Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
secret jardin

Kist jaar stilgestaan, nu amp verlies?

Recommended Posts

Situatie, kist 2500svent stalenbox.

1 jaar stilgestaan, nu die in gebruik is komt ie maar niet in volle toeren..

Amperage gemeten 1.6 harder kan ie niet, en op de sticker staat min amperage 1.75 dus daar zit ie zelfs onder.

Nu zeiden ze bij het bedrijf dat wss de lagers uit zijn gehard omdat ie zo lang stim heeft gestaan.

 

Kan iemand dit bevestigen of heeft er iemand een andere mening over?

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan je er niet echt mee helpen, maar je kan hem misschien is open halen en de lager oliën....

 

elke draaiende verbinding smeren

 

en anders zal je de lager moeten vervangen vrees ik

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou denken dat als het niet goed gesmeerd is en daardoor langzaam/moeizaam loopt dat hij juist meer stroom zou gaan trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al gevraagd wat dat zou kosten maar van dar geld kan ik een gehele nieuwe kist halen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje smeermiddel in de lager kan wonderen doen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt doc alleen heb ik er zelf geen verstand van, bij beveja hebben ze het erover dat de kist uit elkaar moet en met een poelietrekker dit loshalen en nog meer ditjes en datjes..

 

iemand mss een foto van waar de lagers zitten? is gewoon een svent die tegen de voorkant aangeschroeft zit..

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bert van beveja weet het wel. :lol:

Toch denk ik dat je dit wel simpeler kan oplossen met wat smeermiddel/PTFE-spray of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mijn menig is dat het niets met lagers te maken heeft als de lagers slecht zouden zijjn zou hij zelfs meer dan 1.75 amp gaan trekken.

Komt de afzuiger wel aan zijn kuubs? is de ven niet aan het free wielen?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc klopt die weet het wel ben er van iddag langsgeweest maar hij zei ook dan zou een nieuwe motor goedkoper zijn..

Willie nee niet aan het freewheelen maar hij draait op vol vermogen veel te zacht voor een 2500

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik gewoon een nieuwe box halen.

als de box niet de capaciteit levert die hij kan leveren is er wat mis, en aangezien reparatie duurder is als vervangen is de keuze gauw gemaakt lijkt mij :lol:

 

Greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, leve de consumptiemaatschappij!

Waarom iets repareren als je chinese troep voor weinig geld in Europa kunt kopen?

En het afval exporteren we naar Africa!

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, leve de consumptiemaatschappij!

Waarom iets repareren als je chinese troep voor weinig geld in Europa kunt kopen?

En het afval exporteren we naar Africa!

:lol:

 

+1 daar heb je helemaal gelijk in :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je lagers zo slecht waren dat jou motor niet op toeren komt hoor jij ze echt wel luister maar met een schroeverdraaier. Handvat tegen je oor staal tegen een niet draaiend deel B) .

Maar als je lagers zo slecht zijn dan gaat het amperage ook omhoog en dat gebeurt nie. Dus ik denk dat je lagers goed zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,6 x 230 = 368watt 1,75 x 230 = 402watt

 

op internet zie ik slakkenhuisventilators 2500kuub 2,5 ampere 248 watt

248 / 2,5 = 100 volt? 100/ 230 = 0,43 cosinus?

 

ik snap er niks van worden die ventilators op internet op half vermogen aangegeven ofzo?.

 

en die 0,15 amere verschil van jouw is uitgerekend 30 watt maar wie zegt dat hij eerder 1,75 ampere heeft verbruikt? dat zeg je er niet bij.

ik denk dat je het gewoon jezelf verbeeld (geen belediging) omdat slakkenhuiventilators langzmar horen te draaien ivm geluidsbeperking. en als je dan een grote diameter slang erop aansluit dan

kan je verbaasd raken en denken van 'hoe kan dat nou is dat normaal'.

 

ik snap alleen niks van die gegevens, hoeveel watt staat er aangegeven bij jouw slakkenhuis?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo mijn menig is dat het niets met lagers te maken heeft als de lagers slecht zouden zijjn zou hij zelfs meer dan 1.75 amp gaan trekken.

Komt de afzuiger wel aan zijn kuubs? is de ven niet aan het free wielen?

 

mvg

 

Dit klopt.... Als lagers slecht zijn of zoiezo de motor door iets tegen word gewerkt dan gaat de amperage omhoog... torenhoog zelfs, daar kan de motor niet tegen en gevolg is brand...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 jaar stilgestaan, nu die in gebruik is komt ie maar niet in volle toeren..
Weet je dat zeker? Heeft hij een rpm output of zo (die van mij heeft dat).

Dat hij nu iets minder stroom trekt maakt niet uit. Het kan dat de spanning iets lager is want die varieert in Nederland. Bij een iets lagere spanning trekt die motor ook iets minder stroom.

Bij freewheelen kan hij meer maar ook minder stroom trekken, dat verschilt van motor tot motor.

Over het algemeen trekt de motor meer stroom als hij daadwerkelijk lucht verplaatst want dat vraagt nu eenmaal vermogen. Ik zou als je er bij kunt een druppie TEFspray (weinig!) er op spuiten als je het niet vertrouwt.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...