Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JeWietZelluf

CO² aan ruimte toevoegen

Recommended Posts

Waar kun je de PPM het beste meten dan Racker, ten midden/hoogte van je toppen lijkt mij of niet? Aangezien de CO² daar zijn werk moet doen?

 

De planten hebben net als mensen porien maar dan genaamd stomata. De zitten op de bladeren, Co2 wordt dus direct in het blad opgenomen om deel te nemen aan het photosynthese proces. Het is via deze porien dat de co2 wordt opgenomen. De grootste concentraties co2 tref je dus het liefste aan daar waar de planten het meest bossig zijn en de hoogste concentraties megabladeren zijn.

 

Mensen die meten die weten en volgen daarmee altijd het vooraf gedicteerde lijntje. Het zijn de avonturiers die veel meer meemaken, ook fouten. Of de controller of het natuurlijke proces de betere weg en of leermeester(maar net wat je interessant vindt ook natuurlijk) is kan alleen iemand zeggen die beide heeft geprobeerd. Ik heb nog niet gezien dat deze persoon zich in dit topic heeft gemeld. Het is ook een questie van het tweaken, het streven, het avontuur. Als je daar geen zin in hebt of puur commerciele motivaties hebt dan is een controller de absoluut de betere weg. Als je echt iets wil leren dan lijkt mij de beste optie het avontuur te kiezen. Omdit te illustreren, ik spreek wel eens co2 kwekers met dure controller alles der op en der aan. Deze lui zitten altijd helemaal vol van alle apparatuur die ze wel niet allemaal hebben en zijn nooit rustig voordat ze dit allemaal hebben verteld(en uiteraard ook altijd met prijzen der bij). Wat een stomata is kunnen ze je echter niet vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ik heb de apparatuur, ik lul nooit over wat iets kost (dan doen alleen tokkies) en toch weet ik wat een stomata is en wat die doet en waarom en wanneer.

 

Rara in welk hokje pas ik dan?

 

Ik heb een ruimte waar ik co2 vanonder inblaas met een co2 darm. Daar de sensor ter hoogte van het blad of lager hangen geeft me een erg onstabiele meting. Ik kom beter weg als de sensor boven het gewas hangt....ik zag bij een collega in een kas dat dat daar ook zo was. (ook met co2 darm)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm, ik heb de apparatuur, ik lul nooit over wat iets kost (dan doen alleen tokkies) en toch weet ik wat een stomata is en wat die doet en waarom en wanneer.

Ofschoon ik niet weet waar je met deze zin op doelt, heb ik "stomata" ff gegoogle'd.....

Toen ff op afbeelding gedrukt,.. de tering klein beetje ranzige foto zie je dan..... B)

 

Ik ben nog verrot van een erg goed feest gisternacht... ga lekker de binnenkant van me ogen bekijken. Kom er morgen wel op terug....

Laterssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm, ik heb de apparatuur, ik lul nooit over wat iets kost (dan doen alleen tokkies) en toch weet ik wat een stomata is en wat die doet en waarom en wanneer.

 

Rara in welk hokje pas ik dan?

 

oei leuk, ik ben dol op raadsels.

 

In het hokje mensen die niet direct aangesproken noch genoemd werden, maar duidelijk tonen zich direct aangesproken te voelen door er nota bene ontkennend op in te gaan? :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezelf in een hokje stoppen is zo 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal allemaal wel :vape: Geen idee waar jullie het over hebben....

 

Ontopic weer...

Helaas dat mijn idee met de luchtverdeelslang van Ad niet gaat werken. Zag er wel heil in ;)

Ik ga nu een 6kg CO² fles aanschaffen (10kg niet aan te komen) met reduceerventiel en een ventilator

aangesloten op een tijdschakelaar.

Daarbij een SensiAir Co² meter, omdat ik niet zo'n pionier ben en toch wel zeker wil zijn van het ding waarmee ik bezig ben.

En zodoende ga ik een beetje testen.

 

Volgende ronde ga ik me aan- en afzuig met een tijdschakelaar bedienen zodat de ingeblazen CO² niet te snel ontsnapt,

en ik beter met de combinatie CO²/temperatuur kan spelen.

Ik kan de setup zoals nu aangesloten om bepaalde redenen nu niet meer veranderen (technisch gezien)

Dat wil ik ook niet, alles draait nu goed, en ga niet midden in een kweek een setup aan passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ofschoon ik niet weet waar je met deze zin op doelt, heb ik "stomata" ff gegoogle'd.....

 

Een stomata is een een huidmondje, werkt ongeveer hetzelfde als dat ranzige waar jij het over hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...