Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

K3 4 eva

Zelf Vrouwelijk / Feminzed zaad kweken; alle info

Recommended Posts

wsl wordt het niet verteld omdat er meerdere manieren zijn en het allemaal niet zo gemakkelijk is..

 

voor je echt goede fem. zade kan make moet je zwz al een langere tijd ervaring hebben met kweken, en dan niet stekkie zetten onder een 600 watt lamp en dan een drainage systeem erop, maar echt serieus kweken dat je snapt hoe de plant werkt.. daarna moet je leren hoe je uberhaubt reguliere zade kan maken, en dat is ook nog niet zo gemakkelijk als je denkt.. kijk naar de vele ook reguliere zade die gewoon herma factoren hebbe :S

als mense zonder enige ervaring meteen fem. zade wille make zonder enige kennis te hebbe van het hele proces, om maar te zwijgen van het creeéren van nageslacht.. tja dan blijft er niets over van de markt.. dan krijg je idd van de 10.000 mensen zon 5 mensen die er serieus mee om gaan en echt gaan selecteren tot een bepaalde F.. en dan heb je ongeveer 500-1000 mensen die 'het wel eens willen proberen'. die doen het 1maal, hebben een batch met zade en voila! femenised zaad, gaan dit weer ruile op het forum en zo versprijd zich een imperium aan fem. zaden die gewoon (mss doen ze het wel.. mss ook zonder herma factoren) zonder enige energie zijn geproduceerd en dan verpest gewoon het hele kweken..!

 

enige rede waarom ik fem. zade wil kweken is omdat ik ook bezig ben met kruisingen, en ik heb er toch een schijt hekel aan dat zelfs zonder fem. zaad, maar gewoon op de ruilsectie genoeg zade worden geruild waar het bestaan mijlen ver is te vinden..! namen bij een aantal zaden en als je navraagt mag joost wete waar het vandaan komt, ja dahaaag! en dan ben ik strx bezig met een soort te make, jare tijd in gestopt en dan heeft opeens iedereen deze.. ook al kunne ze die nooit hebbe! no sir.

 

en tja in sommige beroepen is het idd goed om kennis uit te delen.. maar er zijn op dit gebied teveel mensen die het verpesten.. jammer dan maar dan blijft het concept geheim en kom je er op je eigen manier maar achter, en dat is door vele jaar kweken, veel interesse in het vak, je plant leren te begrijpen en het proces van het zaadje tot de top te begrijpen, en dan wordt het vanzelf helder, zoniet dan bak je er zwz niets van en moet je er niet eens aan beginne!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He jongens!

 

ben er een tijdje tussenuit geweest wegens examens, allemaal vlot verlopen dus nu heb ik terug wat meer tijd..

 

Het was de bedoeling om nu te starten met een feminized zaadrunnetje, maar heb wat plaatsgebrek; dus heb ik besloten om even te wachten zodat ik genoeg plaats heb om beetje te selecteren/stressen.

 

Ondertussen een mini zaadkweekje met SSH mister nice, 1tl lamp. Gewoon 1 vrouwtje, 1 ventje, niet al te zotte dingen ;) Ouders niet geselecteerd, maar laten we stellen dat Mr. nice zijn zaden deftig uitgeselecteerd zijn, dus zullen de dochters niet al te slecht zijn laat ons hopen.. De kindjes hiervan gaan dienen voor de vrouwelijke zaadrun, zo bespaar ik wat, want wil met 40 zaden beginnen in de hoop dat er minstens 1 herma-resistent vrouwtje tussen zit.

Ik vermoedt dat ik hier ergens begin maart mee van start kan.

Foto van de ouders in hun jeugdjaren, momenteel zijn ze al aan het puberen :wub:

 

gallery_22721_15146_2661446.jpg

 

 

Verder ga ik met het komend buitenseizoen ook een vrouwelijke zaadrun doen met Automazar, enkel feminized te verkrijgen vandaar.. DutchPassion zegt dat het hun stabielste autoflower is, maar of dat veel wil betekenen met een relatief nieuwe soort valt af te wachten. Dit zal wegens een studentenbudget doorgaan met slechts 4 zaden. Weinig of niks selectie dus, maar laten we niet te negatief denken! Ik geef het een 70% kans op slagen zonder herma-nakomelingen. Het plan is om dit zaad nog dezelfde zomer buiten te kunnen testen..

