Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Miss Mary Jane

Round 3 : Extrema + Mad Kush

Recommended Posts

Beste Growers, Blowers en Spacers!

 

Natuurlijk werd het onderhand eens tijd om een Indoor Rondje te doen met Sannie's & Knutsel's strains..

Er zijn eigenlijk zoveel mooie soortjes te vinden in Sanniesshop dat het moeilijk is om te kiezen :)

Ondanks dat ik er onderhand een aantal in huis heb heb ik toch gekozen om deze ronde voor de Extrema en de Mad Kush te gaan!

 

De Extrema staat al heel lang op t verlanglijstje en de Mad Kush heb ik erbij gepakt vanwege de vergelijkbare bloeitijd, de genetica (Mad Scientist x Bubba Kush, schijnt dat die echt Kush geur er ook aanzit) en het feit dat het een ideaal wietje moet zijn om voor het slapen te nuttigen.. Ten slotte ben ik nog nooit ergens een kweekverslag van de Mad Kush tegengekomen, dus vind ik het wel eens tijd dat iemand dat gaat doen :)

 

Zoals ik al zei, de keuze was niet makkelijk en daarom blijven er nu een aantal Sannie strains over die ik in de nabije toekomst ook ga proberen.. 1 andere ronde wordt, Hercules + Sugar Punch en nog een andere met alleen de prachtige Killing Fields :)

 

Nu Extrema en Mad Kush, ik wil Scroggen, Half-Pipe Scroggen om precies te zijn, de Extrema ben ik al vaker in deze kweekwijze tegengekomen maar de Mad Kush weet echt niks vanaf, weet iemand hoe deze dame reageert op een Scrog?

 

Wat gaan ze krijgen :

 

De 1e 3 a 4 weken, komen ze in 1-2liter potjes, staan ze onder 2x75watt T-Neon, kleur Blauw en erna Groen.

Komen de 1e weken in Terra Seedmix, voorzien van wat schimmels, perfect start en ingewaterd met bacto. Na die tijd worden ze in een uiteindelijke onderkomen geplaatst, wat 41liter Smartpots zijn, 5 stuks op een kleine m2 onder een 600watter. Om ff alles op een rijtje te zetten...

 

De Set-UP:

 

G-tools G-Kit 400 Wing (Wit) = 118x78x223 cm (LxBxH)

Gavita 600watt Set met : Dimbare EVSA (+10%boostfunctie) - Gavita 600watt Enhanced Bulb en Gavita Triplestar paarse kap

Stalenbox Torin = 550m3

Presh Filter = 500m3

S-Vent Automatische Traforegelaar 1.5A

1x Clipfan

2x Hygrometer

5x Smartpots 41 liter

Ontvochtiger

Brandblusser

 

Medium:

Lightmix, 40liter per plant

 

Voeding:

Sannie's way : Perfect Start / Schimmels / Buffertablets / Bacto / Yucca / Bac Bloei / Bac PK Booster

 

Canna Lijn : Rhizothonic / Vega / Flores / Cannazym / Pk13/14 ( Dit ga ik prob. bij 2 van de 5 planten gebruiken, maar misschien laat ik het ook weg)

 

PVP / Cannacure en plakstrips tegen plagen.

 

Zo, ik hoop dat ik niks vergeten ben...

 

Natuurlijk krijgen ze dagelijkse verzorging en ontzettend veel liefde zodat deze dames zich hopelijk goed thuis zullen gaan voelen :specool Ik ga wekelijks updaten met foto's vanaf het moment dat ze overgeplaatst zijn naar hun uiteindelijke onderkomen..

Tijdens het begin van de voorgroeifase zal ik af een toe een update plaatsen om te laten zien hoe het met ze gaat.

 

Alle op- en of aanmerkingen zijn welkom!!

