Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TheRealDopey

G-Tools Bonanza 1200 ervaringen

Recommended Posts

Hallo,

 

Een maat van me blowt eigenlijk dagelijks (ook met vrienden) en koopt zich letterlijk ziek aan de wiet. Soms erbarmelijke kwaliteit. Nu geef ik hem regelmatig wat van mijn spul maar de hoeveelheid die zij wegroken ...

 

We kwamen dus op het idee een kweekkast te kopen\maken voor hun eigen wietje. Echter is de ruimte in zijn studio beperkt dus komt de kast in de woonkamer te staan.

 

G-tools heeft een kast die op een normaal meubelstuk lijkt, de Bonanza 1200w. Nu hoor ik regelmatig dat je die kasten eigenlijk helemaal moet aanpassen wil het een beetje werken (herrie afzuiger, krappe filter, temperatuur problemen etc.).

 

http://www.g-tools.nl/ned/webshop/bonanza-...it-1200-Bonanza

 

De kasten zijn echter ook leeg te koop zodat je je eigen configuratie erin kunt hangen.

 

http://www.g-tools.nl/ned/webshop/lege-kweekkast

 

Waarschijnlijk zouden wij gaan voor een rustige box-afzuiger, geïsoleerde slangen, goede filter en dergelijke en EVSA's dimbaar. Als de kast dan niet te duur wordt, want een lege kast + uitbreidingsdeel kost al 940€. Je zou bijna zeggen dat een meubelmaker goedkoper is. :wacko:

 

Een tweede optie is om een schuifkast te maken met plafond en vloer rails en daar achter iets te fabriceren. De ruimte die hij heeft is echter beperkt.

 

Ik hoor graag jullie ervaringen met de kasten van G-tools. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigen hok bouwen.

vurenhouten balkjes als frame.

piepschuimplatenmet daaroverheen mdf

mdf beschilderen met mix van 25% antischimmelmiddel en watervaste verf.

 

gtools heeft wel een geluidgedempte afzuiger...

goed te combineren met geïsoleerde afvoerslang.

(500m3 per 600 watt, en 100m3 extra per meter afvoerbuis.

inblaas 75%van afzuigtotaal)

 

 

ik denk dat zelfbouwen goedkoper is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup geloof ik ook zelfbouw is zeker goedkoper, maar het moet feitelijk een meubelstuk worden of we moeten iets achter een kastenschuifdeur systeem in elkaar freubelen. ;)

 

Zo'n G-kit kun je makkelijker in de kamer zetten en klaar is Kees. :wacko:

 

Ik ben echter benieuwd naar eventuele herrie en problemen met de G-tools e.d. en of je die makkelijk kunt verhelpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de ruimte hebt (inloopkast of iets dergelijks) is de "kiloknaller" met de 1000 watt Gavita een goed en goedkoper alternatief. Kijk eens op de site van PUK-Support. Voor 1125 euro heb je een "deftig" tentje en ook nog eens uiterst stil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

G-tools kasten (g-wing 600 en 1200) zijn beslist niet geruisloos. Je hoort ze wel maar afhankelijk van waar ze komen te staan hoeft dit geen

belemmering te zijn.

Wel even door hun 2 extra luchtinlaten laten maken (dus 4 totaal)

 

Wanneer je even met Michiel (g-tools) overlegd en aangeeft wat je wilt dan is alles mogelijk.

Is wel duurder dan zelf bouw...maar je hebt wel wat en het groeit en bloeit zoals gewenst.

Succes met je keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eigen hok bouwen.

 

Jup ;) , volledig customizen naar jullie eigen voorkeur...

 

Voor geluidshinder kan je veel doen, kan vb dubbele wand MDF nemen met isolatie er tussen, geluidsdempers, softbox, sonoconnect slangen, overcapaciteit afzuiger nemen

dat je dit op lagere stand kan doen blazen...

 

Kijk hoeveel je kosten zijn voor je set-up en kijk dan wat je over hebt van jullie budget om een kast te maken..

 

Je zal wss goedkoper uitkomen dan de G- Kit en een betere set-up hebben

 

Just a thaught :wacko:

 

 

 

:wave: R3

Share this post


Link to post
Share on other sites

een Gamma/praxis/ikea standaard kledingkast is op zich wel handig

je schroeft de panelen van de kant en klaar kast op je eigen frame.

dan heb je een kweekkast met fineer en mooie handvaten= meubelstuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 1200 serie gaat z'n doel wel voorbij. Zowel als kweken voor eigen gebruik (hij rookt vast geen 4 of 5 kilo per jaar) en als meubelstuk (groot, grof, lelijk op wielen).

