Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

arandomuser

5x sannie's jack - sannie's way

Recommended Posts

Hey iedereen,

 

Hoewel ik nog bezig ben met 3x autoflowers, ga ik nog 5 plantjes bijzetten in m'n tent.Hier vind je die

Anders wat zonde van de stroomkosten. Ik heb gekozen voor sannie's jack, die momenteel in de spongepots staan te kiemen (hopelijk).

 

(Ik kon niet meer vinden hoe ik het andere topic edit dus maar een nieuw begonnen, het is tenslotte ook een andere kweek, enkel in dezelfde tent :engel)

 

Ik ga het volledig sannie's way houden.

 

Setup.

 

Helemaal links staan er dus al 3 planten, die zodra de jack's uitgekomen zijn nog zo'n 2 weken mogen groeien op 18-6 en daarna mee op 12-12 gaan.

 

gallery_36584_15188_128877.jpg

de grond

gallery_36584_15188_922472.jpg

de bakken eerst gevuld met veel keien voor waterafvoer

gallery_36584_15188_714999.jpg

perliet ertussen

gallery_36584_15188_624192.jpg

en de aarde tenslotte

gallery_36584_15188_117637.jpg

 

Het systeem zelf had ik nergens over gelezen gewoon zelf bedacht en werkt voorlopig wel correct. Als je via de buis er water ingiet, wordt het onderaan mooi verspreid. Voor mij was het wat de afmetingen en prijs betreft vooral goed. De aarde is ook kwalitatief dus verluchting in de pot zou oke moeten zijn. Omgekeerd zou het dus ook perfect moeten werken, dat teveel water netjes onderaan naar de keien gaat. Ik ga zeker opletten ivm waterovervloed, maar met tensiometer moet dat wel lukken.

 

( voorbeeld hoe het eruit ziet van 3 auto flowers, die ondertussen al zo'n dikke 2 weken groeien in die bak )

gallery_36584_15188_10448.jpg

 

Hoewel ik hier en daar hoor dat de spongepots niet volledig hun werk doen, wou ik het toch proberen.

 

Bacto in water, spongepots overvloeding bewateren. zaadje er in in mini propagator. Hierop nog een goede LED strip die 24/7 aanblijft voorlopig.

 

 

het starterspakket

gallery_36584_15188_534972.jpg

sannie's jack fem 5x

gallery_36584_15188_483757.jpg

 

gallery_36584_15188_542559.jpg

 

Spannend afwachten nu...

 

Gelukkig heb ik m'n andere planten al, die stevig doorgroeien!

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eey man,

 

leuk bedacht zo die potten met die slang.

 

succes met je kweek

 

gr,

070

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag dat Krasi ook van die slangen heeft, en heb ze daardoor zelf ook overwogen, maaaaar, ik ga ervan uit dat dat vooral voor z'n thee is, bij Sannie's bio methode is het essentieel dat je water van boven geeft. Zo nu en dan een keertje onderin kan wel, maar anders is het effect van die geweldige bufferstabs minder.

 

Ik zou ook de onderste twee bakken een kwartslag / 90 graden draaien (zodat de planten net zo staan als de bovenste bakken in je plaatje) voor een betere verdeling van de planten over het gehele oppervlak.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit, alleen zitten er wel gaatjes onderin in je bakken? Ik heb zo'n vermoeden van niet omdat anders al het water wat je in het slangetje giet er gewoon langs de onderkant uitstroomt. Deze gaatjes zijn belangrijk voor lucht aan de onderkant en voor overtollig water.

 

Mooi soortje btw :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lucht kan eraan via de buis, aangezien onderaan kiezeljes liggen. Ik zal altijd van bovenaf water geven. Het water wat teveel is kan dan onderaan vrij komen. Eventueel kan ik (als ze groot zijn) via de buis water geven, dat drinken ze dan wel op.Het water verspreid zich onderaan super snel, wat betekent dat er veel lucht is daar. Normaal gezien hebben ze dus genoeg lucht ook , maar het is een try-out, zoals ik al zei: zelf bedacht.

 

Ja leuk soortje leek het me ook. Hopen dat ze alle 5 uitkomen en dan wordt het wel leuk, lijkt me.

