Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chak-Ra

De Cannabis Social Club info

Recommended Posts

Beste Wietforummers

 

Wegens de commotie die ontstaan is in een ander topic, lijkt het me verstandig om de vragen/op-en aanmerkingen over de Belgische Social Club Trekt uw Plant vzw te centraliseren in dit overzichtstopic.

 

De Basisinformatie:

 

De Statuten (info voor de rechtbank en overheid) : http://trektuwplant.be/csc/Statuten

 

De Gedragscode (waaraan de social club zich moet houden om als dusdanig erkend te worden): http://encod.org/info/GEDRAGSCODE-VOOR-DE-EUROPESE.html

 

Hoe zelf een club oprichten: http://encod.org/info/HANDLEIDING-VOOR-DE-...CHTING-VAN.html

 

De eerste rechtzaak: http://trektuwplant.be/csc/VRIJSPRAAK-VOOR-TREKT-UW-PLANT

De tweede rechtzaak: http://trektuwplant.be/csc/WEDEROM-VRIJSPRAAK-VOOR-TREKT-UW

Nabespreking rechtzaak door Dr Adriaan Jansen. Hij was tot 2004 hoofddocent en onderzoeker aan de Economische Faculteit van de Universiteit van Amsterdam. Hij publiceerde in 1989 zijn economisch-geografische studie Cannabis in Amsterdam

http://trektuwplant.be/csc/TREKT-UW-PLANT-BEKOORT-HOLLANDERS

 

De Kweekinformatie

 

Bij deze zullen we dan maar meteen de vacature plaatsen, dan kunnen jullie zelf zien wat het profiel van een plantenverzorger dient te zijn.

 

GEZOCHT: BETROUWBARE EN ERVAREN PLANTENVERZORGERS

 

Cannabis Social Club Trekt uw Plant vzw is dringend op zoek naar ervaren dames/heren die de plantjes voor onze leden kunnen verzorgen.

Wij zijn een non-profit organisatie en dus NIET op zoek naar personen met commerciële motieven.

 

Als plantenverzorger draag je direct bij tot het opzetten van een gereguleerd systeem voor de Cannabismarkt in België. Je bent verantwoordelijk voor het onderhoud van de ruimte waarin de plantjes van de leden staan; je ontkiemt, groeit, bloeit, oogst, droogt, knipt en verpakt hun plantjes en het bijhorende knipafval. Je werkt op een veilige en discrete manier en blijft in goed contact met de verantwoordelijken van het secretariaat.

Als verzorger maak je een werkelijk verschil voor een hoop leden die geen andere keuze hebben dan hun Cannabis op straat aan te kopen, en bijgevolg in aanraking komen met het criminele milieu, verontreinigde Cannabis én harddrugs. Trekt uw Plant telt naast een grote groep leden van middelbare leeftijd, ook een groep oudere mensen die Cannabis om medische/therapeutische redenen consumeren. Zij kúnnen het zich uit gezondheidsperspectief niet permitteren om op straat op zoek te gaan naar hun Cannabis.

Momenteel heeft Trekt uw Plant 16 actieve plantenverzorgers, 3 regionale afdelingen en een medicinaal programma. Hiermee kunnen we voor 150 leden op regelmatige basis een plantje verzorgen. Gezien het groeiend aantal leden is er nood aan versterking. Help mee een verschil maken, en draag bij aan een gereguleerd systeem! Meld je aan, stel jezelf en je plannen (of ervaringen met plantenverzorging) kort voor in een mail, en dan maken wij met jou een afspraak voor een eerste verkennend gesprek.

