Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganja_stickie

5 x Sannie's Jack & 1 x Northen Light & 1x Jack Herer

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb gisteren voorzichtig met een draad de uitschieter lichtjes gebuigt van de lamp weg. Zo heb ik toch nog 5 cm extra gewonnnen. De lamp hangt nu 25cm a30 cm van de bovenste top van de uitschieter. Toch vrees ik ervoor dat deze last ga hebben met de warmte. Ik vindt dat deze top ook achterstand heeft met de andere soortgenoten. Volgende week ga ik mijn groote ventilator ruilen voor 2 klipfans en hoop dat ik hiermee de warmte nog wat beneden krijg. Mss dat ik morgen ook al de actieve inlaat instaleer dan zit ik ook al goed voor de zomer. Ook ga ik morgen de onderste balderen van de planten dieven. Aangezien de meeste toch al een tijd geen licht meer hebben gehad en aan het afsterven zijn.

 

@sparta-rotterdam: hoe bedoel je juist met dit wordt moeilijk. Graag nog een beetje uitleg aub

 

Wat foto's van de gebuigde uitschieter...

gallery_33873_15088_726412.jpg

 

gallery_33873_15088_884966.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ganja, je moet het draadje bovenin de plant vastmaken en dan opzij en naar beneden buigen, niet te strak, laat haar niet knakken/breken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen :lol:

Vandaag staan we op dag 37 dat de klok op 12:12 staat. Ik maak me nog altijd wat zorgen over die uitschieter die te dicht op de 600 watter sta. Ik heb wat foto's genomen en er is een duidelijk verschil met zijn soortgenoten. ik hoop dat jullie me wat raad kunnen geven wat ik kan doen. kheb de plant met draad wat wegebogen van de lamp maar dat heeft nog niets uitgehaalt die 5 cm. Met dat het om een hoofdtop ga maak ik me toch wat zorgen. Deze zaterdag ga ik 2 clipfans halen en de groote vantilator wegdoen want deze is zo groot dat gelijk hoe ik hem zet hij altijd op een paar planten blaast. Ik ga ook canna boost meebrengen. Normaal geef ik ze dit al maar het was deze ronde op. Momenteel geef ik ze juist canna flores en beetje rhizotonic. Pk 13/14 heb ik ook staan maar dat is nog wat te vroeg. Ook zou ik willen dieven waar het licht niet aankan. De bladeren daar worden geel. Maar knip ik dan gwn de takken af, Of verwijder ik gewoon de bladeren en de groeischeuten en laat de zijtakken staan?

 

Even ter herinering de 2 binneste planten zijn een jack herer en een northen light deze hebben een bloeitijd van 7 a 8 weeken.

De 4 planten in de hoeken zijn sannie's jack en die moeten 13 weeken bloeien. Daarom dat er een groot verschil van bloei is tussen de soorten.

de sannies jack hebben minder bloei dan de 2 andere.

 

Dit is een sannie's jack die het goed doet

gallery_33873_15088_1132360.jpg

En dit is zijn broertje de uitschieter :lol:

gallery_33873_15088_1056478.jpg

gallery_33873_15088_547031.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de twee lange achterin een probleem kunnen worden. Je zou ze idd moeten buigen. Als ze nog een stukje doorgroeien dan kan je bovenste top verbranden, ik heb dit ook meegemaakt. Dat is heel zonde, daarom vind ik dit een moeilijke kwestie. Maar als ik kijk naar je laatste update verloopt alles nog naar wens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maak ik me zorgen dat de 600 watt meer schaade aanricht omdat de afstand 30 cm is tussen de lamp en de bovenste toppen. 2planten hebben meer last van de warmte dan de andere omdat die hoger staan tegenover de lamp. Maar als ik nu een 400 watter er in draai dan kan dit ook weer wat grammen schelen en de stres die ze er gaan van krijgen zal ook niet echt helpen. Dus wat er het beste is voor de optimaale opbrengst deze kweek weet ik niet. gelijk hoe zal ik wat grammen missen deze keer door deze fouten. in het vervolg veel rapper gaan kankken. ik denk dat elke beginende kweker toch die stap zal moeten zetten om er eens mee te beginnen met dat kankken :lol:. Maar toch ook weer wat geleerd voor de volgende kweek en kan ik de kast steeds beter en efficiënter laten draaien. Ik ga me een van deze dagen bezig houden om een actieve inlaat te maken. Ik hoop zo een paar graden naar beneden te krijgen en met 2 clipfans eeen luchtstroom te maken voor langs de lamp te blazen. En zo te zorgen dat de 2 uitschieters minder last hebben van de warmte. Want je ziet een duidelijke achterstand bij deze 2 tegen over hun zusjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht een Topshieldpro concept de volgende ronde, die heeft een verkrijgbare fan om onderandere de lamp te koelen.

