Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ejb

2000 jaar oud medicijn gevonden

Recommended Posts

bron: nos.nl

 

2000 jaar oud medicijn gevonden:

 

Italiaanse wetenschappers hebben een geneesmiddel ontdekt dat meer dan 2000 jaar oud is. Het goedje, een klompje hardgeworden oogzalf, werd jaren geleden gevonden in een scheepswrak.

 

Onderzoekers van de universiteit van Pisa zeggen dat het medicijn bestond uit onder meer zink, zetmeel, hars en plantenresten. Volgens de hoofdonderzoeker werd het middel op de oogleden aangebracht.

 

Het middel werd gevonden in de resten van een schip dat waarschijnlijk 130 jaar voor Christus is gezonken voor de kust van Toscane. Waarschijnlijk was het afkomstig uit Cyprus of Syrië. In 1974 werd het wrak ontdekt. In de jaren 80 en 90 haalden duikers al vazen en lampen uit het schip naar boven

 

 

PLANTENRESTEN GANJA???????????????

 

GR EJB

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat willen ze dan waarschijnlijk niet zeggen, dus zetten ze er plantresten neer, vaak zat dat het cannabis betrof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 en 1 is 2

en ja daar zaten harsen en plantendelen in

de touwen van het scheepswrak waren waarschijnlijk van hennep gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis bestond toen nog niet ;)

Ze hebben echt schrik om goede dingen te vertellen over cannabis he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of gewoon wishfull thinking. Genoeg andere planten met allerlei helende eigenschappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies. Wat ik persoonlijk net zo speciaal vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hars/cannabinoiden zalf onder de oogleden voorkomt/tegengaat glaucoom!

En ja, wat denk je zelf.. dat ze gaan toegeven dat het cannabis is/was ? ( ik win morgen de staatsloterij)

Al, al die mensen en leiders die zoveel goeds willen doen, voor iedereen, die zichzelf regeringen etc noemen

onthouden ons van al dit soort dingen, en dat noemt zich een overheid oid, (bron bob marley) lol..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ggftaf cannabis bestond toen nog niet?

Waar heb jij leren denken zeker op school?

Cannabis bestond eerder dan de mensheid.

Of dacht je dat die planten opeens op aarde zijn gewaaid vanuit het heelal ?

Mensen hebben zelfs receptoren die op cannabis reageren.

Dus was de plant er eerder .

Ga even op onderzoek voordat je zomaar wat onzinnigs post.

 

edit :Sorry voor deze flame was niet nodig maar check dingen even wat beter ;)

Edited by Nighthaunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flame of niet, maar wel de realiteit thumbsup bredren :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou cannabis kunnen zijn, dat zat toendertijd ook in veel zalven (staat volgens mij ook in de Bijbel een recept van) , tegen van alles. Maar ook Calendulum is een kanshebber, dat helpt goed bij oppervlakkige bacteriële infecties. Al weet ik niet of je ogen er tegen kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

om bij plantenresten gelijk te concluderen dat het cannabis is vind ik wat vergezocht, in dat geval weet ik wel een paar boeren waar je een baal cannabis kunt krijgen voor rond de 5 euro. of je wacht gewoon totdat de cannabis in de herfst gratis van de bomen af komt vallen.

 

maar de romeinen kenden cannabis wel, heb eens gelezen dat er blijkbaar een romeins desert bestond waarin cannabis in verwerkt zat, waarvan ze een 'bevredigd' gevoel kregen na de maaltijd. en over een schrijver uit die tijd die het gebruik van wiet door de scythen beschreef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat de summeriers en de egyptenaren,grieken aztecen etc allemaal leefden van cannabis.

Die oer shamaan die ze in de gletsjer vonden van zoveel duizend jaar oud had ook cannabis mee als medicijn.

Er zijn zelfs plantages die alleen maar vrouwelijke planten bevatten in die tijd geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig zijn er vele kruiden en planten die ons medicijnen leveren!!! dank aan al het geexperimenteer van 1000-en jaren terug!!! jammer dat alles chemisch nagemaakt moet worden tegenwoordig....

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zou cannabis kunnen zijn, dat zat toendertijd ook in veel zalven (staat volgens mij ook in de Bijbel een recept van) , tegen van alles. Maar ook Calendulum is een kanshebber, dat helpt goed bij oppervlakkige bacteriële infecties. Al weet ik niet of je ogen er tegen kunnen.

 

Nee, het is zeker weten cannabis, cannabis heeft antibacteriele werking, en huid en weefselhelende eigenschappen.

Calendulum zeker niet. ofwel, CANNABIS dus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Het zou cannabis kunnen zijn, dat zat toendertijd ook in veel zalven (staat volgens mij ook in de Bijbel een recept van) , tegen van alles. Maar ook Calendulum is een kanshebber, dat helpt goed bij oppervlakkige bacteriële infecties. Al weet ik niet of je ogen er tegen kunnen.

 

Nee, het is zeker weten cannabis, cannabis heeft antibacteriele werking, en huid en weefselhelende eigenschappen.

Calendulum zeker niet. ofwel, CANNABIS dus

Ook Calendula heeft antibacteriele & huidherstellende (allantoine) eigenschappen, dus wat Chassie vermeld is nog niet zo gekke gedachte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh geen cannabis geloof je het zelf. Dat zouden ze echt wel vermelden en Thc in je ogen lijkt me niet prettig come on

Share this post


Link to post
Share on other sites

J player

wel degelijk cannabis :engel

 

dat gaan ze echt niet vermelden als het zo is

Thc is een geneesmiddel op verschillende manieren

smeer het op een open vlees wond en de dag erna is het dicht !!!!!

ook maakt het litteken weefsel mooier :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smeer thc maar is in je ogen, kijken of je dan hetzelfde zegt

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo J-Player, er staat in het artikel:

 

Volgens de hoofdonderzoeker werd het middel op de oogleden aangebracht.

 

op de oogleden dus NIET in het oog.............

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...