Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leila

Heeft dit nog zin?

Recommended Posts

Hoi

 

Ik heb 2weken geleden bijna 30 zaadjes northernlight*ww ontkiemd. Ze lieten allemaal een mooie wortelpen zien daarna gepot in kleine potjes en nu zijn ze gestrekt en weet ik niet of het zin heeft! Ik was van plan om weer een moeder te maken van zowel de northernlight*ww als de herijana zodat ik in de zomer een kasje kan vullen en nu wat te roken voor mezelf heb... maar ze zijn zo gestrekt!!! Van de 30 nl*ww zijn er nog een stuk of 15 in leven wel heel erg gestrekt maar ze leven nog en van de 3 herijana is er 1 heel erg gestrekt in de grote oranje potten, 1tje heeft zijn zaad nog om zich heen en eentje is dood.

 

Sannie heeft geen herijana en dit zijn mijn laatste zaden van herijana en ik wil het niet zomaar opgeven.

 

Ze staan onder 250w aan verlichting en een kleine buisventilator voor de frisse lucht. 19graden in de nacht en 25 overdag. Ojah ze staan vanaf het begin onder 24uur licht. En ben van plan om ze over te zetten in 11 en 18liter potten en wat meer licht er boven.. en dan het 18/6 licht regime in.. maar heeft t zin volgens jullie of kan ik beter opnieuw beginnen?

 

 

Voor diegene die mij aanraden om met stekken te werken; Dat ga ik niet doen, wil geen spint en geen bestrijdingsmiddelen aangezien ik mijn wietje vooral zelf oprook. Ook vind ik het leuk om mijn eigen stekken te maken en zo weet ik ook zo goed als zeker dat ik geen spint krijg wat de meeste wel krijgen met stekken.. En zullen er wel mensen zijn die zeggen dat er ook nog vertimex is etc etc maar ik wil die troep gewoon niet. Wil schone wiet zonder troep.

 

Foto's

 

1 van de 2 levende herijana (oranje pot)

 

gallery_31516_12732_54434.jpg

 

Gestrekte Northernlight*ww

 

gallery_31516_12732_125176.jpg

 

En zoals je hier kunt zien, was mijn start eigelijk heel goed!

 

gallery_31516_12732_90974.jpg

 

Srry voor de slechte foto's

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat zou jij doen? Opnieuw zaden ontkiemen of trekken ze wel bij onder 600w en goede aarde van plagron in een 11/18liter pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begraven tot je lob blad en gaan ! en een beetje aandacht komt het helemaal goed B)

 

 

En klap er een beetje licht op.

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor je reactie! En ja zodra ze zijn overgepot krijgen ze 600w, alleen ben ik bang dat ze niet zullen aanslaan en ik dan zoveel stroom verbruik zonder dat t me wat opbrengt. Maar ik denk dat k t ga proberen, voor 1week en dan kijken hoe ze t doen in een grotere pot en meer watt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan als en speer geloof mij maar en alles wat je ingraaf maakt wortels , komt helemaal goed .

 

Next time lamp er dichter op dan strekt het niet , nu in graven en gaan ! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt idd helemaal goed als je haar helemaal in de grond zet ...

en het mooie is ... dat uit t steeltje ook wortels gaan komen !

dus meer voedingslijnen;)

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1, en voortaan de lamp er wat dichter op, dan sprieten ze niet meer zoals nu B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker duidelijke topic titel.

 

Nee, volstrekt zinloos, evenals al het andere leven op deze planeet, overigens, maar dat terzijde.

Het lijkt er meer op of ze een week in het donker hebben gestaan, ipv 24 uur per dag onder licht.

Of je hebt de verkeerde lampen te pakken.

Als je dit niet met 250watt aan de gang krijgt, hoef je het ook niet met 600 te proberen.

Da's met een kanon op een mug schieten.

 

Uithuilen en op nieuw beginnen. Maar het moet dan wel structureel anders vanaf dag 1.

Bijvoorbeeld niet meer in de watten leggen maar ontkiemen in zaaigrond of pitpots.

Wil je ze toch per sé in leven houden, zaai er dan toch maar een paar bij, voor de zekerheid.

Al was het alleen maar om te oefenen hoe het wel moet.

Met zo'n miserabele start is je kans op mannetjes ook een stuk groter.

 

Sterkte er mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te zien teveel gestrekt,ben er bang voor dat je steeltjes al geknikt zijn.Bijna kansloos om nog te redden.Gewoon even een paar nieuwe zaaien en de lamp er dicht ophouden.Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontkiemen voor de vensterbank als je er geen matriaal voor hebt werkt ook (mss nu niet met al die sneeuw en winter :))

en als ze bovenkomen direct onder de HPS en in de grote potten die je voorzien hebt B)

 

succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topicstarter schijnt niet in de gaten te hebben waar het fout is gegaan, en dat is ook de vraag niet.

