Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Round two Amnees vs s5.

Recommended Posts

Hi Art, met het knakken gaan de zijtakken nu ook al de breedte in, mocht het niet genoeg zijn, ga ik aan het binden, ik heb onderhand genoeg van jou gezien om dat goed te laten verlopen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mishandelen die bitches B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet mishandelen! Niet lief B)

stelletje stouterikken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowsterke, maar mevrouw wat zegt u nu :)

 

Wolfie & Boef, haha....lief zijn is voor later, eerst moet je ze hardnekkige opvoeding geven, en dazz vandaag goed gelukt B)

 

Topic:

 

Dus het was de dag van straf, ik heb de zijtakken die nu groot genoeg waren, dichter bij de stam geknakt, zodat er wat meer breedte in de dames is gekomen, de takken waren sterk, ik moest ze eerst tus de vingers rollen voordat ik ze kon knakken, m`n vingertoppen zijn ook gestraft :)

Ik zal eens kijken of er niet een tangetje te koop is met rubber aan het pletgedeelte, dit zal een uitkomst zijn bij verdere knaksessies :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi,

 

Jij weet ook waar je mee bezig bent he kerel,

ziet er weer allemaal super uit B)

Knak je alle zijtakken om?

Heb er in mijn huidige ronde ook heel wat geknakt,maar dat was meer om ze wat lager te kunnen houden,

ik deed het bij alle uitschieters.

Hierdoor zag ik ook dat de onderliggende zijtakken meer op gelijke hoogte kwamen,

waar nu dus overal dikke toppen aanzitten,iets wat ik voordien niet had.

 

Succes verder he kerel,

ik volg nog steeds dagelijks op de achtergrond mee :D

 

(leuk brilletje trouwens :) )

 

Grtjs :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi blowke, ik zag net je foto`s in Wolfie`s topic, mooie toppen hoor, het mooie effect van knakken is idd het mee omhoog komen van de zijtakken, die door het meer ontvangen van licht erg dik worden, en meer vrucht gaan dragen.

Ik knak idd alle zijtakken, aan het begin alleen de hoofdscheut, dan komen de takken eronder omhoog, daarna de hoofdscheut en de zijtakken in het midden, zodat ook de onderste takken omhoog komen, uiteindelijk wanneer de takken lang genoeg zijn knak ik ze dichter bij de stam, zodat de plant veel breedte en openheid krijgt, waar door nog meer kleine vertakking kans zien te gaan groeien, op een gegeven moment heb je dus volle vertakte planten, op 12/12 komt de strek erin, dan kan je alle overige ruimte vullen, een week voor de groei er ongeveer uit gaat stop ik met knakken, zo krijg ik nog wat diepgang in m`n toppen....dat is een beetje het ABC van mijn knakmethode B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi geeft dus les op the school of the hard knocks ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolfie & Blowke, muzieknoot.jpg i did it my way muzieknoot.jpg

 

Update:

 

De meiden gaan eindelijk drinken, 1 tot 1,5ltr per dag.

Ik ga vandaag weer componenten van de thee prepareren zodat die zondag gegeven kan worden.

Zoals het er nu uitziet ga ik ma, di, of wo omschakelen.

Deze foto`s zijn van vanmorgen, ik heb ze weer eens besproeid, en gelijk de laatste Auxine behandeling gegeven.

 

Foto`s:

 

s5 Haze.

 

gallery_30844_15162_3911532.jpg

 

gallery_30844_15162_715435.jpg

 

gallery_30844_15162_7003349.jpg

 

Amnesia Haze.

 

gallery_30844_15162_4205615.jpg

 

gallery_30844_15162_6443252.jpg

 

gallery_30844_15162_4791438.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy kerel ;)

 

ik zag net die gele buizen opzei in je smartpotten zitten, steken die helemaal tot beneden? en heb je dan vanonder in de pot een schaaltje fzo? of hoe doe je dat..?

geef je dan half vanboven en half in de buis? of wat moet ik me daar bij voorstellen? :wave:

 

ze lijken het wel naar hun zin te hebben daar :wacko:

 

keep them green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi, dat zijn drainagebuizen, deze gaan ongeveer tot 2/3 van de pot, in de bloei geef ik idd de helft van boven en onder, er loopt zelden water uit de potten, de potten zijn hierdoor wel overal mooi nat, en de wortels gaan waar nattigheid is ;)

Het gaat steeds beter ja, beetje klauwblad, maar dat heb ik vaker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat ik dat volgende keer ook eens ga proberen :wacko:

in mijn grote bakken is het ook beter denk ik

 

je water word in ieder geval wel beter verdeeld zo, slecht zal het zeker niet zijn :wave:

 

weeral wat geleerd vandaag ;)

 

komt guud!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joow krasi :wacko: ouwe rammer

Ik kijk gewoon stilletjes mee uiteraard

maar ik wil ff wat vragen ;)

Ik dacht dat je auxine pas in de blauw moest toedienen?

