Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EnjOy!

Planten worden groter dan verwacht..

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb hier 5 Pineapple express autoflowers in m'n secret jardin 60 staan.(60x60x150)

Op de site waar ik deze zaden heb gekocht stond er dat de planten maar 50cm groot zouden worden en toen ik de reacties las van andere mensen werden hun planten maar 30cm groot. Perfect voor mijn tentje die ik toen in gedachten had en ook heb besteld, dacht ik.

 

Nu zijn de plantjes 25 dagen oud en de grootste is al 55CM groot. Mijn lamp is een 400watt HPS, dus moet er minimaal 40cm tussen de plant en de lamp, en dat wordt nu wel een proleem met die plant van 55cm (die wss nog zal groeien).

 

med_gallery_27486_15064_1203074.jpg

 

Nu zoek ik hiervoor een goedkope oplossing.. ik wil niet direct een grotere tent kopen, dat zal voor de volgende kweek zijn.

 

Hopelijk weet iemand van jullie raad hiermee ;)

 

Alvast bedankt,

EnjOy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou er een ventilator bij kunnen plaatsen. Hang hem dan zo dat hij recht tegen het bolle gedeelte van je lamp blaast, op ongeveer 20 a 30 cm afstand van je lamp. Je blaast nu een groot gedeelte van je warmte onder de kap weg. Je planten kunnen dan iets dichterbij je lamp komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U heeft een luxe-probleem?

Dus nog 40-50 dagen te gaan?

Oei oei oei.

Zijn de mannetjes er al tussenuit?

Inderdaad, buigen en knakken.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of afzuigen met een stuk buis door het dak van het tentje door de ventilator en dan in de koolstoffilter die buiten de tent hangt/ligt? zo krijg je geen geur en krijg je terug 20cm hoogte?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten geen mannetjes tussen.

 

Ik denk dat ik voor het buigen/knakken zal gaan + extra ventilator op de lamp gericht, just to be sure.

 

Bedankt voor de snelle reacties ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sneller naar 12 uur gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gobru: Autoflowers reageren daar niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen , en opsnoeien , alleen bovenste 5 internodes ( na het toppen ) laten zitten.

ter compensatie de stikstof gift iets opvoeren .

dit geeft je zelfs de gelegenheid de lamp eerst weer wat te laten zakken , en later weer op te kunnen hijsen.

 

ik vraag me af of het wel zoveel merkbare opbrengst gaat kosten.

Het toppen + opsnoeien maakt dat de plant alles op een paar uitlopers gaat gooien = efficient.

 

van de takken die je af hebt geknipt maak je gewwon stekken voor volgende ronde.

tl buisje hangen , en stekken in groei zetten , dan kan je volgende keer direct na dat je bloeihok leeg is doorstarten..

 

(sprieterige plantjes die je onder tl hebt voorgegroeid kan je prima platbuigen als je op 12/12 gaat.

ze maken verhoudingsgewijs veel top aan door de overgang van lage intensiteit licht naar hoog.

een minimale verdrievoudiging van bloeilicht ten opzichte van groeilicht kietelt de dames tot dikke knotsen van toppen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
van de takken die je af hebt geknipt maak je gewwon stekken voor volgende ronde.

 

Onzin, autoflowers laten zich niet stekken!

En ze bloeien ook gewoon op 18/6.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Gobru: Autoflowers reageren daar niet op.

 

 

even gemist idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog avond voor mij!!, goedemorgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ EnjOy!:

 

KTM had een kweekje met de lamp verticaal:

 

gallery_19_1399_243173.jpg

 

Ook iets voor jou?

 

Evt. icm een cooltube:

 

gallery_2933_2080_2168611.jpg

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow ja goedemorgen - ff kwijt dat het autos zijn..

 

Scroggen dan maar.

netje erop duwen, na een dag zie je welke bladeren je weg moet halen , rol ijzerdraad met kniptang in de buurt , en elke uitloper terugbinden.

grote hoeveelheid kleine topjes maken....

 

 

edit : fuck it : gewoon buigen en breken die hap , en dan misschien lukraak uitdunnen.

het staat zo dicht op elkaar dat dat geen ruft uitmaakt.

 

niet te voorzichtig...ze kunnen veel hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp de hoogte in en dat filter naar buiten gewoon het hele filtersysteem buiten je kast/tent maken win je toch weer wat hoogte

 

oh en niet meer doen met die autoflowers ik heb dat ook gedaan en je wint er niks mee het laat zich alleen maar heel moeilijk sturen met alle gevolgen van dien

gewoon normale zaden en snel naar 12/12 heb je er iig nog iets sturing over

 

en naar mijn weten word een plant net zo groot als hij zelf wil vind het ook altijd vreemd dat dat er bij staat want als ik voorgroei met de lamp op 3 meter worden die planten echt wel wat hoger dan 50 cm ;)

Edited by groninger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje

NOOB ALERT. (Ik dus)

 

Als het auto flower is, en je moet nog 40 dagen.

Kun je dan ook niet minder licht gaan draaien om de groei te remmen?

Dus 6/18.

Het is toch autoflower.

En als bloei start vol gas weer licht aan

Of is dat echt not-done? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht = gewicht, MrMonkE.

.

En heen en weer met het licht geeft meer kans op herma's.

 

Een autoflower-plant is een tikkende tijdbom.

Niet te sturen

Ook geen plant voor beginnelingen, want er simpelweg geen tijd voor foutjes.

Alleen een ervaren kweker krijgt er daarom binnen goede resultaten mee.

 

Scroggen die hap!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou volgende keer inderdaad niet voor auto flowers gaan, maar voor fem zaad bijvoorbeeld. Wat je ook nog kan doen, maar dat kan alleen in je eerste 2 bloei weken, gebruik een HPI lamp van 400 Watt ipv HPS 600 watt. Ze knallen gewoon door alleen ze strekken veel minder en je krijgt meer uitlopers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...