 

Profiel Plantenverzorger:

 

- Betrouwbaar en discreet, bij voorkeur ook consument

- Is woonachtig in België en meerderjarig

- Dient lid te zijn/worden van de Cannabis Social Club

- Heeft een hart voor de plant, niet voor geld

- Werkt uitsluitend biologisch

- Verzorgt de planten van de vzw tegen een eerlijke onkostenvergoeding

- Werkt brandveilig (digitale balasten en relais), zonder overlast te veroorzaken

- Maximaal 49 plantjes (dus 49 leden) per verzorger

- Maximaal 9 plantjes (dus 9 leden) per m²

- Heeft bij voorkeur relevante ervaring op het gebied van plantverzorging

- Heeft de ruimte (minimaal 1m²) en installatie om de planten te verzorgen

- Dient geen illegale praktijken uit te voeren (bvb. Stroomdiefstal, dealen, etc)

 

Trekt uw Plant biedt:

- Een eerlijke vergoeding voor het verzorgen van de planten en onderhouden van de ruimte

- Een legale manier van werken i.c.m. de vereiste documenten (zie uitspraak Parket van Antwerpen, 16 augustus 2012)

- Juridische steun (advocaat) in geval van problemen met de Politie of Justitie

- Begeleiding op maat tijdens, en opvolging van de verzorging, met respect voor de ervaring van de plantenverzorger

- Advies op maat over de technische aspecten van plantverzorging

- Mogelijkheid tot grootbrengen van uw eigen plant, uiteraard

- De beschikbaarheid van de genetica-bibliotheek

- Feedback van de consument

- Absolute discretie over de locatie etc.

- De mogelijkheid om een regio-afdeling op te starten en de planten van streekgenoten* te verzorgen

- Mogelijkheid tot deelname aan de jaarlijkse Belgische Cannabis Cup

 

*Deze streekgenoten dienen lid te zijn van de Cannabis Social Club (of regionale afdeling) om alzo de nodige documenten te bekomen die bij de plant horen.

 

Documenten:

Over het voorstel van de Stadstuin in Antwerpen (september 2012): http://trektuwplant.be/csc/IMG/pdf/Voorste...dstuin_juli.pdf

Boekhouding: http://trektuwplant.be/csc/Boekhouding

 

Nog een paar korte filmpjes over Trekt uw Plant:

- NED 1: EEN VANDAAG:

- CANVAS: TERZAKE: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/medi...21957/1.1322219

- ARD: EUROPEES JOURNAAL:

 

 

Stel uw vragen, vraag uw info en laat uw kritische noot achter. Die kritiek is de cement die wij gebruiken om alles netjes dicht te timmeren. Er zijn hier vast wel veel mensen met vragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je overtreedt een regel hier geen discriminatie.Wietforum is trouwens een .nl, dus alleen voor de Belgen is niet correct.Trouwens via google sites kan je gratis je eigen intranet starten.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha Elmanito, geen zorgen discriminatie doen we niet aan hoor. Als je in BE woont dan ben je ook gewoon welkom in onze Social Club.

Ik weet uit eigen ervaring dat er hier ook zeer veel belgen op dit .nl forum hangen hoor. En aangezien er toch veel vragen over zijn (dat belgisch clubje) is het handig om hier alles samen te voegen.

 

Zonder sarcasme welliswaar. :lol: he?

 

Trouwens, toen ik bij jullie politie in NL een klacht ging neerleggen wegens discriminatie , omdat ik geweigerd was op 1 mei in de Shop, werd er ook niks mee gedaan. En we gaan hier geen frietenoorlog starten. Juiste informatie verspreiden doen we dan wel weer, vandaar dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De Belgen zijn hier op dit forum nooit geweigerd, alleen als ze niet aan de forumregels houden, maar dat geldt ook voor ons Nederlanders.

Dat de politie er verder niks mee gedaan heeft met de betreffende klacht van discriminatie komt van hogerhand, maar dat is de hedendaagse politiek hier in NL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I know :)

 

Maar dit topic mag ook gelezen worden door NLlers hoor :) Waarom dacht je dan van niet? Misschien omdat er in de topictitel staat 'enkel voor belgen' ? Dit slaat op de vzw en niet op het topic hoor :lol: Als je toevoegingen wilt doen aan het Social Club systeem is dit de plek hoor :) *De belgische wet wel indachtig*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discriminatie???

