Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Miss Mary Jane

Round 3 : Extrema + Mad Kush

Recommended Posts

Hey MJ

 

 

 

Dat gele blad bij de extrema's komt mij bekend voor ...

Heb je het inmiddels al onder controle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst mijn excuses dat het ff heeft geduurd om te reageren, ben een week gaan boarden in Oostenrijk, wat een sneeuw lag daar hey!

Lekker weer gehad, heerlijk in het zonnetje mijn eigen Jack kunnen roken, boh wat sloegen die swea's in daar :)

 

Een kleine impressie van het dorp:

gallery_32576_15208_332443.jpg

 

Gelukkig heeft mn vriendin de andere dames in ons huis goed verzorgd, geen jaloezie onderling, mooi om te zien :)

 

@ Gysmo : Bij mij is er altijd plaats, hoe meer zielen hoe meer vreugd :D Je hebt idd gelijk, die Extrema had beetje problemen, kwam door die beesten, weetk bijna zeker, gelukkig heeft t zand zijn werk gedaan en zijn ze allemaal uitgeroeid! Schuif rustig aan maat en enjoy the show :D

 

@ Tim_254 : Zeker, neem plaats! B)

 

@ Shiningsilverhaze : Een kans heb ik der gegeven, zal zowieso nooit zomaar een dame opgeven he :) Ik geloof best dat ze weer rechts kan trekken en ik heb idd vaker al gemerkt dat de slechtste int begin uiteindelijk de lekkere wiet produceerde :D Toch heb ik mn keuze gemaakt... ik hou haar wel in leven, ga zelf eens proberen stekken te snijden, dit moet ik onderhand tog eens onder de knie gaan krijgen wil ik uiteindelijk mn eigen selecties gaan maken.

 

@ Knutsel : Echt tof dat je ff komt kijken bij me ;) Ben echt heel benieuwd hoe de strains gaan reageren in mijn opstelling, zou natuurlijk leuk zijn als je af en toe eens kunt komen oordelen hoe ze erbij staan :D

 

Dat zou idd zo kunnen zijn van die wortelpuntjes, ze staan nu al in de grote smartpots, maar ik ga je tip de volgende keer zeker toepassen!

Ik heb wel eens gemerkt dat bij het verplaatsen van de smartpots de onderkant een beetje vochtig bleef en dit op het tentzeil te zien was, echt water wat eruit loopt zelden gezien, gebruik ook yucca en volgens mij zorgt dit er wel voor dat het wat minder hard doorzakt..

 

Danke, ik ga mijn best doen! Tis alleen jammer dat ik nu nog 2 andere strains erbij hebt staan, terwijl ik eigenlijk een volledig rondje van jullie strains wilde doen, ach ja, momenteel heb ik nog Hercules zaden liggen voor een volledige ronde, daarbij wil ik Killingfields en nog een paar strains van jou en Sannie die al gelange tijd niet meer op voorraad zijn ook gaan growen, dit jaar wordt een leuk jaar :)

 

@ bart808 : Tuurlijk pik, zoals ik reeds al aangaf, des te meer zielen... Thanks man!

 

@ Criticalwidow : Aha, vanwaar komt jou dit bekend voor dan? Die Extrema dame heeft nog altijd hetzelfde ma ik ga haar tot moeder promoveren, om t stekken eens goed onder de knie te krijgen :D Rest vd dames gaan lekker!

 

@ Topic :

 

Dalijk gaat de klok om na 12/12 en begint de Final Countdown! Dames hebben dus een weekje nog op 18/6 gestaan en zijn ze nu allemaal behalve de Euforia tot t scrognet gegroeid, tijd om de cyclus om te gooien dus :)

 

Omdat ik een week op vakantie ben geweest hebben jullie nog wat oudere foto's van het overpotten te goed van me, dit heb ik vorige week zaterdag gedaan.

 

Nou, wat zit er in de grond?

gallery_32576_15208_246814.jpg

 

gallery_32576_15208_753960.jpg

 

Verder heb ik nog hydrokorrels toegevoegd en natuurlijk Sannie's products :

 

gallery_32576_15208_137862.jpg

 

Dit afgetopt met zilverzand tegen de beesten :

 

gallery_32576_15208_509737.jpg

 

Zag het er uiteindelijk zo uit :

 

gallery_32576_15208_720982.jpg

 

gallery_32576_15208_1176218.jpg

 

Na een week onder 18/6 te hebben gestaan, zien ze er momenteel zo uit : (Foto's zijn van gisteren)

 

gallery_32576_15208_2055123.jpg

 

Met linksachter, de GreenSpirit (WWxBB), linksvoor, de Euforia, Midden, de Extrema, en rechtsvoor en achter, 2x Mad Kush

 

De Greenspirit

gallery_32576_15208_1068994.jpg

 

De Euforia

gallery_32576_15208_678566.jpg

 

De Extrema

gallery_32576_15208_1318953.jpg

 

De Mad Kush (achter)

gallery_32576_15208_26432.jpg

 

De Mad Kush (voor)

gallery_32576_15208_1645532.jpg

 

Totaalplaatje met het licht net aan:

gallery_32576_15208_363609.jpg

 

De 2 Mad Kushes hangen een beetje, aangezien ik een week ben geweest weetk niet zeker waardoor.. oftewel te nat... oftewel te droog..

