Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skarel

Betrapt door mijn moeder auw

Recommended Posts

Ik heb vakantiejob gedaan dus wel geld op mijn rekening . Krijg af en toe geld voor uit te gaan. Dit doe ik natuurlijk niet allemaal op zet altijd 5 euro of tien euro aan de kant . Kan ik na tijdje wel eens iets van kopen.

Als ik eens iets wat groter koop dan haal ik geld gewoon van mijn rekening.

 

Ik ben 21 maar heb geen vast inkomen, studeer nog en wil goede verstand houding houden met mijn ouders. Dan ga ik echt niet mijn biezen pakken . Ik moet maar wat regels volgen.

 

 

Nou bijna 24 uur geleden dat ik iets gerookt heb moet zeggen . Ik heb wel zin in jointje :engel

Of is dat te junkie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon tijd geven en zo laat je zien dat je niet verandert ofzo in de slechte manier..

Mijn vader zei tegen me nadat hij mij voor jet eerst betrapt had dat hij mijn hand er ging afsnijden als hij het nog eens zag. Geloof me hij was razend..

En nu mag ik gewoon smoren in de tuin, als het maar in de avond is. =)

 

Dus komt goed :engel grts!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog geen 25 bent en je hersenhelften werken nog niet zoals het hoort, bij volwassenheid. Hierbij komen wetenenschap en gevoel samen in je brein en tot je 25ste kan je het beste leren, daarna neemt het alleen maar af. Het is niet goed als je dagelijks blowt als je het niet medicinaal nodig hebt, zoals bij ADHD, reuma, epilepsie en nog vele meerdere aandoeningen, slapeloosheid, rusteloosheid, ga maar door. Voor mijn dertigste blowde ik wel, maar dat was misschien een keer per week, of maand of soms half jaar, na mijn dertigte is het mijn dagelijkse medicijn geworden en dat is een heel ander doel als wat jij hebt. Als je problemen hebt, vergeet je ze zeker niet door ze weg te blowen, maar alleen door de confrontatie aan te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het nu al 1 van de betere topics van 2013 op WF! : :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok even update juist gesprek gehad met mijn moeder. Maar dat ging zeker niet van een leien dakje.

 

Ik hele tijd rustig gebleven . Maar ze staat gewoon niet open voor mijn kant van de zaak .

Ze zegt dat ik zwaarder dingen ga nemen . Maar dat interesseert mij niet.

Ze denkt dat ik zwaar auto ongeluk ga hebben en dat alles op haar nek gaat komen . Haar reputatie als zelfstandigen die op het spel staat. Het maakt niet uit dat het overal legaal word het is vergif.

Ze denkt dat alles van feiten die ik vertel over marihuana larie is.

 

Dus komt er op neer dat ik haar ga moeten bewijzen dat ik zonder kan . Maar ze wou de uitdaging niet aangaan. Ik had haar gezegd dat ik het gemakkelijker zou hebben met joints te stoppen dan zij met haar sigaretten. Komt op te proppen met een excuus van. IK ben 47 jaar ik moet mij niet tegen u verantwoorden.

 

Lang verhaal kort ik moet stoppen met smoren of ik lig hier buiten . (zogezegd) maar denk het wel. Mijn moeder altijd zeker van haar stuk. Je kan er gewoon niet mee discussiëren.

 

Klein detail ook: Ze heeft familie lid verloren aan drugs . Die begonnen is met weed .

 

Jaja bewogen dag en morgen examen religie !

Wauw

 

greetz Skarel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben 21 maar heb geen vast inkomen, studeer nog en wil goede verstand houding houden met mijn ouders. Dan ga ik echt niet mijn biezen pakken . Ik moet maar wat regels volgen.
Ik snap het praktische ervan wel, maar dat is 'niet ' een goede verstandshouding, integendeel.

 

Je bevestigt je moeder's gedachten alleen maar door uberhaupt de preek te accepteren.

 

Of je educate haar over softdrugs en laat ff een paar recente onderzoeken (die natuurlijk in jouw voordeel zijn) lezen, of ze denkt de rest van haar leven dat je op je 21e "aan de drugs zat". Lijkt me een makkelijke keus, maar heb zelf ooit de verkeerde gemaakt (voor Pa ben ik nog steeds een "stuffkikker" - heeft ie ook wel weer een punt mee :engel) Als je niet of weinig alchohol drinkt, in tegenstelling tot niet-blowende maar zuipende studiegenootjes gebruik dat dan ook als argument.

 

Die onzin over gateway drugs..., er zijn vele landen ver en dichtbij waar wiet niet gedoogd wordt en er veeeel meer heroine en cocaine junks zijn - echte junks.

 

Ik zou het niet op prijs stellen als mijn moeder me zou vergelijken met een echte junk... beetje voor je zelf opkomen man, je bent geen junk ofzo.

 

Nou bijna 24 uur geleden dat ik iets gerookt heb moet zeggen . Ik heb wel zin in jointje

Of is dat te junkie ?

Alleen als je met tabak rookt :)

 

Success ermee man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugs are bad mm'kay

just say no!

