Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Bolliex

Moet welke hoeveel lampen kweek je OVER HET NET ?

Recommended Posts

Guest Bolliex

De eerlijke kweker die niet wil stelen van het net zit waarschijnlijk met de vraag tot hoever je eigenlijk kan gaan bij de electriciteitscompany zonder verdacht te worden ALS PARTICULIER

Ik had het liefst via een poll gehad, maar blijkt dat ik deze niet kan aanmaken. Kan een admin deze mss voor me aanmaken aub ?

 

Persoonlijk ken ik meerdere mensen met 3x 600, die dit al ruime tijd doen, dus denk wel dat we de lat hier kunnen leggen.

 

What about 4x 600, 6x 600 of 8x 600 , 16x of nog meer ?

 

Opt forum heb ik al meerdere verslagen gezien van mensen met 4x en 6x 600, welke dit ook gewoon over de meter doen, of is dit al een beetje met vuur spelen?

 

Dit topic is een beetje ter verduidelijking van http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;#entry1129181, waar de vraag meerdere malen gesteld geweest is hoeveel watt je veilig over het net kan laten lopen, zonder te stelen op welke manier dan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja uhhhhh hoeveel risico wil je lopen, hoe meer lampen hoe meer risico. er is geen MIN en geen MAX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik ook wel eens willen weten.

 

Bestaat er geen energiemaatschappij die die groene thuismarkt kent maar er geen gevolgen voor ziet?

Ik denk dat controlerichtlijnen enz door het land, of zelfs EU wordt opgelegd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex
ja uhhhhh hoeveel risico wil je lopen, hoe meer lampen hoe meer risico. er is geen MIN en geen MAX

 

Ik heb het niet over de kans om algemeen gepakt te worden door verklinkt te worden, door geuroverlast, weet ik veel.

Het gaat enkel om gepakt te worden door jouw electriciteitsverbruik.

 

Mocht het gezegde "hoe meer je verbruikt, hoe een betere klant je bent" waar zijn, en ze daar zogezegd niets aan doen kan iedereen toch lekker 32 lampen hangen?

 

Er moet een grens zijn, waar jouw verbruik als verdacht wordt gezien, en er een procedure of zoiets ingang wordt gezet.

 

Hopelijk weet iemand iets meer, of werkt er iemand bij een electriciteitsbedrijf hier op't forum die wat kan verduidelijken.

 

Moest ik het electriciteitsbedrijf zijn, zou ik blij zijn met goeie klanten ;-)

 

Enueh btw Amnees of je nu gepakt wordt met 1 of 3 lampen ( door de smurfen bedoel ik dan ) blijft het "een plantage" die ze opgerold hebben hoor. Dit kan ik afleiden uit krantartikels.

Plantage met 5 planten opgerold LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar had ik 11500kwu over de meter in een gewone tussenwonig.

gewoon betaald en niks aan het handje.

 

ik ken mensen die 6x1000 met opti over de meter draaien,ik durf alleen niet

met zekerheid te zeggen of dit in een doorsnee woning is of in een bedrijfshal.

 

het enige probleem met betalen is,als ze je pakken kunnen ze aan de hand van de meter zien

hoe lang je al bezig bent B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk zijn die blij met een goeie klant

een goeie klant is niet alleen iemand die veel verbruikt , maar ook iemand die netjes en optijd betaald

dat vergeten sommige mensen nogaleens hier denk ik

het is echt geen probleem als je veel verbruikt

er zijn toch ook mensen waar de verwarming heel de dag op 25 staat in de winter , en in de zomer 1 of 2 aircotjes 24/7 aan staan

jacuzietje in de tuin die 24 uur staat te pompen want anders word je water vuil , enz enz

je moet het ook niet overdrijven denk ik als je over 10/15000 kwh gaat ben je wel echt een grootverbruiker haha

in een bedrijfspand gelden natuurlijk weer andere wetten B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat het is 3 of 4x 600w kan best imo. maar ga dan geen elektrisch kacheltje of airco bijplaatsen in de zomer en winter. heb je die wel nodig, ga dan niet met zoveel lampen kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex
vorig jaar had ik 11500kwu over de meter in een gewone tussenwonig.

gewoon betaald en niks aan het handje.

 

ik ken mensen die 6x1000 met opti over de meter draaien,ik durf alleen niet

met zekerheid te zeggen of dit in een doorsnee woning is of in een bedrijfshal.

 

het enige probleem met betalen is,als ze je pakken kunnen ze aan de hand van de meter zien

hoe lang je al bezig bent B)

 

11500 kw haalde ik vorig jaar al zonder iets te kweken. Electrische accumulatie verwarming over heel het huis.

Waarschijnlijk is jouw antwoord dan iets van 2 a 3 lampen ? Of bennek mis?

 

wat het is 3 of 4x 600w kan best imo. maar ga dan geen elektrisch kacheltje of airco bijplaatsen in de zomer en winter. heb je die wel nodig, ga dan niet met zoveel lampen kweken.

 

3x 600 en een kacheltje vinnek persoonlijk zo groot nog niet hoor.

