Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jogi

1 x Skunk #1 onder 400W HPS (zaad)

Recommended Posts

Hey hey,

 

Na een tweetal maanden lezen op het forum en al éénmaal (tevergeefs) geprobeerd te hebben een plantje te zetten ga ik het nu eens goed doen en jullie hulp gebruiken!

 

Dit is wat ik gebruik:

Fem Skunk #1 zaadje van Sensi Seeds

Grond: Plagron lightmix (samenstelling zie foto hieronder)

 

Afzuiger: Ik weet de sterkte niet maar het was goed voor een kleine badkamer

Lamp: 400W HPS van Philips

Wortelvoeding: Bio-G-power Bio wortel 1(zie foto hieronder)

Groeivoeiding: Bio-G-power: Aarde compo 1 (zie foto hieronder)

Bloeivoeding: Terra flores

Fan: Heb een kleine fan gekocht met 2 standen

 

Kast: Zoals je op de foto hieronder kan zien heb ik maar een beperkte plaats aanwezig en daarom kies ik ook voor 1 plantje.

De afmetingen zijn: 45*45*130cm (zoals je ziet mag de plant niet te groot worden)

 

Momenteel is het zaadje aan het kiemen in een klein potje met dezelfde grond als hierboven vermeld is. Dit staat onder 2 coolwhite (is dit de correct naam?) TL lampen die 24/24 branden en er 2-3cm boven hangen.

Eenmaal de plant uitkomt zal ik hem herpotten naar een grotere pot en de HPS lamp.

 

De vragen die ik momenteel al heb:

-Is het goed dat de TL lampen nu 24u branden?

-Moet ik de zaailing direct herplanten eenmaal hij boven komt of moet hij een bepaalde grootte hebben?

-Ik heb hier al gelezen dat de grond moet voorgewaterd worden. Voor een pot van ongeveer 10L, hoeveel water moet daarbij? En moet ik daar direct bloeivoeding toevoegen?

-Ik gebruik kraantjeswater dat ik enkele dagen laat staan. Is dit goed? Of wat kan ik anders doen?

-Vorige keer viel het mij op dat ik de luchtvochtigheid moeilijk boven 30% kreeg, ondanks 2 potjes met water naast de plant. Nog ideeën om dit op te lossen?

 

De voeding

gallery_15010_15231_217552.jpg

 

De grond die ik gebruik

gallery_15010_15231_160945.jpg

 

De kast

gallery_15010_15231_484581.jpg

 

 

Alvast bedankt voor de antwoorden, ik hoop dat ik een mooi plantje kan kweken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pof d"r een paar meer onder! Jammer om er maar 1 onder te zetten onder zo'n 400 w hps.Of ben je van plan om extreem lang voor te gaan groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je afzuiger ga je het nooit mee reden word veel te warm, ook heb je te veel licht op een te klein oppervlak. Als je met 1 plant werkt moet zo groot mogelijke pot nemen. Geen PH of EC meter gekocht?

 

Je hok ziet er ook amateuristisch uit, hoe ziet je schakelbord er uit? Relais?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees dat het te warm gaat worden in je kast door teveel wattage qua lamp, en te weinig afzuiging.

 

Ook komt je lampenkap bijzonder dicht bij je kast, wat niet echt brandvoorkomend werkt..

Waarom geen 250 watter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi , heel fijn zo 1 plant 1 lamp kweekje ben momenteel bezig met een white widow onder een 400 watt hps lamp

je kan mijn verslag zien in mijn handtekening ..

 

-Is het goed dat de TL lampen nu 24u branden?

-Moet ik de zaailing direct herplanten eenmaal hij boven komt of moet hij een bepaalde grootte hebben?

-Ik heb hier al gelezen dat de grond moet voorgewaterd worden. Voor een pot van ongeveer 10L, hoeveel water moet daarbij? En moet ik daar direct bloeivoeding toevoegen?

-Ik gebruik kraantjeswater dat ik enkele dagen laat staan. Is dit goed? Of wat kan ik anders doen?

-Vorige keer viel het mij op dat ik de luchtvochtigheid moeilijk boven 30% kreeg, ondanks 2 potjes met water naast de plant. Nog ideeën om dit op te lossen?