 

Cheers! MJ :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent nog niet klaar met de 2de ronde en je zit al klaar voor de 3de ronde, je laat er zeker geen gras over groeien :)

die ga ik dan ook met plezier volgen en eigenlijk zo eens een testje met verschillende voeding is altijd wel eens leuk denk ik, maar kan soms tegen slagen ook maar bij u zal dat wel goed lukken als je die toppen ziet :engel :) zal dat wel goed komen

 

de extrema heb ik al verschillende verslagen van gezien maar de mad kush nog niet direct tegen gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss Mary Jane ! knalle me die zadeuhh ! :DDDDD Heel veel super veel suc6 gewenst hup naar knuppels die je woonkamer in beslag nemen :engel

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek.

 

Vorige ronde had ik een mad kush in m'n tentje. Ik had deze ook gekocht als slaapwietje, maar slapen doe ik er niet op.

 

Bij voorgroei onder TL was het een gedrongen wijd plantje.

 

Eenmaal onder Hps in 40l pot was het een heel krachtige groeier met aardige strek. Hij was m'n grootste plant 80 - 100 cm, ook was ie getopt. Er was ook een halfpipe scrog netje aanwezig. Hier groeide hij toch zo'n 40cm boven. Plant had enorm grote bladeren en kan tegen wat voeding, bleef heel de ronde groen terwijl de andere gebreken vertoonden (Kolosus , Santa Maria).

 

De toppen hadden veel foxtails en waren zeer wit. Bij mij trok ie dus meer op sativa, ik denk maybe de white widow invloed.

Dit mag je verwachten.

gallery_36550_15137_129001.jpg

 

 

Als je dezelfde pheno hebt als ik, zou je aanraden deze naar de buitenkant van de halfpipe te geleiden.

Edited by Sid V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wens je veel succes toe....hopelijk propt er iets prachtigs uit :engel

 

Wij zullen der iin ieder geval veel van genieten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Green Grower : Schuif rustig aan, antwoord heb ik al van Sid V gekregen :)

 

@ Kwikikweek : Ja het is net een goed geoliede machine he :lol: Ik begin altijd ruim van te voren met voorgroeien van de volgende ronde, zodat er zodra er geknipt is zo snel mogelijk op 12/12 overgeschakeld kan worden :specool

 

Die test met die voeding wordt nu de 3e keer, bevalt me eigenlijk wel goed om met beide aan de slag te gaan :lol:

 

@ Shining : Thanks m8! Haha ik wil ze tog echt uit mn woonkamer houden, anders moet ik me daar ook een filter gaan hangen :lol:

Morgen start het ontkiemen!

 

@ Sid V : Smakelijke bud :engel Thanks voor je info :) Sativa pheno is altijd mooi om te hebben vind ik, ben zelf een voorstander van Sativa's :(

Nu heb ik iig een idee van wat k kan verwachten, danke voor je tips! Ga er rekening mee houden :wOOt

 

@ Faraon08 : :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Here we go! :D

 

5 Extrema Seeds

gallery_32576_15208_1193669.jpg

 

5 Mad Kush + 1 Green Spirit

gallery_32576_15208_1703867.jpg

 

Nat gespoten, watjes erop, magnetronfolie strak eroverheen en hup de kast in..

gallery_32576_15208_2544499.jpg

Waarom 11 seeds?

 

1 als reserve, al hoop ik hem niet nodig te hebben.. 2x 5 omdat ik tegelijk met een maat ga draaien

Ik pak 3x Extrema en 2 Mad Kush, hij krijgt 3 Mad Kush en 2 Extrema :D

Hij gaat misschien wel ma met 400watt draaien, ma ik kan af en toe eens een foto van zijn dames bij mij erbij doen, kunnen we het verschil ook goed zien wat 600(660)watt nu scheelt met een 400watt bulb.