 

@ sativied. ik kan ze altijd draaien, maar groeien ze sowieso niet redelijk breed? Ik dacht dat het zich sowieso wel zal vullen. Heb zelf wel nog niets beslist over sog of niet, maar al enkele kweken gezien waar dat aardig is gelukt met deze. Achja, eerst laat ik ze uitkomen, dan zien we verder. De bakken kan ik altijd ff draaien :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Breed worden ze vast wel, in ieder geval een van de twee planten in iedere bak. :) Maar toch, je hebt zo wel een vrij groot onbenut stuk ruimte in het midden voorlopig, een optimale plek. Je kan ze inderdaad altijd nog draaien, maar dat lijkt mij des te meer reden om nu, zolang het nog niet vol is, het midden ook te gebruiken. Als je ze perse zo willen houden, zou je ook alles naar het midden kunnen (proberen te) scroggen, of gewoon je lamp er verticaal zonder reflector tussen hangen en the vertical way nemen :engel.

 

Zo luchten ze nieuwe ingepolderde gebieden ook, met slangetjes in de grond, maar die zijn dan plat (als een platgestampt rietje) en gaat wat verder dan een simpel buisje. Daar gaat dan wel een "tijdje" over heen maar is heel effectief. Geen idee of het een alternatief is voor de gaten onderin een pot. Zulke rietjes zouden ze klein moeten verkopen voor verzopen wietplanten :) Ok ik dwaal af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met deze ronde, ik benieuwd als je systeem ga werken. De bovenkant blijft dan knetterdroog???? Ik heb ook nog SannieJacks regular liggen. Maar ik begin er niet aan, veels te lang soortje, ben je bijna een halfjaar voor kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Het ontkiemen met de spongepots is helemaal mislukt, gelukkig heb ik het zelf kunnen redden. Ik had al wat negatieve dingen erover gelezen en 3 vd 5 ontkiemt tussen watten en serviette : na amper 8 u waren deze al ontkiemt. De 2 zaden in de spongepots vertoonden geen enkel teken van leven. Sannie gemaild maar hij wist het ook niet waarom. De zaden alsnog kunnen ontkiemen door mijn normale manier te gebruiken (in potje tussen serviette en watter daarover plastiekfolie onder de lamp voor warmte)

 

Met als gevolg dat er achterblijvers zijn, maar dat hebben ze ondertussen wel ingehaald.

 

enkele dagen oud

gallery_36584_15188_81904.jpg

 

nog enkele dagen later

 

gallery_36584_15188_39383.jpg

 

Ik heb ze allemaal in hetzelfde vak gezet aangezien ze anders geen plaats zouden krijgen onder de autoflowers. Ik kan de plaats wel optimaal benutten door er een of twee scheef te trekken in de richting waar het net nog niet gevuld is dan, dat heeft ook prima gewerkt met de autoflowers (de andere helft van de tent)

 

vandaag (ongeveer 2 weken oud)

gallery_36584_15188_230687.jpg

 

Ze zien er niet zo zo gezond uit, maar hebben ondertussen ook 1 dag volledig in de duisternis gezeten wegen probleempje met de lamp. Dat zijn ze te boven gekomen maar heeft me waarschijnlijk wel 2 dagen gekost. Binnekort zouden ze ook echt moeten beginnen te groeien binnen enkele dagen dus komt wel goed denk ik. Vandaag 2é keer bacto gegeven.

 

Temp. overdag: 24° C in de schaduw onder afdakje.

Temp s'nachts minimum : 16-17 ° C Gelukkig is de koude over enkele dagen voorbij en dat zal het terug 18-19°C worden s'nachts.

LV zit rond de 40 %

 

Momenteel nog 18-6 lichtsschema. Wanneer gooi ik de klok om ?

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

De planten groeien ongelofelijk goed. Ik denk zelfs dat ze mijn autoflowers (6 weken oud) zeker zullen inhalen voor dat ik die moet oogsten. Voorlopig geef ik deze jack's enkel water en af en toe bacto (al 2-3 keer). Aangezien we het biologisch doen, gebruik ik vooral een gardena spuit die de regen nadoet. Ik geef ze telkens water ongeveer een uur nadat het licht aangaat. Ongeveer 1 week en enkele dagen geleden (na 2 weken en half) heb ik de klok omgegooid. Dit omdat ik eigenlijk niet zoveel plaats heb in mijn tentje en omdat ze nog 3 weken doorgroeien. Als ze doorgroeien zoals ik gelezen heb (5 cm/dag) dan zullen ze zeker groot genoeg worden.