Als je dit al niet zou kunnen, denk ik toch dat er hier velen binnenkort zouden gepakt worden.

 

Dus zoals ik uit jouw post mag afleiden denk jij iets van een 2 lampen. Ik vind het maar meer dan normaal dat je in de winter moet bijstoken.

 

Vind je dat ik in de titel moet zetten: Met hoeveel lampen kweek je OVER HET NET inc Kachel ? Wil het wel zo duidelijk mogelijk.

Onder die aantal lampen vallen dus ook ballasten, af en aanzuig, eventueel dompelpomp, vatverwarming, eventuele bodemverwarming,.... Maar kan dit niet allemaal in de titel zetten he.

 

Groetjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

kan deze post niet verwijderen... Door op verkeerde manier te quoten, kan een admin dit doen aub, mijn excuses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat het meeste opvalt als je vb al een 5 - tal jaar in diezelfde woning een gem.verbruik per jaar hebt en plotseling 10x zoveel..maar dan nog...gewoon betalen blijkbaar en je hebt geen problemen..

 

 

 

B) R3

Share this post


Link to post
Share on other sites
vorig jaar had ik 11500kwu over de meter in een gewone tussenwonig.

gewoon betaald en niks aan het handje.

 

ik ken mensen die 6x1000 met opti over de meter draaien,ik durf alleen niet

met zekerheid te zeggen of dit in een doorsnee woning is of in een bedrijfshal.

 

het enige probleem met betalen is,als ze je pakken kunnen ze aan de hand van de meter zien

hoe lang je al bezig bent B)

 

11500 kw haalde ik vorig jaar al zonder iets te kweken. Electrische accumulatie verwarming over heel het huis.

Waarschijnlijk is jouw antwoord dan iets van 2 a 3 lampen ? Of bennek mis?

 

 

11500kw per jaar en dat zonder kweken??

ik had een tentje met 4x 600watt en in de nachtuurtjes een 620watt kacheltje.

 

jou verbruik zonder kweken is al 2 keer een vrijstaande woning met +10 gezinsleden :lol:

 

http://www.energieleveranciers.nl/energie/...energieverbruik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om dan nog een goed beeld te krijgen, moet je misschien ook ff vermelden of we het over; een (sociale) huurwoning hebben, koopwoning of een bedrijfspand.

 

Zit natuurlijk, zoals al hierboven is vermeld wel ff een verschil in he.

Een metaalbewerkings bedrijf met een paar kw/u in de maand extra zal natuurlijk niet opvallen aangezien het algemene verbruik al een stukje hoger is dan die van een bedrijf die tuingereedschap (potten, schoffels ect.) verkoopt.

 

En voor een zonnestudio is het gebruikelijk dat die in de wintermaanden wat meer draaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken is geen probleem voor een net leverancier... hoe meer je verbruikt hoe blijer hun worden.

Waar hun niet blij van worden zijn de HPS lampen (VSA's) deze geven ruis op de hz lijn (50hz) en dat vinden ze niet leuk.

 

Mocht je 1 lamp hebben dan valt het mee, maar elke vsa is er 1 meer.. op een gegeven moment ziet de leverancier dat er rare hz binnenkomt en gaan ze op onderzoek uit... het is een redelijk koud kunstje om jouw te vinden.

 

 

 

Zo heb ik het begrepen athans.......

 

 

hier staat nog wat info...

 

klik klik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mocht je 1 lamp hebben dan valt het mee, maar elke vsa is er 1 meer.. op een gegeven moment ziet de leverancier dat er rare hz binnenkomt en gaan ze op onderzoek uit... het is een redelijk koud kunstje om jouw te vinden.

 

Met een Evsa (bv Lumatek) is dat anders, daar zit een sperfilter al in verwerkt. (is mij verteld)

Maar natuurlijk is het zo, dat hoe meer je hebt hoe interessanter wordt je om na te checken

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel ampere trekt je stoppenkast?

en hoe zwaar is de aanvoerkabel naar jouw perceel?

 

ik weet weinig van elektra , maar daar zit je echte knelpunt...

 

In alle redelijkheid.. ik denk dat je naar de woning moet kijken.

Een vrijstaande villa is niet opvallend met 8x 600 watt

een 2 kamer appartementje is dat niet realistisch voor.

 

Kijk trouwens ook naar gangbaar vermogen cv ketel: als jij 5 kilowatt hitte produceert...maar je cv ketel maar 2.5 kilowatt is...dan is bij een infraroodmeting jouw schoorsteen het opvallendst verwarmd..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

11500kw per jaar en dat zonder kweken??

ik had een tentje met 4x 600watt en in de nachtuurtjes een 620watt kacheltje.

jou verbruik zonder kweken is al 2 keer een vrijstaande woning met +10 gezinsleden B)

 

 

Ik betaal dan ook geen aardgas of aardolie ;-)

Heb een relatief grote woning en alles is electrisch verwarmd. Heb graag in hele huis constant 25 graden, ook in de winter.

Airco in de living en 2 slaapkamers hele zomer lang

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me eigenlijk meer af als je over de meter draait en ze pakken je hoe kunnen ze dan op je stroomverbruik

aantonen dat je deze stroom voor het kweken hebt gebruikt en niet voor iets anders?

