maar zo, word niet te gulzig met je kweekinstallatie, is ook weiniger risiko.

16Ax230V= 3680 W.

2,5² stroomdraad tot 3800W belastbaar

 

 

gr, Zappie

Edited by zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...