Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedaholic

36 x pp'tjes dames

Recommended Posts

Hallo iedereen ;),

 

 

In huize Weedaholic blijft het er een beetje zelfde uit zien allemaal. Sommige dames schieten de lucht in en maken redelijk snel nieuw blad aan.

 

Na eer gister de eerste ronde tegengif te hebben gegeven ( inclusief blad voeding ), zagen ze er al iets beter uit.

 

 

5 minuten van te voren toen de lampen uitgingen heb ik weer goed besproeid tegen spint, daarom zien ze er een beetje slap uit maar dat trekt weer bij uiteraard.

 

gallery_36595_15181_3486181.jpg

 

 

Het ziet er allemaal nog een beetje hetzelfde eruit..Ik hoop dat dit snel bijtrekt :wub:

gallery_36595_15181_3609350.jpg

 

 

gallery_36595_15181_474427.jpg

 

 

Allemaal goed besproeid. Hoop dat ze er gelukkig van wordt :wave:

gallery_36595_15181_1969321.jpg

 

Paarse stengels ;). Wat voor problemen kan dit nu nog met zich meebrengen? alleen groei problemen?

gallery_36595_15181_970764.jpg

 

Lampen hagen op 55cm.

 

LV : 67%

TEMP Nacht : 22.4 en bij Dag 27.6.

We zitten op 13 dagen groei vandaag.

 

 

 

Wat ik me afvraag is...Kan ik alle 4 lampen aandoen?, of omdat ze nog klein zijn minder aan doen? Iemand vertelde me om beter 2 lampen aan te blijven houden.

 

En hoelang zouden jullie met groei blijven doorgaan? Hier zit ik echt nog mee ( tel wel mee dat de amnesia's die ik morgen binnen krijg )

 

Ik krijg ook morgen amnesia's binnen om de heksen in me tent te vervangen, pp zat er niet meer bij dus vandaar..

 

Moet ik nog ergens speciaals op letten bij amnesia ( behalve langere bloei ) ? :)

 

 

Hoop dat mensen we kunnen helpen met de situatie en vragen waarmee ik zit :)

 

 

Alvast bedankt, En het weekend mag van mij van start gaan :wacko:

 

Weedaholic

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je ervan om de planten geen water te geven en die lampen omhoog en 1 lamp aan constant. Die planten moeten flink wortels maken. LV ook omhoog tot ze goed groeien en recht staan.

Medium te nat, te weinig vocht in de lucht / te veel licht.

 

Ach ze komen er wel, je kunt ook met minder PP's bloeien en amnesia eruit laten, iets langer voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje dat ziet niet best uit zeg ik ben al aan de bloei begonnen

de dames zijn nu zon 30 - 40 cm met veel blad

ik had van het begin af aan eigenlijk alle 6 de lampen aan op 18/6 nu 2 dagen 12/12

 

is door het te nat gestaan te hebben je medium niet helemaal in elkaar gezakt ?zo hebben de wortels geen zuurstof en gaat het erg langzaam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja door te veel water hebben de wortels nauwelijks zuurstof, daarom laat ik het drogen en hou alleen de bovenlaag een beetje nat wat greenstuff me aan heeft geraden.

 

Aarde is nauwelijks eigenlijk in elkaar gezakt..

 

ik krijg als het goed is zometeen een aantaal nieuwe dames.

 

Ik zal 1 lamp aanhouden en hoger vast zetten, kijken of het de laatste paar dagen nog bijtrekt. pff :wave: ;)

 

Lv schommelt tussen 60 a 70 %

 

 

Tips en commentaar zijn altijd welkom,

 

 

zie dat er niet echt veel belangstelling is, en dat begrijp ik wel maarja, je moet toch ergens beginnen niet waar? :wub:

 

Kom maar op met advies ;)

 

 

Weedaholic

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) draai zelf ook met pp en ik heb de lampen op 1 vaste hoogte ,volgende x je potten tot de rand vol en je dames (vind sletten niet echt gepast) :wacko: tot aan het blad goed ingraven en de eerste dagen goed nat houden ,en de 2 lampen om en om laten branden ,dat anti spin middel is erg goed gebruik ik zelf ook ,verder suces met je ronde ben benieuwed naar het eind resultaat

 

 

dampende groet wallythc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo we zijn er weer snel bij, :P

 

Nieuwe Amnesia stekken binnen gekregen, ze zien er al veel beter uit dan de pp stekken.