 

Als alles mooi groen staat voor te groeien zal ik een update plaatsen, tot dan is het ff wachten geblazen! :D

 

See ya soon

Cheers

MJ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

ben benieuwd :D

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel suc6 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks beide! :D

 

Een groot deel van de dames staat al onder de TL, de Mad Kush kiemde het beste en snelste (alle 5 binnen 1,5 dag) de Extrema is een stukje langzamer, zo blijkt, de Green Spirit was ook meteen opgekomen, dat voor een zaadje wat al een jaar ligt ofzo.. bes netjes wa :D

 

Moet nog 4 Extrema's plaatsen en dan staat alles, denk dat ik ze vanavond in hun tijdelijke onderkomen plaats.

 

Update komt over 1 a 2 weken als de dames de baard in de keel krijgen :D

 

Cheers MJ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de kleine baby's gaat het goed B) De 1e 3slippers komen er nu aan, vanaf het moment dat deze volgroeid zijn gaat het meestal wel hard! Er waren helaas 2 Extrema dames die het een beetje lastig hadden om uit hun schulpje te kruipen.. gelukkig is 1 daarvan vrij snel bijgetrokken maar helaas heeft nr. 5 nog altijd moeite om zich uit de zaadhuls te werken :) in dit stadium kan ik helaas niet helpen, ben bang dat ik haar teveel beschadig als ik ermee ga liggen pielen..

 

Omdat er eig 2 dames zijn geweest die lastig waren nt doen heb ik deze week nog een extra Euforia zaadje ontkiemd, deze is wederom snel ontkiemd en is nu ook in de grond geplaatst, ik had geen potten meer in huis dus heb ik een soepblik omgetoverd tot een kweekpot.. :D

 

Ik hoop dat de laatste Extrema chick nog ff haar best gaat doen om tog volledig te ontkiemen, anders zit er voor mij nix anders op dan oftewel de Euforia oftewel de GreenSpirit bij mij of bij die maat te plaatsen..

 

Update komt over een dikke week!

 

Cheers MJ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik volgen, en heel veel succes!

Ben nu ook bezig met een ronde extrema, week geleden ontiemd en staan nu lekker onder de tneon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MJ

 

 

Ik heb de Mad Kush in een scrogg gehad en moet zeggen dat ik blij verrast was van het eindresultaat.

Met 5 dames in 18ltr potten en 4 weken voorgroei heb ik er uiteindelijk bijna 4 ons vanaf gehaald en waarbij er 1 plant de kliko inging vanwege rot.

Dus al met al had ik ruim over die 4 ons gezeten en dicht tegen de 500 gr B)

 

Extrema lijkt me ook een geweldig soortje om te kweken, al is het alleen maar om te shockeren :)

 

 

Succes! Ik blijf stilletjes meekijken .....

 

 

Ps je kan eventueel mijn verslag hier gewoon vinden hoor voor de Mad Kush :)

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes

dit groene geweld wil ik wel zien B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lemmie : Thanks man! :) Oh netjes, ga je zelf ook verslag bijhouden? Dan kom ik af en toe ook bij jou eens komen kijken ;)

 

@ Criticalwidow : Nice nice, dat belooft wel wat goeds dus :D En dit onder een 600watt zonnetje? Zonde van de rot man.. worden dus behoorlijk dikke dichte buds?

 

Ja de Extrema is ook een prachtig soortje, veel mooie scrog en gewone verslagen van gezien, ik ben op zoek naar een mooie medische strain voor mezelf en voor mn broer, hopelijk voldoet zij aan de eisen! Ronde hierna ga ik ook eens voor de CBDcrew - Dutch Passion strain - Skunkhaze: 5% THC, 5% CBD, ben echt zeer benieuwd na de effecten van deze strain!

 

Thanks voor de info, ik ga je verslag zo eens ff opzoeken ;)

 

@ Elmo : Thanks m8! schuif rustig aan ;) De echte show begint over een weekje of 2

 

@ Topic :

 

Tuurlijk ga ik mn smartpots deze ronde weer netjes vullen met nieuwe aarde, door de beesten van mn vorige ronde kan ik helaas niet doorgaan met deze aarde en zal ik eerst de kast eens goed schoon moeten gaan maken voordat ik verder kan gaan..