 

En het recht op antwoord:

 

@ Groengif: leuk stukje wetenschap man! bedankt voor de link, wel nogal raar taaltje dat uit die vertaler komt ;)

 

@ FoolontheHill: heb nog wat weten lezen, en ja je kan een mannetje ook resexen, ik heb ergens betrouwbaar gelezen dat het gaat met Gibberellic acid, of het met zilverwater ook lukt weet ik niet

 

@ hemprenaissance: ik zou niet aanraden om met S1 te werken, maar heb er geen ervaring mee. S1 betekent "Selfed, 1e generatie kinderen" dus dit is een plant die zichzelf heeft bestoven in de hoop kopieën te bekomen van de moeder. Dit kan enkel door te hersexen, komt er dus op neer dat deze al een keer ongeslachtelijk zijn voortgekomen, iets waar je best niet mee overdrijft in een familielijn als je deftig wil breeden..

 

@Den: dat is 50ppm dus moet lukken, maar als je wil kopen kan je beter lesbian dream kopen, komt je voordeliger uit (zie link van FoolOnTheHill)

 

 

Bedankt voor de reacties en vergeet niet om wat te posten als je aan het experimenteren slaagt! :wave:

 

Cheers! :wacko:

 

Arnold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Canna: dat hoort u goed, dat is exact wat ik ga doen. Ik weet dat in het breedproces 'Selfen' een gerespecteerde methode is om te veredelen. Dus ga ik er vanuit dat breeden met een vrouwelijk bestoven plant ook mogelijk moet zijn. Dit brengt wel met zich mee dat ik zou moeten selecteren. Ik weet dat veel mensen hier op wietforum zeggen dat het niet gaat en dat het slecht is voor de genenpoel, maar ik heb nog nooit een deftig argument gezien. Nul feiten, geen wetenschappelijke referentie. Ik wil niet gezegd hebben dat ze ongelijk hebben, maar ze hebben mij nog niet kunnen overtuigen. Dus dan proberen we het maar gewoon B)

 

 

En @ iedereen: Als je geïnteresseerd bent in het breeden en veredelen, moet je zeker een kijkje gaan nemen op het forum unleashdagreen.net. Beetje genetica-kennis is wel aan te raden.

 

 

In wat volgt een exacte kopie van een onderwerp over vrouwelijk zaad breeden van unleahdagreen, scans uit skunk Mag Volume 8 Issue 3:

Thanks to CH9 en Sibannac!!

 

gallery_22721_15146_77206.jpg

 

gallery_22721_15146_39803.jpg

 

gallery_22721_15146_13026.jpg

 

gallery_22721_15146_143127.jpg

 

gallery_22721_15146_152270.jpg

 

gallery_22721_15146_180900.jpg

 

gallery_22721_15146_174624.jpg

 

Waarop een aantal nuanceringen volgde van de forumleden, wel in het Engels:

 

peter told me about that article about a year ago while he was working with it. I had discussed some breeding techniques on a project i am involved with and he gave me advice which he states in the text also(never never never out crosss s2's) I think this is one of those hasty statements like.. it's always a bad idea to(fill in the blanK) I run a breeding line of various female s2's outcrossed to IBL strains and the plants are killer as f1 hybrids, femmed or normal beeing super vigorous and strong hybrids. the right s2 can be an ideal breeder plant but you need to stress test the plant alot first. there are some freak show plants in s1 and more in s2 stage, but a stable one is breeding gold as far as i am concrened. a bad s2 is however...a bad one...

thanks for posting,

it's cool as a laymans term breeding guide for the beginner but it presents some complicated stuff in a way that immensly glosses over some extremely important stuff- that part abouit simply spraying plants with colchicine to produce tetraploids....that could be a book on it's own and involves some toxic ass shit- and is a way way more complicated topic than the way its presented in my opinion.

 

Cheers! :lol:

 

Arnold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Jongens,

 

het heeft lang geduurd, maar we zijn eindelijk van start! Momenteel ben ik een autoflower binnenkweek aan het doen, inkluis wat feminize spinsels.

 

Dit is de kast, we zijn 18 dagen ver onder een 20/4 regime

 

gallery_22721_15146_210120.jpg

 

En dit is de pas bespoten Mi5 vrouw uit reguliere zaden.

gallery_22721_15146_340371.jpg

 

Ik had al 4 zaden 10 dagen vroeger ontkiemt om hier een vrouwtje uit te selecteren om te hersexen. Dit kan noodzakelijk zijn bij autoflowers omdat hersexen zorgt voor later stuifmeel en de uiteindelijk bestoven vrouwtjes al sterven voordat hun zaad rijp is.