 

Heb zelf heel lang de 600 overwogen, maar je kan een veel mooiere (met meubel panelen aan de buitenkant) en stillere kast bouwen voor dat geld, die nog veel minder opvalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sativied,

 

Hij zal niet het hele jaar kweken i.v.m. de hitte in de zomer. Ik lees verslagen dat het 36-39 graden in die kasten wordt in de zomer. Daarnaast moet hij ook gewoon zijn stroom betalen. Ik ga even uit van 3 oogsten lekkere soortjes met een opbrengst van 600 gram de oogst maximaal in zo'n kast. Hij rookt 50-100 gram de maand maar kan wat overdoen aan zijn maten om de rekeningen te betalen. Het hoeft niet commercieel, anders neem je geen kast.

 

@Wietkwekertje,

 

Deze kasten zien er inderdaad beter uit dan die lelijke G-kit. Echter de standaard lampen is geen HPS, dus moet je hem alsnog modificeren. Daarnaast vind ik 1200 euro voor een kast et 1 lamp er duur.

 

@Allen,

 

We hebben gisteren onder een blowtje en drankje verder zitten brainstormen. We nijgen momenteel naar een kastenwand systeem met schuifdeuren met daarachter aan linker en\of rechterkant een hokje a la MeneerJansen, dus zelf bouwen met eigen specificaties. Niet alleen om de prijs, maar ook het feit dat er heel weinig mensen hun ervaring kunnen delen over deze kasten zegt eigenlijk al genoeg. Als de kast 100% werkt en top specificaties heeft en je weinig of geen aanpassingen hoeft te doen, dan kun je overwegen te kopen. Maar 1500€ neertellen voor iets wat je nog moet aanpassen houdt ons tegen. Dan maar een bouwproject plannen de komende maanden. B)

 

http://www.gamma.com/doe-het-zelf/schuifdeurkast-maken

Edited by TheRealDopey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf bouwen is sowieso leuker B) maar het lijkt mij wel een uitdaging om schuifdeuren licht- en luchtdicht te krijgen.. dit is bij de kasten van g-tools ook een probleem had ik ergens gelezen.. succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

achter de schuifdeuren kan je een simpel gebouwd luik maken met scharnier.

achter de schuifdeuren zou je zelfs een roze olifant kunnen verstoppen..

het mooie van dit systeem is juist dat achter het gelikte frontje niets zichtbaar is.

lichtdicht is dus geen issue in dat geval

 

wil je direct het licht achter de schuifdeur hebben , dan moet je denk ik over de volle hoogte een borstelrand/of een zwarteschuimrubber rand plaatsen op twee punten minimaal..

 

vanaf de vloer en het plafond achter de deur een opstaande rand..

dan ben je al een heel eind.

 

beetje prutsen met flapjes zwart schuimrubber....en dicht zal het worden ...

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup die schuifdeuren komen er gewoon voor en hoeven geen licht tegen te houden. We bouwen gewoon een kastje achter die schuifdeuren. Tevens is het een voordeel dat er makkelijk verse lucht tussen die deuren naar binnen kan.

 

Voor de verse lucht naar buiten hebben we verschillende opties, omdat we niet direct naar buiten het huis kunnen blazen. De kamer is echter 3 meter hoog dus we kunnen ook schuifdeuren van 2.50 meter nemen en een soort extra plafond erboven maken met roosters. Ook kunnen we in de avond de schuifdeur een stukje overzetten. In beide gevallen moeten we de kamer goed ventileren dan.

 

Verder onderzoeken we nog de mogelijkheid om in de kruipruimte uit te blazen of in ieder geval via een slang door de kruipruimte naar het rooster van de tuinkant uit te blazen. Voordeel is dat het een studio op de begane grond is met een tuintje. :lol:

 

Even terug naar het topic .... In ieder geval is gebleken (voorzichtige conclusie) dat er niet veel mensen zo'n kast hebben aangeschaft, gezien de weinige reacties over de G-kit zelf hier op het forum. De meeste kwekers hebben waarschijnlijk een tentje gekocht of zelf iets gebouwd.

 

Ik ben van mening dat die kasten redelijk kunnen functioneren, maar dat de prijs veel te hoog is. Een lege kast kost bijna 500€. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...