 

Grts dat komt wel vol zo denk ik :wave:

 

grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die 1000 doet er minder strekken!

Hou daar rekening mee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij hebt oko van die extreem donkere bladeren

wat is jou mening hierover dan?

 

verder ziet het er mooi bossig uit, en gaan ze lekker door zo te zien!!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken idd wat compacter in dit stadium dan bij de vorige ronde met die waxinelichtjes ( ;) )

 

Ik had ook nogal eens van die bolle klauwbladeren en ik sproeide ook veel. Ik had de indruk dat het komt door een te groot temperatuurverschil tussen onder- en bovenkant blad. Het water koelt enorm af zodra het uit de spuitmond komt en vernevelt. Ik loste het op door heet water in de spuit te doen.

Bij een beetje te natte aarde had ik het ook ..

 

Moeilijke beslissing dat overschakelen. Helaas kan niemand je er raad bij geven met jouw afwijkende methode.

 

Succes!

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi Life, Ik heb ze ook weer bij een ander gezien, doorgegeven kennis is een mooi gegeven :wub:

 

Ouwe Ketser, goed te weten gab, de Auxine kan gelijk al meegegeven worden wanneer je de planten zet, het ligt een beetje aan de voorgroei, ik heb het zo berekent dat ik ongeveer tussen de groei en de bloei de behandelingen heb gegeven :wacko:

 

PH Donner, klopt zeker maestro, maar ik zit nog in de groei, ik moet ze de breedte in knakken :wave:

 

Skunkmonster, mijn mening is dat ze genoeg voeding hebben (hoge bodem EC, vandaar ook klauwblad), maar ook strain gebonden, ik heb het vaak aan het begin, dat klauwblad, later trekt het weg ;)

 

Watzeggie, ze zijn ook minder vertakt, gemis van de plasma`s misschien?

Ik sproei 2x per week, tot de bloei erin komt, lauwwarm water, maar het kan idd door het sproeien komen, niet gek gedacht, in de bloei verdwijnt het meestal, ik stop dan ook met sproeien 1+1....

Ja ik ben een orthodoxe kweker, ik bekijk al jullie methodes en mix het in een blender, van daaruit ga ik aan het werk ;)

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht dat je auxine pas in de blauw moest toedienen?

 

Op het flesje staat btw een beetje onduidelijke info, er staat week 3 t/m week 5 1xper week spuiten, zij tellen de groeiweken ook mee, vandaar dat veel denken dat ze in de bloei moeten spuiten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wanneer de belans in je medium wat meer optimaal zou zijn geweest, ze toch een stuk sneller zouden zijn gegaan. Dus daar zou ik aan werken.

Ze stonden er toch wat gelukkiger bij voor het overplanten.

Lijkt op de N en P uit je aarde is gehaald, meestal eigenlijk, vandaar dat ze ook een beetje compact en klein blijven.

Zelf vind ik aptus startbooster een fijne N + micro elementen toevoeging om aarde gezond te krijgen + groeivoeding en enzymen om resten opneembaar te maken. Werkt tot nu toe zeer fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heaven, ik las laatst een stuk over Biochar, heb er ook een link van gepost, daar bevestigen dat ze dat vooral de N buffer opnieuw dient te worden opgewaardeerd.

De buffertabs, wormenmest en ook de thee vullen de waarden wel weer aan, alleen niet direct voor de plant, ik heb ook 1x Bac bio groei meegegeven en 1x Aptus N-Boost in een minimale hoeveelheid.

De voeding is nu wel beschikbaar voor de planten, dit is bij de nieuwe bladeren zichtbaar, maar zoals je zegt, en ik reeds aanhaalde, had ik eerst m`n medium en Biochar moeten opwaarderen/activeren en daarna pas overpotten, dan had ik meer volume in de planten gehad nu.

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien mooi maar nog een tijdje te gaan. Hoelang denk je dat ze nog moeten voor groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk zelf aanstaande woensdag om te schakelen, ze hebben dan 4 en 5 weken groei gehad.

 

Dit zijn foto`s van m`n planten de vorige ronde voor net voor de omschakeling.

 

gallery_30844_14668_760863.jpg

 

gallery_30844_14668_4754477.jpg

 

M`n huidige ronde, pics van afgelopen vrijdag.

 

gallery_30844_15162_715435.jpg

 

gallery_30844_15162_6443252.jpg

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Krasi bedankt voor de vergelijking foto's. Het is ook een stukje ervaring wat je hebt met een soortje. Als ik dit zou zien voor mezelf dan zou mijn gevoel zeggen die moeten nog wel een weekje groeien. Maar zie het aan mijn eigen ronde dat het toch gaat om ervaring met het soortje.

 

Aptus in combi met bio voeding en thee daar lees ik goede verhalen over. Check hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...