Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

WEEK 1 GROEI;

 

Ik ga voor het eerst de voedingslijn van Plagron gebruiken en tevens stap ik over van zakken cocos naar de cocosbricks, dit word mijn eerste verslag na 2 jaar ervaring met kweken op cocos.

Mijn kweekruimte[3,5 bij 4 meter breed met een hoogte van 2 meter] heeft 2 x een actieve lucht inlaat van af de vloer en een 1500 kuub afzuiger boven de planten.

In totaal ga ik 90 planten ,70 whitewiddows en 20 amnesia’s uitzetten in potten van 11 liter,dit onder 6x600 watt , ik heb 2 bakken van 3 bij 1.20 gemaakt van hout en afgewerkt met vijverfolie en een afvoer, hierin zet ik dus 2x45 potten die ik met een tuinslang en pomp vanuit een 200 liter watervat bewater.

Alvorens te beginnen maak ik een vol vat water aan zonder voeding maar wel aangezuurd tot een PH van 5,5

de cocosbricks laat ik steeds in 7 emmers een half uur weken in het water dat ik uit het vat heb getaptwaarna ik de cocos in de potten ‘uitvring’door het met mijn handen een beetje te persen en te malen.

Het ziet er nu hetzelfde uit als de kant en klare cocos uit de zakken, de bricks ‘poppen’ als het ware uit elkaar zodra het 5 minuten in het water ligt waarna het nog ongeveer 20 minuten moet weken.

 

gallery_36517_15141_27427.jpg

Op bovenstaande foto vul ik emmers water(9 liter) uit het vat en gooi daarna een brick erbij

 

gallery_36517_15141_30988.jpg

Hier poppen de bricks als het waren uit elkaar na enkele seconden

 

 

gallery_36517_15141_9177.jpg

Even goed mengen zodat er geen brokken meer zijn !!!

 

gallery_36517_15141_38512.jpg

Alle potten bijna gevuld met de net gemaakte cocos

 

Nadat ik alle 90 potten heb gevuld en de temperatuur van de ruimte [24 C.] de potten incl. Cocos heeft verwarmt met 3 van de 6 lampen aan zo hoog mogelijk boven de planten, zet ik de stekkjes uit en geef ze nog water [ph5,7] met voeding [ec.1,7. ] COCOS A /B en PlagronRoots. Ook bespuit ik de stekjes met Plagronalga groei.

 

gallery_36517_15141_5091.jpg

Klaar voor de stekken

 

De L.V. ligt rond de 70 , De luchtbevochtiger heb ik niet aan staan,de afzuiger ook niet.

Na een paar dagen slaan de stekjes goed aan en ik moet ze toppen omdat ik de amnesia’s pas een weekje later kan zetten,deze groeien echter wel langer door tot in de 3e week.

Nu bespuit ik ze ook met PlagronCropspray en hang de lampen van de hoogste afstand naar ongeveer 70 cm. boven de planten,

Ook word het tijd om de afzuiger, alle lampen en luchtbevochtiger aan te zetten.

Nu vooral de temperatuur en luchtvochtigheid blijven checken en ik zet de tijdklok nu pas op 18 uur licht, de eerste week prefereer ik 24 uur licht om de stekken sneller te laten aanslaan..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om dit te zien, ik ben ook overgestapt van zakken poeder naar de grovere bricks. Ben heel er benieuwd naar dit verslag, vind zelf cocos een mooie combinatie van een kleine buffer zoals aarde aarde en toch ook een beetje zoals hydro kunnen kweken. M'n vorige ronde bracht maar 160 gram uit een 250watter, maar aan een goed verslag leer ik ook weer van.

Ik ga me abboneren op je topic! Succes met je grow! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit lijkt me een groei verslag te gaan worden ? daar is deze sectie niet voorbedoeld een modje zal het binnen kort wel naar indoor verplaatsen,

 

suc6 en welkom op het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor het geval dat het IDD een kweekverslag wordt even verplaatst, anders kan het altijd nog naar een ander passende sectie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang ben je bezig geweest voordat je alle potten vol had? En vind dat je een klein afzuigertje hebt voor 6 * 600 nooit temperatuur problemen gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee donders dat is ja makkelijk die cocos bricks :)

misschien volgende ronde ook maar eens proberen, scheelt me iig een hoop gesleep met zakken aarde! :lol:

 

ik ga je eens even volgen, want zoveel ken ik niet van cocos :)

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke cocos bricks gebruik je

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop niet voor je dat je BN cocobricks hebt gehaald...

 

if so... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I see BIG problems when not expected.. als het BN is alles eruit voordat je er wat in zet--> zie mijn verslagen van een jaar of 2 geleden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zien ze er wel uit. Ik stap in mn volgende ronde over naar de coco van Canna, ik heb deze vorige week gezien en ja, kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die cocos zou ik niet nemen Jaap,is niet gebufferd en ook niet gestoomd,bagger dus. ;)

Edited by pietjepuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar moet hij zelf achterkomen. ;)

Niet elke coco is goede coco.

Als het niet lekker gaat weet je in iedergeval waar het aan heeft gelegen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo is dat Doc,zou toch zonde zijn om 350 liter goldlabel substraat te verneuken door ongebufferde slechte cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna werkt goed, zakken met losse cocos van atami ook, alleen die bricks die ik nu heb, ben ik ook niet 100% over. Niet dat het niet werkt, maar er zit me wel veel werk in, 200 liter water en toen pas een drain van kraanwater levels. Nee, ik ga of weer voor los cocos vezel van atami, of die van canna. Zag ik nu net dat gold ook cocos substraat heeft, misschien is die ook okay. Zie nu een aanbieding van 7.50 per zak, die anderen zitten al snel boven de 10 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I see BIG problems when not expected.. als het BN is alles eruit voordat je er wat in zet--> zie mijn verslagen van een jaar of 2 geleden

 

 

 

ik hoop niet voor je dat je BN cocobricks hebt gehaald...

 

if so...

 

 

Nou vertel,.................................

 

niks mis met die cocobricks van bio nova! werk er al langere tijd mee,en maar 1 keer hoeven slepen,keertje spoelen en klaar voor de volgende ronde!!!!!!!

 

Lostchild "de kweker heeft de touwtjes in handen, niet het medium"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er kunnen in die bricks veel zout zitten, afhankelijk van waar de cocos vandaan komt. Cocospalmen groeien ook op zoute gronden (denk aan een palmenstrand) en nemen dan veel zout op. Je kan dus pech hebben. Het enige dat dan helpt is goed spoelen voor je gaat kweken. Ik ben zelf pas begonnen met een kweekje met bricks van de Aldi en heb die uit voorzorg eerst goed doorgespoeld met regenwater met calcium en merk geen verschil met de gebufferde cocos van Canna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En zo is dat Doc,zou toch zonde zijn om 350 liter goldlabel substraat te verneuken door ongebufferde slechte cocos.

 

 

dankjewel dan ga ik gewoon voor 450 liter goldlabel lightmix zonder cocos....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens bij coco-potgrond.nl

Hebben goeie cocos ik februik die altijd en geen problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...