Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Delliass

klieven

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb 9x white skunk feminised staan en ze hebben nog 2 weken te gaan.

 

Het plan is om ze te gaan klieven, ik heb gelezen dat het een snede van ongeveer 20cm moet zijn en dat je "moet" beginnen onder de onderste vertaking.

 

Ik heb mijn plantjes niet echt gedievt dus de onderste vertakingen zitten al op zo'n 5/10 cm hoogte.

 

nu vraag ik me dus af of het beter is om echt onder de onderste vertakking te beginnen, waardoor de lengte van de snee en stuk korter is. of dat ik gewoon je lengte van 20 cm moet aanhouden, vertakkingen of niet.

 

 

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het meer als een marteling klinken lijkt me niet dat dat een winst op kan leveren denk eerder een stilstand.

maar dat is mijn mening.

grtz Truckerbob

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik ervan begreep was dat het inderdaad meer hars aanmaak stimuleert, omdat de plant opdroogt (doordat de sap stroom word doorbroken komt er geen water via de wortels meer je wiet in, en om verdamping te voorkomen maakt de wiet een laag hars aan)

 

Maar ik kan niet echt een meerwaarde van klieven zien, tegen bijvoorbeeld gewoon geen water meer geven de laatste week (droogt je plant ook uit, maar zonder all het gedoe van klieven)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klieven is voor buitenplanten ;-)

 

Binnen geef je de laatste dagen geen water meer, geeft zelfde effect..

Share this post


Link to post
Share on other sites

klieven doe je bij buiten planten om ze net wat sneller klaar te laten zijn ,

zodat je een week eerder kan oogsten als er erg slecht weer aan komt ofzo,

 

binnen is het meer een marteling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle info.

 

In de dialoog van het topic die ik eerder had gelinkt word gesproken over toepassing voor zowel binnen als buiten

 

ik denk dat ik maar gewoon geen water ga geven dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

indd beter gewoon water geven de laatste dagen .. klieven lijkt me niet nodig bij indoorplanten

gaat je alleen maar verlies kosten in bloeiaanmaak + een hoge electriciteits rekening ^^

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...