Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganja_stickie

5 x Sannie's Jack & 1 x Northen Light & 1x Jack Herer

Recommended Posts

Hey,

Na veel tegenslag met het vorig zaad heb ik besloten om gans op er nieuw te beginnen. leek me het beste. Ik heb deze keer voor het eerst zaadjes van sannie gekozen. Het gaat om de sannie's jack. Ik heb de zaadjes laaten ontkiemen tussen watjes en geplant. De eerste lieten vandaag hun kopje zien. Naast de sannie's jack heb ik nog een jack herer en een northen light die heb ik kunnen redden van me vorige ronde. Deze zijn nu 2 weeke oud vanaf het ontkiemde zaad. De bedoeling is om sannie jack bij de jack herer en de northen light te zetten. Ik zou de sannies jack maar een paar dagen laate voorgroeien en dan drect opn 12/12 zetten. Aangezien de sannies jack nog 3weeke doorgroeit hoop ik dat zo de hoogtes gelijk blijven.Ik heb plaats voor 6x11liter potten dus ik ga 1 plantje teveel hebben. Ik heb dit gedaan omdat ik wat rekening wou houden met een herma of een zwakeling. De zwakste schakel zal ik er dus van tussen halen en met de 6 beste verder gaan.

 

hieronder de setup:

*kast 60cmx80cmx150cm

*400watt philips master green power met reflectiekap

*500kuub softbox

*fancontroller (smscom smart controller)

*6 x 11l potten

*pasieve inlaat maar ben bezig voor actieve (moet nog instaleren)

*tijdklok

 

voeding & aarde:

*aarde is canna terra prof

*canna terra vega

*canna terra flores

*canna PK 13/14

*canna boost

*canna rhizotonic

 

de juist ontkiemde Sannie's Jack (kheb voor het eerst de tl lamp aangezet)

gallery_33873_15088_183368.jpg

 

gallery_33873_15088_1318351.jpg

 

En de Northen Light & de Jack Herer

gallery_33873_15088_566357.jpg

 

gallery_33873_15088_1276054.jpg

 

Greets Ganja_stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet um op! Sannie jack is een echte goede opbrenger, maar je moet geduld kunnen bewaren. En de juiste voedings dosering in de gaten houden, want gemiddelde bloei periodd van 13 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep ik weet dat het een lange bloeier is. Daarom dat ik de northen light heb gehouden deze heeft een bloeitijd van 7 weeke. Maar ik vraag me af of ik de 5 sannie jack al onder de hps zou zetten. Heb schrik dat ze nog te zwak zijn. Maar ik wil ze rap mogelijk eronder dat er niet veel verschil is in uitlopers met de 3 verschillende soorten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de zaailingen onder de hps gezet met een afstand van 70 cm. Ik heb de zaailingen in potjes gestoken en daar een plastieken doorzichtig deksel opgedaan. IK vraag me af of dit kwaad kan in verband rot van de zaadjes.. Ik had ergens gezien dat ze boterhamzakjes er over deeden en dacht dat ik op deze manier dat kan nabootsen

 

gallery_33873_15088_626208.jpg

 

gallery_33873_15088_1234111.jpg

 

Geeft dit een goed effect op de planten of kan ik ze hier mee beschadigen?

 

Greets Ganja_stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan dat geen kwaad. Maar ze moeten nog wel kunnen luchten. Als er geen lucht tussen kan komen, lijkt me dat een verstikkend gevoel voor de zaaielingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dat je je dames verwent met de serie matroeskja...

 

 

Succes ermme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad alleen het beste voor de dames B) Kga ze straks overpotten naar de 11 liter potten. Ik heb ook nog wat RHIZOTONIC liggen. Ik zou deze gebruiken om de aarde eerst in tewateren of moet dit alleen met stekken. Tis namelijk de eerste maal dat ik dit zou doen. Kzal tege morgen ook nog wat foto's plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen,

Heb ze juist overgepot. Kheb ook de 400watt eruit gedaan en de 600watt er in gestoken. Ga ze nu nog wat water geven met beetje Rhizotonic. Ik ga ze nog een dag of 2 laten bekomen en dan dan gaan ze op 12/12. De andere 2 plantjes hebben 2 weeke voorgroei meer dan de sannie's jack. Maar met dat de sannie's jack nog 3 weeke doorgroeit hoop ik dat ik ze wat gelijk kan laate loope en dat ik geen uitschieters heb. Hier nog wat foto's. Binne een paar dagen zal ik nieuwe plaatsen.

 

gallery_33873_15088_627735.jpg

 

gallery_33873_15088_470934.jpg

 

De Northen Light en de Jack Herer.

gallery_33873_15088_1396840.jpg

 

Totaal plaatje.

gallery_33873_15088_26458.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een update...