MAAR! Pech gehad, 4 mannen, joepie! :P

Vandaar 4 nieuwe autoflowers ontkiemt, als het stuifmeel dan te laat komt, is alle moeite toch niet voor niets geweest..

 

Ik heb uiteindelijk toch gekozen om voor STS te gaan.

Waarom? -vraagt een mens zich af-

1. je moet maar een aantal keer vernevellen, dus niet elke dag.

2. je krijgt wat meer stuifmeel, wat me goed uitkomt, want ik zoek wat in te vriezen voor het komend buitenseizoen

 

Maar! geen stress, het recept voor STS krijg je er gratis en voor niets bij (staat ook al in het artikel uit SkunkMagazine hierboven)

 

hier al wat foto's met de ingredienten:

 

STAP 1:

gallery_22721_15146_433513.jpg

 

STAP 2:

gallery_22721_15146_1129612.jpg

ik schrijf alles nog uit, maar nu heb ik wat weinig tijd.

 

 

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!

 

Cheers! :D

 

Arnold.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vraag me nu alleen nog af op welk moment je de planten moet gaan bevruchten met de plant die stijfmeel aanmaakt? Ik bedoel in welk stadium van de bloei is het beste om je vrouwtjes te bestuiven?

Zet eerst maar eens een ronde regulier

 

Sory maar als je dat echt nog niet weet is dit mischien wel een stap tevergegrepen

 

Een bestoven autoflower gaat echt niet zomaar dood hoor zij is Immers bestoven en zal er alles aandoen haar zaad tebeschermen vlak erna gaat ze vaak wel rotten maar daar word de kwaliteit van het zaad niet minder door, is natuur

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou die lowriders gewoon in leven.. ook aan het einde van de bloei !

Die dingen regenereren elke keer weer ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dus 2 feminised variëteiten buiten kweek, en dan variëteit 1 besproei met zilver en dan vervolgens variëteit 2 bevrucht met het stuifmeel van 1 dan heb ik dus vrouwelijke zaden? klinkt te gemakkelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

He fa!

 

We zijn ondertussen op dag 42 van de autoflowers, tijd voor een update!

 

De kast is lekker vol gegroeid, zelfs wat te hoog, waardoor de automazar wat verbrand is in het weekend, helaas pindakaas! Weinig wat ik er nu nog aan kan doen..

De bloei zit er al goed in, met op kop de Onyx X bubblicious:

 

gallery_22721_15146_444805.jpg

 

Ik heb de Mi5 lady-boy in spe op dag 18 voor het eerst bespoten met een 6:1 STS oplossing.

En ik heb 3 dagen geleden, op dag 39 de eerste duidelijke tekenen gezien van mannelijke bloemen! Wiehoe! :whistling Ik was al wat ongeduldig aan het worden

Mijn camera faalt aan macro expertise, dit is zowat het beste wat ik er uit krijg:

 

gallery_22721_15146_152106.jpg

 

gallery_22721_15146_1645063.jpg

 

De bedoeling was dagelijks bespuiten, maar dat is niet helemaal gelukt. Logboek van het bespuiten ziet er als volgt uit:

Dag 18 1x met 6:1, Dag 24 tot 39 met 1:1, behalve niet op dag29,30 en 36,37 (weekends). Ik vernevel de STS over de hele plant, leuke douche . Niet op een vast moment vd dag. Soms in de namiddag, soms ’s avonds.

 

Het zou ook moeten werken als je maar 2 of 3 keer spuit, maar ik was toch thuis en ik wou het dit keer nog niet testen. Komt zeker nog..

 

Dat men ladyboy op hetzelfde moment is geplant, geeft me nu dus wel het verwachte nadeel bij autoflowers: hij is later dan de rest.. Ik zou de automazar nog wel kunnen bestuiven aangezien die later en langer bloeit, maar met het bestuiven van de rest met regulier stuifmeel van 2 Mi5 mannen, vloog er wel wat stuifmeel in de lucht (ze staan met hun voeten in een gemeenschappelijke bak, achteraf gezien hiervoor toch niet echt handig) Waardoor ik nooit meer zeker kan zijn van volledig vrouwelijk zaad.

 

Kortom: ik heb besloten om niet de planten in men kast te bestuiven met ladyboy stuifmeel. Er liggen al 5 critical jack auto’s te ontkiemen, in de hoop ze tijdig geslachtsrijp te hebben, maar dat gaat waarschijnlijk niet meer lukken. Dan maar stuifmeel bewaren!