Ook heeft die wat rechtsvoorstaat beetje paarse stelen, koude nachttemp heeft ze 1x gehad, doordat de deur na buiten per ongeluk een tijdje open heeft gestaan.. prob ook lage worteltemp. gehad, kan dit ook een oorzaak zijn voor de hangende bladeren?

 

Wat denken jullie? Temp is goed 28.9Max en Min 20.1, LV is aan de lage kant, door t zand wat op de grond ligt een stuk minder verdamping, ma opzich maakt dit niet veel uit bij zaadplanten toch..

 

Vanaf nu af aan, worden ze goed in de gaten gehouden en zal ik ook regelmatig updaten, Min 1x per week met foto's Max 2x, om het een beetje overzichtelijk te houden..

 

Alle tips of aanmerkingen zijn welkom!

 

Cheers! MJ :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was je topic al kwijt! ;)

maar je zit in sannie's corner verstopt B)

 

dus bij deze schuif ik aan :P

 

Greetz Skunkmonster

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Prettig Gestoord : Thanks m8! :)

 

@ Skunkmonster : Ik zit idd een beetje verstopt.. maar Sannie's (en Knutsel) strains, Sannie's organic way, dus ik dacht dat hoort ook thuis in Sannie's corner B) Grab a seat m8! :P

 

@ Topic :

 

Laat de dames tog nog 1 dag in de groei staan, morgen wordt dan Bloeidag 0.

 

Ben net bij die maat van me geweest en daar staan de 3 Mad Kush en 2 Extrema's er ook egt mooi bij, super compact, mooie vertakkingen, foto's upload ik morgen nog ff ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo die zien er mooi uit =) :) fijn dat je haar in leven hebt gehouden haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks SSH! Ze leeft nog.. maar ze begint er steeds slechter uit te zien, ik ga haar prob vanavond uit de kast halen en een plekje onder TL geven..

Hopelijk kan ik haar weer wat gezonder maken en gaan oefenen met stekken snijden ;)

 

@ Topic :

 

Ik heb een foutje gemaakt over de GreenSpirit van Dutch Passion die linksachter staat.. ik claimde eerder dat t WWxBB was, ma bij nader inzien is Greenspirit van Dutch Passion = Big Bud x Skunk #1. Excusee moi :)

 

Klok is net omgezet, dus vandaag is Bloeidag 0. Ik schiet vanavond nog wat pics voordat de lamp aangaat, dan zal ik deze en die van bij die vriend van me even uploaden..

 

Wat me trouwens opviel net.. de Mad Kushes.. wat een fanleaves krijgen die gek!! :D

 

Volgens mij worden dat de grootste bladeren die ik indoor tot nu toe gezien heb, heb ooit eens X-Haze met een vriend gekweekt, wel outdoor, toen deze dames nog vrij jong waren zag het er al zo uit.. :

 

gallery_32576_15208_298443.jpg

 

Binnenkort eens een vergelijking met de Mad Kushes :P

 

Peace MJ B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja grote fanleaves zijn dat zeker wel !! B) en jammer dat ze zich niet goed voelt het plantje

 

en vergissen kan gebeuren hoor haha en wel toevallig dat je dat soortje opnoemt ik heb nog zaadjes van wwxbb :verrygood maar die Big Bud x Skunk #1. is ook wel zeker mooi !

 

kben wel benieuwd hoe ze der bijstaan :verrygood

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gisteren je vorige kweekverslag over je Jacks eens grondig te hebben doorgelezen heb ik besloten om deze ronde toch ook te gaan meevolgen :verrygood Mooie en duidelijke verslagjes waar je als beginner veel van kan leren..

 

Ben ook zeer benieuwd naar de foto's van je maat, wil de verschillen wel eens zien!!

 

Strakke soortjes, kunnen heftige groentjes worden :verrygood

 

Gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of mensen het al gezegd hebben maar smartpots horen niet tegen elkaar aan.

Wortels groeien van ene pot naar andere en komt minder lucht bij de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei ja dan zit ze wel met een probleem denk ik want die ruimte is niet zo groot waar die potten instaan niet ? komt wel good miss mary

fotos ,?

 

Groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ SSH : Behoorlijk ja, de fanleaves van de Mad Kush blijven ook ma doorknallen :wacko:

 

Die overgebleven Extrema heb ik helemaal opgelapt gelukkig, staat er weer prachtig bij.. daarbij moet ik Knutsel wel alle credits geven...