Alles gaat goed tot nu toe. Ik ben juist nog aant het twijfelen waneer ik ze op 12/12 kan zetten. Ik weet dat de sannnie's jack nog 3weeke doorgroeit. Het was altijd de bedoeling dat de northen light wat voorsprong kreeg en de sannies jack ze inhaalde tijdens de bloei zodat alles ongeveer wat gelijk was. Maar ik weet niet echt als ik de klok op 12/12 zet of de northen light dan de 70cm a80 cm ga worden.Zou ik ze nu op 12/12 zetten of zou daardoor de Northen light te klein blijven? Ik weet namelijk niet hoelang northen light nog doorgroeit nadat de klok op 12/12 is gezet. Hier nog wat foto's... Moest iemand me er mee kunne helpen??

 

gallery_33873_15088_955071.jpg

 

gallery_33873_15088_876776.jpg

 

gallery_33873_15088_1290363.jpg

 

Ou ik ze nu op 12/12 zetten of zou daardoor de northen light te klein blijven? Ik weet namelijk niet hoelang northen light nog doorgroeit nadat de klok op 12/12 is gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik heb er ook 5 staan ongeveer dezelfde tijd gekiemd als jou ook.

Ik ga ze op 12/12 gooien wanneer ze ongeveer 15-20 cm zijn. Normaal groeien ze nog een dikke 3 weken door dus komt zeker goed. Ik heb wel wat minder ruimte tot mn beschikking dus misschien wil je ze nog wat groter laten worden ? Bedenk dat ze de laatste 2 weken gemakkelijk nog 5 cm/dag kunnen groeien dus veel knakken en vastbinden zal de boodschap zijn.

 

Btw, momenteel zijn mijn ongeveer 15 dus ik dacht even te wachten tot er klein beetje groei in komt, zou elk moment moeten zijn (pot is bijna drooggetrokken dus binnekort elke dag water geven)

 

Hopelijk helpt dit beetje ( en is het juist ) haha

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Even een update. Ik heb 3dagen geleden de klok op 12/12 gezet. Ik geef ze voorlopig een klein beetje voeding van canna (canna vega en rhzitonic) .Voor de rest gaat alles goed. Het is me wel opgevallen eens de sannies jack beginnen groeien ze wel heel hard gaan. Ik heb ze ook niet getopt. Ook vooral omdat ik hier geen ervaring mee heb en het niet wil vereuken :vape: . De northen light blijft achter met de groei. Deze is een goede 30 cm en de jack herer is een goeie 40 cm. Ik hoop dat deze nog wat zullen groeien op 12/12 maar ik moest echt de klok om gooien of ik zou hoogte problemen hebben met de sannie's jack . ik hoop dat ik ze allemaal op een goede 80 cm krijg. Hoewel ik het raar vindt dat de northen light achter blijft in groei. Ik zal eind deze week nog een update maken.

 

@ arandomuser:Ik heb je verslagje gelzen ondertussen en ga je zeker volgen. Ik heb ook gezien dat je deklok hebt omgegooit naar 12/12 ben benieuwt hoe groot ze bij jouw gaan worden.

 

Hieronder nog wat foto's....De buitenste zijn de Sannie's Jack en de 2 in het midden die groter zijn zijn de Jack herer (vanachter) & de Northen light ( vanvoor)

 

Een foto Van gisteren (met licht uit).

gallery_33873_15088_297488.jpg

 

En van deze namiddag (met licht aan).

gallery_33873_15088_75306.jpg

gallery_33873_15088_1254081.jpg

gallery_33873_15088_401578.jpg

gallery_33873_15088_691777.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Wel grappig, ze groeien ongeveer even snel (ongelofelijk snel). Bij mij komen ze al bijna tot aan het netje (op 55 cm van de grond) ik vrees echter dat ze nog even gaan verdergroeien. Ik heb de ruimte echter beetje overschat, ze hebben plaatstekort. (5x in 90x90 maar staan ook nog 3 autoflowers bij, gelukkig over een week of twee te oogsten dus dan kan ik er twee scheeftrekken, hebben ze wat meer plaats.) Moet echter helemaal inorde komen bij u!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Nog even een update. Alles ging goed tot ik vandaag op 1 van de planten een balletje zag :verrygood . Het is toevalig ook de plant die het slechts doet van alle 6, hij zit ook wat achter met groei tegen over de andere.Ik denk dat het een herma is maar ik ben het niet echt zeker. Die plant heeft ook minder witte haartjes dan al de andere planten. Ik heb mijn best gedaan om er zo duidelijke foto's van te maken van de plant die ik vermoed dat de herma is. Ik hoop dat iemand mee zijn mening kan geven want het laatse wat ik wil is dat ik bestuifde planten krijg :verrygood .