 

De enige weg uit is: Meer liegen.

Ik ben van mening dat nog meer liegen altijd de beste manier is.

Je hebt al jaren om voor dit scenario goede leugens te bedenken.

Zo is daar de gouwe ouwe "Ik hield het bij me voor vriend X"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sativied : Ik heb alle argumenten gebruikt jong echt alles ze wil niet luisteren , lezen , zien . Het is gewoon zo in haar hoofd " Als ik het niets mee in contact kom dan bestaat het niet"

 

Man ik altijd gedacht dat dit goed ging kunnen uitleggen. Blijkt dat mijn moeder echt radicaal tegen weed is . Mijn vader heeft ook nog geblowed trouwens. Maar aan die heb ik ook geen zak.

Die zegt als je smoort is het net of je zat bent . IK dacht in mijzelf ok aan jouw mening heb ik ook geen bal. Ze weten gewoon niet over wat ze spreken .

 

swat tijd zal het uitwijzen .

 

MAN IK HEB ZIN IN DIKKE VETTE PURE BLUNT xD

 

Maar eerlijk waar ik ga even gewoon niet roken . Gewoon om te zien of ik verschil voel . Denk het enige verschil dat ik ga hebben. Dat ik mijn vrienden minder ga zien . Alles van de fiets ga moeten doen (autosleutels ook afgepakt) . Dat ik veel meer ga vervelen .

 

greetz skarel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, feiten over wiet vertellen terwijl men weet dat je blowt werkt niet. Dat valt dan gelijk onder 'hippie gelul' etc.

 

Maaruh, jij bent gewoon veels te zacht vrind. 21, dus de tijd is gekomen om wat haar op je ballen te krijgen! Klemlullen die handel, de irrationaliteit blijven benadrukken en alles onderuit halen. Ik durf te wedden dat dat familie lid rookte voordat ie ging blowen, dus met mams' logica maakt dat van haar ook een potentiele crack hoer ('crack gebruiker' is misschien iets beter).

 

En als je toch meer op je zus lijkt, gewoon het bloed onder de nagels vandaan gaan halen. Van iedere sigaret een onplezierige ervaring maken. Hoesten, lachen en dan gelijk 'lekker ontspannen he mams, zo'n kankerstokkie' en hoppa die kamer uit! Of mee gaan roken, zo eerder gaan uitblazen als ze nog rook binnenhouden en als ze vragen waarom je dat doet zeg je: 'neuh niks, ik zat wat te lezen over COPD' en gewoon doen alsof er niets aan de hand is. 'Stoppen met roken' reclames met een rode stift omcirkelen in de krant (hee, je kan nu weer goed vroeg opstaan toch!). De mogelijkheden zijn eindeloos!

 

:engel

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je moeder dan blijft lastig doen en er is echt geen oplossing om haar te bedaren kan je beter gewoon even je stem best verhogen en zeggen wat wil jou nou eerlijk ....

 

 

 

hahaaaa :engel

 

kapotlache

Share this post


Link to post
Share on other sites

:engel Zo zie je maar, opties zat.

 

Toch jammer dat ze je niet ff als meerderjarige wil aanhoren. Het is misschien nog allemaal te vers voor je moeder, geef haar een paar dagen. Dat je moeder niet wil dat je het doet ook weer niet helemaal onbegrijpelijk, en ondanks alle (hilarische) grappen, moeder > wiet (ok dat geldt niet voor alle moeders maar over het algemeen wel), maar je bent bijna 22 jaar... er klopt hier iets niet :) Er zit wel een positieve kant aan, jij gaat een hoop lol hebben als je op jezelf gaat wonen...

 

Ik had ooit 's een vriendinnetje en haar ouders waren veel handiger (dan ook de mijne). Haar moeder, nadat ze had gehoord dat ik wel's blowde, vroeg me het te laten zien, wou ff ruiken, vroeg naar het effect enzo, wat het kostte, etc, etc. Ik dacht als 16-jarige terwijl ik een voorbeeld jointje draaide, "leuk, zijn van die kanis-en-gunnink hippies!" en zag al voor me hoe we met z'n allen een jointje zouden delen. Sneaky bastards bleken het te zijn. Dochter mocht een dag later niet meer met mij omgaan omdat ik "drugs gebruikte". Knap staaltje werk achteraf gezien. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha goed verhaal sativied.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom had je niet gewoon gezegd dat je het van een vriend moest bijhouden... zoals iedereen dat zegt

 

Zijn ze wel altijd nog even pissed, maar kunnen ze zich weer wanen dat hun zoon toch geen wiet rookt.

 

Gewoon smoesjes bedenken tot je er bij neervalt... doe ik al 5 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taktiek 2; relativeren

Ik ken ergere dingen waar je moeder je mee betrappen kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vis blijft hangen in het net, maar water spoelt er wel doorheen.

 

Maaruh, wat ik zo hoor, familie lid of kennis verloren door drugs, dat is een traumatische ervaring die je met al je goede bedoelingen nooit "recht" kan redeneren.