Je vorige tip sloeg de spijker op zn kop! :verrygood Onder de 3liter smartpots hingen de wortels, droog, vol met zand omdat ze bovenop die andere in de hoek had gestaan, ze staat nu op een bordje die ik om de zoveel nat maak, mooi om te zien hoe al het vocht ook meteen omhoog gezogen wordt :)

 

Die Greenspirit is tot nu toe een prachtige plant, had ik tog niet verwacht eigenlijk!

 

@ Kakafonix : Thanks m8! Schuif gezellig aan, plaatsen zat, pak je wat te roken en te drinken, mi casa es su casa B)

Foto's komen eraan, tis wel van een weekje terug ongeveer, heb egt te druk gehad met werk en school dat ik nu pas tijd vond om alles up te loaden.

 

@ Nighthaunter : Danke voor je tip! Ik las het laatst ook al ergens, al kan ik er nu in mijn setup niks aan doen, ik werk gewoon in a tight space, 0.9m2 is gewoon weinig, toch wil ik grote smartpots gebruiken en zal k waarschijnlijk niet kleiner gaan... Miss 1 maatje kleiner in de toekomst, maar deze ronde zal het helaas niet meer veranderen. Verder klopt het ook wel wat je zegt, alleen is dit bij mn vorige 2 rondes niet voorgekomen en de planten zelf leken er ook geen last van te hebben.. en zuurstof komt er swso genoeg bij de wortels :)

 

@ SSH : Tja een probleem.. zo wil ik het ook weer niet noemen :P Ik werk gewoon in een kleine ruimte en de afweging meer grond - tegenover dat ze beetje tegenelkaar aanstaan.. ik denk dat ik meer grond sowieso belangrijker vind.. Pics komen er nu aan B)

 

@ Topic :

 

Met alle 5 de dames gaat het lekker, prachtig om weer 4 verschillende strains in mn tuintje te hebben! :P Ze gaan alle 5 hard, prachtige bladeren stuk voor stuk, wel andere type vingers, de een wat smaller en langer en de ander wat dikker en breder, zitten allemaal op 9 en 11 slippen..

 

De 2 Mad Kushes hebben echt de dikste en grootste bladeren, ongelooflijk gewoon! Zal wel de afghanica in deze strain zijn, ik neem aan dat de Bubba Kush waar de Mad Scientist mee gekruist is, voornamelijk een dikke vette Indica is?

 

De Extrema is ontzettend breed nt worden, alle zijtakken hebben nu al ongeveer het net bereikt, open structuur, een heerlijke plant om mee te scroggen, dat merk ik nu al!!

 

De Greenspirit verbaasd me echt, prachtige bladeren, en ze groeit echt hard!

 

De Euforia, helaas doordat ze iets later gezet is, wat kleiner dan de rest, ze is net gister/eergister door het net heengegroeid maar opzich maakt dit niks uit, mn 1e ronde was ze veel kleiner en had ze ook een dikke 100gram droog opgeleverd, dus potentie genoeg!

 

Wat krijgen de dames? Nou ze hebben wat droger gestaan dan voorheen, ik heb de tensio laten oplopen tot een 300mbar, wilde ze extra wat droger laten worden voor de wortelgroei wat te stimuleren, volgende week krijg ik 3 nieuwe tensio's, zodat er in iedere pot 1 staat en ik iedere plant beter in zijn individuele waterbehoefte kan voorzien. Vanaf begin deze week ga ik weer wat natter kweken en probeer ik de tensio's rond de 120-130mbar te houden voordat ze weer water krijgen.

 

Qua voeding, krijgen de minerale chicks, de Greenspirit en de Euforia, gewoon Rhizothonic en Vega, met 1-2x in de week ook Cannazym, groeivoeding blijf ik geven totdat de bloei echt zichtbaar is geworden en de meeste groei eruit is. De 3 Sannie en Knutsel strains zitten natuurlijk volledig op Sannie's way, zij krijgen 1-2x per week water met bacto en 2x in de week Bac Groei, zelfde geldt met overstappen naar bloeivoeding met wat ik net aangeef. Beide kampen krijgen 2-3x in de week ook Yucca mee bij het voedingswater.

 

Nou genoeg geluld.. foto's vertellen de rest, heeft iemand vragen of tips dan hoor ik het graag!

 

Nog ff de beloofde vergelijking van vorige week.. bij mijn fotoupdate van vorige week ging de klok net om en bij die maat van me staan ze momenteel nog op 18-6, het zijn mooie vertakte planten alleen bleef de groei omhoog een beetje uit, vertelde die me net, volgende week ga ik weer eens wat pics schieten bij um.

 

gallery_32576_15208_1809664.jpg

 

gallery_32576_15208_868468.jpg

 

gallery_32576_15208_458399.jpg

 

Zo was het toen bij mij :

 

gallery_32576_15208_363609.jpg

 

Hoe is het verder gegaan...

