Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Round two Amnees vs s5.

Recommended Posts

sehr gut krasi, want ik ben benieuwd naar de pic's

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zappie, ik heb alvast wat zwijg-foto`s tot morgenochtend, om m`n "magische bril" z`n verbluffende werking te tonen B)

 

Geel vs groen.

 

gallery_30844_15162_6121812.jpg

 

gallery_30844_15162_2521667.jpg

 

gallery_30844_15162_978373.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi he van die lage dosering BAC groei B)

Ze pikken eruit wat ze nodig hebben op korte termijn en de rest gaat de grondbuffer in zonder veel kwaad te doen later.

 

Hoe lang ga je ze nog laten groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boh netjes B) Wat een rustgevend gevoel moet dat zijn om je planten gewoon in het groen te mogen aanschouwen terwijl het licht aanstaat :)

 

Ik ga eens mailen hoelang het duurt om die bril te verzenden na NL

 

Je amnezen zijn bijna de helft van de smartpot, gaat de goeie kant op swa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shiva, ja hè, zo kan je ondanks HPS toch je planten goed beoordelen, en minder last van m`n ogen :)

 

Lostchild, zeker, het had direct effect, ook lustten ze weer een slokje water, vanavond ga ik weer voorbereidingen voor een nieuwe thee treffen, zodat deze zondag geserveerd kan worden, tensio`s waren van 50Mbar weer geklommen naar 100Mbar.

De foto`s hieronder zeggen me dat ze iig minimaal nog een week mogen groeien. :)

 

MMJ, haha of nieh brada, rustig turen door m`n bril, ik denk toch dat Ebay de beste, snelste en voordeligste manier van importeren is at the moment.

De grootste planten, links in de tent zijn btw s5 haasjes, de Amnees haasjes staan rechts in de tent en gaan ook al de goede kant op, alleen Miss Moeilijk loopt wat achter B)

 

s5 Haze.

 

gallery_30844_15162_5996400.jpg

 

gallery_30844_15162_3357392.jpg

 

Amnesia haze.

 

gallery_30844_15162_5948646.jpg

 

gallery_30844_15162_1257858.jpg

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo die zijn ook weer gewassen:P, in het begin denk ik altijd how the f*ck gaat die tent ooit vol worden maar ene paar pagina's verder toch het geval B)

zal volgende ronde ook maar eens zo'n bril aanschaffen, scheelt weer gele vlekken in mijn ogen na het wateren haha

good luck M8

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, die gaan lekker B)

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo die zijn ook weer gewassen:P, in het begin denk ik altijd how the f*ck gaat die tent ooit vol worden maar ene paar pagina's verder toch het geval ;)

zal volgende ronde ook maar eens zo'n bril aanschaffen, scheelt weer gele vlekken in mijn ogen na het wateren haha

good luck M8

 

Bless SJ

 

 

Ik zie altijd blauw :D

 

Krasi

 

Nice Man dikke bril.....nu ben je stoer B) :) :) :D

 

Kan er mee doorkleding kijken/....;)

 

Asl er iets iritant is is het dat wolkige na het kijken in dat licht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je,na het wateren gaan ze B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secret Jardin, thanks homey, ik heb hetzelfde hoor, hoe gaat die tent ooit vol komen :) ze hebben nog wel wat groei nodig hoor, maar het gaat de afgelopen dagen ietsje beter, de bril is gewoon een hebbedingetje, ik zie wat, ik denk hebbehebbehebbe, dazz mijn ding weetje, en als je wat wil hebben en het kan, moetje dat gewoon doen, maar het werkt ook gewoon goed, no more yellow ;)

 

Watzeggie, ik ben nog niet helemaal tevreden, wat paarse bladstelen, ik heb het gevoel dat de groei ook niet optimaal gaat, ik ga wat vaker wateren en wellicht ook voeden, misschien dat het dan wat beter gaat B)

 

Bubblecheese, gozer, ja toch swag killah, ik moet er goed uit zien voor de meiden, ook de groene :)

Ik zie helaas geen tieten nee :D

M`n ogen zijn idd wel rustiger na een bezoek aan de hobbykamer ;)

 

Art, klopt hoor, ik ga de watergiften reguleren, opbouwen tot 110Mbar volgende week, ik wil ze ergens volgende week ook op 12/12 gooien, als ik terug kijk naar m`n vorige topic hebben ze nog wel een beetje groei nodig.

Ik heb ze vriendelijk verzocht een beetje door te zetten, volgende week begin ik met schreeuwen :D

Edited by Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik wel gezien, Krasi. Ze ogen ook niet zo superfris en fruitig of zo.

Maar, de oplossing zul je vast snel vinden, als ze er al niet vanzelf doorheen knallen.

Misschien moet je ook even wennen aan het lichtgeweld?

 

Succes!

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice, thanks dude B)

 

Watzeggie, ik denk dat ik misschien wel de reden heb gevonden, door m`n aarde zit Biochar, Biochar is een geweldig product, door dit product kan ik de aarde jaren achter elkaar blijven gebruiken, ik heb me net even verdiept in de materie, en het schijnt zo te zijn ik de Biochar dien te her-activeren, dwz opladen.

Biochar slaat water en organische voeding op, geeft deze vrij aan de plant wanneer ze daar om vraagt, alleen heb ik de vorige ronde dus de aarde flink uitgeput, niet erg, ik heb de toplaag vervangen, wat wormenmest, maerl en myco`s toegevoegd, ook een lichte thee om in te wateren.

