Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wanna-Grow

Close up van trichomen, zijn we klaar?!

Recommended Posts

Hallo mensen! Het einde van mijn tweede mini kweekje zit er aan te komen. Heb een hoop plaatjes geschoten met een cheap ass chinese digitale microscoop.

 

Dit is een van de best ontwikkelde toppen, er zit nog een hoop fluf onderin. Wat zouden jullie doen, omhakken of nog even laten staan?

 

gallery_31073_15256_51563.jpg

 

gallery_31073_15256_149764.jpg

 

gallery_31073_15256_11887.jpg

 

gallery_31073_15256_157038.jpg

 

gallery_31073_15256_235040.jpg

 

gallery_31073_15256_51560.jpg

 

gallery_31073_15256_277495.jpg

 

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik zie wel ;)

 

Proficiat met je oogst.

 

Knip ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er van af of er verder nog nieuwe bloemvorming is.

Je kunt ook de rijpe top er uit halen, en de fluf nog een paar dagen laten sudderen.

Dat trekt dan vaak nog aardig bij.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga het waarschijnlijk in drie beurten oogsten. Is geweekt met t-neon, verschil over de hoogte is enorm.

 

Iemand die van mening is dat ze nog wel even mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

neej hoor haal maar om is toch zeker al 25% amber

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de cheap-ass oosterse micro zijn het toch wel hele mooie foto's geworden! Ik denk dat je wel kunt knippen, maar je kunt ook wat hierboven gezegd is alleen de rijpe toppen eruit knippen en het nog even aankijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reacties! Vanavond gaan de toppen die ongeveer hetzelfde niveau hebben er af. Nu nog een mini drooghokje bouwen die ook in mijn kast past, anders gaat het zo stinken.

 

Voor mensen die nog geen microscoopje hebben, ik heb deze gekocht: http://dx.com/p/digimicro-200x-zooming-usb...icroscope-11743

 

Toen ik het microscoopje kocht was het 18 euro incl verzendkosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

knippen die hap ;) :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan de schaar pakken, gobru! ;)

 

Iemand trouwens ervaring met de goedkope EC en pH meters van bijvoorbeeld deal extreme? Mijn komende plantje wordt een DWC testje en wil eigenlijk vooral de EC meter uit china gebruiken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor een wat duurdere gaan , heb je veel meer plezier van.

 

Milwaukee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wat met je WB en expo/contrast speelt kan je ze nog iets duidelijker krijgen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah bedankt zODd! Ik zal binnenkort eens spelen met alle instellingen.

 

Ik heb net de eerste sessie van de plant gehaald en geknipt.

 

Hieronder twee plaatjes van trichomen van toppen die ik heb laten zitten. Vooral de tweede heb ik twijfels over. Wat zeggen jullie?

 

Haha heb trouwens echt medelijden met mensen die 600 watt ofzo kweken, wat een kolere werk is dat knippen ;)

 

gallery_31073_15256_95077.jpg

 

Hieronder zie ik al wat amber/bruin kleurige... Die sowieso ook snoeien?

 

gallery_31073_15256_149588.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan wat je wilt.

Milky geeft meer het high effect, amber meer het stoned.

Wel leuk voor jezelf om te testen; je hebt de milky al omgehaald, laat deze top nog even staan(lees meer amber laten worden) maar blijf goed opletten. Niet over amber heen laten gaan.

Je hebt dan milky en amber om te roken en dus te vergelijken qua smaak en effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 voor Al green's verspreid oogsten tip, vooral leuk als je het zelfde soortje weer voor eigen gebruik gaat kweken.

 

Die eerste, op basis van blad bovenin foto, zou bij mij wel direct omgaan. Voor die tweede zou ik een ander stukje blad pakken voor meer duidelijkheid ;)

 

Het process gaat nog even door dus hou ook rekening met als je bijvoorbeeld de planten nog twee dagen zonder water verduistert of als je planten geheel (en dus langzamer) droogt ipv alles direct klein te knippen.

 

"Te" vroeg of "te" laat is nooit goed natuurlijk maar ik ga persoonlijk liever voor aan de vroege kant (milkey en 10-20% amber) dan aan de late kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sativied: Haha ik zie nu wat je bedoelt! Had de trichomen op het blad helemaal niet bekeken, zat me dood te staren op de voorgrond.

 

@al green: Thanks! Ik laat deze toppen nog gewoon lekker paar daagjes hangen, gaan daarna in een andere weckpot, dat wordt dan het KO-potje haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...