 

Dag 1 12/12

gallery_32576_15208_268989.jpg

 

gallery_32576_15208_2720701.jpg

Dag 2 12/12

Greenspirit (boven) Euforia (onder)

gallery_32576_15208_1791374.jpg

 

Extrema

gallery_32576_15208_981542.jpg

De 2 Mad Kush zusters

gallery_32576_15208_1078617.jpg

 

Day 4 12/12

gallery_32576_15208_1717344.jpg

 

Euforia

gallery_32576_15208_1933606.jpg

 

Greenspirit

gallery_32576_15208_673070.jpg

 

Extrema

gallery_32576_15208_1927216.jpg

 

Mad Kush (voor)

gallery_32576_15208_586922.jpg

Mad Kush (achter)

gallery_32576_15208_1910848.jpg

 

Eergistr ben ik begonnen met Scroggen, de Mad Kush rechtsachter heb ik gefimt, kijken wat dit gaat doen in vergelijking met der zuster, ook hoop ik haar een beetje open te trekken zo, aangezien ze heel erg recht en compact is met ontzettend grote vette bladeren waardoor der zijtoppen minder licht ontvangen.

 

Alleen de Euforia heb ik nog niks mee gedaan omdat ze beetje achter lag, maar ze is nu ook netjes door het net heen gegroeid.

 

De 6e dame, de Extrema die beetje lastig deed, heb ik weer weten op te knappen, na 2 dagen toen ik de tip van Knutsel had toegepast stond ze er weer zo bij :

 

gallery_32576_15208_823451.jpg

 

Momenteel heb ik haar hoofdtop geknakt in de hoop de rest wat meer omhoog te krijgen.. waarschijnlijk krijgt ze binnenkort een onderkomen bij een maat van me :wacko:

 

Cheers! MJ :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het ditmaal kort, iets te veel Jack gerookt :P

 

Dames groeien stevig door, wat me vooral opvalt is hoe hard ze al zuipen.. 2liter per dag voor de Mad Kushes en de Extrema, de Euforia en de Greenspirit drinken iets minder en zijn dan ook wel een stuk kleiner. Gelukkig zijn de beesten weggebleven en ben ik verder nog geen bladproblemen of iets dergelijks tegegekomen. Het enige nadeel van mijn nachtelijke scrog avonturen was dat ik bij de GreenSpirit de hoofdtop bij het Scroggen egt hoorde knakken, die hangt nog ma net aan wat vezels vast.. niet getreurd, hij groeit gewoon door en lijkt er weinig last van te hebben :j

 

 

Dag 7 12/12

 

gallery_32576_15208_18314.jpg

 

Day 8 12/12

 

gallery_32576_15208_1765476.jpg

 

gallery_32576_15208_39708.jpg

 

De Mad Kush heeft echt prachtige vette bladeren, jammer genoeg niet zo heel geschikt voor een Scrog, nemen namelijk je halve net in beslag en onderliggende toppen liggen in de schaduw en hebben meer moeite erboven uit te stijgen. Heb dan ook één fanleave van beide Mad Kush verwijderd..

 

gallery_32576_15208_2118104.jpg

 

gallery_32576_15208_1102776.jpg

 

Flinke nerven aan de onderkant, stelen zijn ook super dik, vooral vd fanleaves, dikker dan de meeste stammen :verrygood

 

gallery_32576_15208_2121943.jpg

 

Helaas was kon ik pas vanmorgen foto's maken en ging het licht dan ook net uit, normaal gesproken maak ik ze savonds als het bij de dames net ochtend wordt. Gisteravond een behoorlijke Scrog sessie gehad, snachts aan begonnen en toch wel op mn gemak een uurtje ofzo bezig geweest, vanmorgen stond het meeste al weer overeind :verrygood

 

Day 12 12/12

 

Euforia

gallery_32576_15208_1046417.jpg

 

GreenSpirit

gallery_32576_15208_473381.jpg

 

Extrema

gallery_32576_15208_1236678.jpg

 

Mad Kush #1

gallery_32576_15208_725077.jpg

 

Mad Kush #2

gallery_32576_15208_1459097.jpg

 

Deze heb ik paar dagen terug gefimmt, het effect is nog lastig te zien, deze Mad Kush is egt super compact en begint zich nu eindelijk een beetje over het net te verdelen.

 

gallery_32576_15208_483494.jpg

 

Alle tips en opmerkingen zijn van harte welkom :vape:

 

Update over een paar dagen, en hopelijk iets nuchterder :D

 

Cheers MJ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netje komt al aardig vol!!! :P

nice going!

;):

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad wel GIANT bladeren die je daar hebt!

