Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groninger

Vraag omtrend aanschaf afzuigsetje

Recommended Posts

hallo

 

heb een 600 watt in een ruimte van 1.20 bij 1.20 en metertje of 3 hoog

mijn afzuig systeem is ouder en meer geschikt voor lichtere lampen dus ik moet even nieuwe hebben

nu heb ik de keuze beperkt tot 2 setjes en vroeg me af welke van de 2 het beste is volgens jullie

 

Set 1

 

http://www.g-tools.nl/ned/webshop/aanbiedi...ller-met-filter

 

totaal 189 euro incl verzend

 

Set 2

 

http://www.onlinekweken.nl/product/40060/R..._750M_179_.aspx

http://www.onlinekweken.nl/product/129972/..._500m_179_.aspx

 

totaal 215 inc verzend

 

De laatste is wat duurder maar heeft ook meer vermogen wat wellicht nu niet nodig is (vrij koel kastje) maar voorde toekomst een plus kan zijn

 

Ik heb mijn keuze op buisafzuigers laten vallen omdat dit beter is voor de logestiek in de kast zelf vandaar geen box optie :lol:

 

Kan iemand een goed argument geven om voor een van de twee te gaan ?

 

dank alvast

Edited by groninger

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLIK

 

argument genoeg?

kijk ook even verder bij die shop voor afzuiging, metalen boxje is ook mooi :lol:

 

Ruck is RUK met heel veel fancontrollers (gaat brommen)

dan beter via MP oid op zoek naar een System Air of proberen een SVent bij een GS te krijgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet echt je keuze van buisventilator.

Waarom niet filter en afzuig buiten de tent (blazen ipv zuigen)

 

Die softboxjes van 500m3 zijn in kleine doos goed te vervoeren.

Hoezo om de logistiek?

 

Gr

 

Ps als dimmer zou ik voor variac gaan (geen gebrom en je kan ver terug dimmen / nadeeltje: geen temp sensor dus je moet hem handmatig afstellen)

Edited by Epancratius

Share this post


Link to post
Share on other sites

box is niet ter sprake ik wil alles bovenin kast hebben meer stealth en ik vind buisafzuigers erg fijn om mee te werken vandaar :lol:

 

alle twee hebben ze dimmer dus dat maakt niet veel uit ook geen variac nodig dus als het goed is geen gebrom

gaat me nu alleen om de twee verschillende merken/type welke is de beste ?

 

@lostchild dat is wel een verhipte leuke aanbieding dan word de prijs wel erg interessant dank ervoor

(neem aan dat die winkel goed is heb hem vaker voorbij zien komen)

Edited by groninger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dimmer op die G Tools is ook niet bepaald stil, het zijn beide eigenlijk herriebakken. Voor de rest doen ze hun werk evengoed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik die G-Tools dim maakt hij meer db (brommen) dan dat hij doet als hij volledig afzuigt, maar in beide gevallen is het aardig lawaaierig (icm sonoslangen).

 

Kameraad van me had die Ruck (een iets grotere) en dat was niets beter.

 

Persoonlijk twijfel ik nog of ik niet nog een softboxje zal kopen, maargoed dat helpt jou niets, als de herrie niets uitmaakt, dan zou ik de goedkoopste nemen. Als herrie wel iets uitmaakt, ga dan voor een ander type afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey.

 

Ik werk zelf met optie 1. De G-tools, alleen in combinatie met een andere filter.

 

voordeel G-tools:

 

-zelf het minumen toerental instellen

-minimun toerental is 20% van het maximun

-wanneer de temp bijna overschreden word gaat de fan traploos harder draaien

 

nadeel

 

- hoe meer je hem dimt, hoe harder die bromt.

 

gallery_19704_14577_270037.jpg

 

Ik zelf heb hem staan in een kamer waar water stroomt, aquarium staat, fan draaid... dus tussen alle geluiden is hij bij mij niet irrritand. Maar kan me vroorstellen als je hem helemaal stil wilt dit wel vervelend is.

 

 

een Maat van mij werkt met een RUCK, deze heeft enkel een graden instelling en draaid standaart op 40% van ze maximun. Ook deze bromt redelijk.

 

kortom persoonlijk zou ik voor de goedkoopste gaan omdat ze allebei hun werk goed doen. Tenzij je binnenkort nog wilt gaan uitbreiden ofzo dan de RUCK... of een zwaardere G-tools....

 

suc6, WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier bij de plaatstelijke GS een aantal van die buisfans horen draaien, ook icm diverse dimmers, wat een pokkeherrie maken die dingen :S zowel gedimt als niet gedimt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn hok heeft bijna dezelfde afmetingen en ik werk ook met 600watt x 1, Ik zou voor een hogedruk 1000m3 gaan.

Daar zet je een phatfilter van 660m3 (hier 75euro) op en klaar ben je.

Zit je altijd goed en hoeft hij nooit op 100% te draaien,..goed voor het geluid en de afzuiger.

 

Suc6 :lol:

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Groninger,

ik zou voor het tweede setje gaan.

 

Van het eerste setje heb ik al meerdere moeten vervangen.

Het lijkt alsof de behuizing niet zo heel erg goed is,

de motor begint na een tijdje veel geluid te maken.