 

Heb ze wel al meteen in de grond gedaan, wou een foto maken van het wortelstelsel maar camera lag op een andere locatie.

gallery_36595_15181_236356.jpg

 

Wortels zagen er trouwens redelijk uit, niet heel lang, maar we wachten af.

 

Nog een paar picca's

 

gallery_36595_15181_463809.jpg

gallery_36595_15181_4291547.jpg

 

De 3 achterste en de 2 wat kleine potten zijn de Amnesia's. Zijn trouwens 11 liters.

gallery_36595_15181_1421996.jpg

 

Dit is een pp chick, ze is het grootste.. ;) geworden van allemaal. Ze zal nu ongeveer op zo'n 20 centimeter zitten, niet een vetpot..mja ze gaan vooruit ;)

gallery_36595_15181_1337294.jpg

 

Zelfde dame van de pic hierboven.

gallery_36595_15181_2032519.jpg

 

Oke hoe staan we ervoor :

 

We zitten op Week 2 - groei

 

Temp : 22 bij nacht, 27 bij dag.

LV : wiebelt tussen 60 % tot 75.

Voeding ben ik nog niet mee begonnen, (bio bizz all mix), voeding komt een van deze dagen.

 

Zoals het er dus zo uitziet gaat het een stukje beter dan vorige week, ze hebben nog veel in te halen, dus ik til de potten op zodat ik een indicatie krijg of ik water moet geven of niet.

 

En zo staan de dames er nu bij ( sorry voor het licht )

gallery_36595_15181_19405.jpg

 

 

Met welke vragen ik nu nog zit :

 

Wanneer is het een goed idee om naar 12 uur te schakelen?

 

 

@wallythc: Ik had inderdaad me potten goed gevuld, maar doordat ik te veel water heb gegeven, is deze redelijk ingezakt, maar zal er aan denken bedankt ;). En over dat spint middel..Ik ben ook zeer tevreden over dat middeltje, Heb nu 2 keer gesproeid, Gecontroleerd en Alles is verdwenen.. of moet ik nu afkloppen? hahah :wub: :).

 

 

Niet echt meer veel te melden voor vandaag, ik heb alleen nog een taak dat ik de in en uitblaas aan elkaar moet aansluiten op de fan controller. ik hoop dat het werkt, want hij wil soms is veel te laat draaien om het koeler te houden. :), maar dat moet ik dus morgen effe weten te zien oplossen.

 

 

Als iemand nog advies heeft of commentaar, please join. i need all the attention ;)

 

 

Fijn weekend,

 

Weedaholic :wave: :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom heb je je lampen niet in lijn hangen? heb je daar een rede voor?

de amnesia stekken zien er iig beter uit als je pp stekken.

 

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm weet ik eerlijk gezegt niet, is dat beter dan? ik heb gewoon die ketting erdoor heen getrokken en vast gemaakt met van die S'jes.

 

Hoe heb jij ze hangen?

 

picca? ;) :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand die me kan helpen met me vraag?

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schakel meestal over op 12 12 als mijn hok 70 procent vol is horizontaal.

Dus als ik van boven kijk moet ik nog maar dertig procent van de bodem zien.. dit werkt altijd heel goed..zowel voor een sog als een scrog.

Je moet natuurlijk ook altijd rekenig houden met hoe hoog ze worden.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk er zelf nooit mee, maar ik denk dat het voor jou verstandig is dat je een tensiometer aanschaft.

Jij hebt nog niet onder controle hoeveel je moet geven e.d. Wellicht kan een tensiometer jou wat sturen.

Ze staan er beduidend te nat bij namelijk.

 

Verdeling van je licht spreekt eigenlijk voorzich. Dit moet in lijn hangen, om te voorkomen dat je spots krijgt die te weinig lichtintensiteit hebben (lumen)

Ik had bijvoorbeeld in jou tent nooit voor 4x 600 gekozen, maar voor 6x 400,... in 2 rijen van 3 opgesteld.

Je tent is 150 breed, is een beetje een klotemaat, maar goed.

 

Ik snap ook jou opmerking niet paar posts terug,... verwacht je nou een paar nieuwe dames? Begrijp ik dat goed?

Dus nu heb je dames staan die al 2 weken in de voorgroei staan, en je krijgt nieuwe... Zet je die nieuwe dan gelijk op 12/12 ofzo?

