Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gysmo

hoelang drogen jullie?

Recommended Posts

vraag mij af hoelang de rest hier hun matriaal drogen, bij is hij naar mijn gevoel altijd te droog :engel

maar ga nu met de glazen bokalen werken maar ben bang dat als ik ze te vroeg erin stop dat er schimmel zal opkomen :) aangezien deze 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

koolstof filter droog ik gemiddeld in een week daarna op marktplaats :engel

 

Hangt van elke kweek af

Share this post


Link to post
Share on other sites

9Dagen in 20graden uiteraard met filter.

De takjes knakken dan en klaar voor de weckpot.

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

ook nog dagelijks openzetten dan? of niet nodig denk je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat ik eea heb gedroogd 9dagen is het mij nooit gebeurt dat ik schimmel had in me wiet in de weckpot! En nee ik open de weckpot niet dagelijks. Meestal doe ik wat wiet in een zakje en als dat op is open ik de weckpot weer. Dus om de 3dagen ongeveer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon drogen in een tentje met filter, tussen de 7-14dagen met kamertemp, rond de 18-20graden, ligt eraan of het buiten of binnenwiet is, en of die egt nat of droog was, zodra de stengels knakken is die klaar voor gebruik..

 

FF testertje roken van een dikke top en je weet het zeker :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal ben ik 3 minuten na het douchen al vanzelf droog, geen handdoek nodig. Voor de verse plantjes, die gaan in een donkere kamer zonder verwarming, goed geventileerd dat wel. Na 2 weken is dat droog genoeg om in de potten te gaan. Daar blijven ze 3 maanden. Elke week gaat het potje even open. Eventueel kan je nog bussen met dustoff halen, of zoiets waar stikstof, en ook alleen maar stikstof inzit, om bij in de potten te sprayen. Werkt mooi.

 

Als het nog wat uitmaakt, ik droog de hele plant, alles in een keer, alles erop en eraan. Maar bij dit soort dingen is geen heilige graal. Je moet gewoon proefondervindelijk voor jezelf erachter komen wat je makkelijker vind werken en de kans op rot minder maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

had alleen outdoor wat gekweekt, en die droogde ik in geheel aan de wasdraad :) nu ook natuurlijk, maar dan in de tent. bladeren verwijder ik wel buite die in de toppe dan :)

daarnet nog een radiator droog proevertje gedaan en mijne ying&yang zijn weer in evenwicht :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 3dagen is de wiet nog niet droog. Met kans op schimmel tot gevolg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk op hele plant,dat maakt de hele lol

dag of 4-5 op 20 graden

daarna mag het veel kouder

mag een week of 2 2,5 duren

dan net niet te droog de weckpot in

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

î grapjas :engel gij zijt ook de plezantste thuis zekers :)

 

hier laten drogen tussen den 18/20° met filter aan en goede 10 dagen, soms sneller soms trager en de potten in,nog nooit last gehad van schimmel

om een testje te doen een topje in papier steken en paar uur op de modem leggen, direct rook klaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss combieke> in papier steke de modem op 180 grade en regelmatig roere :)

 

bedankt voor de goede tips allemaal, heb ik ook is een idee hoe rest hier het fixt :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

die had ik al gevonden, maar d8 dat je een andere bedoelde..

d8 zoiets gelezen te hebben van jou met kratjes en daar dan piepscuim tussen en bovenin de ruck afzuiger erop maar was niet van jou dat topic dan

 

my bad

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen op 25 dan als het even meezit 2 maanden in weckfles die dagelijks even open gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

totdat het stokje knakt!!!! en dan in zak en zak openzetten, en wederom wachten tot het stokje knakt. en dan weckpot waar het cured totdat het op is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
die had ik al gevonden, maar d8 dat je een andere bedoelde..

d8 zoiets gelezen te hebben van jou met kratjes en daar dan piepscuim tussen en bovenin de ruck afzuiger erop maar was niet van jou dat topic dan

 

my bad

 

Is het zelfde topic....

Laat 2 manieren zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ik las verkeerd er staat piepschuim, dacht purschuim..

 

Zo kan het ook alleen purschuim is sneller en steviger, ik gebruik kratjes die in elkaar passen maar als je ze 180 graden draait schuiven ze niet meer in elkaar. Beetje pur er tussen en het sluit mooi af.. Maak je in een klein half uur (ex drogen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...