 

Vraag 1 : ja dit is goed tijdens het ontkiemproces moeten de lampen 24/24 branden :)

vraag 2 : de grond moet inderdaad iets vochtiger worden gemaakt voor het ontkiemproces op 10 liter pot zou ik 250 ml water geven

verdeeld over je pot ( giet ook een beetje over de plek waar het zaadje in de grond zit

vraag 3 : kraantjes water is goed alleen kan de ph soms verschillen een ph meter is handig maar zelf gebruik ik het niet

en maak zelf ook gebruik van water uit de kraan .. bloeivoeding ?? B) geen bloeivoeding geven , alleen pas als de je bloeiverschijnselen ziet en je lamp al een tijdje 12/12 staat

vraag 4 : je kraantjes water een paar dagen laten staan is goed , je zal zien als je water een paar dagen staat je luchtbelletjes tegen de zijkant van de fles ziet , draai de dob er af en tik rustig aan tegen de fles dan zie je dat de belletjes verdwijnen dat is de cloor die in het water zit ..

vraag 5 : luchtvochtigheid zit bij mij zelf ook meestal rond de 30 % en krijg het ook niet hoger , bij zaadplantjes maakt het niet zoveel uit ! , heb zelf een 10 liter emmer met water in men tent en zelfs daar stijgt de LV niet mee ..probeer anders je afzuiger een beetje zachter te laten draaien als je deze kan dimmen

 

nog een kleine tip .. je lamp gaat te zwaar zijn voor in je hok .. zoals je ziet op jou foto zit de lampenkap bijna tegen het hout aan en deze kan flink warm worden als de lamp 18 uurtjes brand

 

Hopelijk hebk je goed geholpen veel suc6 kerel !

 

Groetjes ssh.

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oe dat gaat krap worden. Heel hard scroggen of buigen/knakken. Zou iig nog geen voeding gaan geven voorlopig. Je kan je plant natspuiten met een plantenspuit als het licht uit gaat. Je kan ook nog een stukje plastic/folie om je zaailing op de grond van de pot leggen, houdt het vocht wat binnen. voorbeeld: https://www.wietforum.nl/uploads/1350679733/gal..._9638_60352.jpg

 

Kan je aanraden in de bouwdoos je hok neer te zetten. Ik ben geen pro maar het roept twijfels bij me op.

 

Verder heel veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kap van de lamp blokt alle luchtstroom naar boven en ook al kon die dat weol dan is de afzuiger ver onder de maat voor een 400 watt

dit gaat helemaal niet goedkomen ben ik bang sterker nog dit kon wel eens fout gaan

ga in een kast als deze met t-neon of met een stuk minder hps werken en zorg in vredesnaam voor een goeie afzuiger en luchtstroom

zoals ik nu kan zien heb je ook geen inlaten ???? en geen filter ???? en geen schakelkast met relais ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) had nog ni gelezen :) , die badkamer afzuigert is niet goed hoor ... gaat niet goedkomen dan als je er geen gaat halen geloof me ne de andere ( is het zelfde als bezine op het vuur gooien ) B)

 

ben je levensmoe ????

 

of wil je graag zo een huis als dit ?

 

 

:D

Edited by shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel antwoorden op een korte tijd!

 

@magicstrain: Ik denk dat het hok al krap zal zijn voor 1 plant, en zou hiermee eens willen proberen. Nadien kan ik altijd kijken om er meer te plaatsen.

 

@johnny: Mijn schakelkast is volledig zoals vermeld op in de growguide, en ik maak gebruik van een Davin relay met daarboven automatisch blusapparaat van 3kg.

 

@shining: Ik volg je topic al van in het begin en gebruik hem als leidraad, heel overzichtelijk! Bedankt voor de info

 

@david_t: Het hok is inderdaad amateuristisch, heb gewoon een oude kleerkast gebruikt (zoals hier op het forum dikwijls wordt aangeraden). Ik vrees dat ik echter geen plaats heb om iets anders neer te zetten.

 

@groninger: Het relais is er wel, had dit waarschijnlijk moeten opschrijven bij mijn eerste post B). De lamp is 400W omdat de growshop geen andere had wanneer ik er langsging en het is zeer moeilijk om in een shop te geraken.

Inlaten zijn aanwezig vooraan de kast maar zie je niet goed.

 

Ik heb de lamp al eens 2 weken doen branden aan 18/6 en dan had ik op het einde ongeveer 29-30°. Ik dacht dat dit zou verbeteren met de fan erbij.

 

Wat moet dan ongeveer de oppervlakte zijn voor een 400watt lamp? Als het enigszins mogelijk is probeer ik deze week nog een beter hok te maken terwijl ik nog de TL lampen gebruik...