 

En het enige wat cannabis mij ooit bracht was dat ik tevreden ben gaan worden met heel weinig, afgestapt van materialisme, van eten ben gaan houden en soms de afstandsbediening van de televisie terug vind in de koelkast. Ik heb nog nooit zoveel wiet in een keer gerookt dat ik dacht, HEY laat ik nu eens crack roken voor de grap en als het te hard gaat gewoon wat hero erin hoppaa.

 

Als die ideeen in je hoofd komen, dan zaten ze daar ook al wel voor je de joint aanstak.

 

En als mensen een ander over halen tot zulke dingen, tjees. Ja, soms zitten ze zo diep in de put, dat alleen een ander dieper de put intrekken ze een plaats geeft om op hun schouders te kunnen staan. Geen idee of ik dat zo goed uitleg, maar, dat is gewoon het slag volk wat zich zelf iets beter voelt door een ander ook kapot te maken. Die herken je snel en beter nog sneller uit je leven schoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon smoesjes bedenken tot je er bij neervalt... doe ik al 5 jaar.

 

Ik wil gewoon eerlijk zijn. Ze hadden zowiezo al een vermoeden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Skarel,

ik ben helemaal met jouw eens! :engel

Op dit moment is het misschien moeilijk voor jouw, maar denk ook aan de toekomst.

Hoe zou willen, dat jouw kinderen met jouw omgaan?

Bij ons in het gezin gaat eerlijkheid en openheid over alles en tot nu toe gaat het heel goed.

Ik heb twee puberende kinderen, die ik kan vertrouwen.

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek een huis voor jezelf... de tijd is rijp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil gewoon eerlijk zijn.

 

Luister nou eens naar je ouders! Wat heeft eerlijkheid je nu gebracht? :engel

 

Ik ben zelf een voorstander van eerlijkheid, maar wel in die zin dat ik ook zo eerlijk ben dat ik weet wanneer ik oneerlijk moet zijn, omdat ik anders ondergesneeuwd raak omdat de wereld nu eenmaal niet eerlijk is.

 

Dat laatste is imo 1 van de grootste redenen dat mensen uberhaupt 'iets' gebruiken, gewoon om de realiteit even buiten te sluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
die heeft teveel gerookt denk ,ik zie ook geen brief

 

Heeft wat jointjes gekost, maar ik zie die "brief" eindelijk!

 

 

Shit wat was het nou... oh ja... Hij bedoelt deze thread! :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinderen zijn net een wietplant, je weet nooit wat je zal oogsten :engel

 

Kans op rot, kans op herma's kan op vrouwen kans op mannen en natuurlijk kans op helemaal geen gram in het laatje.

 

Ik denk dat je moeder nu zichzelf zo voelt alsof ze niks heeft geoogst na al de moeite van growen :)

 

Zolang je maar geen herma bent, toch? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je Skarel,

 

Ondanks dat ik de reactie van je mams zeer betreur, vind ik het mooi om te zien dat je begrijpt dat je moeder zo reageert omdat ze zoveel van je houdt.

Dat mensen vinden dat je je kloten eens moet gebruiken en je volwassenheidshormoon eens activeert, is ook begrijpelijk.

Jij hebt bewust gekozen voor je familieband in plaats van je eigen kleine pleziertjes en daar kan ik niets anders dan respect voor hebben.

 

Wees altijd eerlijk en open, al is de ander het er niet mee eens: je laat zien wie je bent, waar je staat en wat je voelt. Dat is volwassenheid. Liegen, konkelen en verbergen komt de vertrouwensband met je omgeving zeker niet ten goede!

 

Rook eens een "lichte" joint, ga naar huis en voer eens een positief, diepgaand gesprek met je mams, over alles, behalve wiet. Laat tegen het einde, bij een positief gesprek, je moeder weten dat je het hele gesprek onder invloed was van een jointje. Ze zal zien dat het dus wel meevalt, dat je niet "zat" of zot bent en ze zal heel erg boos worden, om later te relativeren.

Dondert ze jou het huis uit? Dan is het probleem echt niet bij jou te zoeken, jij bent degene die eerlijk is geweest in dat geval.

Ik heb hier nog wel een logeerbed, is wel een eindje rijden, maar als je mams jou het huis uit dondert, heb je in ieder geval je autosleutels ook weer terug :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen .

Aller eerst wil ik zeggen WAUW dit topic loopt lekker :)

 

Ik heb ook al gemerkt dat eerlijk zijn wel degelijk het langst duurt. EN ik moet toegeven ik ben een verdomd goeie leugenaar xD (niets om trots op te zijn)

Maar stel dat je leugen eens uit komt zit je met de gebakken peren.

Maar ik blijf positief. Nu is het wel kut dat die regels moet volgen. Maar later ga ik weer van twee trekjes stoned zitten :)

Terwijl ik nu wel twee joints moest roken. (met twee man rook nooit alleen ndvr)

 

Dank jullie allemaal voor de serieuze en de iets minder serieuze reacties. Het doet mij deugd :) :engel

 

greetz Skarel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...