 

Dat doe ik zo:

 

gallery_22721_15146_2937972.jpg

 

gallery_22721_15146_3423708.jpg

 

gallery_22721_15146_3682504.jpg

 

gallery_22721_15146_1473445.jpg

 

Materiaal: glazen plaat, pincet om bloemen weg te halen, kleine kokertjes, silica gel (of rijst) voor het vocht ten allen tijde weg te houden, gewone bloem om het stuifmeel te verdunnen, bekertjes systeem voor takken

 

Dan nog kort de mannen van de reguliere zaadrun:

 

Man I

 

gallery_22721_15146_933730.jpg

 

gallery_22721_15146_914184.jpg

 

Man L

 

gallery_22721_15146_2318574.jpg

 

gallery_22721_15146_1004337.jpg

 

Deze hebben wel niet in de kast gestaan, maar voor het raam, vandaar dat ze wat gestrekt zijn

Ik heb gekozen om met I en L verder te kweken, de anderen zijn geliquideerd.

I is gekozen voor zijn keurige vertakking, overvloedige mannelijke bloei, veeeel stuifmeel en het beste wortelgestel, de geur viel jammer genoeg niet meteen goed op.

Dit was wel het geval bij L, de geur van de mannelijke bloesem was penetrant, duidelijke wiet spices, deze had ook vrij veel bloei, wat minder stuifmeel en het wortelgestel was goed maar minder dan I

Hiervan heb ik enkele bloeiende takjes in men hok geplaats, de wind doet de rest. Kruisingen die eraan komen zijn dus: Mi5, Mi5 X Onyx x bubblicious, Mi5 x Automazar.

 

En als laatste nog een klein testje gedraaid en ziehier:

 

gallery_22721_15146_625863.jpg

 

gewortelde stekjes van bloeiende autoflower mannen. Ik zet ze in een potje en dan maar zien of er nog iets van leven in de plant zit.. Voor de rest geen plannen mee

 

Ziezo, dat was het voor deze update, tot de volgende!

 

Cheers! :rolleyes:

 

Arnold.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/3/2013 at 2:29 AM, K3 4 eva said:

Toevallig al eens een zaadkweek gedaan?

Zelf vond ik het een toffe ervaring, het maakt de circel rond, het maakt het growen compleet. Verdere gemakken zijn dat je zaad kan wisselen tegen andere soortjes o.a. hier op het forum en dat je gewoonweg zaad kan uitdelen aan vrienden. Bovendien is het makkelijke manier om wat geld uit te sparen tijdens het buitenkweken als je niet kan of wil starten met stekken.

Zaad kweken is enorm gemakkelijk, iedereen die het al eens gedaan heeft kan dit beamen (of zie ik dit verkeerd? :)) in wat volgt wil ik jullie laten zien dat FEMINIZED zaad kweken bijna even makkelijk is! Je hoeft geen chemicus te zijn, er komt geen enkel giftig product bij kijken. Alles wat je nodig hebt is een beetje zilver, water, electriciteit en de tijd om je plant dagelijks te besproeien. Geinteresseerd? Zet je gemakkelijk, neem een drankje en lees op het gemak deze post door. Je zal verstelt staan dat het zo simpel is.

Voor we verder starten wil ik eerst nog vermelden dat alle credits voor deze post gaan naar PhenoMenal, hij schreef met deze post op onze grootste Amerikaanse collega ‘Icmag’ één van de meest gelezen en gevolgde posts. (hier is alvast de link: https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=60610)

 

 

1. ZILVER WATER, wat en waarom?

 

Kortgesteld is dit gedestilleerd water met mini-mini deeltjes (ionen) zilver in. Technisch Collodiaal zilver genoemd. De hoeveelheid deeltjes per hoeveelheid water wordt uitgedrukt in ppm (parts per million). Als we onze planten met dit zilverwater besproeien zal dit werken als eth(yl)een remmer. Etheen is een hoofd planthormoon dat gelinkt is aan stress. Door de rem hiervan zal de vrouwelijke plant geforceerd worden om mannelijke bloemen aan te maken.

Een vrouwelijke plant bezit enkel vrouwelijke chromosonen, dus zo-ook het stuifmeel van de uiteindelijke lady-boys een kort sommetje geeft ons dan:

 

Vrouwelijke bloem + vrouwelijk stuifmeel = vrouwlijk zaad (Drie maal Hoera!)