 

Hoe ik altijd te werk ga op aarde (en het gaat altijd goed, zelfs al heb ik stekjes met steenwolpluggen ipv aardepluggen)

- stekken zetten, eerste 2 dagen 30% van de lampen aan op 150mtr, zeil met gaatjes over het net. (houd de LV op 70-80%)

- na 2 dagen lampen zakken tot 90cm, nog meer lampen aan, zeil laten liggen over het net

- na 6 dagen zeil weg en alle lampen aan op 60cm van de stekken.

- 10e dag op 12/12

Eerste 2 weken 250ml per plant per dag, daarna geven naar behoefte...

 

Suc6 man

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: veel verslagen hier lezen en je komt er wel, ik doe ook niets anders en je leert er heel veel van bij! Read read read read and read...

 

stickys helpen ook veel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oppertop

Dat is inderdaad een goeie ja, zoals je zegt moet ik wel opletten hoe hoog ik ze wil hebben, dus blijft het toch een beetje gokke. maar zal em onthouden. thanks ;)

 

@jewietzelluf

Tensiometer zal inderdaad heel veel goeds brengen voor mij, ik zal er effe voor naar uit kijken. Over dat licht zal ik me vingers niet branden, klinkt namelijk heel logisch, ik moet effe goed lezen over licht etc..

Het is ook namelijk dat de gs mij dit heeft aangeraden, dus als beginner ga je hier meestal gauw op in.

 

En ik heb inderdaad nieuwe dames, met tijd komt dit inderdaad een beetje klote uit, daarom wil ik zo snel mogelijk naar 12/12 schakelen totdat de amnesias goed aangeslagen zijn.

 

Daarom was (ik dacht een simpele vraag :wave: ) wanneer is het et beste om naar 12 te schakelen vandaar.

 

Ik zal dat stukje over wat je over aarde vertelde ff goed opslaan. bedankt :) :)

 

@Sir. Smokellot

Ik zal inderdaad effe zo veel mogelijk verslagen lezen, ik ben er best al lang mee bezig hoor.. ;)

 

inidegeval bedankt voor de tips en commentaar,

 

Ga hier vooral mee door ;)

 

 

 

Ondertussen in de tent..

 

LV: 85 %

TEMP: 28.5 Graden

 

Amnesia's zijn redelijk bijgekomen, alhoewel ik dit nog effe moet aanzien de komende dagen, 2 hangen er nog een beetje,

 

 

foto's zullen komen wanneer er een beetje weer positiviteit in stroomt :wub:

 

Het oog wil ook wat dus ik zal proberen me best te doen.

 

 

 

Advies en opmerkingen, altijd welkom.

 

 

Weedaholic

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je straks het beste de pp's die de hoogte in gaan kan toppen zodat het een beetje egaal veld blijft ;)

anderzijds gaat de amnesia meer de hoogte in dan pp dus wat is wijsheid ?

 

voor het licht heb je idd een lastige maat qua ruimte ik heb 2 x 2,5 m oppervlakte dus kan ik mooi 2 rijen maken maar 2 rijen op 1,5 mtr is wel overkill

dan had 2 rijen van 3 400 watters misschien wel beter geweest of 1 rij van 1000 watters .....

lastig pakket

als je nu 1 rij gaat hangen heb je aan de zijkant enkel fluff groeien door lichtgebrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je 1 rij zoals ik het nu heb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap al wat je bedoelt, en je hebt gelijk.

 

 

Is het verstandig om 2 lampen aan 1 zijde te hangen? Of is dat overkill..

 

 

thanks alvast

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals, moeilijk te zeggen vanwege die klote maat 1,50x3,00

Ik zou sws je lampen gaan ruilen na deze ronde voor 6x 400 (of alsnog nu als je daar de mogelijkheid voor hebt.)

Ben sws van mening dat het echt een pannekoek is die jou dit zo verkocht heeft, maar dat ter zijde

 

Wat ook nog zou kunnen, ik weet niet welke schakelkast je hebt, is dat je er nu 3x 400 bij haalt en het op deze manier opstelt

Je moet dan alleen ff kijken of je met je warmte weg komt,... ik denk het wel.