 

Temp licht aan: 27-28°C Licht uit: 17-18°C LV: 33%

pH / Ec meet ik niet wegens gebruik buffertabs.

Leeftijd: 2,5 weken op 18/6 , 1,5 weken op 12/12

 

Ze groeien echt ongelofelijk. Ook veel internodes kort op elkaar. Het enige wat er echt nog mis kan gaan is dat ze niet groot genoeg worden voordat ze beginnen te bloeien maar als ze nog 2 weken goed doorgroeien zijn ze meer als groot genoeg voor mij.

 

Enkele foto's van gisterenavond

gallery_36584_15188_772349.jpg

gallery_36584_15188_1272713.jpg

gallery_36584_15188_1217446.jpg

 

Ze zijn nu ongeveer 25-30 cm groot, dus komt wel in orde, denk ik.

 

Greetz! Opmerkingen, suggesties of aanmoedigingen altijd welkom! Stille genieters zijn in elk geval ook geapprecieert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat er volgens mij echt mis kan gaan is die bakken waar je in kweekt ze zitten niet echt goed gevult met aarde zo te zien

meer wortelruimte is meer opbrengst ook houd daar rekening mee ...

 

voor de rest vind ik je voorbereidend werk echt mooi ! goed over nagedacht alleen jammer van die witte 4 kante bakken waar je in kweekt

 

Groetjes en suc6 he !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het enige wat er volgens mij echt mis kan gaan is die bakken waar je in kweekt ze zitten niet echt goed gevult met aarde zo te zien

meer wortelruimte is meer opbrengst ook houd daar rekening mee ...

 

voor de rest vind ik je voorbereidend werk echt mooi ! goed over nagedacht alleen jammer van die witte 4 kante bakken waar je in kweekt

 

Groetjes en suc6 he !

 

 

Wat is er mis met vierkante potten dan? Ik hoor het wel vaker maar kan er niets over vinden!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 27 feb

 

Het is al een hele tijd geleden.

Ik heb geen tijd om alles op te zoeken maar ik denk dat de planten ondertussen in week 4-5 van de bloei zitten. Aangezien er zichtbare bloei is, ben ik begonnen met BAC bloeivoeding.

 

Nu ik 2x autoflowers heb geoogst, is er plaats voor de jack's om uitgespreid te worden over de (bijna) gehele oppervlakte. Ik had ze in het verleden al heel wat geknakt en gebogen maar de krengen blijven maar groeien!

Hopelijk stopt dat nu wat :D

 

Momenteel: 1 L per plant, met minimale voeding. Om de paar weken ook nog bacto erbij.

Temp: 28-30°C / 15 - 18 °C

LV: 30%

 

Foto's:

gallery_36584_15188_406302.jpg

 

gallery_36584_15188_1329404.jpg

Met de northern light auto aan de rechterkant.

gallery_36584_15188_1520121.jpg

veldje jack's

gallery_36584_15188_235350.jpg

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey collega,

Hoe staat het met jouw Sannie's Jack. Ik ben benieuwt naar de foto's :lol:

Heb ik een beetje materiaal om te vergelijken en bij te leren.

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

met vierkante potten is niets mis 99% van de kwekers gebruikt vierkante potten

maar jouw 'bakken' zijn wit en lichtdoorlatend em wortels mogen geen licht zien :lol:

en 1 plant per pot zou beter zijn voor het wortelgestel nu gaan ze concureren om voeding enzo en 1 is altijd de winnaar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals shining al zegt , en meerderen beginner hebben het .

probeer gewoon je potten eens helemaal te vullen , wat het kost aan extra grond is 2x niks vergeleken met wat er meer kan vanaf komen :lol:

Bigger roots BIGGER fruits!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update;

 

Spijtig genoeg -zonder foto's- maar deze komen morgenavond.

 

 

Het gaat eigenlijk niet zo goed met de jack's, maar ik hoop dat alles alsnog goed komt en dat ze er gewoon nog 2-3 weken langer over doen.