"Ze zijn erg gestrekt", nee, jij hebt ze zo laten strekken!

Goed begonnen... Zeldzame genetica... op tijd overgepot...Stekkenkwekers afzeiken, vertimec, bla bla,

Door een of andere "magische kracht" van buitenaf zien er nu zo uit.

Als je de schuld niet bij jezelf zoekt en niet wil kijken wat er fout ging, kun je beter helemaal ophouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek vooral voor mezelf dus wil geen chemicalien gebruiken. Dus wil ik geen stekken want dan moet ik vertimec gebruiken om te voorkomen dat ik spint krijg. By the way, ik heb ook gehoord dat zelfs vertimex niet helpt tegen spint. Maar ok jah dit heb ik aan mijzelf te danken. Vanzelfsprekend! De lamp hing te hoog maar dat was de vraag niet. De vraag is heeft dit nog zin?

 

K zal hier laten weten hoe eea gaat. Ik geef t nog 1week.

 

@titatovenaar

 

Thnx voor de link. Alleen kan ik hier niet contant betalen zoals bij sannie!

 

@FoolOnTheHill

 

Ik en ophouden met kweken? Wie zorgt er dan voor dat ik elke dag wat te roken heb zodat ik geen ritalin en slaapmiddelen nodig heb? Niemand ! Echt niemand! En daarbij ontspan ik wanneer ik een kweekje doe, geniet van ons geliefde plantje in een jointje maar geniet ook als ik eea aan het kweken ben. En dan niet alleen wiet. Maar ik kweek ook nog een heleboel andere planten! Dit is ontspanning voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Titatovenaar! Enige nadeel is dat je bij sannie spongepots krijgt en in je link niet. Maar bedankt voor de moeite. Hopelijk heb ik ze niet nodig maar ik ga ze hoe dan ook bestellen. Dan heb ik ze alvast!

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ging met mijn vriendin mee in de auto stukje rijden.

Ze gaf te weinig gas, bij het wegrijden, "hij is afgeslagen", zei ze.

Wordt ze kwaad op mij omdat ik zeg: "nee, je hebt hem af laten slaan".

 

Als je je eigen stekjes gaat maken, heb je niet automatisch spint, maar dat heeft niets te maken met deze puinhoop.

Ik beleef ook veel plezier aan planten kweken, maar bij de aanblik van zulke dingen wordt ik triest van binnen.

Mensen zo met hun honden of katten om zouden gaan worden zwaar bestraft.

Planten mag je gewoon mishandelen.

 

Om er helemaal een feest van te maken, zet er een satéstokje bij, zoals je lotgenoten vaak doen.

Da's de enige tip die ik voor je heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon lekker ingraven tot aan de lobblaadjes en zet er je hps boven en begin op 1m hoogte

laat ze een uurtje of 2 aanpassen aan het nieuwe licht en stel de lamp dan op 80cm afstand van de planten en na nog eens 2uur gewoon op 60cm B)

komt helemaal goed dan hoop ik en hoop dat ze bijtrekken!

 

Uit je fouten leer je meestal wel iets dus in het vervolg bij je voorgroei je lampen er lekker dicht ophouden want dit trekt op geen ...

kan nog helemaal goedkomen in mijn ogen als je een grote pot gebruikt!

 

succes en zet even een foto als ze overgepot zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat ik ze heb overgepot hebben ze er zin in ! Ze zijn wakker en staan er goed bij!

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello

 

 

Ik heb wat foto´s gemaakt helaas wel met licht aan.

 

De herijana die t minst aangeslagen is, deze zal verhuizen naar een dr90 zodra ik de ko kush en northernlight ga laten bloeien..

Hopelijk is het een vrouw! Ik bedoel t plantje in de grote ronde 18l pot.

 

gallery_31516_12732_108659.jpg

 

HIer een overzicht van de ko kush die er net staan

 

gallery_31516_12732_256917.jpg

 

Het grootste plantje is een herijana.

 

Getopte northernlight*ww

 

gallery_31516_12732_5599.jpg

 

gallery_31516_12732_264712.jpg

 

gallery_31516_12732_21321.jpg

 

 

Zodra de ko kush meerdere internodes hebben gaat eea de bloei in!

 

 

 

 

greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou@ Foolonthehill denk toch dat ze blij is niet alles weg te hebben gedonderd .

Leila :vape:

 

 

 

 

 

greetings 11ltrp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx 11liter pot! Ben zeker blij dat ze lekker aangeslagen zijn!

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

De northernlight*ww gaan lekker!

gallery_31516_12732_115863.jpg

 

gallery_31516_12732_411369.jpg

 

De herijana in de ronde 18l pot deze doet t goed !

 

gallery_31516_12732_66201.jpg

 

De k.o kush doet t over t algemeen minder, dat zijn alle kleine plantjes

gallery_31516_12732_320884.jpg

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...