Hier is 1 waarvan ik denk een balletje te zijn...

gallery_33873_15088_514951.jpg

gallery_33873_15088_467336.jpg

Dit is duidelijk een haartje

gallery_33873_15088_361610.jpg

En dit is het totaal plaatje met de andere planten.

gallery_33873_15088_987109.jpg

gallery_33873_15088_936170.jpg

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Nog even een update.. We zijn nu op dag 25 dat ik de klok op 12/12 heb gezet. De Northen Light en de Jack Herer gaan zeer goed vooruit en komen goed in bloei en hebben al topvorming ;) . De Sannies Jack hebben nog niet zoveel topjes maar zijn wel hard gegroeit de laatse weeken. Voor de rest gaat alles goed :P . Ik heb er ook een andere lampenkap opgestoken die ik nog liggen had.Veel beter dan het vorige kapje. Ik had er een 2 weeke geleden van een 400 watt naar een 600 watt gegaan maar nu zit ik met Temp van 34° .Dus ik overweeg voor de 400 watt er terug in te draaien. Ik geef ze ook wat voeding mee van canna ( canna flores en wat canna rhizotonic ) wel maar de halve dosering dan die op de fles sta aangewezen .Ik heb ook nog wat foto's.

 

Het totaal plaatje

gallery_33873_15088_1153332.jpg

De Northen Light

gallery_33873_15088_884631.jpg

gallery_33873_15088_493876.jpg

En de nieuwe kap denk dat het een adjust wing is

gallery_33873_15088_497619.jpg

 

Greets Ganja_Stickie en tot de volgende !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, dit worden hele lange bloemen, wat een dikke stam heeft de plant linksvoor ;) houdt ze lekker nat nu in de volle bloei, soms kan je beter 2x per dag wateren met dit formaat pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten lijken er geen last van te hebben.. (je hoge temp dan he).. 34 graden is eig wat veel, maak eens een soort dakje voor op je hygrometer.. tis namelijk zo dat die nu door de straling van de lamp ook hogere temp aangeef

 

Ik heb in mijn kast er 2 hangen, 1tje met een overkapping, die staat gemiddeld tussen 28.5-29.2, die zonder kapje, die hangt onder het scrognet.. maar nu wel nog recht in het licht omdat het net nog niet vol is.. geeft 34-35 graden aan.

 

Ik zou dit eerst ff tjekken voordat je 400watter erin gaat draaien.. hoeveel cm heb je nog over om met je lamp omhoog te gaan?

 

Hou er namelijk rekening mee dat je voor een 600watt, rond de 60cm ruimte moet hebben tot de top vd plant. 50cm kan nog mits je luchtcirculatie goed is..

 

Anders de grootste dames gewoon ff knakken of naar beneden binden ;)

 

Ze staan er voor de rest gezond bij, onderin wat geel blad, ma dit zijn volgens mij bladeren die worden afgestoten door de plant omdat ze al geringe tijd geen licht meer ontvangen en dus ook geen functie meer vervullen, beetje dieven zou ook goed zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kan de warme lucht onder je kap nergens heen

waarschijnlijk als je de kap buigt dat je probleem al verholpen is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen, :)

Nog even om terug tekomen op de vorige reacties:

@Miss Mary Jane: Ik heb de hygromter afgeschermt en de temp is nu rond de 28° a 30° :wave: . Jammer genoeg zijn de planten nog een klein beetje gegroeit en heb ik nu wel echt een probleem met de afstand van de lamp op de bovenste top. Kom ik later op terug.

@Highriser & sparta-rotterdam : De kap hangt al op het hoogste mogelijk in de kas. Ik heb de kap gebogen met de reden dat de afzuiging zo juist naast de lamp komt waar de meeste warmte onstaat. De kap is bijna evengroot als de oppervlakte van de kas en ik ze daarom zo moet buigen want anders hangt het gat van de afzuiging boven de kap waar de warme lucht niet kan komen doordat de kap de voledige oppervlakte in beslag neemt en de warmte niet kan stijgen.

@Krasi: Ik geef ze meestal 2x water per dag waarvan 1 keer met lichte voeding.