Ook gaat deze filter niet zo lang mee.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die filter in setje wat ik aanprees gaat wel lang mee :)

kokos/koolstof is die en kan beter tegen vocht, iets met de pellets oid zei de GS man vd link :lol:

voor mij ook nieuw, nu 1e ronde dat ik ermee draai

 

ik zou echt nog eens overwegen... een metalen boxje is amper groter dan een dikke buisfan van 750M3 en kan prima bovenin je hokkie en is makkelijk te dimmen op een controller en minder herrie :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi groninger,

 

ik vertel alleen wat rob mij verteld heeft van puk support toen ik een prima klima filter wou kopen: deze heb ik niet meer in het assortiment want die laten teveel geur door.

 

en bij wilco filters stond de laatste tijd op puk support: wegens vele klachten niet meer leverbaar.

 

mijn advies een can of carboriginal heb beiden gehad zonder geur.

 

grt Truckerbob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien het feit de euro's met de jaarwisseling net zo hard zijn ontploft als mijn vuurwerk ga ik deze keer toch voor de 150 g-tools oplossing uit de link van lostchild

ik heb niet heel veel last van lawaai kast staat op zolder en is best goed geisoleerd en ik denk dat dit setje het wel aan kan om in de winter mee te draaien

in de zomer heb ik een kast in de schuur waar het veeeeeeel koeler is dus dan verplaats ik hem gewoon net als de lamp (kastverhuizing )

 

ik hou u allen op de hoogte en zal even weer een nieuw verslag maken van diesel met top 44 in de nieuwe kast :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet bezuinigen op apparatuur. Er werd al genoemd dat bijv. de filter niet goed filtert bij deze combinatiedie jij wilt kopen. Straks wordt je gepakt omdat je 150€ wilde uitgeven i.p.v. 200€.

 

Is al gezegd maar ik zou nooit een buisafzuiger kopen. Kistje of stalenbox zijn niet duur.

 

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-...fzuigers-staal/

 

Dan een Can of Carboriginal filter erbij en je bent voor iets meer dan 200€ klaar. Filter van Carboriginal gaat ook nog eens bijna 2 jaar mee. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat vind je hiervan?

 

presh 500

en

softbox

 

heb hier op forum gelezen dat presh goed is en bij elkaar kleine 180 euro maar wel "safe".

grt Truckerbob

Share this post


Link to post
Share on other sites

begin heel langzaam in te zien dat box stiller is maar zoals al verteld geluid is geen belemering voor mij (gelukkig maar )

en met een combi van filter box en dan ook nog eens een temperatuur regelaar kom je toch op veel hogere bedragen uit dan een combi buis/filter

 

ik wil niet zeggen dat het beter is hoor (kan nogal koppig overkomen hahaha ) maar ik kijk gewoon wat voor mij de belangrijke dingen zijn en als ik het zo kan zien is een buisafzuiger net zo goed als een box het enige is dat hij meer lawaai maakt en als dat geen punt is zie ik niet in waarom ik naar box moet

 

Zal nog wel even kijken naar dat filter want als hij niet goed filtert dan word het wat minder idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die box op vol staat is hij dan nog steeds stiller dan bv een buisafzuiger op 50% ?

Edited by groninger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Groninger

Het is eerder andersom:

De buisvent moet op 100% draaien terwijl een box het nog niet hoefd.

De boxvents (slakkenhuisventilatoren) zijn meestal sterker en rustiger,

bij juiste montage en aansluiting.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Dubbele post verwijdert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die filter bij setje wat ik postte is NIET zelfde als die prima klima die bij Gtools erbij zit en voldoet wel :lol:

 

:) Torsten

Een (inline) buisventilator bouwt toch veel sneller en meer druk op dan een slakkenhuis kan?

Meer omwentelingen en daardoor veel betere lucht af- en aanvoer maar dat komt wel met een flink aantal db's extra tov een slakkenhuis :)

 

Een boxfan koop je met overcapaciteit zodat je hem gedimd kunt draaien en toch goed zit qua warmte afzuiging was het toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC,

deze filter had ik toen bij setje gekregen:

gallery_5351_11532_374505.jpg

gallery_5351_11532_508412.jpg

Deze filter hielt het maar net een ronde vol.

 

De buisfans zijn in het algemeen niet zo sterk als een slakkenhuisventilator.

Ze krijgen drukproblemen en hebben een hoge drukval in combinatie met een filter, bochten en grote lengtes.

Een slakkenhuisventilator kan het beter aan.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Groninger

Het is eerder andersom:

De buisvent moet op 100% draaien terwijl een box het nog niet hoefd.

De boxvents (slakkenhuisventilatoren) zijn meestal sterker en rustiger,

bij juiste montage en aansluiting.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Dubbele post verwijdert

 

 

ah ok maar ik kan de box nog niet dimmen vandaar mijn vraag hahahaha :lol: maar begin nu toch wel een beetje meer overtuigd te raken hmmm waar een forum wel niet goed voor is

Share this post


Link to post
Share on other sites

word een box 500 met filter en verloop van 160 naar 125

 

vraagje de box komt buiten de kast en filter erin natuurlijk is het dan handig om dat verloop aan het filter te maken of pas op de box ? maakt dit nog enig verschil ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...