 

 

Sowieso al bedankt voor de vele info, ik probeer nog zoveel mogelijk aan te passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kast is op zich wel goed maar de kap blokt luchtstroom naar boven daar moet je op letten

en als ik jou was had ik toch een afzuiger met filter gehaald die iets degelijker zijn dan een badkamer afzuiger (gewoon veiliger snap je B) )

400 watt kan ook goed heet worden als er iets gebeurt met de afzuiging

 

Mijn schakelkast is volledig zoals vermeld op in de growguide, en ik maak gebruik van een Davin relay met daarboven automatisch blusapparaat van 3kg.

 

dat is dan wel weer perfect !!! :)

Edited by groninger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel fijn dat je men topic meevolgt :) , men reactie is niet slecht bedoeld hoor , je hebt mooi spul je voeding zit goed enz

maar zorg gewoon dat je een afzuiger ken halen fzo en meschien eventueel een tentje ofzo 2dehands ..

 

je kastje is wel leuk maar kdenk niet zo geschikt voor in te kweken je komt er zoiszo wel hoor !

 

Groetjes en suc6 en zal oogje meekijken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer je lamp is in de andere richting op te hangen? mss krijg je dan meer ruimte langs de zijkanten zodat de lucht beter omhoog kan.

In het begin kan zo een afzuigertje wel werken maar eens de bloei erin komt zal het er wel lekker gaan ruiken ... filtertje is geen overbodige luxe B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is gewoon brand gevaar!

 

250watt maximaal, ik zou zelf denk ik niet eens een hps lamp zetten in zoeen kast...

 

Afzuiger is 100% te weinig je gaat temp. boven de 40 graden krijgen in zoeen kast.

 

Nogmaals ik vind dit best gevaarlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gevaarlijk is het zeker.. haal effe een lichte slakventilator en een degelijke filter en maak van je huidige afzuiger je inblaas B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg dat de warme lucht makkelijk langs de kap kan..een extra mini fan die de lucht omhoogtrekt ( hang die extra fan boven je lamp)

 

 

de afzuiging is net genoeg , maar niet gefilterd= gevaarlijk..

 

meng hydroton korrels door je aarde , en water van onderen.

 

eventueel een warmtematje bij de conrad halen , en die 30 min aan 30 min uit zetten non stop.Zo houd je de kluit goed warm.

 

neem een snelle groeier zoals amnesia. top deze na 4 a 5 internodes, en buig alle uitlopers naar beneden.

 

na 3 weken voorgroei kan de amnesia al vol genoeg zijn om het hele hokje te vollen met 40 cm diep bladerdek...

 

tot in de 4de week uitlopers naar beneden binden en hier en daar groot blad weghalen.

 

vanaf week 4 niets meer terugbinden.

 

( edit : vul je pot met light mix , en zaai er direct op in- 1 amnesia feminised of iets dergelijks = alst maar haze is, voer langzaa de voedingsgift op. Ga ervan uit dat je maar de helft van de voeding nodig hebt = halve dosis voeding p liter.Zaailingen hebben minder nodig.)

 

 

 

alst goed is kom je wel bij de 2 ons met je vingers in je neus

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, maar dit vind ik niks. Een badkamer ventilator? Hoogstens 100M³ capaciteit

En filter? En dan zo'n 400W daarin gefrommelt, vertrouw ik niet helemaal.

 

Neem je tijd om een kleerkast fatsoendelijk om te bouwen, en veilig is mijn advies.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat nu te doen 400w in zo een hokje van 45x45?

 

Als je de temperatuur onder controle kan houden, dan zet ik binnenkort een 400w in mn ds60. Ga deze zekr volgen

 

En als je op een appartement woont, zou ik er zeker een filter in hangen.

 

Moet er wel bij zeggen dat ik nu ongeveer al een jaartje kweek zonder filter... en mn buren hebben nog altijd niks door (denk ik)

Edited by get in the ganjabus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietboerke: De kap in de andere richting hangen werkt niet, het komt op hetzelfde neer. Het enige dat ik misschien kan doen (maar weet niet of dit mag) is de kap een beetje plooien zodat er meer lucht kan passeren?`

De ventilator met filter zal ik wel nog eens aanschaffen maar momenteel lukt dit nog niet.

 

@den: Ik wou een 250watt lamp maar zoals ik al zei had de shop niet anders en is het moeilijk om een shop te vinden. Ik heb nu ook al de lamp en VSA gekocht dus wil niet opnieuw de kost doen voor een nieuwe VSA en lamp.