Dit concept geeft ook meer kweek gemak en opbrengst.

 

Tip !

Gebruik of monteer de spreader pas als de planten te dicht bij de lamp komen.

Je reflecteerd onnodig het licht waardoor de planten het licht gaan zoeken.

Je kunt ze beter drukken en later in de kweek ontlasten met de spreader.

 

Lamp hoog hangen in de eerste weken is prima, maar monteer dan niet de spreader.

Die is er nou net om dicht op de planten te kunnen !

Zo rem je tijdens het gas geven, werkt zeker, maar is niet ideaal, toch !

 

Succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze week de nieuwe Topshield reflector gezien, er werd mij verteld dat deze pas volgende week ofzo uitkomt.

 

Zag er echt top uit, ontzettend breed, super spreiding lijkt me zo..

Ik ga morgen nog eens een kijkje nemen, misschien volgende ronde ma eens starten met die kap.

 

Gaat die ook geleverd worden met een fan attached?

 

@ Ganja sticky :

 

Zet je een touwtje vast aan de andere kant van de tent vd verbrande top in kwestie,

 

Zet dit touw met de ander kant vast aan de top en trek dan strak, zodat de top meer horizontaal komt te liggen..

 

Knakken kan ook, als is het nu onderhand een beetje ver in de bloei daarvoor moet k zeggen :lol:

Ik snap best dat je dat niet durft, ma eens moet tog je 1e x zijn, volgende ronde anders gewoon eens wat zijtopjes knakken, dan krijg je het gevoel een beetje!

 

Hoe staan ze ervoor eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb deze week de nieuwe Topshield reflector gezien, er werd mij verteld dat deze pas volgende week ofzo uitkomt.

 

Zag er echt top uit, ontzettend breed, super spreiding lijkt me zo..

Ik ga morgen nog eens een kijkje nemen, misschien volgende ronde ma eens starten met die kap.

 

Gaat die ook geleverd worden met een fan attached?

 

Natuurlijk is er weer een fan bij te krijgen als men dat graag wil.

Altijd lekker om het een of ander te koelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen,

Nog even een update van de 6 plantjes (4x Sannie's Jack & 1x Northen Light & 1x Jack Herer). Alles gaat ongeveer goed. We staan nu op dag 52 zichtbare bloei. Ik heb een 2 weeke geleden de 600watt lamp dan toch vervangen voor een 400 watt. Nu heb ik geen probleem meer met de warmte en de afstand van de lamp. En nu is ook het probleem van het te groote temp verschil van dag en nacht opgelost. Ik had hiervan veel last zoals je kan lezen in de vorige updates. Nu is de temp ongeveer 26° met de lamp aan en rond de 20° a 18° met de lamp uit. Ik geef ze ongeveer een 400ml a 500ml water met lichte voeding : canna flores, canna boost, canna pk 13/14

 

De Northen Light is bijna klaar. Die heeft al wat bruine haartjes. Het valt alleen tegen dat de toppen zo klein van omvang zijn gebleven. En dat er wat fluf is aan de onderste toppen. De northen light is een soortje van 7-8 weeken.

 

De Jack Herrer doet het ook goed. Deze heeft nog bijna geen bruine haartjes en is nog volop bezig met het aandikken van de toppen. Dat hoop ik toch want de toppen staan nog tamelijk mager. Ik hoop dat deze nog aandikken anders zal er niet veel afkomen zoals de northen light. Dit is een soortje van 8-9 weeken.