 

Als grond ga ik wederom eens Lightmix gebruiken, samen met Cocos, gemixt op een verhouding van 4/1, ook heb ik hydrokorrels gekocht, heb vaak gelezen dat wederom goed is voor de luchtigheid van de grond, rondom de korrels wordt lucht beter vastgehouden wat ervoor zorgt dat er meer zuurstof bij de wortels komt ;) In totaal heb ik dus Smartpots - Cocos en Hydrokorrels, al met al genoeg luchtigheid en hopelijk een prachtig wortelstelsel! Een goed begin....

 

Helaas moet ik melden dat de 5e Extrema chick er volgens mij tog geen zin in heeft :D Ze is miss nog een klein beetje gegroeid qua lengte maar haar zaadhulsje zit muurvast op de stengel, lijkt wel een kleine lolly ofzo :)

Geprobeerd wat los te pielen maar lukt niet.. ga dus prob die Euforia dame bij mij erbij zetten, zonde egt zeer zonde....!!

 

Ik hoor btw graag als mn theorie over het luchtige grondje niet blijkt te kloppen :specool

Ik heb eergister 3 boeken besteld dus ga me de komende tijd weer eens extra verdiepen in alles wat met zorgvuldig kweken te maken heeft..

 

Je moet wel je dames goed in de watten leggen he :D

 

Cheers MJ B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook weer aan MMJ, je huidige grow heb ik niet goed gevolgd vanwege drukte en weinig op WF.

Ik zit toevallig net een Extremaatje te roken, érg lekker is ze ;)

 

Succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo Smellygreenshit !

 

Ckr Ckr bradda, grab a seat :wacko: Ik weet hoe het is.. ben zelf ook redelijk druk atm moet af en toe al proppen om überhaupt mn eigen topic te updaten, weinig tijd over om bij andere een kijkje te nemen.. wat ik wel jammer vind ofc, van andere leer je namelijk het meest :wub:

 

Ja mooie ronde had je toen gedraaid he :wave: wat had je nu van die ronde afgehaald? Extrema en Shiva haze of wat had je ook alweer staan...

 

@ Topic :

 

Dames gaan perfect, groei zit er echt flink in nu.. om even aan te geven hoe gezond de 2 strains zijn.. na de 1e 3 slippers komen er ipv van 5 slippers nu al 7slippers.. wat me ook opviel is dat dat er sommige bijzitten, waaronder 2 Mad Kush chicks die vanaf de 1 slipper meteen naar een 5 slipper zijn gegaan.. bij een Extrema Lady zag ik net dat ze van 3 naar 7 ging.. beloofd iig wat moois te worden!

 

Enige die een beetje achter ligt nu is de Euforia.. stuk kleiner maar ik weet uit ervaring van mn vorige ronde dat ze dat meer dan goed maakt ;)

 

De 5e Extrema dame die niet wilde zag er trouwens zo uit :

 

gallery_32576_15208_1435213.jpg

 

Weet iemand waardoor dit zaadje der zaadhuls zo stevig vast houdt?

 

Foto's van de jonge plantjes komen over een dikke week!

 

Cheers MJ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High MMJ,

 

bezig bijtje ben je wel, en mooie soortjes weet je al zeker te kiezen, hier ga ik zeker af en toe eens komen piepen !

Je Jack-ronde is ook erg indrukwekkend, ben benieuwd naar de eind-top-fotos ! B)

 

Over dat zaadhulsje, misschien erg droog gestaan? Die zaadhulsjes lijken altijd wat vast te plakken, ik denk dat wat water sproeien kan helpen !

 

Succes deze ronde, dat je beestjesvrij mag blijven & op naar de dikke knuppels !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ganjamedicine : Zeker man, kom ma rustig af en toe een kijkje nemen :j

Met de Jacks is het goed gegaan ditmaal, nu zorgen dat het met deze prachtige strains ook goed komt!