 

Ze zoeken mensen in Belgie dus dat is toch logisch dat er een mededeling wordt gegeven aan alle belgen...en nog legaal ook.

 

Ik beeld mij dat niet in dat ze zo n advertentie gaan plaatsen in een Interim bureau.....dus het perfect plaats voor zo n mededeling is toch.. WF en hier zijn genoeg belgen.

 

En daarbij kwekers of rokers die uit belgen of nederland of duitsland..ect komen, wij vechten allemaal voor 1 doel en dat is LEGALISATIE...we moeten elkaar een hand toe stken..

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat moet een sollicitant zich voorstellen bij -Een eerlijke vergoeding voor het verzorgen van de planten en onderhouden van de ruimte? Is dit een salaris (geld) of wat grammetjes rookwaar?

 

Mijn vraag is dus wat is de salaris indicatie voor een dergelijke functie?

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier staat nog wat andere info Klik, ook over de vergoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iemand intresse heeft, ik wil met alle liefde wat vrijwilligers werk doen, en nee, ik hoef geen enkele vergoeding. Niet in natura, niet in geld. Ben enkele maanden per jaar beschikbaar, heb niet veel binnenkweek ervaring, maar kennis en ervaring doe ik wel snel op. Eventueel wil ik als mijn tijd investeren niet mogelijk is, kijken of financiele steun een optie is. Ben ook donateur voor het kankerfonds etc. Maar geloof heilig dat meer mensen gebaat zouden zijn bij een middel waarvan ik weet dat het werkt, dan nog meer investeren in onderzoeken naar belachelijk prijzige medicijnen.

 

Als het van belgische afkomst zijn echt een voorwaarde is, val ik af. Maar hoe zich dit verhoudt tegenover het vrijwillig verlenen van han en spandiensten, hoor ik graag meer over. Donaties doen zal dan wel geen issue zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben al een tijdje bezig met orienteren om dit land (nl) te verlaten,

ik heb in namur een 2tal stukken grond op het oog eene 500*500 en de andere 600*600 weliswaar in bos gebied maar een 2 mtr hoog hek zouden de herten weg moeten houden,

ik wil daar zelfstandig gaan, dus me eigen groente verbouwen, op de grootste is al een huisje gebouwd 30 m2 en is een water bron aanwezig, daarnaast wil ik eigenlijk niet werken, maar zal ik toch wel wat inkomsten moeten hebben,

 

stel ik leg die 50,000(ervenis van me opa die ik aleen voor aankoop van huis of land mag gebruiken) neer zou ik dan als ex nederlander ook in aanmerking komen voor verzorger ? en wat is de kosten vergoeding voor buiten verzorgers, ben niet op het geld uit, maar niewe kleding, en gereedschap(zaag, bijl, schep, schaar) komen ook niet uit de lucht vallen,

 

m'n 2 waakhonden zouden vrij op het erf rond lopen tegen eventueele rippers die de poort open weten te maken,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp moet je zelf plaats en de installatie hebben als ook het nodige om te knippen en dergelijke ?

 

Ik wil dit gerust wel doen maar op 49 planten hier kwijt te geraken dat is een ander paar mouwen,...

 

Wie leverd er voeding, aarde en dergelijke ?

 

Wie wordt er verantwoordelijk gesteld bij een mislukte kweek/oogst ?

 

dit zijn er zo wat de meest voor de hand liggende vragen al

Share this post


Link to post
Share on other sites

trek u plant, trekt op niks...sorry hoor als ik alles lees hoe of wat ;) ;)

 

das mijn kritische noot

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil wel verzorgen, kan ik meteen emigreren uit dit kut land.......

 

belgie is mooie optie, verstaan ze me tenmiinste.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
belgie is mooie optie, verstaan ze me tenmiinste.

 

;)

laat me raden je bent reserve belg (limburger)

ik spreek nog niet zo goed frans dus heb nog wel wat te leren als ik besluit dat land te kopen ;)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
belgie is mooie optie, verstaan ze me tenmiinste.

