Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skarel

Betrapt door mijn moeder auw

Recommended Posts

ik hoop in ieder geval dat als mijn kleine de leeftijd krijgt dat ie dingen gaat proberen, ik zo'n band met hem heb dat ie het me gewoon eerlijk verteld en zich niet tegengehouden voelt door gevoelens dat ie onbegrepen word door z'n ouders en stiekem dingen gaat doen. hopelijk heeft mijn kind dan respect voor z'n ouders.

 

kennis van me heeft een jochie van 15, die vandeweek naar d'r toe kwam. Mama ik heb een joint gekocht, ik wil die gaan roken, maar ik wil dat jij er bij bent zodat we onze eerste joint samen kunnen roken. Mama gaat direct akkoord. zou mama 'm tegen z'n oren aan slaan zal dat jochie achterbaks worden, gaan draaien, liegen, alles om ervoor te zorgen dat ie geen draai om z'n oren krijgt. (behalve denken, OH ik kan beter niks proberen)

 

Niet dat het van mij van een lijen dakje ging! ik heb dan ook geen respect voor m'n moeder, en haar manier van opvoeden dus lig al heel m'n leven met d'r overhoop. vandaar voordat ik 16 was al uit huis gegaan. heeft niks met hard/softdrugs te maken maar met het feit dat ik niet kan functioneren onder het regime van m'n moeder.

 

+1 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja intressant amnees ;)

Hier al veel intressante dingen gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is ook niet voor niets dat juist op dit forum interessante dingen te lezen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees

 

Jouw kleine is toch net zo oud als dat jij bent of hebben ze 'em d'r later aan gezet? ;)

 

 

Ach ouders, ik ben er zelf 1 en ook niet feilloos. Opvoeden is daarnaast wel heel erg specifiek maatwerk allemaal en een hoop toegeven van je eigen tekortkomingen. Als ik ze had mogen kiezen, dan hadden Tatjana en de Hulk nooit zo'n carriere kunnen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ik kan me nog herinneren dat ik gesnapt werd: savonds thuiskomen, mams nog wakker.. shit! Ok.. hoi mam! Dag mam! Ik ga slapen!

Zif, kom jij eens hier... oh oh...

Ik met een big smile de kamer in... en toen kwam de vraag: Rook jij wel eens hasj? Mijn antwoord: Nee mam, maar wel wiet.

Nou jongen, ga maar lekker slapen, we hebben het er morgen wel over, zei ze. Ik was toen 15, ik blow vanaf mijn 14de.

De volgende dag was het eigenlijk iets van: ik had al een vermoeden en vind het niet erg. Doe het gewoon thuis, dan weet ik wat je rookt en blijf ook functioneren, dat is belangrijk.

Later, toen ik op mijzelf woonde, had mijn mams nog wel eens nachtdiensten, kwam ze uit haar werk op zondagochtend bij me langs met een fles wijn.

Ik aan de joint, zij aan de wijn, filmpje kijken, kwekken, nam ze een paar hijsen en ging naar huis.

Later vertelde ze me dat ze ook getript had en wel eens coke had gebruikt, dus tja...

 

Met mijn kinderen doe ik er niet geheimzinnig over, dat wil ik ook helemaal niet, want dan gaan m'n kids later ook bij mij geheimzinnig lopen doen, dus ik volg de logica van mijn mams een beetje:

Niet verbergen, tegenhouden doe je het niet, zorg dan dat je het controleerbaar maakt en begeleid je kind, indien hij wenst te gebruiken.

Verbieden werkt averechts: je kind gaat naar buiten, rondhangen en rottigheid uithalen.

Ik zat rustig aan m'n Amiga 1200 Galaga Aga DeLuxe te spelen en was er verdomd goed in!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amiga 1200 Galaga Aga DeLuxe

old_school_video_game_postcard-p239357600328480508envli_400.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja... dat krijg je wanneer je ouder wordt, dan ben je ineens old skool xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou haar een aangepaste versie van deze brief overhandigen en haar erbij vertellen dat je het erg vind wat voor pijn het haar blijkt te doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moeder is gewoon bezorgd en misschien een beetje ouderwets. Weer er maar blij mee!

 

Ben op mijn 19e huis uitgekicked zo van zoek het lekker uit. Ook uit de gedachte van ons kind gebruikt drugs dus is junk dus oprotten. Blowde, en blow nog steeds, elke dag, van ontbijt tot slaapmuts. Begin met hash, overdag haze, s'avonds een couchlocker. *Krabt achter oren*... heb 2 bedrijven, werk 10-12 uur per dag. Past niet in het huidige moderne slavensysteem maar volgens mij heb IK geen probleem maar geniet ik met volle teugen. Je hebt pas een probleem als het je leven negatief beinvloed of zelfs beheerst, bijvoorbeeld als je er meer geld aan uitgeeft dan je eigelijk kunt besteden of er lui van word. I'm not an addict, it's cool, I feel alive (en dan zet ik 'm heel snel zacht ;))

 

welke brief ? :D

Deze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die heeft teveel gerookt denk ,ik zie ook geen brief

 

ik ben "gesnapt" toen ik 15 was en een "paar dagen" vast had gezeten, toen is mijn moeder een beetje gaan zoeken op mn kamer en heeft ze ook wat wiet en vloei enz gevonden ,

op dat moment wou ze wel dat ik ermee stopte enzo , wel heel even gedaan ook ,paar weken denk ik , en daarna weer vrolijk verder gegaan , ze heeft zich er wel bij neergelegd daarna

ze vond het toch wel prettig dat ze het gewoon wist , en dat ik er niet meer geheimzinnig over hoefde te doen enz

als kinderen iets willen doen ze het toch wel , of het nou mag ofniet

nu 12 jaar later heeft ze het zelf ookal eens geprobeerd en is haar kijk erop zeker veranderd

