Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Havelte78

filter buiten hok

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Is er iemand hier die mij kan vertellen of het uitmaakt of je je koolstoffilter in danwel buiten de ruimte hangt.

Ik had het idee dat er vroeger zo gebouwd werd dat je wel aanzuigt maar je koolstoffilter bijvoorbeeld boven het dak van je hok bevestigd. Voordelen lijken mij hierbij geen verlies van functie filter door vocht. Geen broeinest voor insecten en beestjes.

Tegenwoordig zie ik echter dat de filters altijd in het hok hangen. Is hier een reden voor (ruimtegebrek buiten het hok) of zijn er andere redenen dit niet te doen.

Wie kan mij hierin wat duidelijkheid verschaffen ?

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor kan gewoon uitblazen door filter

geloof dat je dan je filterdoek even anders moet doen vanwege stof maar heb ik zelf niet gedaan en keurig drie ronde mee gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkort komen er van Phresh inline filters uit.

file_256.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey doc dat ziet er erg mooi uit zeg zo n inline unit enig idee wanneer ze op de markt komen?

 

maar k neem aan als k zo naar de tekening kijk dat dit alleen zuigend werkt of s t dan gewoon een questie van het geval omdraaien zodat je dr ook door kan blazen?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen verlies van functie filter door vocht

Hoezo?

Het is toch de zelfde lucht die er door gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is volgens mij allebei hetzelfde! je kan kiezen.....

 

bij mij hangt die erin, ik wil gewoon zo weinig mogelijk zichtbaar buiten het hok van apparatuur die vragen opwekken....;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey doc dat ziet er erg mooi uit zeg zo n inline unit enig idee wanneer ze op de markt komen?

 

maar k neem aan als k zo naar de tekening kijk dat dit alleen zuigend werkt of s t dan gewoon een questie van het geval omdraaien zodat je dr ook door kan blazen?

 

mvg

Ik denk nog 4 tot 6 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen verlies van functie filter door vocht

Hoezo?

Het is toch de zelfde lucht die er door gaat?

 

Hij bedoeld eerste weken met hoge lv, gaan sommige filters kapot van. (als hij in het hok hangt)

Dat probleem heb je zo niet.

 

Vind het wel een goede vraag.. ;)

 

Gr

Edited by Epancratius

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen verlies van functie filter door vocht

Hoezo?

Het is toch de zelfde lucht die er door gaat?

 

Hij bedoeld eerste weken met hoge lv, gaan sommige filters kapot van. (als hij in het hok hangt)

Dat probleem heb je zo niet.

 

Vind het wel een goede vraag.. ;)

 

Gr

 

Dat is idd wat ik bedoel. Men adviseert altijd om filter kwartslag te draaien na cyclus. Door de filter buiten het hok te hangen lijkt mij dat ie minder gevoelig is voor vocht maar ook minder een broeinest voor bijv spint.

Tot nu toe geen redenen gehoord om het niet te doen. Dus ik denk dat ik hem bovenop mijn hok zet. Heb ik ook meer bovenruimte om te werken met mijn lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men adviseert altijd om filter kwartslag te draaien na cyclus. Door de filter buiten het hok te hangen lijkt mij dat ie minder gevoelig is voor vocht maar ook minder een broeinest voor bijv spint.

 

Filter kwartslag draaien na cyclus? Waarom dat dan?

Broeinest voor spint? Ook nog nooit van gehoord.

En het filter blijft natuurlijk even gevoelig, waar die ook hangt.

 

Maar je plan gaat wel werken, daar niet van.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die binnenstebuiten filters zijn er toch al? Maar wat is het voordeel, of het nou van buiten naar binnen gaat of van binnen naar buiten. Het gaat in beide gevallen door de koolstof heen dus wat is het verschil?

 

Het geeft als enig voordeel dat je er meedere achter elkaar kunt hangen zodat de lucht extra gefilterd word, dan hoef je geen kiste te bouwen.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn weten kan je altijd beter zuigen door je filter als blazen.Ik heb het wel eerder gezien trouwens!

Door je filter blazen zou slecht voor de motor van de afzuiger zijn is mij ooit verteld.

En de filters zijn volgens mij ook ontworpen om de lucht van buiten naar binnen te trekken.

 

Ik zou m er lekker inhangen gewoon ;)

 

succes

 

grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb toender tijd besloten om m'n filter buiten het hok te plaatsen zo'n zes jaar geleden.

Ik heb hier zeker geen spijt van daar ik nu alle beschikbare ruimte kan benutten.

Totaal geen problemen met de temp regeling zomer/winter, moet wel zeggen dat ik voor over capaciteit heb gekozen ivbm wat verlies.

In mijn geval draai ik nooit op volle toeren zeg maar zo'n 40/50% en ben zeer tevreden.

 

Wil je hier meer over weten/lezen klik op de link in m'n handtekening (bouwverslag).

 

Btw. mijn installatie zuigt de lucht uit het hok!

Edited by Rainman

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men adviseert altijd om filter kwartslag te draaien na cyclus. Door de filter buiten het hok te hangen lijkt mij dat ie minder gevoelig is voor vocht maar ook minder een broeinest voor bijv spint.

 

Filter kwartslag draaien na cyclus? Waarom dat dan?

Broeinest voor spint? Ook nog nooit van gehoord.

En het filter blijft natuurlijk even gevoelig, waar die ook hangt.

 

Maar je plan gaat wel werken, daar niet van.

Succes.

 

Je filter raakt op bepaalde plekken verzadigt door de manier waarop ie hangt. Door hem een kwart slag te draaien gaat ie langer mee ;)

Als je je hok na een cyclus schoonmaakt is het erg belangrijk het doek van je filter te vervangen. Dit heb ik mij laten vertellen door een procucent van bestrijdingsmiddelen. Hij beweert dat hier een boel beestjes zich gaan nestelen vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat inline kan je zo makkelijk zelf maken . Met spirello pijp of van hout .

 

Staan hiet op het forum ook voorbeelden van . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7406_450_46061.jpg

 

gallery_7406_450_29942.jpg

 

gallery_7406_450_9719.jpg

Edited by Rainman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...