 

;)

laat me raden je bent reserve belg (limburger)

ik spreek nog niet zo goed frans dus heb nog wel wat te leren als ik besluit dat land te kopen ;)

 

 

Geen probleem.....wij hebben een mooie programma.....het heet inburgerings......we leren je inneens hoe je plat antweirps kunt spreken

Share this post


Link to post
Share on other sites

en die inburgering wordt kosteloos in je eigen woonplaats aangeboden, dus plat limburgs is ook al geen probleem zulle ;)

 

Er worden in ieder geval goede vragen gesteld...ik blijf dit volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten kweken lijkt me toch interessanter op legale manier, de weed is beter ;)

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites
de weed is beter ;)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede buitenwiet heeft een betere uitwerking en smaakt veel beter

dan onder lampen gekweekte wiet

. uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij jou misschien Elmo geef mij maar een binnen wietje ;)

 

smaken verschillen ;) uitwerkingen ook

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben al een tijdje bezig met orienteren om dit land (nl) te verlaten,

ik heb in namur een 2tal stukken grond op het oog eene 500*500 en de andere 600*600 weliswaar in bos gebied maar een 2 mtr hoog hek zouden de herten weg moeten houden,

ik wil daar zelfstandig gaan, dus me eigen groente verbouwen, op de grootste is al een huisje gebouwd 30 m2 en is een water bron aanwezig, daarnaast wil ik eigenlijk niet werken, maar zal ik toch wel wat inkomsten moeten hebben,

 

stel ik leg die 50,000(ervenis van me opa die ik aleen voor aankoop van huis of land mag gebruiken) neer zou ik dan als ex nederlander ook in aanmerking komen voor verzorger ? en wat is de kosten vergoeding voor buiten verzorgers, ben niet op het geld uit, maar niewe kleding, en gereedschap(zaag, bijl, schep, schaar) komen ook niet uit de lucht vallen,

 

m'n 2 waakhonden zouden vrij op het erf rond lopen tegen eventueele rippers die de poort open weten te maken,

 

Hi :D Ik denk persoonlijk dat het dan zelfs aangewezen is om je eigen regionale social club op te richten. Hebben ze in Aarlen ook gedaan en dat werkt prima. Je zult dan wel de luxe hebben om iets moois te verbouwen met al die ruimte. Goed dat je die waakhonden hebt! :lol:

 

Dus als ik het goed begrijp moet je zelf plaats en de installatie hebben als ook het nodige om te knippen en dergelijke ?

 

Ik wil dit gerust wel doen maar op 49 planten hier kwijt te geraken dat is een ander paar mouwen,...

 

Wie leverd er voeding, aarde en dergelijke ?

 

Wie wordt er verantwoordelijk gesteld bij een mislukte kweek/oogst ?

 

dit zijn er zo wat de meest voor de hand liggende vragen al

 

De ervaren plantenverzorger heeft meestal een goede installatie.

49 is maximum. Er is geen enkele plantenverzorger die 49 planten heeft. Voorwaarde voor 49 planten is de grens van 60g per plant overstijgen.

9 planten per m² is het maximum dat kan gezet worden (anders wordt de opbrengst per plant te laag).

Voeding gebruiken ze bijna niet, wel raden ze een bepaalde grond aan en eventuele toevoegingen. De plantenverzorger is zelf verantwoordelijk voor deze zaken. Dat is een normale kweker ook.

Bij een mislukte kweek gaan ze na wat de oorzaak is. Door begeleiding en opvolging van de kweek komt dit bijna nooit voor. Er is al wel eens een kweek mislukt door schimmel (fusarium) en tjah dat gebeurt... kan je weinig tegen doen. Voorkomen is beter dan genezen. Indien er echter sprake is van kwaad opzet zal de zaak voorgelegd worden aan de leden op de algemene ledenvergadering. Deze beslissen.

 

 

trek u plant, trekt op niks...sorry hoor als ik alles lees hoe of wat wacko.gif wacko.gif

 

das mijn kritische noot

 

Dat is wel heel kritisch ja... volgens mij moet je eens opnieuw en wat meer lezen.