 

Je planten staan er wel zeer goed bij ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Skunkmonster : Het gaat de goeie kant op he ;)

 

@ Kakafonix : Thanks m8 :P De bladeren zijn idd egt huge, vind het tog jammer om zoiets te moeten weghalen.. die Mad Kush lijkt me wel een geweldige plant om gewoon natuurlijk te growen, zonder Scrog.

 

@ Topic :

 

Gisteravond weer een goeie Scrogsessie gehad, ze waren weer een behoorlijk stuk boven het net uitgegroeid. Wat me wel opviel is dat de 1e bloeiverschijnselen al daar zijn, de GreenSpirit lijkt het meeste zichtbare bloei te vertonen, dana de Extrema en de Euforia en de Mad Kushes nog het minste. Vandaag is dag 14 12/12 oftewel de laatste dag van Week 2. Wat ik me afvraag is hoelang de Extrema en de Mad Kush ongeveer blijft doorgroeien in de bloei... ik wil namelijk +-30-40cm buds krijgen, alles zit nu binnen 5cm van het net..

 

Zou ik vanaf vandaag alles gewoon omhoog laten groeien of zoude ze dan tog nog te groot worden?

 

Het blijft iedere x lastig inschatten met soortjes die je voor de 1e keer growt, die GreenSpirit heb k gistr nog gescrogt, ma dat zal de laatste keer zijn geweest, aangezien ze al wat verder in bloei is dan de rest verwacht ik geen exponentiele groei meer in dit stadium...

 

Temp in mn kast is helemaal in orde, Max 28.6 graden, Min 20.7 graden, LV ook, Min 30%, Max 60%.

Tensiowaardes zijn ditmaal wel wat minder voorspelbaar, de dames zuipen echt behoorlijk hard, ik krijg vandaag de laatste 3 tensio's erbij, dan heb ik eindelijk van iedere plant apart informatie over zn waterbehoefte :j

 

Geef ze nog 1 week groeivoeding, vanaf week 4 start ik met de bloeivoeding.

 

Wat pics van gister, deze zijn gemaakt voor het scroggen. Foto's van mijn vorige post waren trouwens van Dag 11 12/12, niet 12. Foutje gemaakt de vorige keer :vape:

 

Day 13 12/12

Euforia

gallery_32576_15208_212046.jpg

 

GreenSpirit

gallery_32576_15208_2006027.jpg

 

Zichtbare bloei..

gallery_32576_15208_1633764.jpg

 

Extrema

gallery_32576_15208_2407894.jpg

 

Mad Kush #1

gallery_32576_15208_41875.jpg

 

Mad Kush #2

gallery_32576_15208_1090309.jpg

 

Lights on :verrygood

gallery_32576_15208_2221590.jpg

 

gallery_32576_15208_160562.jpg

 

gallery_32576_15208_1387428.jpg

 

Update over een week!

 

Peace MJ :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustige bedoeling hier bij Sannie's corner :)

 

Volgende ronde toch gewoon weer bij de Indoor sectie :)

 

Eergistr mn nieuwe tensio's opgepikt, in iedere pot staan er nu 1tje, net ff gaan aflezen en ze zaten tussen de 80-110mbar, onderhand staat de lamp alweer een uurtje of 2 aan dus zullen ze wel weer wat gedronken hebben. Laatste dagen heb ik ze behoorlijk wat gegeven, tussen 1,5 en 2liter per dag. Vandaag krijgen ze wat minder, ongeveer een litertje, eens kijken waar de Tensio's morgen dan op staan..

 

Dames knallen heerlijk door, zelfs die GreenSpirit die duidelijk de meeste bloeiverschijnselen heeft groeit nog stevig, de bovenste toppen zijn net nu boven de zijkant van het net uitgekomen, ik ga gewoon alles omhoog laten komen nu, mochten er dan nog uitschieters tussen zitten ga ik die gewoon knakken, aangezien de strains allemaal wat meer Indica zijn dan mn vorige ronde, de Jacks, denk ik ook dat ze iets minder lang zullen doorgroeien. Ik hoop zo een veld te creeeren met toppen van 30-40cm.

 

Nieuwe camera is besteld trouwens, komt wel vanaf de andere kant van de globe ma goed, hoop hem volgende week te kunnen gaan testen, heb 2 lenzen erbij, de volgende wordt een Macro lens, dan kan ik tenminste prachtige budshots gaan schieten zodat jullie kunnen smullen :wave:

 

Ik hou ze groen! Peace MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

MMJ! niet vereenzamen hier in sannie's hoekje he!?!

 

je planten zien er wel lekker gezond uit :)

wat een luxe.. een tensio per plant :) wel erg chill natuurlijk

ben ook erg benieuwd naar je nieuwe camera! geile macro"tjes dat willen we !!

voor veel camera's zijn ook filters te krijgen.. al heb jij niet echt last van HPS strepen op je foto

maargoed, we zullen wat meer Reageren!

