Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

urbangrower

handige film voor beginnende kwekers

Recommended Posts

had gister de docu eens rustig bekeken ... erg leuk en informatief.

 

het leek mij wel een film voor beginnende kweker die ook graag een plantje willen zetten maar totaal geen idee

hebben waar ze aan gaan beginnen .

 

deze docu belicht t proces van begin tot eind ....

 

deze docu van doede/(kro)MRmonke NCRV is al vaker hier besproken maar kon nergens vinden dat het meerwaarde kan hebben voor mensen met plannen.

vandaar dat ik de duco nog een keer voorbij laat komen .

 

klikkerdeklik ENJOY

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

 

edit:NCRV ipc KRO

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen flauw idee .. maar er is een app voor ...

ff telefoon bij de muziek houden en tadaa.... alle info van t nummer .

mischien heeft iemand die app op zn telefoon staan ?

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

telefoon ???? was da :wave: :wub:

 

mooie doc !! ;)

 

grtn Erazer :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Lambchop - Cigaretiquette"

 

Had de docu al eens op tv gezien, maar ik wordt echt weer naar en droevig van die lege kas. En dan die vrouw hé, komt van de schrik bijna niet uit d'r woorden.

lekker met een heel leger aan agenten de aanval inzetten op de buitenplanten van zo'n gezin. Denk inderdaad dat het wel nodig is geweest, ze lijken een zeer hoog maffia gehalte te hebben als gezin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deze docu van doede/kro is

 

wil niet zeiken.. maar ik zie als eerste koeienletters ncrv ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

................ schaamrood op de kaken ...... :wacko:

 

sorry ...!!!

 

het zijn idd koeienletters van heb ik jou daar!!!

ergens had ik al het gevoel dat ik iets fouts deed maar kon het niet thuis brengen !

 

thnx voor je oplettendheid !

 

de docu is dus idd van de NCRV!

 

;) UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had die documentaire gezien, vond het heel erg dat ze die man zijn hele wietplantage leeg hadden gehaald, hij had gelijk met de woorden die hij in de rechtbank gebruikte " het komt niet uit de hemel vallen" het moet toch ergens vandaan komen niet? ze necken de goede kwekers op deze manier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dit filmpje moet iedere beginnende kweker checken...

 

 

 

 

Zijn 4 delen !!!!!

;) :wacko: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net de hele documentaire gekeken, en ik moet eerlijk zeggen dit is echt een must see voor elke (beginnende)grower.

 

verbaas mij wel over de straf van de beste Doede, had toch wel wat meer verwacht met zo'n plantage maar dit valt waarschijnlijk ook mee omdat hij er geen lampen boven had hangen?

 

dankjewel voor het delen van deze documentaire!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar dit filmpje moet iedere beginnende kweker checken...

Zijn 4 delen !!!!!

;) :wacko: :wave:

 

Schakelt hij nou gewoon op ordinaire tijdklokjes, zonder relais? (deel 2, 02:40)

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond de docu een beetje standaard en nietszeggend tot het moment dat we Doede zagen in de rechtzaal en de hoogheden achter de counter van links naar recht om de oren gaf. Respect voor Doede!

 

Vind het ook een beetje jammer, dat je gewoon ziet dat wiet vol spint word afgenomen in het filmpje. Draagt niet echt bij aan het beeld wat we willen scheppen dat we zuivere wiet op de markt willen hebben.

 

Dat is ook de reden waarom ik nooit wiet koop in de shop maar altijd me eigen spul kweek. Ik wil graag weten waar het vandaan komt, zodat ik precies weet dat er niet mee geknoeid is.

 

Ik vraag me trouwens af waar zulke broeikassen te krijgen zijn.. Laat staan zulke zeilen.

 

Greetz

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar dit filmpje moet iedere beginnende kweker checken...

Zijn 4 delen !!!!!

;) :wacko: :wave:

 

Schakelt hij nou gewoon op ordinaire tijdklokjes, zonder relais? (deel 2, 02:40)

 

 

;) Blijkbaar, wel risky buisness voor 3 lampen , beetje raar dit...had er niet opgelet :wub:

 

Blijft toch kort en informatief.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1800 watt totaal.