Nu is het zo dat de Biochar eerst dat water en organische waarde van de thee gaat absorberen, opslaan zo je wil, dus de plant krijgt nog niks, dat wordt daarna pas langzaam losgelaten, wat ik dus helemaal heb overzien, ik had eerst de biochar moeten opladen, daarna nog eens inwateren en dan pas overpotten, vandaar ook de groeistagnatie aan het begin, met deze kennis ga ik verder en hopelijk vooruit :)

 

Bron:

 

http://www.carbon-terra.eu/en/biochar/appl...oil_improvement

 

http://www.ithaka-journal.net/wege-zu-terr...iokohle?lang=en

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog is je luchtvochtigheid?

 

Door het on-Nederlandse koude winter weer is mijn lv momenteel 38 en groeien de plantjes ook niet enorm hard.

 

Nu ik het heb over mijn amneesjes, hoop dat ik dit weekend mijn topic kan updaten.

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schreeuws ze omhoog................ B)

Lv speelt ook een rol,bij mij droogt de buitenkant v/d smartpots snel uit,nu met een bladerdek is het beter.

 

Leuk stuk over Bio-char,een beetje Bac groei,en met de combi v/d buffertabs moet dat goedkomen :)

Wat scherp trouwens die brilfoto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Predator, die van mij komt nog ietsje lager uit, over het algemeen kijk ik na het aanslaan niet zo meer naar de lv, `t zal d`r vast ook wel een klein beetje aan bijdragen, nu is dat zonder Co2 toch minder interessant, ik wil ook wel eens foto`s van je zien :)

 

Art, haha en nu omhoog!!!!klopt wanneer er meer blad en bloem aanzit gat de lv vanzelf stijgen, ook sproei ik 2xper week, dat vindt ik genoeg.

 

Biochar is echt geweldig, ik had het al eens eerder gelezen, aan het begin moet je je Biochar activeren/voeden/wateren, voordat de planten erin gaan, anders gaat deze competeren met de planten, en bij net overpotten doet de Biochar al gelijk absorberen, de plant nog niet.

Er werd zelfs geschreven de Biochar 2 weken van te voren te activeren, wanneer de plant dan ingezet wordt zal er direct voeding vrijgemaakt worden......je moet het maar weten B)

 

Ik heb een nieuwe cam gekocht....die maakt mooie pics :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook Bio-Char,vorige ronde lekker door de aarde gemengd,goed spul als je je aarde hergebruikt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook bio char.

Nergens last van niet opgeladen;)

Misschien omdat ik opwardeer met hetzelfde als jullie + guanokalong complete mix.

Echt mooi spul maar zorg dat je niet te dicht bij de wortels doet.

Anders worden je bladpunten krom ivm teveel stikstof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://char.net/

 

Char in je medium ipv Char het medium B)

 

Goed bezig Krasi! Je moet het allemaal maar weten. Ben benieuwd wat er gebeurt als de voedingsstofjes goed vrijkomen :)

 

Succes!

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Art, idd, mijn aarde gebruik ik nu voor de 3e keer, laatste keer helemaal leeg getrokken, dus de Biochar was flink aan het verzamelen, ik wil eens kijken hoelang ik met deze aarde kan doen door het gebruik van de Biochar :)

 

Nighthaunter, jij hebt nieuwe aarde, en opgewaardeerd, dus vandaar, eerste 2 ronden ook geen last van gehad, stikstof opwaarderen is een must met Biochar btw :)

 

Watzeggie, hahaha hou die heks bij m`n planten vandaan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joow Krasi!

 

Off topic of ja off this topic :)

Ik was vanmorgen je killing fields verslag nog eens aant door aant lezen, zag daar een foto van je filter maar t lijkt wel of ie zweeft :) hoe heb je die bevestigd?

Ik zie niks van bandjes ofzo.. wil mijn filter gaan verhangen omdat ie tegen de tent aangedrukt zit, maar ben bang dat als t fout gaat mn filter boven op de dames valt B) zou egt weer wat voor mij zijn.. hhaha

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shiva, haha, dat was de carbon-active filter, die heeft ophang ogen B)

 

Mena, ga ik doen meester, na deze week hanteer ik ideale tensiostanden, ze staan nu tussen de 110 en 130Mbar, morgen thee, daarna houdt ik de tensio`s tussen de 50 en 110Mbar, temperatuur zat ik al op, thanks for the input :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lastige van (te)grote potten voor je S5 dat je moeilijk de precies goede waarde van je tensioos kan inschatten..moet je een aantal rondjes voor draaien..

in prenciepe lust de s5 wat nat idd.. lekker nat zelfs na week 3.. Maar die hele grote potten hebben onderin nog best veel vocht.

Als je de tensioos tussen 50 en 100 houd, dan is dat te nat (mijn mening, en alleen bij potten van 50liter+)

ik heb gemerkt dat bij MIJ de s5 het het beste doet als ik de tensioos laat oplopen tot 280/320 en dan weer volplompen met een liter of 6-7..en dan 2 dagen later weer checken..

 

nat kweken: mooiere backappael, hoger gewicht, grotere vrucht

droog kweken: lager gewicht, iets kleinere vrucht, hogere smaak, stondere (meer stoned) uitwerking

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...