:)

 

greetz Skunkmonster

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volledig met Skunkmonster eens! Je hebt nog steeds een aantal trouwe volgers die aandachtig over je schouder meekijken :wave:

 

Ben benieuwd hoe het zal aflopen, wens je vele grammetjes :) :)

 

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Skunkmonster : Haha ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld!! :)

1 Tensio per plant is natuurlijk idd ideaal, ma eigenlijk in een kleine Scrog-set up wel een must, kan namelijk geen potten gaan wegen, optillen of wat dan ook.. dan moet alles puur op gevoel en dat kan ook mis gaan :)

 

Heb beetje problemen gehad met Paypal en Ebay, ma dat is nu geregeld, als het goed is heb ik um binnen paar dagen, dus bij de volgende update zal de kwaliteit van de pics wat beter zijn, ook zo'n Method-Seven bril besteld, krijgen mn ogen ook eindelijk een beetje rust van dat HPS geweld iedere dag :)

 

Waarom ik trouwens geen strepen heb is omdat ik vanaf boven de lamp foto's maak, en eig meteen als de lamp aanspringt, dan is de kleur ook nog wit ipv oranje en de warmte vrijwel nihil :)

 

Hehe aight, voor jezelf een topic bijhouden is ook zo saai he!

 

@ Kakafonix : Hehe thanks, dan blijf ik gewoon lekker door knallen, wetende dat er iig nog mensen zijn die het lezen :)

Ik ben benieuwd of ik de vorige ronde kan verbeteren!

 

@ Topic :

 

Alweer verbaast de Euforia me gigantisch, bij de vorige update was ze nog de kleinste dame, momenteel is ze behoorlijk hard gegroeid en is ze bijna net zo groot als de GreenSpirit. Beetje gestrekt dat wel.., ma ik weet van de 1e ronde toen ik ook 1 Euforia dame had dat zelfs grote openingen helemaal vol komen te zitten met buds :)

 

Laatst heb ik de potten wederom redelijk droog laten trekken, dit doe ik 3-4x gedurende een kweek, de dag van water geven 2x water gegeven, in totaal iets van 3-3.5 liter de plant, gister stonden de tensio's allemaal rond de 80 dus heb ik ze niks gegeven. Alleen de Extrema stond al 200mbar dus die heb ik gistr weer 2.25liter gegeven.

 

Het veldje is lekker vol aan het komen, eigenlijk vind ik de 2 linkerstrains en de Extrema zeer geschikt voor de Scrog, alleen de Mad Kush vind ik niet ideaal, heb ook flink wat moeten snoeien aan deze 2 dames, de bladeren zijn te groot, er zat gewoon vocht op de bladeren eronder, omdat ze gewoon te compact is, dat terwijl ik haar ook nog gefimmt heb. Niet dat ik het geen mooie strain vind, moet eerlijk toegeven dat de geur die nu al aan de toppen zit egt fantastisch ruikt! :) Boh ey.. duidelijke Kush he, beetje vergelijkbaar met een goeie Skunk vind ik zelf, alleen dan nog complexer en lekkerder, ik ben egt super benieuwd als we 4-5weken verder zijn hoe deze dan ruiken! Volgens mij kom ik er een extra filter bij aan het hangen :)

 

De Extrema vind ik nu qua geur een beetje dull, zo'n aardse geur, niks fruitigs of heel sterks, ma ik heb zo'n gevoel dat dit nog wel zal veranderen. De Greenspirit ruikt heel bekend, iets wat ik vroeger wel eens uit een veld geript heb :)

De Euforia is pas begonnen met bloeien, zit nog geen thc op, de rest is tog duidelijk een stuk verder.. maar prob zal de Euforia ook nog als eerste klaar zijn, deze dame zet echt een flinke eindsprint in zodra ze egt begint met bloeien, iig de vorige keer, we zullen zien :)

 

Genoeg gezwetst over geuren, laat ik maar wat plaatjes droppen..

 

Foto's zijn van gisteren, Dag 20 12/12, Bloeivoeding ben ik paar dagen terug mee begonnen, gezien ze toch wat sneller zijn gaan bloeien dan ik had verwacht. Btw, de Extrema chick is tot nu toe favoriet, niet voor de geur ofzo, dan wint de Mad Kush makkelijk, ma qua opbouw, mooie bladeren, korte internodes, veel toppen, snelle bloeier, kortom een dikke strain!!

 

Oordeel zelf ma...

 

Euforia

gallery_32576_15208_2462480.jpg

 

gallery_32576_15208_395124.jpg

 

Haar heb ik gister nog beetje gescrogd, omdat ze anders tog miss te hoog gaat worden, de rest van de dames groeit nog een beetje, hopelijk komt alles nog een beetje omhoog tot een 35cm.