 

ik denk trouwens niet dat ze per huis afzonderlijk kunnen zien wat je verbruikt, vervuiling op het netwerk is een

ander verhaal. Geld dit trouwens ook voor 400 watt vsa of is dit aanzienlijk minder?

 

gr parve

Edited by parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex
Ik vraag me eigenlijk meer af als je over de meter draait en ze pakken je hoe kunnen ze dan op je stroomverbruik

aantonen dat je deze stroom voor het kweken hebt gebruikt en niet voor iets anders?

 

ik denk trouwens niet dat ze per huis afzonderlijk kunnen zien wat je verbruikt, vervuiling op het netwerk is een

ander verhaal. Geld dit trouwens ook voor 400 watt vsa of is dit aanzienlijk minder?

 

gr parve

 

Tegenwoordig heb je ook zo 'slimme meters' waarbij ze alles kunnen zien.

Ik kan nochtans ook inloggen via de website van mijn electriciteitsverdelen, en daar als klant inloggen en mijn maandelijks verbruik zien.

 

Dus dan wordt alles toch opgeslaan, ergens ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso weten ze wat je per jaar verbruikt, dat moet je doorgeven. Een gemiddeld huishouden (2,2 personen) verbruikt 3500kWh per jaar volgens Milieu Centraal. Als je minder dan 5x dat verbruikt zul je niet echt in de problemen komen denk ik, zolang je maar netjes op tijd betaalt. Tenzij je in een heel klein appartementje woont misschien, maar dan heb je sowieso niet echt plek voor een groot hok. Een grote sprong in je verbruik (van niets naar 6x600W bijv) valt natuurlijk ook meer op dan als je dat langzaam opbouwt.

 

Kunnen die slimme meters niet ook live je verbruik zien? Je lampen gaan namelijk op een bepaalde tijd aan en uit, wat natuurlijk pieken in je verbruik geeft. Als de energiemaatschappijen echt willen zouden ze daaruit simpel af kunnen leiden wie er wellicht wat lampjes heeft hangen. Zelfs als ze "maar" één keer per uur de meterstand doorgeven kan dit heel wat verraden. Brrr, als ze dat gaan doen drukken ze iedereen de illegaliteit in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slimme meter MAG je weigeren in Nederland. En tevens is de functie van het doorgeven van standen te blokkeren door je de gebruiker zelf. (geheel legaal)

Wanneer je dit doet moet je natuurlijk wel ZELF de standen doorgeven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vraag me eigenlijk meer af als je over de meter draait en ze pakken je hoe kunnen ze dan op je stroomverbruik

aantonen dat je deze stroom voor het kweken hebt gebruikt en niet voor iets anders?

 

ik denk trouwens niet dat ze per huis afzonderlijk kunnen zien wat je verbruikt, vervuiling op het netwerk is een

ander verhaal. Geld dit trouwens ook voor 400 watt vsa of is dit aanzienlijk minder?

 

gr parve

 

Tegenwoordig heb je ook zo 'slimme meters' waarbij ze alles kunnen zien.

Ik kan nochtans ook inloggen via de website van mijn electriciteitsverdelen, en daar als klant inloggen en mijn maandelijks verbruik zien.

 

Dus dan wordt alles toch opgeslaan, ergens ?

 

 

ja dat heb je mooi goed!!

vorig jaar kreeg ik bij mijn jaarafrekening online een filmpje

waarin het verbruik werd getoond.

dit alles per maand en hoeveel procent ik meer verbruikte dan de gemiddelde

woning bij mij in de buurt.

 

 

dit was overigens bij de nuon....

ik heb gewoon alles netjes betaald en tot op heden geen petten(gelukkig)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex
Mocht je 1 lamp hebben dan valt het mee, maar elke vsa is er 1 meer.. op een gegeven moment ziet de leverancier dat er rare hz binnenkomt en gaan ze op onderzoek uit... het is een redelijk koud kunstje om jouw te vinden.

 

Met een Evsa (bv Lumatek) is dat anders, daar zit een sperfilter al in verwerkt. (is mij verteld)

Maar natuurlijk is het zo, dat hoe meer je hebt hoe interessanter wordt je om na te checken

 

Hier heb ik ook al het één en ander over gehoord. Hopelijk kan iemand dit ook verklaren ?

Zelf bezit ik ook electronische van lumatec, oef !

 

Tevens heb ik ook op internet enkele schakelborden gezien die de optie "anti detectie'' hebben.

Anti-detectie

Anti-detectie voorkomt metingen van energie maatschappijen. Wanneer er een meeting plaats vind wordt kort de spanning van het net gehaald, op het moment dat de spanning opnieuw wordt ingelegd, moet je zelf wel resetten.

 

kost 50 euri

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Hier hebben we al wat aan thx Pirus!

 

Wanneer je een Evsa uitschakeld en direct weer in, gaat dit niet.

Je moet dan enkele minuten wachten. Is dit ook zo een anti detectie beveiliging om een meting van het electriciteitsbedrijf tegen te gaan?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...