 

De Sannie's Jack doen het er 2 van super en de andere 2 minder. Dit komt mede omdat de 2 andere Sannie's Jack in slechtere aarde staan dan de andere 2. Het verschil is goed te merken.. De 2 die op andere grond staan hebben de laatse 2 weeke bladproblemen. Ze hebben last van een vergeeling en afstervende bladeren. De 2 die op de canna mix staan doen het heel goed en hebben mooie donkere bladeren. Je ziet ook een verschil in de topvorming. Moesten er nog mede forum leden zijn die een oplossing of een idee weeten waarmee ik het arme bodem leven van de 2 planten wat kan opwaarderen is altijd welkom. Ik heb er dik spijt van dat ik aarde heb aangenomen van een vriend voor die 2 planten. Hij had me gezegt dat het goede aarde was van canna maar hij had die aangelegt met gewoone stek en tuin aarde. Ik ben dit maar te weete gekomen toen de 2 planten bladproblemen begonnen te krijgen en ik vragen begon te stellen waarom er minder perliet in die aarde zat. En zo is het uitgekomen dat die 2 met bladprobleem op slechte aarde staan.

 

En dan nu de foto's..

 

De Northen Light (is bijna klaar maar hoop dat de toppen nog wat aandikken)

gallery_33873_15088_974565.jpg

De Jack herer

gallery_33873_15088_1200266.jpg

De 2 Goede Sannie's Jack

gallery_33873_15088_629904.jpg

gallery_33873_15088_1286402.jpg

En de 2 Sannie's Jack die op verkeerde aarde staan...

gallery_33873_15088_506882.jpg

gallery_33873_15088_727813.jpg

gallery_33873_15088_363121.jpg

En het totaal plaatje.

gallery_33873_15088_1053533.jpg

 

Groetjes Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook nog dit liggen. Zou ik hier de 2 planten die op slechtere aarde staan wat kunne helpen. De bladeren van die 2 planten worden nog steeds geel en sterven af. Niet meer zo rap als in het begin maar toch worden ze langzaam geel en sterven af. Mss dat ik dit wat kan topdressen. De Vraag is natuurlijk welke tekortten hebben ze? Die 2 waar ik problemen mee heb staan op stek en potgrond met beetje canna grond. Zoals sommige al gezien hebben in een ander topîc kwam ik aarde tekort voor de 2 laatse potten van 11l. En ik heb wat aarde gehad van een vriend. Hij zei dat hij nog wat canna terra aarde had staan waar nog maar 1x meegekweekt was. In het verloop van de kweek kreegen deze 2 planten steeds meer bladproblemen. En een paar weeke geleden kom ik de vriend tegen en ik begin hem uit te vragen over de grond. Nu zegt hij dat er niet alleen canna grond bijzit maar ook wat stek grond en potgrond van de tuinwinkel hij wast niet zeker welke juist. Hij heeft me dit pas vertelt toen ik hem confronteerde dat er iets niet klopte met de grond. Ik vond het ook al raar dat er bijna geen perliet in die grond zat. Wat bij canna dus wel het geval dus is. Dus een lang verhaal kort gezegt: Ik heb 4 planten op goede grond (canna terra) en 2 planten die op een mix staan van canna stek en universeel potgrond. Zou dit helpen als ik boven in de pot wat van die guano del peru bij smijt??

 

gallery_33873_15088_705608.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Hoe gaat het met de oogst? Ik heb uiteindelijk maar 140 gram van 3x sannie's jack gehaald. Maar planten waren niet op en top gezond en veel problemen. Ook super druk gehad maar ja.. De smoke is wel goed.

 

greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat ze het niet allemaal zo doen als die 2 goede van Sannie!

Verder ziet het er wel smakelijk uit..en hoop ik dat de weegschaal je alsnog gelukkig gaat maken!!

 

Succes met de laatste loodjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er nog altijd. Ik heb met 2 SJ wat problemen waardoor het langer duurt. De andere 2 zijn bijna klaar. De Northen Light is geoogst en weet ik binnen paar dagen het eindgewicht van. De Jack herer mag ook bijna om. Ik zal Vanavond of morgen een update met foto's doen.

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben inderdaad benieuwd hoe ze er nu bijstaan!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze micro gedaan en zie hier wel het grote verschil. Fijne plant in ieder geval.

Veel plezier met de afhandeling verder.