 

Green Spirit

gallery_32576_15208_1965572.jpg

 

gallery_32576_15208_2061685.jpg

 

De hoofdtop is 40cm, precies wat ik wilde, bijna alle toppen zitten ook in de ramp van de halfpipe, gaan dikke ketsers worden ben ik bang :)

 

Mad Kush #1

gallery_32576_15208_1646220.jpg

 

Mad Kush #2

gallery_32576_15208_1815800.jpg

 

Close up

gallery_32576_15208_1472944.jpg

 

En als afsluiter my favorit girl, Extrema :)

gallery_32576_15208_114678.jpg

 

Hoofdtop

gallery_32576_15208_1688382.jpg

 

gallery_32576_15208_308607.jpg

 

gallery_32576_15208_1558599.jpg

 

Nog geen 3 weken bloei en ze zit al vol met THC, volgende week wat echte macro shots!

 

Met het licht net aan.. :wave:

 

gallery_32576_15208_2232877.jpg

 

Links

gallery_32576_15208_1866231.jpg

 

Midden

gallery_32576_15208_2168599.jpg

 

Rechts

gallery_32576_15208_1577138.jpg

 

Laat je horen dan! :)

 

Update in week 4.

 

Peace MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook nog steeds mee hoor MMJ ;)

Als ik me het goed herinner groeien die Extrema's de eerste twee bloeiweken echt lomp hard en dat neemt dan wat af in week 3 en 4.

Extrema gaat je wel heel blij maken straks want ze legt heel wat gewicht in de schaal (weckpot in it geval :lol: )

 

Hou ze groen maat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Smellygreenshit : Wat je zegt klopt wel, de 1e 2 weken vd bloei groeit ze heel hard, daarna neemt t geleidelijk af en in week 4 groeide ze nauwelijks meer.. De ene Extrema dame die ik nu heb is ook meteen mn mooiste, bijna alle takke hebben korte internodes waardoor de toppen egt mooi gaan dicht groeien, zelfs de kleinere toppen hebben deze structuur. Ik ben ook heel benieuwd wat ze dalijk gaat opbrengen, hoeveel hadden ze bij jou nu opgebracht?

 

@ Topic : Vandaag is Dag 28 12/12. De dames beginnen al flink te plakke, vooral de Extrema, zij loopt voorop met THC productie, dan de Mad Kush, Greenspirit en als laatste Euforia. De Euforia gaat haar inhaalrace nu beginnen, verbazend hoe een soortje wat zo snel klaar is met bloeien toch nog zo lang doorgroeit, toen de bloeicyclus begon was het mijn kleinste plant. Nu is ze t meest de hoogte ingeschoten, vandaar dat ik 3 dagen geleden ook maar ff der hoofdtop heb geknakt. Ze bleef maar doorgroeien, dat terwijl de andere al stilstonden.

 

Dit is paar dagen terug, op Dag 24 12/12, Camera net binnen dus heel ff snel wat foto's geschoten :verrygood

 

Extrema

gallery_32576_15208_917628.jpg

 

Links Euforia, Rechts Greenspirit

gallery_32576_15208_2912860.jpg

 

Hier zie je heel duidelijk t verschil tussen de 2 strains, waar de Greenspirit buds heeft die echt mooi zijn dichtgegroeid, heeft de Euforia grote ruimtes van de ene internode naar de andere. Vorige x groeide het toch allemaal mooi dicht met dikke buds, dus ik hoop ditmaal op hetzelfde :)

 

Dag 27 12/12

 

Extrema

gallery_32576_15208_354918.jpg

 

Mad Kush

gallery_32576_15208_227167.jpg

 

GreenSpirit

gallery_32576_15208_1060997.jpg

Linkerkant Euforia/Greenspirit, Rechtsonder de hoofdbud van de Extrema

gallery_32576_15208_4452972.jpg

Rechterkant 2x Mad Kush

gallery_32576_15208_2814582.jpg

SCROG

gallery_32576_15208_4589972.jpg

 

Lights on

gallery_32576_15208_3863849.jpg

 

Vanaf vandaag begin ik met een lichte dosis PK13/14 en PK Booster. Voor de rest alles zoals normaal :wacko:

 

Ga me deze week eens verdiepen in de camera voor nog betere pics, heeft iemand een tip voor een lampje wat mooi licht geeft om foto's bij te schieten? In het donker met de flits vind ik niet egt optimaal, krijg je van kortbij beetje overbelichte buds.

 

Peace MJ :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super mooi verzorgde planten heb je staan Miss Mary Jane :tu

Ik blijf maar heen en weer scrollen langs je mooie extrema :)

En je foto's zijn prima hoor , gewoon zo houden zou ik zeggen .

Geniet ze en rook ze

 

Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Knutsel : Thanks maestro :P Ja die Extrema is zeer fotogeniek, mooi plantje dat swso! Ja ik zou graag tog iets meer detail krijgen, mn flits verpest dat nu, dus dat wil ik graag oplossen. Weet jij niet toevallig een lamp die ik zou kunnen ophangen om 5min voordat de lamp aangaat wat foto's onder te maken? Ik zou ook gewone TL kunnen pakken ofzo..

