Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

camouflage planten

Recommended Posts

Ik ben druk bezig met de voorbereidingen van dit jaar. Nu heb ik een aantal spots gevonden die wel interessant zijn maar wel wat extra bedekking zouden kunnen gebruiken. Ook zou het misschien mensen kunnen ontmoedigen om ergens heen te lopen met kans van ontdekking van je spot.

 

Brandnetels leek mij het ideale gewas hiervoor, mensen lopen er niet graag doorheen, groeit goed op voor ons interessante spots, zaden kosten bijna niets en het ziet er niet raar uit als ergens veel brandnetels groeien.

 

Iemand hier ervaring mee? Of andere planten die interessant zouden kunnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar n spot gehad helemaal omheind met brandnetles en bramen stuiken en riet en toch alles weggehaald. Dus mensen gaan er wel degelijk door als ze iets zoeken.

Guerilla blijft altijd n goed , t word ontdekt of niet. Voor mij iedergeval geen guerilla meer te veel werk en geen zin in ahah wil de dames elke dag zien. :engel

 

Grttz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brandnetel zaadjes nodig??? :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilgen doen het ook goed. Wortelen snel en groeien hard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooow Johny!

Ouwe Kolossus broeder!

 

gallery_35970_14795_46668.jpg

 

Ik heb vanmorgen 12 van deze joekels om mijn spot heen gezet.. ben zelf ook ff op de foto gegaan na dat ik de eerste had ingegraven...

Heb ze wel thuis laten voorgroeien... in een Intense natuurlijk! :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben onderhand ook een ervaren guerillastrijder en brandnetels houden egt niemand tegen, zoeken naar andere spots deed ik vroeger ook regelmatig en om eerlijk te zijn is er dan niets wat mij nog tegenhoudt :)

Dikke broek aan, iets met lange mouwen en gewoon door de struikgewassen heen rennen.. tis ma hoe graag iemand je spot wil vinden he..

 

1 plant die het wel goed doet, en echt veel irritanter dan brandnetel is, zijn distels.. vooral als je daar een veld mee vol hebt staan, kom je er nauwelijks doorheen, scherpe kutplanten die ook nog eens overal in blijven haken :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen camouflage, wel pijnlijk om tegen te komen:

 

http://www.blurtit.com/q9801070.html

 

 

Verder, hulst, doornbos, Kan allemaal geplant worden om te voorkomen dat iemand op je plek komt.

Hoe je er dan zelf komt, kan je praktisch inrichten voor die tijd.

Een voorbij ganger staart zich nogal snel blind op het "probleem" niet op de oplossing.

Ook de angst voor pijn vertroebeld natuurlijk je vermogen situaties objectief in te schatten.

 

Kan altijd omgekapt worden, maar hey. de zee is sterker dan een betonnen muurtje, toch bouwen we dijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt het best geen vegetatie planten de er van zichzelf niet groeid, zo heb ik spots waar geen brandnetels groeien dus dan is het eerder een aantrekking dan een camouflage. Hetzelfde geld voor distels.

 

Je kunt het beste aanwezige vegetatie verplaatsen of vermeerderen, zullen vast wel wat zaden van de vinden zijn in de omgeving.

Je kunt ook gewoon takken in de grond steken en om de week verversen want die verslappen wel.

 

Een spot in zijn originele staat trekt geen aandacht, een rijtje distels zou mijn aandacht trekken als die nergens in de wijde omgeving te vinden zijn.

Die groeien alleen op bepaalde gronden. Net als brandnetels.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

RNL88: Rippers zullen zich er inderdaad niet door laten afschrikken, ik doel ook meer op jan modaal die op zondag middag met zijn gezin en labrador ergens gaat wandelen.

 

In mijn tuin hou ik het maar op 5 daarom spelen in de bosjes.

 

@Doc: Wat dan? Doe jij daar ook al in tegenwoordig? :engel

 

@Monti: Op zich geschikt gewas maar dat kan er raar uit zien lijkt me als die "spontaan" ergens ineens groeien. Daarom leken brandnetels mij het beste.

 

@Shiva: Lol. :)

 

@Miss mary jane: Wat ik al bij RNL88 zei, rippers hou je toch niet tegen, meer jan modaal. Distels genoteerd.

 

@Spacy: Die gewassen zijn een optie maar wat Canna hier al zegt lijkt me dat dat soort planten juist meer aandacht trekken van ongewenst volk omdat het er misschien niet natuurlijk uit ziet. Toch zal ik er eens over nadenken of het op sommige plekken niet een optie is, bedankt voor het meedenken.

 

@Canna: bedankt voor je input.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn spots zijn bijna overal wilgen aanwezig vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wilgen takken kun je als ik het niet mis heb gewoon in de grond steken en die wortelen vanzelf.

 

kan iemand dit bevestigen? Die wilgen zijn nogal hardnekkig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het beste wat je kunt doen!

 

Kijk: brandnetels en distels is leuk.. maar het schrikt echt niet af, daarnaast neemt het geen zicht weg...

Die wilgen kun je zo'wild/ dicht' laten groeien.. dat is veel beter! :engel

 

ÉN, stekpoeder word gemaakt van de bast van onze geliefde Wilg.

Dus het moet echt raar lopen willen die takken niet gaan stekken wanneer ze in vochtige aarde gestoken worden.

 

Snij ze op de goede manier en op het juiste moment,

en je hebt echt in no-time hele goede dekking!

 

Mvg,

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilgen bast even laten trekken in water perfecte rootstimulator !! veel beter dan de meeste rommel die op de markt is :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die wilgen takken kun je als ik het niet mis heb gewoon in de grond steken en die wortelen vanzelf.

 

kan iemand dit bevestigen? Die wilgen zijn nogal hardnekkig.

 

Jazeker, simpel als wat en effectief

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die wilgen takken kun je als ik het niet mis heb gewoon in de grond steken en die wortelen vanzelf.

 

kan iemand dit bevestigen? Die wilgen zijn nogal hardnekkig.

 

Jazeker, simpel als wat en effectief

 

wilg is willig!

Je zaagt wat takken af, zet ze in de sloot of in de gron, gaan groeien heen.

Gooi ergens een tak neer, gaat gewoon wortelen en takken maken.

Groeit as kool.

Lijkt wel onkruid man dat spul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik herinner me een omgevallen/omgehakte wilgenboom in een droge sloot waar ik als kind wel eens speelde, die zat elk jaar gewoon vol blad alsof 'ie nog gewoon z'n originele wortelstelsel had. (weet niet zeker of die omgehakt of gevallen was, maar zover ik weet zonder kluit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de langere termijn: bramenstruiken, daar wil meestal niemand doorheen als het tenminste geen mensen zijn met foute bedoelingen zoals politie, boswachters of rippers, mesnen die iets vermoeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

En om zelf niet zo op te vallen:

 

IMG_6609Webshot.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wat moois als camo...

gallery_24304_9638_618302.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon wilgen takken ;) brandnetels vergaan maar wilgen blijven staan.. takje in de grond en klaar ben je.

tevens vind ik het met een hele boel wilgen beter beschut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie!

Dan gelijk wat wilgenbast versnipperen en in het plantgat als wortelstimulator.

Of wilgenwater maken met het zelfde doel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...