Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sSin

20x Sannie's K.O Kush F4

Recommended Posts

Beste heren,

 

Na mijn laatste kweekverslag hier van 2007 waarbij toen mijn moeder nog wel alles heeft weg geflikkerd.... Ben ik weer terug! :engel

 

Maar nu wel op mezelf.... :)

 

Setup:

 

Kweektent HomeBox Silverline XL 120x120x200cm

600 ELT kit + Philips 600W HPS + Adjust a Wing (word volgende week vervangen voor Gavita 1000DE)

1x G-tools Buisafzuiger 420m3 met fancontroller (klimaat beheersing)

1x Klima Prima filter 480m3

1x Tent clipfan

 

Substraat: Gold label light mix

Voeding: Canna i.c.m normale voedingsschema Canna

 

Geen PH of EC meters, lijkt alsof het kraanwater hier gecombineerd met het voedingschema van Canna prima werkt!

 

Genoeg text dan... Hier foto's:

 

gallery_11600_15184_1082460.jpg

 

gallery_11600_15184_742744.jpg

 

gallery_11600_15184_1543395.jpg

 

gallery_11600_15184_1968470.jpg

 

gallery_11600_15184_2861143.jpg

 

gallery_11600_15184_2226385.jpg

 

gallery_11600_15184_1984174.jpg

 

gallery_11600_15184_1616680.jpg

 

gallery_11600_15184_2357852.jpg

 

Zoals jullie zien.. Eentje is niet uitgekomen. 19 popped dus! :)

Wat mij nu opeens opvalt is dat een pot lijkt nat te zijn en de andere niet. Raar want heb ze toch echt allemaal tegelijk water gegeven!

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit :engel

 

ben je niet een beetje bang voor extreem warm weer in je tent met een 1000 watt erboven en onder de 500m3 afzuig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit sSin, ik ga je volgen! (Met betrekking tot die natte pot, misschien heeft de zak rechtop gestaan en is het vocht één kant op gegaan en zit die vochtige aarde bovenop bij die pot? Het is ook maar een theorie :) :engel )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groninger

 

Jawel, we gaan gewoon rustig opbouwen en kijken hoe het gaat met de koude lucht aanzuig. Mocht de afzuiger te klein zijn is de growshop 2 klikken verwijderd! :)

 

@ Jiffy

 

Ik begrijp je niet helemaal.. :engel Wat bedoel je met de zak rechtop gestaan?

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat er misschien vocht in de zak is opgehoopt op één plek, omdat vocht bijvoorbeeld bovenin de zak is opgehoopt door condensatie. En dat je net een nieuwe zak hebt geopend en dat potje daarmee gevuld hebt? Het zal in elk geval vast niet zo erg zijn, zonder het afdekken van de potjes verdampt het zo onder een 600W lamp :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi man succes is er eentje die ik ga volgen

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jiffy

 

Ahh op die manier! Ja zou eigenlijk wel kunnen ja ... :engel Maar de grond stond al 18 uur onder de lamp toen ik de foto nam, vandaar!

 

@ Parve

 

Thanks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK ff wat vraagjes..

 

- Ik wil gaan Scroggen, geen ervaring hiermee maar heb gelezen dat het vooral geschikt is voor sativa's. Raden julie dit aan?

 

Zoja:

 

- Wanneer op 12/12?

- Ik ga verpotten naar 9x25L vierkante potten. Moet dus 9 dames overhouden, of weten jullie een betere theorie?

 

Ik heb nog nooit gescrogged dus vandaar mijn onervarenheid ... :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou niet weten waarom je moet scroggen.

 

ik zou met 16 verder gaan op 18 liters, zo kun je wat eerder op 12-12 en ze zodoende wat kleiner houden.

 

op tijd schakelen dus, evt kun je nog wat hoofdtoppen knakken als ze te hoog worden.

 

die 500m3 gaat niet genoeg zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow ssin, leuk soortje heb je daar..

 

ik zou kushes niet gaan scroggen, gewoon toppen knakken en buigen gaat veel sneller. hoelang ze nog moeten ligt aan wanneer je die 1000 erin knalt. bij een cm of 20 kunnen ze wel om naar 12/12. zou zodra je witte wortel puntjes ziet onder in je potten de boel meteen overpotten naar de definitieve pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jeice

 

Waarom 16x 18L? Dikke vette kans dat er geen 16 vrouwen tussen zitten... En zelfs dan wil ik grote planten, word dat niet veel te veel met 16 stuks?

 

Dan neem ik maar meteen een grotere afzuiger mee van de GS wanneer ik de 1000 ga ophalen.

 

@ hemprenaissance

 

Thnx! Ben zelf ook zeer benieuwd naar 't eindresultaat.

 

OK, de 1000 komt begin volgende week invl. de grotere afzuiger dus. Idd meteen verpotten als de wortels op de bodem zijn, thnx voor de tip.