 

Je Mad Kush kan btw volgens mij wel echt dikke toppen krijgen of zie ik dat fout? :tu In dit stadium zijn het al kleine golfballen en ze ruiken heerlijk! :verrygood

 

@ Makaveli : Thanks m8! Ja ruiken doen ze wel :rofl Qua geur is de Mad Kush de lekkerste (zo'n echte penetrante Kush lucht), dan de GreenSpirit (een zoete fruitige geur), dan de Extrema (in het begin een beetje aardse geur, ma ze wordt nu ook wat zoeter), de Euforia ligt beetje achter ma krijgt ook alweer zon herkenbare Skunk lucht. Alle 4 zijn het leuke soortjes moet ik zeggen :rofl

 

@ Topic :

 

Slecht nieuws, de vliegjes zijn weer terug in mijn kweekruimte, ondanks het zand en verschillende plakstrips heb ik tog weer een behoorlijk aantal beestjes gespot :D Helaas zit ik nu vol in de bloei en kan ik niet meer gaan spuiten met PVP en Cannacure. Met het water geven iedere dag, is er tog veel zand weggespoeld en gewone grond aan de oppervlakte gekomen, ik denk dat ze daarom weer terug zijn. Heel af en toe zag ik namelijk nog wel eens een vliegje door de woonkamer vliegen, heb hier ook een aantal grote kamerplanten staan waar ze zich toen waarschijnlijk tijdelijk gehuisvestigd hadden. Strax eens kijke wat ik met de stofzuiger weg krijg :rofl

 

Iemand nog andere tips om varenrouwmug aan te pakken?

 

Met de dames gaat het gelukkig gewoon goed, al zie ik hier en daar, vooral onderin, een aangetast blaadje.. Gelukkig is de rest nog mooi groen en zal ik het de komende weken wel redden :)

 

De buds beginnen nu wel in omvang toe te nemen, ga vanaf vandaag ook weer mijn kleine luchtontvochtiger aansluiten en de LV wat omlaag schroeven. Dit samen met een toename van PK13/14 en PK Booster hoop ik de toppen flink te laten aandikken. Ik gebruik iedere week 1 a 2 x alleen water, omdat ik de planten absoluut niet wil overvoeden, ook zit ik met de voeding een stuk onder de aangegeven hoeveelheid op de fles. De Temp is nog altijd prima, min temp zit ik de laatste week op 20.3 en max op 28.9. Helaas is het me ditmaal wederom niet perfect gelukt om een mooi gelijk SCROG bedje te maken.. vooral de hoofdtop van de Extrema en de Euforia zorgen voor behoorlijke uitstekers.

 

De Euforia is sowieso weer veels te hard doorgegroeid, terwijl ze een vroegbloeiende Skunk is, heeft ze een soort van Sativa structuur, lange open toppen, maar de bloei (zoals ik vorige keer gemerkt had) is tog echt Indica like, dikke knotsen van toppen kan deze dame gaan dragen, wederom zitten sommige toppen wat te kort op de lamp maar zolang ik geen verbranding zie ga ik het eens zo laten.

De 2 Mad Kushes hebben ook beide een andere structuur.. en vooral geur.. de achterste van de 2, ruikt het sterkste en lekkerste van alle dames in mijn kast, ook heeft ze echt ronde bolle toppen.. zo dik in dit stadium heb ik ze niet vaak gezien.. jammer genoeg zit ze achteraan en door het vele blad is wat moeilijker waar te nemen. Ik ben zeer benieuwd hoe zij zich nog gaat ontwikkelen de komende maand!

 

De foto's zijn van 2 dagen geleden dus van Dag 30 12/12. Ik gooi er deze week gewoon ff een extra update tegenaan omdat ik toch ff mn camera moet uittesten ;) , over paar dagen aan het eind van week 5 ga ik proberen eens wat echte Macro shots te maken. Wish me luck :D

 

SCROG - de Euforia

gallery_32576_15208_2508060.jpg

 

Euforia - Greenspirit - Extrema

gallery_32576_15208_963618.jpg

 

Mad Kush #2 en Mad Kush #1

gallery_32576_15208_2339869.jpg

 

Budshots

gallery_32576_15208_974364.jpg

 

gallery_32576_15208_1052225.jpg

 

gallery_32576_15208_2223311.jpg

 

gallery_32576_15208_4049547.jpg

 

Wat een genot is het trouwens om 4 verschillende strains te hebben, de kleurverschillen, het verschil in structuur, bladgrootte en vooral de verschillende geuren. Tijdens het water geven moet ik toch altijd ff bij iedere strain aan een paar toppen ruiken, dan kan ik dana tenminste met een tevreden gevoel in bed gaan liggen :rofl

 

Update over een paar dagen..

 

Cheers MJ :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...