 

2. Groeien deze femenized zaden niet uit tot Herma’s?

 

Wel, ooit al feminized zaden besteld van een seedbank? En waren dit herma’s? Bij mij alvast niet. Bovendien heb ik een geheimpje voor ieder van jullie, maar niet door vertellen :) ; Noch GreenHouse noch DutchPassion en ik vermoed geen enkele zaadbank heeft een tovenaar in dienst. Hoe professioneel en getalenteerd zij ook zijn, zij moeten het ook redden met ‘little tricks’ als deze.

 

Nu moeten we dit wel wat nuanceren, want toen feminized zaden voor eerst verkocht werden, waren er met momenten wel degelijk klachten over herma’s.

 

Wat moet je doen om géén herma-zaad te krijgen? De regel bij regulier zaad en feminized zaad is exact hetzelfde: gebruik ouders die herma-ressistent zijn. De al dan niet herma-ressistentie kan worden doorgeven aan het nageslacht, dus kort gesteld: als de ouders herma-neigingen hebben zullen de kinderen dit ook hebben. Herma-neigingen kunnen op natuurlijke wijze gebakken zitten in de genen (sommige soorten zijn stress-gevoelig en andere niet), voortkomen uit stress of een combinatie van beide.

 

Dus als we feminized zaad willen ‘breeden’, is de zoektocht naar een sterke vrouw de eerste missie. Laat ons duidelijk zijn, élke vrouwelijke plant zal mannelijke bloemen aanmaken! Het verschil zit em in de manier waarop ze hiertoe gedwongen worden. Een goede selectie moet dus tegen een stevige portie stress kunnen zonder te rap met de aanmaak van mannelijke bloemen te starten. Voorbeelden van stress kunnen zijn licht-stress, hitte-stress en andere niet ideale situaties. Als we een sterke, stress-resistente, plant besproeien met colloidaal zilver wordt de plant niet gestresst, maar maakt zij wel mannelijke ballen aan, geen enkel exemplaar zal zich hier tegen kunnen weren!

 

 

De zoektocht naar een sterk vrouwtje

 

De makkelijke manier: heb je sterke genen dan heb je een ook een sterk vrouwtje. Idealiter heeft elke deftige seedbank zijn soorten geoptimalisseerd tot sterke genen. Is dit het geval zal je weinig of geen problemen ondervinden met je eigen feminized grow. Denen zijn een voorbeeld van moeilijkere genetica. Hun ‘halve-autoflowereigenschap’ geeft over het algemeen minder stabiele genen. Betekent dit dat je Denen niet kan feminizen? Dat nu ook weer niet, maar laten we zeggen dat je hier best niet mee begint.

 

Hoe test ik zelf dat alles in orde is? De vervelendere, maar zekerdere manier: Zaai een aantal zaden, pakweg 20+, groei ze een beetje op , zet in bloei, verwijder de venten, geef goede dosis stress, verwijder eerste herma’s, geef meer stress en selecteer de overwinnaars. Nu moet ik bekennen dat ik hier zelf geen ervaring mee heb, kortom: GEZOCHT man/vrouw met ervaring die deze expertise wil delen.

 

 

3. Waarom Zilver water?

 

Goeie vraag! Zij die ooit al info gelezen hebben over feminezen zullen volgende methoden misschien nog herkennen: Zilvernitraat of Gibberrelinezuur, ook een planthormoon gelinkt aan stress. Deze methoden zijn zeer efficiënt en hier zal je zeker het gewenste resultaat mee bereiken. Het nadeel van beide methodes is dat de grondstoffen minder makkelijk te verkrijgen zijn + dat beide vloeistoffen serieus giftig zijn. Hiernaast bestaan er methodes die gebruik maken van stress en stuifmeelbanaantjes: bijvoorbeeld Soma’s Rhodelisation, het resultaat is hier echter minder zeker, je hebt meer kans om de hermaneiging mee door te geven. Zilverwater daaraantegen is volledig veilig, makkelijk te maken en belachelijk goedkoop.

 

 

GENOEG ACHTERGROND! AAN DE SLAG!

 

Wat heb ik nodig?

 

gallery_22721_15146_352921.png

 

1. Een stroombron; Een oude adapter van 9V of hoger is zeer geschikt, maar je kan ook een 9v batterij gebruiken. De ampere van mijn adapter is 300mA, maar weet niet of dat zo’n verschil maakt.