600 watt per lamp.

 

1200 watt over 1 tijdklok/

600 watt over de andere tijdklok.

 

Sodom en Gomorra nog aan toe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw !! Die kas van Doede wil ik ook.. Zo vet !!

 

Maar erg leuke docu om te zien.. Doede is een held, die man blijft tot z'n dood doorgaan in z'n kas.. Kan ik je zo wel vertellen..

 

Jammer dat die spint wiet zo werd gekocht door die shop eigenaar..

 

En ook de stukjes dat je met de politie mee keek vond ik wel leuk.. Al zullen er hier ook wel mensen zijn die dat weer niet zo leuk vonden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi moment toen de hele familie met ontbloot bovenlijf (behalve moeder natuurlijk) aan de keukentafel zat om te knippen.

helemaal toen je een camerashot zag van de buitenzijde door het keukenraam.

Moeder zet voor beide jongens even een kop koffie neer en strijkt 1 van de zonen door het haar.

 

op de 1 of andere manier ontroerde mij dat......

 

dat die koffieshophouder het spul kocht was volgens mij enkel en alleen om de filmmakers toch een goed gevoel te geven.

Als deze man het niet zou kopen dan zouden veel mensen die zouden willen beginnen aan thuiskweken er niet eens mee starten.

En hij heeft natuurlijk wel handel nodig als hij zelf iets verkopen wil.....

 

op het einde zie je ook dat de beide filmmakers van het kweken af zien omdat ze verlies hebben gemaakt van 150 euro.

Ik denk dan juist dat ze na 1 draai al bijna uit de kosten zijn en het dan juist nog moet beginnen, maar ja...wie ben ik....

 

verder hoor ik de politie op een gegeven moment vertellen dat ze eigenlijk altijd getip worden.

ze komen inde avond in een woonwijk en meten met een warmtemeter.

ze meten een schoorsteen die warm is.....ja duh...

dat kan geen reden zijn lijkt mij...dus er is gepraat.

 

Je ziet ook dat ze ergens in Wolvenga bij een pizzeria staan omdat daar vermoedelijk wiet geteeld word.

De beide overheadeuren krijgen ze niet los en op het dak (met ongeblindeerde ramen !) zien ze ook niets....

Toch zegt 1 van die agenten dat ze al genoeg bewijs hebben om naar binnen te gaan.....

Ook daar dus een kwestie van verlinken.....zie je de overburen al op het balkon staan !!

 

Al met al was het leuk om naar te kijken, maar soms ook tenenkrommend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje in tegenstrijd met elkaar en ironisch dat de jongens die hun hokkie voor elkaar hebben een rotte spintwiet hebben en gewoon bij de eerste de beste afnemer kwijt kunnen, hij zet zichzelf ook wel jan lul neer als die zo wiet afneemt wat meer tak als top is terwijl doede genaaid word ondanks dat ie biologisch prachtspul produceert. Ik weet dat coffeeshops in moeilijke tijden alles aannemen, ik ben in hokken geweest waar de spint tot in de trafo's hing en gewoon met het stofzuigertje schoon zuigen en hoppa naar de afnemer. Die mensen roken dus gewoon spint en de uitwerpselen daarvan.

 

Doede is een kip die gouden eieren legt voor een afnemer, betrouwbare biologische schone wiet. Vind het ook wel moedig dat hij zichzelf zo te kijk zet in een vervuild verraders millieu als vandaag de dag. Ik had het niet gedaan.

Ik durf bijna te zeggen dat Doede doordat ie aan het programma heeft mee gedaan dit min of meer over zichzelf heeft afgeroepen. Als je zo met kop op t.v. gaat en laat zien wat Doede laat zien.. tja.. Dan hoeft een verrader geen moeite meer te doen natuurlijk.

 

Maar het is en blijft een schande dat politie en justitie zo intensief aan het jagen is op kwekers, jammer genoeg zijn er meer goede jongens de lul als de prutsers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...