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen,

Ik ga eerst al het verslag van de Northen Light afmaken. Ik heb deze plant 2 weeken geleden geoogst en ligt nu nog wat te drogen. Het is een lekker wietje. De totaale opbrengt kan ik jammer genoeg niet juist meedelen aangezien ik er al van gerookt heb :lol: . Sorry hiervoor. Het verslag van de Sannie's Jack en de andere Jack Herer zal ik morgen maken. Ik moet er eerst nog wat recente foto's van maken. De Sannie's Jack zijn echt knuppels geworden maar heb echter wel nog een paar problemen maar dat is voor morgen.Maar goed hier volgen wat plaatjes van de Northen Light.

 

gallery_33873_15088_481348.jpg

 

gallery_33873_15088_7519.jpg

 

gallery_33873_15088_612536.jpg

 

gallery_33873_15088_657999.jpg

 

gallery_33873_15088_365903.jpg

 

gallery_33873_15088_1391133.jpg

 

gallery_33873_15088_87061.jpg

 

gallery_33873_15088_283423.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig wietje, nice :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen :lol: ,

De update van de 4 Sannie's Jack :lol: . Ik heb eerder al vertelt dat er 2 van de Sannie's Jack op goede grond staan en de anderen 2 op slechtere goedkopere grond. Het verschil is duidelijk te merken. Ik zie dat de 2 op goede aarde het veel beter doen dan de andere. Ik denk zelf dat de 2 op goede aarde zo goed als klaar zijn. Jammer genoeg heb ik de laatste week bijna geen voeding kunnen geven buiten wat restjes. De Boost en Flores zijn op en heb niet de mogelijkheid om naar de growshop te gaan. Bij die 2 Sannie's Jack dat op minder goede grond staan is er de laatste 1.5 week een raar probleem mee. Het Is als of ze opnieuw bloemetjes aanmaken aan de hoofdtop. Ik denk dat je het ook een beetje ziet aan de zijtopjes. Maar het is me ook opgevallen dat de Sannie's Jack op slechtere grotere toppen hebben dan die op de betere grond. Graag ook even jullie mening over het oogsten. Ze staan er nu juist vandaag 12 weken . En dan bedoel ik 12 weken na de eerste bloemetjes. Op de site van Sannie staat dat ze tussen de 10 a 13 weken moeten. Maar dan wel max 13 weken nadat de klok op 12/12 is gezet. Dus ik zit er eigenlijk al aan 14weken.Ik dacht dat ze klaar zijn maar omdat die andere 2 planten opnieuw bloem aanmaken weet ik niet wat doen. Die zien er nog niet klaar uit. Ik zal morgen even opzoeken hoelang ze al in bloei staan. Ik dacht een week of 10. Ik heb ook nog een Jack Herer erbij staan zoals jullie weten die ik nu aan het spoelen ben maar zal hier morgen een verslag van maken. Genoeg geluld hier volgen de plaatjes!! :D

 

Het totaal plaatje:

gallery_33873_15088_1067704.jpg

 

Een Sannie Jack dat op de slechtere grond staat..

gallery_33873_15088_293476.jpg

gallery_33873_15088_867702.jpg

De zijtopjes...

gallery_33873_15088_550495.jpg

gallery_33873_15088_993529.jpg

De andere SJ dat op slechte grond staat...

gallery_33873_15088_440288.jpg

gallery_33873_15088_185591.jpg

En 1 van de Sannie's Jack dat op goede grond stat

gallery_33873_15088_122162.jpg

gallery_33873_15088_137530.jpg

De andere Sannie Jack op goede grond...

gallery_33873_15088_1225695.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn wel wat overvoedt, pas op voor rot dus :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi ik heb de laatste 2 weken echt niet veel voeding gegeven hoor. En daarvoor de iets minder dan de hoeveelheid op de fles van canna staat. Ik heb nog geen tekenen van rot gevonden maar ga er zeker op letten. De LV is rond de 30% dus dat komt goed. Maar de volgende ronde ga ik over op bio voeding. Wat denk jij van die top dat terug bloemen aan maakt? Ik vraag me echt af hoe dit komt. En eigenlijk wat ik me nog meer afvraag is wat doe ik er mee. Gewoon omhakken of die nog wat langer laten staan. Ik denk wel dat het nooit kan afbloeien op tijd die hoofdtop. Graag jullie mening wat ik er mee moet doen. Voor de rest ben ik al aan het spoelen. En ik zal strak een update maken van de gewoone Jack herer die ook bijna klaar is.

 

gallery_33873_15088_867702.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...