 

Duidelijk dus dat ik niet ga scroggen maar evt. buigen en knakken :-)

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah geen feminized. Dan is t hopen op 9 dames. Scroggen is een goed idee.. net erbovern op 40 cm vanaf de aarde. Als de eerste topjes door het net groeien dan de klok op 12/12 of een klein weekje later uiterlijk. 500 kuub is inderdaad minimaal. Beter een 1000 en dan dimmen.

 

Scroggen doe ik zo, er zijn echter meerdere wegen naar rome :engel

 

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor je reactie Markie,

 

Jij zegt dus wel scroggen? Waarom zeggen andere members beter van niet?

 

Ik groei voor nu op 24/24 en dus strekken ze niet echt, plus het is een indica dominante plant dus betekend dat lange lange voorgroei icm scrog net?

 

Grtz

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

8 dagen voorgroei op 24/24 i.c.m wortel stim en terra vega resulteert in:

 

gallery_11600_15184_2557020.jpg

 

gallery_11600_15184_2369254.jpg

 

gallery_11600_15184_2213524.jpg

 

gallery_11600_15184_754129.jpg

 

gallery_11600_15184_1596484.jpg

 

gallery_11600_15184_1068556.jpg

 

Ziet er goed uit lijkt mij zo ... :engel

 

Ben overigens net begonnen met de voeding en bouw dit langzaam op.

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 h lampen ? kan wel naar 18/6 dacht ik zo en voeding terwijl je lightmix erin hebt zitten is nog niet echt nodig gewoon rustig aan doen je wilt geen verbrande puntjes met net 2 blaadjes toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

24h vanwege de temp verschillenen... 'T kan nogal eens onder de 18 graden in m'n tentje worden met lamp uit omdat de kamer niet verwarmd is en ik van buiten passief aanzuig.

 

Vond ze 'n beetje te klein en zwak om toen al met die temps te maken te krijgen, wellicht kunnen ze nu wel al over op de 18/6?

 

Dit is de eerste keer dat ik het doe en boek overigens to dusver zeker wel goede resultaten!

 

Met de voeding heb ik zeker rustig aan gedaan, halve hoeveelheid aangegeven en is de 2de waterbeurt met voeding nu, ze verdragen 't goed.

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh, deze heb ik helemaal gemist :engel , ziet er leuk uit Ssin, ben benieuwd of je het red met de 500 en koude lucht van buiten

 

deze volg ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Doorkweker! :engel

 

Wie kan mij helpen? 4 stuks kampen met dit probleem. Heb ze al zo ver mogelijk uit de fan gezet.

 

gallery_11600_15184_768748.jpg

 

gallery_11600_15184_2970396.jpg

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampie wat hoger hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooo

 

lijkt op een warmte probleem, voor de rest ziet het er goed uit.

op naar een lekker kush :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

't lijkt mij geen lamp probleem, temp is contstant 28 graden en lamp hangt op 55 - 60cm.

 

Alsnog hoger krasi?

 

thnx Ganja :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok lamp stond op 54cm, is omhoog naar 60cm.

 

Ben geswitched naar 20/4, en ze mogen na 9 dagen licht nu eindelijk een beetje rusten... 4 uurtjes maar :engel

 

Denk dat dat ze heel goed gaat doen die 4 uurtjes.

 

Ik denk dat het probleem een combinatie van de lamp te laag, véél te lage LV (onder de 20% als ik wakker word) en dus een te hoge temp voor de kinders.

 

Ze zijn gestopt met groeien heb ik gemerkt, de 4 gekrulde planten dan, heb ze gesproeid toen de lamp uitging. Hoop dat ze nu beter worden.

 

met de rest is er overigens niks op aan te spreken!

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF research gedaan....

 

Watching plants is one way to tell when they are getting too much light at any one time, or over the whole day. If the leafs at the upper canopy angle upward, like they are praying, that usually means the plant is trying to reduce the surface area of the leafs. Plants do this as a means to reduce the photons striking the leafs, which in turn reduces the light-energy for the plant (photon absorption). Kind of like how human squint their eye in bright sun.

 

Plants also 'canoe' their leafs (curl inward) to reduce surface area to reduce the photons they absorb.

 

If plants are 'praying' at the top section of canopy, or if the leafs are canoeing, it's a good sign too much light is being provided. If both are happening at the same time then photoinhibition (reduced rate of photosynthesis, etc) is usually soon to follow...

 

When the plant angles leafs upward or canoes leafs it's the plants' attempt to protect itself from light saturation and photo damage.

 

De te laag hangende lamp i.c.m 24/24 was ze net ff teveel... :engel Overigens 4 stuks maar... :)

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites
't lijkt mij geen lamp probleem, temp is contstant 28 graden en lamp hangt op 55 - 60cm.

 

Alsnog hoger krasi?

 

Temperatuur is okee, stralingswarmte zuig je niet af of blaas je niet weg :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...