 

Nu de UPDATE : Zoals ik al zei tegen Miss Mary Jane dat de laatste dagen er nog 2 planten een beetje gegroeit zijn. Ik zit nu met 2 uitschieters die te dicht tegen de 600 watter komen. De andere hebben niet echt last van warmte. Ik heb de handleiding gelezen die bij de adjust wing kap zat en daar staat dat het mogelijk is om een 600 watter 25 cm van de bovenste toppen te plaatsen. Dit is zo mogelijk mede door de bouw van de kap en de lichtspreider. Ik kan dit moeilijk geloven, toch staat 1 van de uitschieters 25cm van de lamp en heeft niet zoveel last van de warmte. Maar toch weet ik niet goed hoe ik nu verder het best ga :) . De 600watt heeft veel meer lummen maar ik vrees ervoor da de afstand en de warmte van de lamp meer slecht gaan doen dan de 400 watt. Ik heb nog wat foto's die ik nu ook ga plaatsen en je ziet dat de topvorming vanboven minder is dan daaronder en vraag me af of dit door de warmte is. Ik heb mss ook nog een oplossing en dat is een actieve inlaat. ik heb momenteel een pasieve maar ik heb nog een 105kuub buisventilatortje en een 330 kuub ruck 125 buisventilator. Ik zou het liefst de kleinere buisventilator gebruiken voor het lawaai. Maar als ik deze kan instaleren en met een slang de ingevoerde lucht zo naast de lamp kan blazen. Ik heb in ieder geval nog wat om over na te denken maar alle meningen zijn zeker welkom!!! En dan nu de foto's..

 

gallery_33873_15088_902001.jpg

gallery_33873_15088_852228.jpg

Ik denk dat deze last heeft van de stralingswarmte kijk naar de topvorming boven en beneden.

gallery_33873_15088_505598.jpg

1 van de uitschieters

gallery_33873_15088_651452.jpg

Een Sannie's Jack

gallery_33873_15088_197253.jpg

De kleine buisventilator

gallery_33873_14344_604123.jpg

Greets Ganja_Stickie en hoop op jullie reacties !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor het verschil in toppen bovenin en wat lager gelegen..

Sowieso ziet je middelste plant er momenteel het mooiste uit, lekkere ronde bollen op een korte afstand van elkaar, dit moet je hebben, zo krijg je namelijk aaneengesloten toppen met een behoorlijke omvang :)

 

De planten ernaast zijn prob wat minder ver in de bloei, dit door t verschil in strains of in pheno's.

Die lange uitschieters lijken er idd nu nog geen last van te hebben, ze zijn iig nog mooi groen en zonder rare bladproblemen, wat ik je wel wil meegeven is dat dit niet hoeft te betekenen dat de toppen dalijk ook probleemloos zullen zijn.

 

Één van de dingen die je krijgt bij toppen die te kort op de bulb hangen is dat ze behoorlijk fluffy zullen zijn en vaak slank/minder volgroeid en minder THC. Zeer jammer als dit bij je hoofdtoppen is! :)

Wat je zegt over je Top Shield heb ik ook al vaker gehoord, dat je je toppen er behoorlijk kort op kunt hebben, ma helaas deze kap nog niet gehad, dus dat is puur van horen zeggen..

 

Mijn advies, knak of buig je die 2/3 uitschieters een stuk na beneden, dan ben je iig verzekerd van een mooie volle top, ben niet bang, zelfs een bijna compleet afgebroken top kan nog verder leven, deze ronde bij 1 van mijn dames ook gebeurd :)

 

Opzich is je temp goed, dus die extra vent is niet nodig, wel wat bondage werk dus!

 

Succes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou buigen en niet meer knakken, ik zie hier toch wel monsters ontstaan, je waterhuishouding is iig :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallow iedereen.

Alles gaat nog goed ongeveer hetzelfde als de laatse update en ze hebben nog steeds geen last van de warmte van de lamp. De adjust wing maakt echt het verschil. De afstand tussen de lamp en de uitschieter is 25cm. ik denk dat ze nu wel echt volledig gestopt zijn met groeien. Het wordt de laatse dagen wel wat warmer buiten en dat kan ik er wel niet bij hebben. Maar als de temp zo blijft ga het nog. Maar ik heb wel al gedacht om toch mss de actieve inlaat te maken. Dit kan ik zeker gebruiken in de zomer en heb het nu toch al liggen dus waarom niet.

 

@Miss Mary Jane: De 2 planten die in het midden staan zijn inderdaad een verschillende soort dan de andere en hebben een bloeitijd van 7 weeken. De andere 4 die in de hoeken staan zijn sannie's jack en hebben een bloeitijd van 13 weeken. Ik ga nog even wachten en alles goed in de gaten houden. Dan kan ik alsnog een 400watter er indraaien of een actieve inlaat maken. Maar ik denk dat het voor de moment nog gaat mede door die adjust wing maar 25 cm is toch kort :wave: . Je hebt wel gelijk het zo zeer jammer zijn moesten de hoofdtoppen fluff aanmaken. Jammer genoeg ben ik niet zo bekend met buigen en knakken en zie me dit ook niet direct doen. Mss moest ik eens een herma of mannetje heb de volgende ronde dat ik daar eerst met oefen.

 

@ krasi :Hoe bedoel je met buigen? Bedoel je dan bv met een draad de top van de lamp weg buigen? of echt de stam buigen?

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optie 1 Ganja, gewoon weg buigen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...