Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
foots

Ventilator aan of uit?

Recommended Posts

Ik vroeg mij af wat julie doen, laten julie de ventilator ook draaien als de lampen uit zijn?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gewoon aan laten staan, maar hoeft geen storm te zijn natuurlijk :lol:.

Ten slotte waait het buiten ook als het donker is ghehehe.

Gewoon zoveel mogelijk de natuur nabootsen en logisch blijven denken dan komt het helemaal goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon zoveel mogelijk de natuur nabootsen en logisch blijven denken dan komt het helemaal goed.

Dit is natuurlijk gewoon complete onzin he kijk nou alleen al is naar het feit hoe de natuur de plantjes water geeft en hoe wij de plantjes water moeten geven(bio).

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Haha wat? :lol:

 

Tuurlijk is dat geen onzin, wij zijn indoor toch allemaal de natuur aan het nabootsen, klimaat alla subtropisch, ...watt bulb ipv de zon, afzuiging en vent voor verversing vd lucht en een klein windje..

 

Water geven, wat is daar nu het verschil mee dan volgens jou? Anders pak je tog wat regenwater uit de ton, sta je nog korter bij de natuur :D

 

En ja je vent gewoon laten draaien, ook als de lampen uitstaan..

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom het wel moet..

Een continue luchtstroom zorgt ervoor dat er zich geen vocht in en rond je toppen ophoopt. Hierdoor wordt het risico op toprot behoorlijk kleiner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze uit met licht uit en vd rest mijn ventilatie in orde (432W T5 ipv HPS) :lol:

Scheelt me een graad of 4 als die dingen blazen en daardoor kom ik dan te ver onder de de 20C, in de tent is het dan kouder als in de kamer waar de tent staat (21C) en da's niet de bedoeling.

 

Je ventilator af en toe aan kan ook of wat langer aan laten nadat licht uit is ivm vochtophoping als je klimaat net niet je van het is en je last hebt van laag dauwpunt.

Dat "nalopen" doe ik natuurlijk wel, de fans gaan 15min na lampen uit uit en een half uur voor lampen aan weer alvast aan.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon zoveel mogelijk de natuur nabootsen en logisch blijven denken dan komt het helemaal goed.

Dit is natuurlijk gewoon complete onzin he kijk nou alleen al is naar het feit hoe de natuur de plantjes water geeft en hoe wij de plantjes water moeten geven(bio).

 

Haha wat? :lol:

 

Tuurlijk is dat geen onzin, wij zijn indoor toch allemaal de natuur aan het nabootsen, klimaat alla subtropisch, ...watt bulb ipv de zon, afzuiging en vent voor verversing vd lucht en een klein windje..

 

Water geven, wat is daar nu het verschil mee dan volgens jou? Anders pak je tog wat regenwater uit de ton, sta je nog korter bij de natuur :D

 

En ja je vent gewoon laten draaien, ook als de lampen uitstaan..

Omdat je met bio juist water onderaf will geven ivm ballaststoffen ;)rondom je stam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom het wel moet..

Een continue luchtstroom zorgt ervoor dat er zich geen vocht in en rond je toppen ophoopt. Hierdoor wordt het risico op toprot behoorlijk kleiner.

nvm

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Je vorige reactie zette ik tog mn vraagtekens bij.. die wat er net stond ipv nvm :lol:

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet voor mij ? :lol:

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier staat de fan 24/7 aan ... van begin tot eind ...

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een klein windje 's nachts belangerijk?

Soms is er namelijk wel een klein windje 's nachts en dan wapper ik wat met de dekens.

Maar het is beter om dit in mijn growtentje te doen voortaan?

Ik wil wel maar ben bang dat het de smaak niet ten goede komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom het wel moet..

Een continue luchtstroom zorgt ervoor dat er zich geen vocht in en rond je toppen ophoopt. Hierdoor wordt het risico op toprot behoorlijk kleiner.

nvm

 

Je vorige reactie zette ik tog mn vraagtekens bij.. die wat er net stond ipv nvm B)

je heb gelijk,ik vergiste me ik bedoelde met de waaier 24 uur aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon aan, luchtstroom is altijd goed. Minder kans op rot.

Tevens worden de stammen sterker en dikker. Dus meer voedingstoffen die naar boven kunnen gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

lamma lekke waaie dou ze in je wasmasjien !!

lamma lekke waaie dou ze in je wasmasjien !!

een vent die vroeg is , is er eerder dan een ventilator is .

 

 

(vent die later is snap je em ? B) :) :) :D )

 

hg

m

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is een bries bevorderlijk voor de verdamping en als de lamp uit is verdampt de plant veel en veel minder dus ........,lastig

 

Gewoon aan, luchtstroom is altijd goed. Minder kans op rot.

Tevens worden de stammen sterker en dikker. Dus meer voedingstoffen die naar boven kunnen gaan.

De stam? vriend het gaat om de wortel voor de opname van voeding ,niet om de stam

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het donker zijn de huidmondjes gesloten en wordt er door planten geen water verdampt. Hoezo dan vochtophoping en kans op toprot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat er alsnog vocht in de lucht zit dat anders neerslaat in je toppen nu blaas je ze droog

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat er alsnog vocht in de lucht zit dat anders neerslaat in je toppen nu blaas je ze droog

 

Ben er even tussenuit geweest en lees nu weer de topics.

Inderdaad aan het einde vd kweek de ventilator 24 uur aan ter verkoming van toprot

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij staan ze alleen in de lichtperiode aan om warme lucht vanonder de lamp te blazen en een licht briesje op de planten te geven.

in de donkerperiode zorgt de afzuiging naar mijn mening voor genoeg luchtcirculatie.....

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon laten draaien 24/24 goeie stengeltraining lekker briesje door de bladeren en je afzuiger is voor de geur ook en de luchtcirculatie ook inderdaad

maar volgens mij is dat niet genoeg ...

 

groetjes ssh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De stam? vriend het gaat om de wortel voor de opname van voeding ,niet om de stam

 

Wortels is 1 ding, maar zeker niet alles.

Door kracht uit te oefenen op de stam krijg je een dikkere stam (buis)

Hierdoor kan en gaat er meer voeding naar boven.

Tevens zorgt dit ook ervoor dat je plant straks z'n toppen beter kan dragen.

 

NASA heeft z'n research d'r na gedaan. (Verticale Grow Wheel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...