Je knipt het uiteinde van de adapter en hangt aan zowel het linker als het rechter draadje een krokodillenklemmetje (deze klemmetjes zijn niet essentieel, maar je vergroot er het gebruiksgemak mee)

2. Gedestilleerd water, dit kan je op veel plaatsen kopen in een grote supermarkt, kruidvat of doehetzelf winkel. Dit water is pure H20. Kraanwater is niet geschikt omdat er in het water al een groot aantal deeltjes aanwezegen zijn zoals kalk en mineralen.

3. 0.999 puur zilver. Opgelet! Het is zeer belangrijk dat je zuiverheid 0.999 of hoger is. Gebruik dus niet zomaar een zilveren munt dat je thuis nog hebt liggen. Er is gelukkig ook een zeer makkelijk en goedkope manier om aan dit zilver te geraken: dumdumdum... internet! Zoek gewoon naar ‘0.999 silver wire’ op ebay en je hebt voor nog geen 5 euro een meter draad. Deze draad is heel dun, maar je kan hem gewoon een aantal keer dubbel nemen.

4. Koffiefilters

5. Een EC/ ppm/ tds meter. De meting bij deze meters geeft dan wel een ander getalletje aan, maar ze meten allen exact hetzelfde, namelijk het aantal deeltjes dat er in het water zitten. Een meter is niet essentieel, maar ik zou het toch aanraden. Het zou jammer zijn om tijd in je zaadkweek te steken en dat je door te flauw zilverwater geen resultaat boekt.

 

Heb je nog geen ECmeter, dan kan ik je Ebay weer ten zeerste aanraden, voor nog geen 15 euro heb je zo’n beesje in je brievenbus liggen; je zoekt het beste op tds of ppm meter. Een Ecmeter is minder delicaat dan een Phmeter, het zijn gewoon 2 ijzeren staafjes waar stroom tussenloopt, dus zelfs met deze goedkope meters kan je al deftige metingen doen.

 

Als je al een ECmeter hebt die je niet in ppm kan laten meten, is dit de manier van omzetten:

 

USA 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 500 ppm

European 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 640 ppm

Australian 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 700 ppm

 

For example,

Hanna, Milwaukee 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 500 ppm

Eutech 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 640 ppm

Truncheon 1 ms/cm (EC 1.0 or CF 10) = 700 ppm

 

(Bron: http://www.manicbotanix.com/hydroponic-gro...sion-chart.html)

 

 

gallery_22721_15146_2221291.jpg

 

 

Hoe maak ik zilverwater van 30ppm?

 

Je hangt aan het linkse en het rechtse klemmetje van de adapter je zilverdraad of een in twee genkipte munt. Je vult een glazen pot (geen plastic!) met gedestilleerd water, zelf gebruik ik altijd 300ml. Hierin hang je de twee zilveren items. Let op! Zorg ervoor dat enkel het zilver in het water hangt, het klemmetje mag zeker niet in aanraking komen met het water! Het zilver mag ook geen zijkanten of bodem raken dus je zorgt best voor een soort dekselsysteem dat je zilver altijd goed hangt (mijn klungelige creatie staat hieronder wel ergens op de foto).

 

De elektriciteit zorgt er op deze manier voor dat er mini stukjes zilver in het water worden afgegeven, dit proces heet elektrolyse. We hebben zilverwater nodig met een sterkte van MINSTENS 30PPM, meer mag, minder zeker niet!

 

gallery_22721_15146_41835.png

 

 

Opmerking: het aantal uren en de ppmwaarden die ik hieronder ga meegeven, zijn gebaseerd op 300ml water en een adapter van 9V, 300mA. Ik ga ervan uit dat als je meer of minder water gebruikt deze getallen wel zullen verschillen.

 

Je laat dit zo circa 8u in het donker staan (meer mag in de eerste stap ook). Er zal dan een klein laagje zilver op je water liggen en op de bodem kan er ook wat aangeslagen zijn. Als je deze vloeistof meet met je meter zal je waarschijnlijk iets rond de 20ppm hebben. (Haal wel eerst je generator uit het water voordat je meet) Als je dit nu gewoon nog langer laten staan blijf je vastzitten op deze waarde. Dit is niet wat we willen dus doe je nu het volgende:

1 Filter de vloeistof nu filteren met een koffiefilter, een trechter kan hierbij handig zijn.

2 Was je pot uit zonder zeep en droog deze goed af.

3 Je zal zien dat het zilver ook aangeslagen is met wit of zwart, dit schuur je er af met wat schuurpapier of een schuursponsje.