 

ik volg de gedachten gang van amnees ook zeker , en hoop dat ik als mijn kind die leeftijd heeft , ik er ook zon goede band mee heb dat die er gewoon met mij over praat, ookal zou ik het gebruik van wat dan ook natuurlijk niet aanmoedigen

en amnees zon goede band daar moet je nu al aan werken he , vooral niet te veel boos worden als je kind iets " fout" doet ofzo , maar probeer nuchter te blijven en rustig ten alle tijden

anders worden ze wat angstig om je nog iets te vertellen (ookal is dat soms best lastig voor pappa) haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik volg de gedachten gang van amnees ook zeker , en hoop dat ik als mijn kind die leeftijd heeft , ik er ook zon goede band mee heb dat die er gewoon met mij over praat, ookal zou ik het gebruik van wat dan ook natuurlijk niet aanmoedigen

en amnees zon goede band daar moet je nu al aan werken he , vooral niet te veel boos worden als je kind iets " fout" doet ofzo , maar probeer nuchter te blijven en rustig ten alle tijden

anders worden ze wat angstig om je nog iets te vertellen (ookal is dat soms best lastig voor pappa) haha

 

 

't zal vast en zeker nog wel moeilijker gaan worden, tot nu toe heb ik het makkelijkste kind die ik ken, en hij wil alles goed doen uit zichzelf, de intentie is in ieder geval heel relaxed met 'm om te gaan, en tot noch toe werpt dat z'n vruchten af. maargoed hij is pas 2,5 he..

 

ook mooi om te zien dat ie nu al bikkelhard is, al flikkert ie van de trap naar beneden, zolang ie niemand ziet die schrikt, schrikt ie zelf ook niet. als je ohh ahhh och erm roept gaat ie huilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf je 18de ben je toch volwassen?

 

Ik snap niet hoe dit zit hoor sorry.

 

Toen ik 21 was, was ik al 5 jaar uit huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was 24 toen ik betrapt werd door mijn ouders. Omdat ik tijdens visite op mijn oude kamer even een joint ging roken. Helaas kickte het restantje paddo trip toen in high gear en ik lag op de grond te lachen als een malloot en bleef maar naar de plafond lamp wijzen. Toen hadden ze pas door dat ik af en toe wiet rook en een paddo eet. Gesprek over gehad, verteld dat ik 1x zo'n envlop speed op had gegeten, 1x een zakkie mdma en dat helemaal niks voor mij was. Ik wil gewoon chillen, werken, leren, eten, uitgaan, genieten. En niet een of andere drugsjunk worden. Of continue elke week 100 euro meer aan drank spenderen met uitgaan. En dat vonden ze fijn om te horen. Ik denk, ouders zijn gewoon bang dat het van kwaad tot erger gaat. Maar wanneer je laat zien dat alles je eigen keuze is, en ook om je in te houden en verstandig te kunnen zijn, zit dat meestal wel goed. Ook ouders leren elke dag bij, dus je kan het ze niet eens kwalijk nemen.

 

Voor die 500 euro drank in de maand koop je een halve kilo wiet bij je boer. (kan je dus nog beetje mee bijverdienen ook, zo kwam ik ook aan mn eerste loonstrook)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanaf je 18de ben je toch volwassen?

;) Niet op deze planeet. Vanaf je 18e ben je "meerderjarig". Volwassen volgt bij sommige, maar bij de meeste niet.

 

(ik snap je punt natuurlijk wel, ik snap er zelf ook weinig van. Een 21 jarige die betrapt wordt door zijn moeder en "auw" zegt, dan denk ik toch aan andere dingen...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kom je aan het geld voor dagelijks blowen als ik vragen mag ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad. Mijn moeder maakte m´n waterpijpen op vrijdagochtend schoon, zodat ik fris t weekend in kon!

 

;)

 

Als je op je 21ste betrapt wordt, heb je veel te lang gewacht het te vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zorg wel dat je de shit op de rij krijgt, mensen geven weed wel vaak de schuld, maar daar is iedereen gewoon zelf bij of je wat van je leven maakt. Alles is een keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da´s niet waar. Soms kunnen externe factoren van dusdanige invloed zijn, dat ze je leven voor altijd veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

21..nog niet droog achter de oortjes ;)

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

typisch van die echt nette Nederlandse mensen, die hebben overal problemen mee, zijn al vanaf jongs af aan gehersenspoeld dat het allemaal niet goed is dit en dat.

 

Maar... Als je al 9 maanden elke dag rookt zou ik maar eens goed te raden gaan bij jezelf want dat is iets teveel van het goede als je het mij vraagt voor recreatief gebruik, als je medicinaal gebruiker bent dan is dat vrij normaal.

 

Ik gebruik altijd de zin; ''Als het zo slecht was, kon ik het niet gewoon kopen in de winkel''

 

Zeg die maar eens tegen je moeder ff kijken wat ze zegt. Ik durf te wedden dat ze er weinig van terug heeft.

 

Greetz

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je mijn zoon was geweest had ik die drugs rommel eruit geslagen !

Wat moet je met die troep.... Je wordt d'r alleen maar depressief van.

 

haha, ouwe lul ;) Voordat je je handjes hoog hebt heb je al een paar blauwe luiken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ach laat iedereen in zijn waarde en zelf beslissen wat veel is of niet.

Altijd dat gemekker over hoeveelheid.

 

Veel laad je op een boere wagen zeiden ze bij mij thuis en zolang ik per dag niet meer rook dan dat heb ik er vrede mee.

 

Hoie ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...