 

 

Buiten kweken lijkt me toch interessanter op legale manier, de weed is beter

 

Zo is dat SnC! :D

 

 

ik wil wel verzorgen, kan ik meteen emigreren uit dit kut land.......

 

belgie is mooie optie, verstaan ze me tenmiinste.

 

Sorry P ;) TUP doet niet in paspoorten ;) Je bent altijd welkom :D

 

Goede buitenwiet heeft een betere uitwerking en smaakt veel beter

dan onder lampen gekweekte wiet

. uit

 

Amen to that Elmo!

 

bij jou misschien Elmo geef mij maar een binnen wietje wink.gif

 

smaken verschillen wink.gif uitwerkingen ook

 

Klopt als een bus! Bij iedereen verschillend. Daarom is het belangrijk dat zowel binnen als serre-wiet gegrowd kunnen worden. Beide categoriën moeten daarom niet voor elkaar onder doen. Wat doet je denken dat TUP enkel buitenwiet heeft? w8 even en ik zal voorbeeldje posten.

 

 

 

 

In Volgorde:

 

Serre: Beso / Beso / HappyMedicine / MishMash / SweetPinkGrapefruit

Indoor: Azucar/ Amnesia

 

 

 

 

Beso (LovePotion#2 x C99 -MoscaNegraSeeds)

gallery_24012_15154_740457.jpg

gallery_24012_15154_294284.jpg

 

Happy Medicine (HappyBrother x Manitoba Medicine)

 

gallery_24012_15154_2533988.jpg

 

MishMash (o.a. L.A. confidential x NY diesel)

 

gallery_24012_15154_1036477.jpg

 

Sweet Pink Grapefruit (Breeder Steve's Cut)

 

gallery_24012_15154_61917.jpg

 

Azucar (Bubblegum x C99 -MoscaNegraSeeds)

 

gallery_24012_15154_2597436.jpg

 

Amnesia

gallery_24012_15154_5052.jpg

gallery_24012_15154_46850.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik m´n ei hierover ook nog even kwijt kan, wil ik graag zeggen,

dat ik de indruk heb ( en da´s een sterke), dat buitenwiet medicinaal gezien veel beter is dan binnenwiet.

 

Gaat t om recreatief gebruik, lust ik wel eens een sativaatje. Zo een van 14 weken.

 

Dus dat kan maar op 1 manier. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is wel heel kritisch ja... volgens mij moet je eens opnieuw en wat meer lezen.

 

Niet nodig hoor ,heb het gelezen en mijn menig gegeven kan het nog 10 keer lezen, menig veranderd daardoor niet...ieder zijn mening he , anders niet naar vragen als je het antwoord eventueel niet leuk vindt..... ;)

 

 

@Mitsz daar zit wat in alleen hebben we hier niet de goede zomers ervoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wel volledig in de juiste richting lijkt me Mitz.

 

Het is zo dat er in buitenwiet/serrewiet een veel vollediger spectrum aan terpenen en cannabinoiden zit. Dat maakt alles qua effect stabieler.

Ook de verhouding THC/CBD zal veel natuurlijker zijn in een zongekweekt wietje.

 

 

Sativatje van 14 weken zeg je? De Hasplant #1 van Hybrids From Hell is dan wel een goeie, ook voor serre ;) 14 weken gebloeid en geoogst begin oktober.

 

gallery_24012_12186_1225328.jpg

 

Of een Hawaiian Snowtje indoor ;) onder 400W HPS en 12 weken

gallery_24012_15154_1157946.jpg

 

Smmmullen :D

 

Mag ik dan ook weten waarom je het niet goed vindt GoBru?

 

Uiteraard mag je wel kritiek leveren, maar zo maar zeggen dat iets niks is helpt niemand vooruit he. TUP wilt ook graag leren en dat kan alleen maar als je ook eventjes uitlegt waarom je er niks aan vindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...