 

Nadat dit is gebeurt kan je het water een volgende ronde aan de zilvergenerator hangen, vergeet niet dat dit best gebeurt in het donker. Dit keer laat je het zo’n 3u staan. Let op! Als je het veel langer laat staan kan het zijn dat je ppm terug naar omlaag gaat dus hou de tijd in de gaten!

Je meet de vloeistof, waarschijnlijk ga je nu iets rond de 26-27 hebben. Je herhaalt stap1,2 en 3 en laat je vloeistof nog eens 2u staan, daarna zal je normaal gezien de 30ppm wel bereikt hebben. Is dit niet het geval herhaal je deze stappen tot je wel minstens 30ppm hebt. Heb je geen meter raad ik je voor alle zekerheid aan om minstens 3 keer deze drie stappen te doorlopen.

 

PROFICIAT! Je hebt zonet je eerste lading zilverwater gemaakt! Was best makkelijk, niet?

Je bewaart dit best in het donker en in een glazenfles.

 

gallery_22721_15146_1007680.jpg

gallery_22721_15146_2039471.jpg

 

 

 

Je vrouwelijke plant hersexen

 

Om je vrouwelijke plant mannelijke ballen te laten aanmaken besproei je de plant dagelijks met het zilverwater. Zelf gebruik ik een glazen fles met schroefdop uit de apotheker, waar ik een sproeikop heb opgedraaid. Mijn voorkeur gaat uit naar 2 keer per dag besproeien als me dat lukt, daar voel ik me beter bij, of dit ook beter is weet ik niet. Probeer wel zeker 1 keer per dag te sproeien! Als je een keer een dagje overslaat is dit geen ramp, maar probeer dit toch zo veel mogelijk te vermijden.

 

Wanneer start ik met sproeien? Je start best met sproeien 2 weken voordat je de plant in bloei zet. Hoewel dit de aan te rade methode is, kan je zelfs nog resultaat behalen als je plant al 4 weken in bloei is. Als je dus nog niet weet of de plant vrouwelijk is, kan je gerust wachten tot de eerste bloeiverschijnselen te zien zijn en je de mannetjes weg hebt gehaald.

 

Hoelang moet ik sproeien? Er zijn gevallen bekend waar de plant al na 5 dagen sproeien hersext was, maar over het algemeen raad ik minstens 2 weken aan. Je kan ook gewoon blijven sproeien totdat je ballen ziet. Dan mag je zeker stoppen want eens mannelijk blijft de plant mannelijk. Opgelet! Van zodra de plant bespoten is, al zij het 1 keer, mag je de plant niet meer roken! Speel niet met je gezondheid!

Hoewel het niet veel voorkomt, kan het zijn dat de ballen dichtblijven. Dit is geen ramp, simpelweg opensnijden will do the trick.

 

gallery_22721_15146_1696241.jpg

 

 

Het breeden

 

Van zodra de ballen van je ladyboy opengaan heb je volledig vrouwelijk stuifmeel, WIEHOE! Vanaf nu is het volledig hetzelfde als bij een normale zaadkweek: je bestuift een vrouwelijke plant met je vrouwelijk stuifmeel. Dit kan je doen door de ladyboy op te pakken en over de vrouwelijke plant uit te schudden. Als je selectiever te werk wil gaan en bijvoorbeeld maar een enkele tak wil bestuiven, ga je met een fijn, droog penseeltje door de open mannelijke bloemen en verf je daarna de vrouwelijke bloem met het stuifmeel. Doe dit voor alle zekerheid op een aantal dagen hierna nog eens. Vanaf nu is het gewoon wachten en de natuur zijn werk laten doen. Een bestoven plant zal langer moeten afbloeien, meestal circa 2 weken langer. Het is belangrijk dat je de plant de nodige tijd geeft, te vroeg oogsten kan uitdraaien tot een ramp, zelf laat ik mijn plant meestal staan totdat hij bijna dood is. Op die manier zijn alle zaden goed rijp. Let op! Als je rijpe zaden ziet zitten, betekent niet dat alle zaden al rijp zijn! Mispak je hier niet aan. Heb zo zelf al eens 500 onrijpe zaden geoogst, niet bepaald tof. Men zebravinken vonden dit dan wel weer tof, hele dag zo haai als een kanarie :(

 