Over t zaadje, te droog lijkt me sterk, kreeg hetzelfde als de rest en was ook beschermd tegen uitdroging..volgende zal ik sproeien eens proberen :(

 

Thanks man! Scrogmethode nog wat meer perfectioneren en idd hoop ik dat deze ronde ook beestjesvrij gaat worden :vape:

 

@ Topic :

 

Dames zijn goed gegroeid, alleen had ik bij 2 dames wat lichte blad problemen, voor mijn gevoel heeft het weer allemaal met die k*tbeesten te maken.. zelfde bladaandoeningen als in het begin van mn vorige ronde met de Jacks. Uiteindelijk heeft 1 van de 2 Extrema's er nog wat last van en ik twijfel ik om deze te zetten.. een periode voorgroei onder HPS zal uitsluitsel moeten geven :(

 

Zo waren we begonnen: 11 dames, 4 Extrema 5 Mad Kush 1 White Widowx BB en 1 Euforia

 

gallery_32576_15208_2932413.jpg

 

Helft is bij die maat van me, andere helft na mij toe.

gallery_32576_15208_304929.jpg

 

2 Mad Kush boven, Euforia in t soepblik

gallery_32576_15208_2357669.jpg

 

2 Extrema onder, WWxBB in de smartpot

gallery_32576_15208_1497723.jpg

 

Overpotten

gallery_32576_15208_1626891.jpg

 

gallery_32576_15208_3904434.jpg

 

Op deze laatste foto zie je bij de 2 Extrema's licht vergeelde blaadjes, zelfde rare bladverschijnselen als in mn vorige ronde, blaadjes worden super droog, krijgen bruine vlekken en sterven uiteindelijk af.. wordt tijd dat ik alle beesten eens aanpak! ;)

 

Tijdelijk verhuisd naar een ander onderkomen

gallery_32576_15208_1041336.jpg

 

gallery_32576_15208_1144306.jpg

 

2day

gallery_32576_15208_654201.jpg

 

Ik twijfel nog over die Extrema chicks rechtsachterin, zelfs der 3 slippers zijn aangetast en voor mij geen goed teken.. verder ziet ze er gezond uit maar aangezien ik er toch 1 te veel heb, kan ik nog kiezen :(

 

Wat zouden jullie doen?

 

Update komt over een aantal dagen, morgen verhuizen ze naar de 41l smarpots met verse aarde en organische toevoegingen en mogen ze ff wennen onder 400watt, 2 dagen later knallen op 600!

 

Fijn weekend allemaal! En voor diegene die carnaval gaan vieren.. Alaaf! :j

 

Cheers MJ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey MJ, ben beetje aan late kant maar zie dat er nog plek is in de zaal :)

die rechtsachter en die daarvoor staat zijn lijken minder zin te hebben dan de andere maar zien er alsnog mooi uit (buite die 2 bladertjes

 

succes met deze ronde MJ, ik kijk mee :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach geef die plant rechtsachter een kans :rofl word meschien je mooiste plant ! met jou skillz krijg je die zo weer op het rechte pad =)

 

Groetjes ssh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die keuzes bij het kweken zijn nou juist zo leuk miss mary jane :rofl

Leuke soortjes die je hebt staan miss

De extrema heeft in jou opzet misschien een beetje last van uitgedroogde wortel puntjes ?

Misschien een schoteltje onder je smartpots is al een verbetering in je waterhuishouding

want die smartpots laten nog al makkelijk het water er door stromen dus als je dat opvangt dan nemen je plantjes dit er na nog op en blijven wat langer vochtiger dus je wortelpunten ook :)

Succes he

 

 

Tot snel en kweek ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk kan ik er ook nog bij! lijkt me een leuk kweekje te worden!! :rofl

in ieder geval veel succes ermee!

 

grtzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...