Ik heb wel al eens getest wanneer ik thuis was en na 18u branden was de temperatuur "slechts" 30° en dit zonder de kleine ventilator die er nu bij hangt.

 

@meneerjansen: bedankt voor de tips, die probeer ik zo goed mogelijk op te volgen. Ik zou wel eerst met dit zaad willen proberen nu ik het toch al gekocht heb. Mocht het echt niet lukken schakel ik wel over naar een hazen

 

@zappie: zoals reeds gezegd is het hier in belgie moeilijker om het correcte materiaal te vinden. Ik dacht dat een zuiger voor een volledige badkamer goed zou zijn voor zo'n klein kastje maar blijkbaar ben ik daarin verkeerd. Die zuiger komt er wel eenmaal ik een shop vind.

 

 

 

Conclusie: grootse problemen volgens jullie zijn:

 

Temperatuur: die ging tijdens mijn "testen" van een weekend nooit boven de 30° en toen hing de ventilator er nog niet

Afzuiging: Zal ik blijkbaar wel een betere moeten aanschaffen

Veiligheid: Ik heb een 3kg automatische poederblusser, brandalarm en een schakelbord zoals hier vermeld met een Davin relais dus dat zit wel goed denk ik.

 

In verband met het kleine hok heb ik eigenlijk niet veel andere opties. In het beste geval kan ik naar 55 a 60cm breed gaan ipv 45 maar ik denk niet dat dit zoveel beter is?

Mijn andere optie is mijn garage gebruiken en daar een groter hok maar de temperatuur daar ligt momenteel rond het vriespunt dus dit is ook geen oplossing denk ik.

 

PS: Deze morgen kwam het zaadje al boven de grond piepen dus ik probeer vanavond nog een update te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ben ik met de update:

Na 4 dagen (vanaf het zaaien) ziet ie er zo uit. Dit lijkt me goed maar vrij smal vergeleken met andere (shiningsilverhaze zijn topic bv)?

 

Momenteel staat ze onder 2 TL lampen die 24/24 branden

Hoelang moet ik hiermee doorgaan? Nog enkele dagen of moet ik nu al overschakelen naar de HPS lamp?

 

Nog iets specials dat moet gebeuren in deze fase?

 

gallery_15010_15231_52147.jpg

Edited by jogi

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als je op een appartement woont, zou ik er zeker een filter in hangen.

 

 

niet alleen in een appartement hoor B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou haar een weekje onder tl laten staan

 

Hoe ver zit je lamp er vanaf, ze lijkt gestrekt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had hetzelfde idee (en probleem bij mijn eerste poging) maar de lamp hangt er momenteel misschien 2, maximum 3cm boven.

 

Moet ik nu water geven? Of is dit nog niet nodig?

 

En die week langer onder TL, blijft dit 24/24 of moet ik al naar 18/6 gaan?

Edited by jogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey,

 

Voel even aan je aarde bak hoe zwaar ie is. Maar aangezien je plantje nog klein is zal ie ws geen nog water nodig hebben.

 

onder tl kan ie wel onder 24/24. veel warmte zal er toch niet geproduceerd worden.

 

Zou echt overwegen om een 250 watt neer te hangen of een wat groter hokje te bouwen.

 

succes!

 

 

Greets,

 

Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze een week tot anderhalve week onder tl 24/0 staan

Als je genoeg water hebt gegeven bij het planten hoef je voor lopig niets te geven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gobru: De filter komt er wel, maar nu lukt het nog niet

 

@spacesjimp: Spijtig genoeg heb ik nu de 400W lamp dus tenzij iemand mij een 250 watt lamp en VSA wil ruilen hiervoor zal ik het hiermee moeten doen.

 

@doorkweker: Zoals je op de foto kan zien ziet hij er inderdaad goed uit zonder water! hopelijk blijft hij zo gaan

 

 

 

Nu mijn vraagjes van de week:

 

Is het al nodig om deze over te plaatsen naar een grote pot? Of mag ik hem nog even laten staan?

Ik vertrek vrijdag ook voor een week naar de bergen ;) dus vraag ik mij af of ik de plant onder de 24u TL lamp mag laten staan tot ik terug ben? Mijn vriendin weet wanneer de plant water te geven maar misschien is het beter als ik de overstap naar de HPS lamp uitstel tot ik er bij ben en eventuele problemen hier kan plaatsen?

 

 

 

 

gallery_15010_15231_566206.jpg

 

gallery_15010_15231_47678.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...