Het lijkt me goed idee om ook wat stuifmeel in de vriezer te bewaren, dit zorgt ervoor dat je volgende keer geen plant meer hoeft te hersexen of dat je elke keer een beetje zaad kan aanmaken tijdens een gewone grow door een kleine bud te bestuiven. Hiervoor ga je als volgt te werk: je zet je mannelijke plant in een windstille ruimte, zet je afzuiging dus af, en leg onder de plant een vel bakpapier. Schud de plant elke dag uit en na enkele dagen ligt er genoeg stuifmeel op het papier. Neem het papier uit de kast en verzamel het stuifmeel op een hoopje. Nu vouw je een dit papier dicht in een soort van kleine enveloppe en laat het ergens donker drogen voor een tweetal dagen. Daarna steek je dit in een potje, bijvoorbeeld van een filmrolletje en doe je hierin een zakje vochtvreterbolletjes. Deze dingen vind je geregeld in een verpakking of je kan ze ook op ebay kopen onder de naam ‘Silicagel’. Zelf gebruik ik silicagel zakjes die van kleur veranderen als ze vocht hebben opgenomen, dan zie je het werken. Deze laatste behandeling zal er voor zorgen dat het stuifmeel helemaal droog is, wacht dus nog een dag voordat je het potje in de vriezer zet. Zou je dit niet doen en het stuifmeel ‘nat’, in de vriezer steken zal je stuifmeel kapot gaan (net zoals een flesje bier ook kapot springt) Als je wil bestuiven is het nu gewoon een kwestie van je penseeltje te nemen en het bewaarde stuifmeel op je buds te verven.

 

Misschien heb je hier zelf aangedacht, anders geef ik het je mee: dit hersexen geeft leuke mogelijkheden qua klonen. Want, hoewel je best met 2 verschillende planten/genen werkt, kan je ook met slechts 1 plant/genetica werken. Het is bijvoorbeeld mogelijk om maar 1 tak van een plant te bespuiten, wat resulteert in een plant die zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen heeft en zichzelf kan bestuiven. Dit zorgt ervoor dat elk zaadje exact dezelfde genetica heeft en net zoals een kloon zal uitgroeien tot een evenbeeld van zijn moeder. Zo kan je dus ook een kloon-only plant toch enkele jaren bewaren in je koelkast.

 

 

Waneer kan het fout lopen?

 

Als je mooi hebt gedaan wat er hierboven te lezen viel, zal het niet fout lopen, dat is een belofte. Het durft wel fout te lopen als je:

-geen gedestilleerd water hebt gebruikt

-geen 0.999 puur zilver hebt gebruikt

-zwak zilverwater hebt gebruikt (minder dan 30ppm)

-een aantal keer vergeten bent te sproeien

 

 

 

 

Geloof je dit toch niet helemaal? Denk je dat deze manier te makkelijk is om goed te werken? Dan moet je deze post maar enkele weken volgen, want ik zal hieronder een foto-verslag bijhouden van de feminized zaadrun van mijn SuperSilverHazejes, iedereen is welkom! foto's volgen binnenkort.

 

Verder zou het tof zijn voor deze post dat iedereen die hier zelf mee aan de slag gaat (of al is geweest ) hier kort een enkel foto’tje dropt en een beetje uitlegt hoe het gelopen is. Samen kunnen we er een leuk naslag werk van maken!

 

 

 

Hopelijk heeft iemand er iets aan gehad. Vragen, opmerkingen en verbeteringen meer dan welkom!

 

Cheers vrienden! :lol:

 

Arnold.

 

 

 

 

 

 

-Deze plaats reserveer ik alvast voor jullie beste bijdragen- :)

Hoi Arnold, 

 

Ik heb een zadenkweekje staan van kush autoflowers, er zit wat toprot in nu, is dat schadelijk voor de zaden of zal ik ze laten zitten gewoon. 

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Bonkie Kong, 

Ik ben blij dat je dit topic omhoog haalt want dit is informatie die ik zocht haha, maar ben bang dat ze zeven jaar na dato niet meer gaan reageren op je vraag ;) Je vraag kan ik niet beantwoorden. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/17/2020 at 5:50 AM, Bonkie_kong said:

Ik heb een zadenkweekje staan van kush autoflowers, er zit wat toprot in nu, is dat schadelijk voor de zaden of zal ik ze laten zitten gewoon. 

Welke keuzes heb je:

1. Zaden oogsten. Als ze niet rijp zijn heb je er niets aan.

2. Laten zitten. De zaden rijpen goed verder. Alleen op de plekken van rot niet. Maar de rot zit (mag ik aannemen) maar op enkele plekken. Dus je houd genoeg over toch

3. Alleen de zaden oogsten die rijp zijn.

 

Ik zou voor optie 2 gaan en gewoon voor lief nemen dat een klein deel weg gegooid moet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...