 

De planten groeiden eigenlijk veel te snel, waardoor mijn tentje heel snel te klein werd. Ook is het allemaal een stuk moeizamer gegaan in vergelijking met mn autoflowers.

Een van de bakken zat veel te veel water in, blijkbaar namen de planten niets meer op. Groot deel van de aarde vervangen, hopelijk helpt dat wat.

 

De andere bak doet het prima, ondanks dat er 3 planten in staan. Ze krijgen genoeg voeding.

 

Tot kort stond de lamp heel erg dicht op de planten maar toch een manier gevonden om de lamp een stuk verder te kunnen ophangen (nog eens 10 cm gewonnen).

 

 

@ ganja stickie: jouw jack's zien er zeker veel beter uit. Ik heb ook eerder een volledige scrog , aparte planten zijn niet te onderscheiden.

@djp : in het vervolg zijn de potten gevuld tot de rand!

@ weed rebel: ja, ik moet nog eens nadenken over soorten en hoogte en aantal planten. Autoflowers zijn wat te klein , normale soorten (of deze toch) zijn eigenlijk een stuk te groot, zelfs met dat vastbinden en zo.

 

Foto's volgen morgenavond!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Misschien in ander topic gezien maar ik heb het ongelofelijk druk gehad. Ook is m'n laptop 2-3 weken weg geweest maar ondertussen helemaal hersteld. Hierdoor spijtig genoeg geen updates gedaan.

 

Spijtig genoeg is de jack niet zo erg goed gelukt. Ik heb er een aantal foto's van maar ik moet alles nog wat sorteren. Ondertussen al geoogst en het eindproduct zit momenteel in glazen potten. Ik heb er zo'n 130 gram aan over gehouden.

 

Enige positieve nieuws is dat de wiet super plakkerig is, en effect ben ik ook tevreden over. Het half mislukken van deze ronde is wel mijn eigen schuld. Amper tijd kunnen steken in planten, onregelmatige watergevingen, etc. Ook waren de planten te groot geworden om onbeheerd achter te latenu ( met knakken en buigen wel mogelijk).

 

2 van de 5 planten zijn doodgegaan, deze hadden vanaf het begin al beetje achterstand. Ik dacht dat ze het hadden ingehaald maar blijkbaar niet. Op een bepaald moment heb ik een keer s'avonds water gegeven, en dan de volgende ochtend terug. Dit konden ze allemaal blijkbaar moeilijk aan, waardoor ze 2tal weken achterstand opgelopen hebben. De andere 2 planten zijn dus doodgegaan. Ik gok dat ik zonder dat moment wel degelijk aan 300 - 400 gr zou komen maar geen idee of het een nieuwe poging waard is.

 

Wat stats:

 

130 gram kwam van 3 planten op 0,4 m² op 400 W dus.

 

Gr/W = 0,32 gr/W

Gr/m² = 325 gr / m²

 

Gemiddeld : 44 gr / plant

 

Opmerkingen over eindproduct: Buiten het totaal gewicht, kan ik niet klagen. De toppen van SJ zijn bij mij belachelijk plakkerig. Soms hele witte plekken met dan de bruine haartjes in contrast. Erg mooi. Ik kan niet wachten om de finale smaak/geur te hebben zodra het gecured is. Maar zelfs zonder te curen is deze al oke (in tegenstelling tot autoflowers van RQS)

 

Conclusie: Na 1 lange ronde (eerst autoflowers) en dan jack's , kom ik tot de conclusie dat autoflowers een stuk gemakkelijker zijn om te laten growen en bij mij toch, veel meer opbrengst hebben als fem seeds met dezelfde zorg. Ik ben dan ook aan het twijfelen tussen autoflowers en fem seeds voor de volgende ronde.

 

Mogelijk ga ik op zoek naar gautomatiseerd watergeef systeem, dat zou een stuk moeten helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer ook even een niet doorzichtige bak pakken want als er licht bij de wortels komt sterven ze af :whistling

zonde van de worteltjes en de plant & de opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow hoeveel bloeitijd hebben jouw sannie's Jack dan nodig gehad. We zijn ongeveer gelijk begonnen en de mijn moete nog een week of 4-5. Dan heb jij die op 8 weeken geoogst??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...