Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GanjaMedicine

Goede Hempzaadolie gzocht

Recommended Posts

High Forumleden,

 

ik ben op zoek naar een goede plek om online hempzaadolie te bestellen, kunnen jullie me hierbij helpen?

Ik wil de olie gebruiken om pure wietolie mee aan te lengen in plaats van dit met olijfolie te doen.

 

Er is heel wat te vinden online, maar ik wil toch echt wel goede biologische hempzaadolie vinden, waar bestellen jullie de hempzaadolie?

 

Alvast bedankt people ! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiedag,

 

ik heb ervaring met het aanlengen op basis van "Good Hemp Food - Good Oil" hennepzaad olie en "Granovita Hennepzaad olie". Merk weinig verschil voor mijn applicatie, ik gebruik capsules om de olie te doseren. Houdt er wel rekening mee dat hennep olie buiten de koeling en geopend snel een ranzige smaak kan geven. Olijfolie blijft wat langer vers van smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat komt omdat het na opening nu eenmaal niet lang houdbaar is.....olijfolie daarin tegen zeer lang houdbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hennepzaad olie van hemp-food.eu bevat een kleine hoeveelheid rozemarijnextract om ranzigheid tegen te gaan.Het zit in ijzeren kannetjes van 250-500 ml & is te koop bij verschillende natuurvoedingswinkels hier in NL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik op het moment deze voor o.a. zalf en cremes. Stabilliseren doe ik met vitamine C want de hennepzaadolie is inderdaad wat bederflijker dan de olijfolie die ik voorheen gebruikte. Daarnaast gebruikt ik ook cocosolie/vet wat ook goed bevalt. Maar de hennepzaadolie geeft mij de indruk beter te werken. Geen idee waarom dat zo lijkt en ik heb er geen wetenschappelijk onderzoek over gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chassie lees ik het nou goed.

 

met vitamine c? is toch de degenerant van thc?

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het haal, gewoon in een reformzaak, daar heb je ze vanaf een kwart liter biologisch voor 7 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Grow Weed : Is een goede opmerking van je. Ik zal dat eens uitzoeken. Maar tot nu toe heb ik geen nadelige gevolgen op de werking opgemerkt. Ik kom er op terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Stabilliseren doe ik met vitamine C

Alleen de palmitaat vorm is te gebruiken als conservering in vetten/olien, maar niet de L-ascorbinezuur vorm.Je kan beter wat rozemarijnextract gebruiken of wat vermengen met rijstkiemolie vanwege het hoge vitamine E gehalte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is een antwoord dat veel oplost. Dus géén vitamine C. Gelukkig zit er standaard bij mij rozemarijn in, dus dat helpt al.

Overigens heb ik net op onvrijwillige basis de zalf die ik maak aan de hand van wat recepten van Gerrit Ooijmans kunnen testen. (uiteraard op eigenwijze wijze aangepast) en ik heb gemerkt dat het bijzonder goed werkt op kneuzingen en blauwe plekken. Dat is nog een zalf op Olijfolie basis, en nog niet op hennepzaadolie basis. Zodra ik heb bedacht hoe ik dat toch kan posten zal ik een topic openen, want ik ben benieuwd of mij subjectieve blik ook gesteund wordt door een meer objectieve kijk van anderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...