(achter de xxxxxx --> even de afstanden die je er tussen moet houden)

 

------------------------------

xxxxxxxx --> 50 cm

400 -- 600

xxxxxxxx --> 40 cm

600 -- 400

xxxxxxxx --> 40 cm

400 -- 600

xxxxxxxx --> 50 cm

------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou mss toch maar alle lampen aandoen, langzaam laten zakken, als de planten zijn aangeslagen (groeien). Dat moet makkelijk kunnen na 2 weken. Kijken of ze niet meer gaan hangen, etc.

En ik zou toch maar voeding geven regelmatig. 4 x 600W is niet weinig energie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jewietzelluf

 

Nee de mogelijkheid om ze te vervangen laat m'n portomonee nu niet toe, maar de volgende ronde zal dit wel heel anders worden opgezet zoals je zegt.

 

met de warmte kom ik opzich wel goed uit, alleen als ik hem 20% al laat draaien, daalt m'n lv tot 40 ;)

 

@heaven

 

Ik heb nu 3 lampen aan ( 55 cm ) alleen de lamp boven de amnesia staan uit omdat 3 van de 5 nog slap hangen..maar inprincipe groeien ze nu wel lekker door.

 

Ik zal een van deze dagen een foto maken en nog effe om advies vragen wanneer ik het beste naar 12 kan schakelen. En ja voeding moet ik ook nog halen ik werk van 1 tot 11 savonds dus dat moet echt ff tussendoor een gaatje gemaakt worden, maar dat komt wel goed.

 

 

Inidegeval bedankt voor de tips jongens,

 

 

over een paar dagen weer een update :wacko:

 

 

Weedaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo daar zijn we weer met een update,

 

 

We zitten inmiddels op 19 Dagen groei

 

Het blijft redelijk doorgroeien ondanks ik nog geen voeding heb gebruikt ( dit komt in het weekend van pas ) Tijd tekort B)

 

Van de spint zijn we lekker vanaf gelukkig,

 

hier een paar picca's

 

 

gallery_36595_15181_2268588.jpg

 

Ze is het grootste van allen en zit op 30 cm..het is klote maarja :lol:

gallery_36595_15181_1098495.jpg

 

Het droogtrekken heeft toch veel goeds gedaan nadat ze te nat stonden, ze zijn bijna allemaal de laatste paar dagen toch de lucht ingeschoten en zitten rond 25 a 30 cm

gallery_36595_15181_4629885.jpg

 

:P

gallery_36595_15181_2761257.jpg

 

Zoals jullie zien heb ik een nogal lv probleem en temperatuur, overdag zitten we op 32 en ( als ik het goed heb ) s'avonds op 23. Heb gister niet op tijd kunnen nachecken voordat de lampen aangingen.

gallery_36595_15181_1461752.jpg

( aantal minuutjes voordat ze uit gingen )

Afzuiger draait zowat 100% en ik blijf rond de 30 graden hangen, ook m'n lv daalt onmiddelijk naar 30 %, Misschien dat iemand hier wat tips voor heeft?

 

Ook Amnesia blijft wat hangen door te lage lv

gallery_36595_15181_242786.jpg

(Achterste 5 potten)

 

:rofl

gallery_36595_15181_1498173.jpg

 

Ze zien er inderdaad erg droog uit maar ik heb gister de dames een flinke slok water gegeven, heb gevoelt met me vinger onder in het gat en de aarde was nog nat.

 

Ik zal proberen de bovenkant vochtig te houden.

 

Zal het veel opleveren als ik ze een zakje boven hun hoofd steek ? heb dit eerder gedaan 3 dagen terug toen ze slap hingen.

gallery_36595_15181_3968030.jpg

Amnees

 

 

Veldje :)

gallery_36595_15181_4478849.jpg

 

 

Raad iemand mij toevallig aan om de grote plantjes ertussen te toppen 3 dagen van te voren tot we naar 12/12 schakelen?

 

Hoop met advies en kritiek van mensen verder te komen,

 

 

Misschien dat iemand mij ook aan kan raden welke lijn voeding ik het beste kan gebruiken ? zou top zijn :lol:

 

Dit was het weer voor vandaag en hoop op veel opmerkingen en advies ;)

 

 

Fijne avond,

 

Weedaholic

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ietsje meer water geven, vooral de grotere, voedingslijn maakt niet uit, de grotere zou ik nu al toppen om de kleintjes een kans te geven.

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed bedankt voor de info krasi :lol:

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...